Zdravje
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.7 od 22 glasov Ocenite to novico!
Ni premalo zobozdravnikov, premalo je programov. Foto: MMC RTV SLO
VIDEO
Zobozdravniki zavračajo k...

Dodaj v

Zobozdravniki: Za čakalne vrste nismo krivi mi

Težave so sistemske narave
12. julij 2018 ob 17:14
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

V odboru za zobozdravstvo pri Zdravniški zbornici Slovenije trdijo, da za čakalne vrste niso krivi zobozdravniki, ampak sistem.

Zobozdravniki ne morejo zagotavljati takšne dostopnosti do zobozdravstvenih storitev, kot jo zavarovancem obljubljata Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije in ministrstvo za zdravje, so dejali na tiskovni konferenci. Z novimi storitvami, ki se uvajajo v obstoječi sistem, se dostopnost pravzaprav še zmanjšuje. Kot tak primer so izpostavili bele zalivke, ki jih morajo namesto amalgamskih od 1. julija v skladu z evropsko uredbo zagotavljati otrokom do 15. leta, nosečnicam in doječim materam. Za te skupine ljudi bo bele zalivke po novem krila zdravstvena blagajna, medtem ko jih je bilo treba doslej plačevati.

Bele ali amalgamske zalivke
Predsednik odbora za zobozdravstvo Krunoslav Pavlović je pojasnil, da je za izdelavo bele zalivke potrebno bistveno več časa kot pri amalgamski, kar pomeni, da bodo imeli zobozdravniki manj časa za opravljanje drugih storitev in se bodo posledično še povečale čakalne dobe, ki že sedaj v večini primerov presegajo dopustne. Pri otroškem zobozdravstvu bi to lahko pomenilo tudi manj časa za preventivne storitve.

Poleg tega so po njegovih besedah pri belih zalivkah bistveno večji materialni stroški. Medtem ko so na Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) ocenili, da pri izdelavi bele zalivke v primerjavi z amalgamsko ne gre za bistveno dražji material, ampak za skoraj tretjino večji strošek dela in da bo to zdravstveno blagajno letno stalo okoli 1,3 milijona evrov več, na zbornici menijo drugače.

Po Pavlovićevih besedah so tako časovni, kot materialni stroški v primeru bele zalivke bistveno večji, "finančno pa stvari niso ovrednotene, kot bi morale biti". Poleg tega je odločitev, da je za nadomestilo amalgama edini ustrezni material kompozit, strokovno sporna in bi morali omogočiti uporabo tudi drugih materialov, je še dejal.

Zobozdravnikov dovolj, programov premalo
Poudaril je, da težava ni v premajhnem števil zobozdravnikov, ki je s povprečjem v Evropi precej primerljivo, ampak v tem, da je premalo programov. Da bi omogočili izvajanje novih in zahtevnih storitev, predlagajo povečanje števila programov vsaj za sto. Če bi želeli odpraviti čakalne dobe, pa po njihovi oceni manjka do 500 programov otroškega in odraslega zobozdravstva.

Z enako količino denarja za zobozdravstvo in z enakim številom izvajalcev, ki sodelujejo v javni mreži, namreč čakalnih vrst ni mogoče skrajšati, je dejal zasebni zobozdravnik Matej Praprotnik. Če pa bi bila na voljo dodatna sredstva, bi lahko dodatne zmogljivosti zagotovili z zasebniki. Čistih zasebnikov je v Sloveniji 209 in ti bi potencialno lahko prispevali k reševanju problema, je dejal.

Predlagali rešitve, ostali brez odgovora
So pa v odboru po Pavlovićevih besedah predlagali še nekatere druge rešitve, če povečanja programa ne bo, a za zdaj niso dobili odgovora. Med drugim so predlagali, da bi se iz nabora pravic obveznega zdravstvenega zavarovanja izločila fiksna protetika (mostički, prevleke), do katere je dostop že sedaj omejen in na katero ljudje že zdaj zelo dolgo čakajo, namesto tega pa bi omogočili čim večje financiranje snemne protetike, ki zahteva manj časa. Zobozdravnikom pa bi ga ostalo več za osnovne zobozdravstvene storitve.

Zobozdravnike sicer moti tudi dodatno administrativno delo, ki jim je bilo naloženo z zakonom o pacientovih pravicah in pravilnikom o naročanju in upravljanju čakalnih seznamov ter najdaljših dopustnih čakalnih dobah. Rešitve gredo tudi v škodo pacientov, sta opozorila Matjaž Gorkič in predsednica sindikata DENS Mirjana Petrovič, ki je opozorila tudi na problematiko zobozdravstvenega turizma.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
drops29
# 12.07.2018 ob 17:45
Aja, za samoplačnike imajo pa vedno čas. Tudi med rednim, "socialnim" delovnim časom. Takrat nič dlje ne traja, da naredi zalivko, a ne? Bučke prodajajo...
Hijena
# 12.07.2018 ob 17:36
"za izdelavo bele zalivke potrebno bistveno več časa kot pri amalgamski, kar pomeni, da bodo imeli zobozdravniki manj časa za opravljanje drugih storitev in se bodo posledično še povečale čakalne dobe"

Pa saj to ni res, kakšni izgovori. Takšne izjave ne bi pričakoval od izobraženega človeka
5tane
# 12.07.2018 ob 17:37
Če plačam sem takoj na vrsti. Kdo je zdaj kriv ? Ukiniti koncesije takoj. Vrnite nam javno zdravstvo!
NzA
# 12.07.2018 ob 17:49
Dajte par kamer v ordinacije pa bost takoj videli, kaj "delajo" oziroma ne delajo. Nakladajo.
amigo
# 12.07.2018 ob 17:28
Čestitam zobnim flikarjem. Imel sem blombo še iz SFRJ, ki je držala 35 let. Nova blomba pa je izpadla že po enem letu. Seveda se takrat v svinčenih časih zobozdravnik ni vozil z Mercedesom AMG.
d(-_-)b
# 12.07.2018 ob 17:38
Kakšni bedni izgovori ... najbolje, da poškodovane zobe kar izruvajo, se bodo čakalne vrste hitro redčile.
Precej časa lahko privarčujejo z delom brez injekcije, da ni bo treba čakat, da se tkivo omrtviči, ampak lahko takoj začnejo mesarit ...
Banban
# 12.07.2018 ob 17:51
Aaaaaaaaaaa! Mene ne moti, ce se vozi z AMGjem, tud s ferdzotom lahko. Ce dela, naj bo placan. In naj zasluzi. Verjamem, da je vrsta bol krivda ZZZS kot stomatologov, ampak tako blefiranje me pa znervira. Naravnost zaljivo birokratsko. “Predsednik odbora za zobozdravstvo Krunoslav Pavlović je pojasnil, da je za izdelavo bele zalivke potrebno bistveno več časa kot pri amalgamski, kar pomeni, da bodo imeli zobozdravniki manj časa za opravljanje drugih storitev“

Se nihce ni bil pri zobozdravniku? A belo plombo dela pol ure al kaj? In obvezno doplacilo jih ne moti? Res katastrofa.
kralj matjaž
# 12.07.2018 ob 17:55
Kaj pa če so vaše tarife previsoke?
zdravidudek
# 12.07.2018 ob 17:51
Ali je že kdo videl, ko FURS oblepi kakšno zobno ambulanto ali odvetniško pisarno. Če niso dali stranki računa,za plombo ali kašen poseg. Ali je odvetnik pozabil tipkati v blagajno (beri tiste ki ne veljajo za njih ) nekaj tisočakov € predujma.
Posvečene NEDOTAKLJIVE to ne zanima, male ljudi na tržnicah,ki prodajajo jajčka , solato, itd po 1 € lovijo in se preživljajo iz dneva v dan. In tiste dejavnosti ,ki pozabijo tipkat kavico za 1 €.,in vozijo se v starih avtih živijo v podjetniških stanovanjih na morju se vozijo napihnjenih blazinah, in bančne račune imajo v bančni oazi NKMB, itd. TE pa radi POLEPIJO in poslikajo kaj so naredili.
Mikey
# 12.07.2018 ob 18:09
Seveda, kaj pa si pacienti drznemo imet slabe zobe!
STRIKE
# 12.07.2018 ob 17:57
Javno zobozdravstvo je ratalo polomija!

Popolnoma smo prepuščeni zasebnikom!
Tao3
# 12.07.2018 ob 21:34
Razložite mi tole, ko jaz grem zobozdravniku zasebniku in že dve leti hodim, mi potem na koncu sestra, ko mi piše račun vedno reče za kartico in jaz rečem "ja zakaj jo pa rabite, če sem samoplačniško", pa reče, ja potem pa uredu. Ampak ona ve, da sem samoplačniško tam, samo vedno pozabi, da sem ji že 5x rekel, da ji ne bom dal kartice. Pa saj vsi vemo zakaj gre ne? Še od ZZZS-ja bi isti znesek potegnila ...
frkolinko
# 12.07.2018 ob 19:32
naša lokalna zobozdravnica bi naj delala vsak dan do14h, ampak je po 12:30 ni nikoli več v ambulanti
Sorrento
# 12.07.2018 ob 21:55
Ali te vpiše v ZZZS,da si si sam plačal,ali še potegne za plačilo OD ZZZS-ja. SAJ NE VEŠ ???

Javna skrivnost je, da zobozdravniki obremenijo ZZZS za vsakega pacienta kolikor se pač največ da letno. Tega pa ti seveda ne povedo, ampak ti vse zaračunajo v gotovini.

Iz insajderskih virov vem, da goljufajo sto na uro!
x1ijn
# 12.07.2018 ob 19:38
Če ZZZS reče, da lahko dnevno sprejmejo največ X pacientov, potem res niso nič krivi. Sistem je neumen, ker je zasnovan na normah in povprečjih, ne pa na dejanskih potrebah pacientov.
mile952
# 13.07.2018 ob 06:23
Zobozdravnike, morda najmanj popolnoma privat, je udarila po žepu uvedba davčnih blagajn,. prej so šla doplačila direkt v žep, malo sestri, večina zobozdravniku, material pa je itak plačal zavod. In vsi so bili srečni, pacient, ker pojma ni imel, da so ga nategnili na polno, najbolj pa zaposleni. Seveda niso to delali vsi, nekaj pa jih je. Slovenec je neverjetno inovativen ko je treba kaj prigoljufati. Sedaj je pa nastal kar velik izpad "dohodka" nekaterih. Ko bo Zdravniška zbornica pričela robantiti proti davčnim blagajnam se primite za denarnice. .
Joker
# 12.07.2018 ob 20:52
Zobozdravniki: Za čakalne vrste nismo krivi mi

Krivi smo Slovenci, ker imamo preveč črvive zobe.
x1ijn
# 12.07.2018 ob 19:24
Problem je sistem. Samoplačnike in redne bi se moralo enako obravnavati. Pri rednih se račun izda zavarovalnici, ki ga plača v roku 8 dni. Če je premalo denarja se dvigne prispevke. Za nadstandard je pa dodatno zavarovanje. Res ni nobena umetnost.
Orionstar
# 12.07.2018 ob 18:18
Ljudje NIMATE POJMA!
Poiščite podatke na serverju ZZZS, pišem to že 100tič!

• 47339 točk programa na leto
• 1800 pacientov glavarina
• Delite eno z drugim!
...dobite manj kot 30 točk letno/pac za storitve!
...kar znese 1 AMALGAMSKO ZALIVKO ZA SLOVENCA LETNO V BREME ZZZS!

Za vse ostalo je tu Mastercard in gostilniške Tao3 pravljice!
valcek2010
# 13.07.2018 ob 06:27
ko mi odtegnejo od plače sem dober
ko pa rabim zdrastvene storitve pa še to za razjokat vsaj pri zobovju pa me ne povohajo

ZZZs je mutna posla
on na mesec poberejo par 20 milijonske zneske, pokrivajo svoje plače nagrade, pol pa pridejo na vrsto ostali in na koncu pacienti, ker je denarja za njih že zmanjkalo
Neikius
# 12.07.2018 ob 21:49
Fascinantno je, ker itak naročujejo na pol ure. Kaj pomaga če črno plombo naredi v 10 minutah, belo pa v 20, naročuje itak na isti interval neglede na to.
zdravidudek
# 12.07.2018 ob 20:32
No ko prideš koncesionarju POPOLDAN ko dela PORIVAT BREZ brez koncesije VEDNO ZAHTEVA KARTICO ZZZS-ja ,da te >> VPIŠE <<. Ali te vpiše v ZZZS,da si si sam plačal,ali še potegne za plačilo OD ZZZS-ja. SAJ NE VEŠ ????? Beeee
stomic
# 12.07.2018 ob 19:59
koncesije so pa prepad brez dna, ker je prevec ravni vpletenih, in na vseh ravneh se krade... od politike navzdol... ko vidis glavne politike, takrat premierja npr. ki pride na stom. kliniko si da vse spedenat in koncu še hvala ne reče, kaj šele plača? sramota...ko se ga opomni da bi bilo nekaj potrebno plačat, pa presliši... sramota... na vaš denar dragi komentatorji...
el CARTEL
# 12.07.2018 ob 19:36
res je, zobozdravniki niso krivi za dolge čakalne dobe

niti za to, da država pokriva le "osnovno" zobozdravstvo (s strandardi iz predpotopnega leta 1980)

so pa zobarji krvi za visoke cene, ki si jih večina slovencev ne more privočiti. primerjajmo samo njihove usluge s tistimi v avstriji, pa so tam tam, za odtenek naši sobarji cenejši - plača pa v avstriji 2.000€ neto (povprečna), v sloveniji pa 1000€

kot drugo pa so zobarji krivi ker rinejo v privatizacijo sistema.
winkl777
# 12.07.2018 ob 19:36
Da se skupina iz situirane in akademske veje pritožuje nad sistemom je res bogo...
SloEdge
# 12.07.2018 ob 18:30
Naj bo potem vse samoplačniško in adijo zavarovalnica in obvezni prispevki iz OD...
Bi se po moje hiter red naredil...
Tao3
# 12.07.2018 ob 18:09
Dokler ljudje ne boste spregledali da ZDRAVNIKI to zdravstvo delajo NAMENOMA takšno kot je ne bo rešitve. To pa delajo NAMENOMA zato, da se pridete za denarnico in pridete v njegovo zasebno ordinaciji in keširate storitev v istem prostoru kot on opravlja javno dejavnost. Pa sploh veste da je dejansko takšna gužva da bi morali čakati eno leto na protezo in da vam jo na keš naredi takoj? Nimate nobenega instrumenta preveriti ali vam laže v faco in voha keš ... to je že dolgo samo biznis ...
jure456
# 14.07.2018 ob 08:23
Zobozdravniki: Za čakalne vrste nismo krivi mi seveda ne se ve da pacienti
kingeston
# 13.07.2018 ob 12:36
vse privatizirat
zapravico
# 12.07.2018 ob 20:21
Sistem je ,da če takoj plačaš ni nobenega problema
Banban
# 12.07.2018 ob 20:07
El cartel, razlike med slo in hr niso tako velike, kot se govori. Razlika je, da na hr (resko in zagrebsko obmocje) precej furajo zdravniski turizem, velika ponudba, huda konkurenca in storitve na nivoju ja. Cene...tud tam znajo zaracunat. Pravkar jim nosim evrcke. Bol zaradi profi odnosa, kot cene.

O zzzs pa no comment. Pred kakim mesecem sem si prispevek poravnal z upn obrazcem, cez 4 dni moje placilo se ni bilo poknjizeno, in kartica neveljavna. Posljem fotko odrezka na mail. Klicem. Gospa na drugi strani mi rece, prinesite odrezek pokazat, tu se ne vidi, ker je slika cez rob ekrana. Monty Phytoni so amaterji.
stomic
# 12.07.2018 ob 19:55
ne vem sicer kam hodite k zobozdravniku, ampak pri meni traja izdelava bele plombe minimalno pol ure do ene ure... pa nisem od vceraj...
vsenior
# 12.07.2018 ob 18:53
No koncesionarji se ve da kradejo. Če jih prijaviš inšpekciji ni učinka. Naj preverijo zdravstveni inšpektorji rentgenske ambulante kdo plačuje sam slikanje!! Kdo jih pošilja? Večina koncesionarjev pošilja svoje paciente na slikanje v te privat rentgenske ambulante, seveda za lastno plačilo in ne iz koncesnine. TO JE KRAJA! Po Ljubljani delajo vsi tako! Seveda se potem zobarji vozijo z Mercedesi in Volvoti za 100.000€
Težki časi za paciente! Se mi zdi, da delajo zobozdravniki in inšpektorji v spregi. Če to ne drži Poglejte inšpektorji kdo plačuje rentgenske slike v Ljubljana Dravlje rentgenski ordinaciji!
galoper
# 13.07.2018 ob 17:29
Mene niti čez pol leta niso hoteli naročiti, ker jim je vodja ukazal, da morajo naročati na 90 dni.
GORILA
# 13.07.2018 ob 10:39
No ko prideš koncesionarju POPOLDAN ko dela PORIVAT BREZ brez koncesije VEDNO ZAHTEVA KARTICO ZZZS-ja ,da te >> VPIŠE <<. Ali te vpiše v ZZZS,da si si sam plačal,ali še potegne za plačilo OD ZZZS-ja. SAJ NE VEŠ ????? Beeee

Veš, veš! :)
GORILA
# 13.07.2018 ob 10:35
...kar znese 1 AMALGAMSKO ZALIVKO ZA SLOVENCA LETNO V BREME ZZZS!

...torej, če začneš hoditi k zobozdravniku pri 18-tih po 50 zobozdravnika ne rabiš več... kul!
GORILA
# 13.07.2018 ob 10:31
"za izdelavo bele zalivke potrebno bistveno več časa kot pri amalgamski, kar pomeni, da bodo imeli zobozdravniki manj časa za opravljanje drugih storitev in se bodo posledično še povečale čakalne dobe"

...ne bodo mogli sester natepavat?
Reveži!
lončekkuhaj
# 12.07.2018 ob 21:30
Jaz sme imel zobozdravnico, ki mi ni naredila NIČ. Ona je to vedela, in mi gladko pisala napotnic za krasnega specialista.
Popravil mi je v nulo vse, sedaj že tri leta vse OK in hodim k novemu le še na kontrole.

Seveda pa ni delal niti kompozitov, le keramiko. Kar je super. Pa nimam veliko denarja, le v ta namen se je porabilo manj kje drugje. Za tri jurje, pa rešeno. In pazim zelo na higieno in se obrestuje.
agenda21
# 12.07.2018 ob 20:26
Ko boste spoznali, kaj je magnezij in kje vse sodeluje in pomaga, kakšnega najbolje absorbiraš, šele potem boste opazili, koko velika je zarota:)
agenda21
# 12.07.2018 ob 20:20
Jim dam čist prav.
Krivo je pomanjkanje magnezija in posiljevanje s floridom.
Kdo pa to forsira, je pa spet drugo vprašanje.
Da ne govorim o kalciju, ki ga je vsepovsod preveč.
Zato pa je cela država v krču.
Epafrodit
# 12.07.2018 ob 19:22
Zobozdravniki: Za čakalne vrste nismo krivi mi

Ste, ste! Res pa je, da ste "samo" SOKRIVI! Enako kot v ostalem delu zdravstva zdravniki, vi na svojem področju, skupaj z zdravstveno zavarovalnico, lobisti farmacevstkih družb in podkupljenimi politiki, spravljate naše zdravstvo v kameno dobo.
markur
# 12.07.2018 ob 19:01
Komentarji so res zanimivi, toliko pametnih že dolgo ni bilo v Sloveniji. Eni trdijo, da so krive koncesije, hodijo pa itak v javno zdravstvo. Drugim je problem ker se zobozdravniki vozijo z dragimi avti... eni ugotavljajo pravilo, da je krivda predvsem na ZZZS ker ne plačuje storitev koncesionarjem . ZZZS pravi, da ji ostaja denar, vendar ga ne more vrniti v zdravstvo, ker je DZ sprejel oslarijo od zakona ... Zakaj je tako ? Nekdo že ima korist ? Kdo ? Tam je treba iskati krivca, ne flancati brez veze.
petrap
# 18.07.2018 ob 11:39
Že leta imam izbranega zobozdravnika, ki je deloma koncesionar, deloma zasebnik. Z njim sem zadooljna.
Kadar grem k njemu kot zasebniku, sem naročena na uro. Takrat vidim, da pacienti prihajajo in odhajajo, kar kaže na to, da takrat delo v ambulanti normalno poteka.
Dvakrat na leto pridem na vrsto za popravilo ali pregled zob, kar mi opravi zobozdravnik kot koncesionar. Ponavadi pridem nekoliko pred naročeno uro. Čakalnica je praviloma prazna. Iz ambulante se slišijo glasovi. Ko pride moja ura, se vrata odprejo, sestra me pokliče v ambulatno, zobozdravnik opravi svoje delo.
Ko zapuščam ambulanto, je čakalnica praviloma prazna. Nekajkrat sem nalašč počakala pred bližnjho slaščičarno, da sem videla ali bo za mano prišel v ambulanto še kdo. Ponavadi ga vsaj naslednje pol ure ni bilo.
Najbrž ima moj zobozdravnik s strani ZZZS premalo "plačanega programa". Zagotovo pa ima v terminih, ki jih ima rezervirane za paciente, ki jih plačuje ZZZS, veliko prostega časa za počitek. Vsekakor menim, da bo imel dovolj časa za bele zalivke namesto amalgamskih.
stomic
# 13.07.2018 ob 22:47
Agenda kdo pa je tebe s tem mg cepil?
GORILA
# 13.07.2018 ob 10:40
A bomo tisti, ki ne rabimo več sistema, pa vseeno plačujemo ,kaj nazaj dobili?

...če ga nisi nikoli do sedaj, potem ja!
GORILA
# 13.07.2018 ob 10:39
Problem je sistem. Samoplačnike in redne bi se moralo enako obravnavati. Pri rednih se račun izda zavarovalnici, ki ga plača v roku 8 dni. Če je premalo denarja se dvigne prispevke. Za nadstandard je pa dodatno zavarovanje. Res ni nobena umetnost.

...točno to podčrtano je problem!
Proba vlada samo za kakšen evro dodatno obremenit plačo, pa je to že najhujša oblika komunizma, totalno uničenje slovenskega gospodarstva, itd!
p.s. večina strank pa je pred volitvami obljubljala celo nižanje prispevkov, uvajanje socialne kapice, itd.
Pol pa rajtej!
GORILA
# 13.07.2018 ob 10:31
"za izdelavo bele zalivke potrebno bistveno več časa kot pri amalgamski, kar pomeni, da bodo imeli zobozdravniki manj časa za opravljanje drugih storitev in se bodo posledično še povečale čakalne dobe"
agenda21
# 12.07.2018 ob 21:23
A bomo tisti, ki ne rabimo več sistema, pa vseeno plačujemo ,kaj nazaj dobili?
Joker
# 12.07.2018 ob 20:56
Dejansko je odgovorno do zdravstvena sistema, da skrbiš za ustno higieno.

To velja za javno zdravstvo, je pa neodgovorno do zasebnikov, ki tako izgubljajo stranke.
joc 2504
# 12.07.2018 ob 20:40
ufurat e-naročanje, kot pri e-napotnicah.
najbrž nadgradit rač. sistem, da se vidi, koliko časa se porabi za rihtanje določenih stvari.
in kolk obiska pacientov ima vsak zobozdravnik.
in če te moti čakalna doba, enostavno pogledaš, za datume 1.-ih pregledov, ali čakalne dobe (realtime) za protetiko in podobne stvari.
Kazalo