Zdravje
(8)
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.6 od 9 glasov Ocenite to novico!
Vsebina oddaj na televiziji vpliva na pitje alkoholnih pijač. Foto: EPA

Dodaj v

Alkohol v filmih mlade spodbuja k pitju

Ugotovitve nizozemskih znanstvenikov
6. marec 2009 ob 06:15
Pariz - MMC RTV SLO, STA

Televizijski oglasi in filmi, v katerih igralci uživajo alkohol, neposredno spodbujajo mlade k pitju, je pokazala raziskava nizozemskih znanstvenikov.

V raziskavi je sodelovalo 80 študentov, ki so jih zaprli v poseben laboratorij, kjer so bile razmere podobne kot doma pred televizorjem. V njem je bil tudi hladilnik z vinom, pivom in brezalkoholnimi pijačami, v katerega so lahko posegali kadar koli.

Študente so razdelili v štiri skupine in jim prikazovali oglase in filme, v katerih se je različno pogosto pojavljal alkohol. Izkazalo se je, da so študentje, ki so gledali posnetke, v katerih se je alkohol pojavljal najpogosteje, na uro v povprečju spili 200 mililitrov alkoholnih pijač.

Na drugi strani so tisti, ki so gledali vsebine, kjer je bil alkohol najmanj pogost, v eni uri spili le polovico te količine.

Raziskovalci so na podlagi poskusa ugotovili, da pojavnost alkohola v filmih in oglasih ljudi spodbuja k temu, da še med gledanjem filma posežejo po pijači.

Prijavi napako
Komentarji
hebl
# 06.03.2009 ob 10:30
enostavno ljubim "znanstvene" raziskave na tako malih vzorcih, ki ne pokaže čisto nič... če hočeš resen vzorec, pojdi v tisoče
pa mislim, da študenti niso primerna testna skupina za to raziskavo, ker so že tak sami po sebi pijanci
lyla
# 07.03.2009 ob 14:33
Men se zdi da čiki bl no, ne vem. zadnič se mi je zdel hecno sm gledalal 2 filma - rachel geting married in revolutionary road in v obeh (ker naklučje:)) rauhajo non stop. ma res, me je že držalo da bi šla sama vn na enega. kadim sicer samo ob kakih 'živčnih napadih', ampak ko sm pa ta 2 filma gledala pa res no, te kar zgrabi...
Skippy
# 07.03.2009 ob 01:34
In kaj pol? Pili so ga pred nami, pili smo ga mi, pili ga bodo za nami. V naših življenjih pa se zaradi tega ni nič kaj dosti spremenilo.
[_azi_]
# 07.03.2009 ob 00:38
Ameriška pita :D
hispano
# 06.03.2009 ob 20:09
@galoper
res je! Sej za to sploh ni potrebno delati neke posebne raziskave. Tobacna industrija je na tak nacin (poleg drugih nacinov) mocno vplivala na druzbo s tem, ko so protagonisti kadili v filmih, reklamah, oglasih itd. Enostavno to vpliva na to kaj je neki "cool" pa kaj ne...
Vinci
# 06.03.2009 ob 13:53
hebi, vzorec ni nič premajhen. V tisoče je brezveze iti, če ne verjameš, pa lahko test narediš sam. V Excel naključno vpiši 300 številk od 0 - 9 in potem izračunaj recimo standardni odklon za prvih 100, drugih 100 in tretjih 100 iter vseh 300 skupaj. Potem pa zmanjšaj "vzorec" s 300 na 90 in zopet izračunaj standardni odklon. A misliš, da bo prišlo do kakšne pomembnejše razlike?
Vinci
# 06.03.2009 ob 10:01
Eh. V vsaki skupini je bilo 20 študentov. Po moje so s to raziskavo ugotovili predvsem čredni nagon. Rezultati raziskave bi najbrž bili povsem drugačni, če bi ločili vseh 80 študentov in ta vpliv črednega nagona izločili.
galoper
# 06.03.2009 ob 09:46
Odrasli, ki jim je dana možnost, da objavljajo različna dela, bi se morali zavedati, da so še posebej mladij, podrejeno vdani vodenju med okoliščinami življenja iz katerih se učijo. Kadar nimajo ustreznega znanja, posnemajo, preizkušajo kar vidijo. In tako je nastala teorija o Butalcih.
Kazalo