Produkt Vzajemna Rak je za zavarovalnico Vzajemna tržila družba Finmart. Foto: Rok Omahen
Produkt Vzajemna Rak je za zavarovalnico Vzajemna tržila družba Finmart. Foto: Rok Omahen
V Finmart Direktu so slabo trženjsko prakso svojih zaposlenih obžalovali. Foto: BoBo

Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) je potrdil, da so ovadili dve pravni osebi in neznane storilce zaradi zavajajočega telefonskega oglaševanja in sklepanja komercialnih zavarovanj, povezanih z zdravljenjem hujših bolezni. Kazensko ovadbo so prejšnji teden na podlagi prijav več zavarovancev podali na okrožni tožilstvi v Ljubljani in v Celju.

Imen ovadenih na ZZZS sicer niso izdali, a je generalni direktor ZZZS Samo Fakin že v začetku oktobra napovedal ovadbo v primeru trženja produkta Vzajemna Rak, ki jo je za zavarovalnico Vzajemna tržila družba Finmart.

Omenjeno zavarovanje so po navedbah ZZZS-ja oglaševali prek zavarovalnih zastopnikov in posrednikov zavarovancem v nasprotju z določili zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju, saj so zavajajoče prikazovali, da pri zdravljenju rakavih obolenj stroški bolnišničnega zdravljenja oziroma zdravil niso v celoti kriti iz naslova obveznega zdravstvenega zavarovanja, zaradi česar bodo morali zavarovanci razliko pokrivati iz lastnih sredstev.

Temu pa naj bi se glede na izjave zavarovalnih zastopnikov in posrednikov izognili s sklenitvijo njihovega na novo ponujenega zavarovanja, ki bi pokril morebitno negativno razliko stroškov zdravljenja rakavega obolenja.

Zakonsko določeno kritje zdravljenja
Obvezno zdravstveno zavarovanje sta sicer zavarovanim osebam v celoti zagotovljena zdravljenje in rehabilitacija malignih bolezni, vključno s stroški zdravil za zdravljenje malignih bolezni. "To pomeni, da sta tako strošek samega institucionaliziranega bolnišničnega zdravljenja kot tudi strošek zdravil za rakave bolnike v celoti pokrita že iz sredstev obveznega zdravstvenega zavarovanja, zaradi česar osebna participacija zavarovancev za te storitve ni potrebna, če se storitve izkoristijo znotraj mreže javne zdravstvene službe," poudarjajo na ZZZS.

Oglaševanje v nasprotju z omenjenim zakonskim določilom pa po navedbah ZZZS-ja predstavlja zlonamerno zavajanje zavarovancev, s katerim pravna oseba izkorišča neizkušenost in neznanje zavarovancev za pridobivanje njihovega soglasja za sklenitev zavarovalnih pogodb njej v korist.

"Pri tem ne gre prezreti, da je še posebej na področju zavarovanja zdravja zavarovanec nedvomno kot laik šibkejša stranka in je kot tak še bolj dovzeten za zavajajoče ravnanje domnevno strokovnega zastopnika," še pojasnjujejo na ZZZS-ju.
Vzajemna bo še premislila o ukrepanju zoper ZZZS
Na Vzajemni so v komentarju na ovadbo zapisali, da samo zavarovanje ni sporno, saj gre za vidik dodatne finančne varnosti in ne kritja zdravstvenih storitev. Po besedah Vzajemne tudi ni resnično, da je izplačilo denarja pod vprašajem. Zato bodo razmislili o pravnih posledicah v zvezi s trditvami, ki se nanašajo samo vsebino zavarovanja.

Če so agenti podjetja Finmart Direkt delali napako na strani trženja, to po mnenju Vzajemne še ne pomeni, da je samo zavarovanje slabo. Ne nazadnje imajo taka zavarovanja tudi druge naše zavarovalnice, so še dodali na Vzajemni.

Kršitev kar petih zakonov
Zdravstvena blagajna je v omenjenem primeru ugotovila domnevno kršitev petih zakonov, kazenskega zakonika, zakona o odgovornosti pravnih oseb, zakona o zavarovalništvu, obligacijskega zakonika in zakona o varstvu potrošnikov.