Zajčice ostajajo, vendar (vsaj delno) oblečene. Foto: EPA
Zajčice ostajajo, vendar (vsaj delno) oblečene. Foto: EPA
Mladi Hugh Hefner je leta 1953 za 500 dolarjev odkupil pravico za uporabo fotografij Marilyn Monroe, ki je tako postala prva "duplerica" oz. "Sweetheart of the month". Foto: Christie's

Ameriški lastniki nekdaj zelo uspešne revije pravijo, da je svetovni splet omogočil, da vsak lahko dostopa do fotografij razgaljenih žensk, zato te niso več "vroče blago". Posledica tega je, da naklade pornografskih revij upadajo. Playboy je na primer v 70. letih izdal 5,6 milijona izvodov, danes pa je ta številka le še 800.000, medtem ko manj znane vroče revije komaj še zdržijo pri življenju.

Konec gole dobe pa še ne pomeni konca vročih fotografij. Pri Playboyu so dejali, da bodo še naprej objavljali razgaljene ženske v erotičnih držah, le da te ne bodo popolnoma gole.

Gre za pravo odločitev in pomembno spremembo v koraku s časom, meni Cory Jones, ki skrbi za vsebino revije: "Ne razumite me narobe. Jaz kot 12-letnik bi bil zelo razočaran nad današnjim seboj, ampak gre za pravo odločitev." Z ukinitvijo golih fotografij pa se strinja tudi ustanovitelj revije Hugh Hefner, so še sporočili iz Playboya.

Prva številka revije Playboy z legendarno fotografijo Marilyn Monroe je na prodajne police prišla decembra leta 1953, ko so bile gole podobe žensk še tabu. Takrat so prodali 50.000 izvodov, Hefner pa je po začetnem uspehu razvil eno najbolj znanih revij na svetu. Po desetih letih Playboyevega izhajanja so prodali že po milijon izvodov mesečno, ob koncu 60. let pa je bil Playboy najbolj prodajan in najvplivnejši časopis na svetu, znan tako po svojih zajčicah kot po provokativnih in zanimivih člankih.

Hefner je ustanovil tudi več Playboyevih klubov, v okviru katerih je imel številna počitniška letovišča, hotele in igralnice s člani po vsem svetu. V korporacijo so bili vključeni tudi založba in distribucija knjig, manekenska agencija, izposojevalnica limuzin, glasbena založba in televizijska ter filmska družba. Ustanovitelj revije pa se je preselil v Playboyevo graščino, v kateri še danes živi skupaj s svojimi zajčicami.

Velik preobrat pa se je zgodil ob pojavu spleta. Konec 90. let je naklada reviji začela upadati, leta 2010 pa je podjetju Playboy Enterprises šlo že tako slabo, da so morali prodati svojo zbirko umetnin. Zaradi upada zanimanja za revijo, zdaj iščejo novo podobo, ki bi na drugačen način pritegnila bralce.