Pred tednom dni odkriti asteroid 2014 RC bo zgrešil Zemljo za 40 tisoč kilometrov. Za primerjavo: Luna je povprečno oddaljena 384 tisoč kilometrov. Foto: EPA

letel na novo odkriti asteroid v velikosti hiše z astronomsko oznako 2014 RC, je potrdila Nasa.

Najmanjša razdalja med Zemljo in asteroidom je bila približno 40 tisoč kilometrov, zato za Zemljo ne pomeni nobene nevarnosti. Vseeno je to le desetina lunarne razdalje, ki loči Zemljo od Lune (povprečna oddaljenost 384 tisoč km).

Najboljši pogled iz južnega Pacifika
Asteroid s premerom približno 20 metrov je prečkal nebo nad Novo Zelandijo. Asteroid so šele 31. avgusta odkrili v centru za opazovanje nebesnih teles v bližini Zemlje Catalina Sky Survey v ameriški zvezni državi Arizona.

Čeprav je premajhen, da bi ga lahko opazovali s prostim očesom, so ga lahko opazovali amaterski astronomi s teleskopi, dodaja Nasa. Asteroid naj bi v prihodnosti še potoval v orbiti mimo Zemlje.

Nad Čeljabinsk priletel podobno velik meteor
Nasa trenutno spremlja več kot 11.000 asteroidov v orbitah blizu Zemlje. Februarja 2013 je meteor približno enake velikosti eksplodiral nad Čeljabinskom na vzhodnem pobočju Urala, pri čemer je v silovitem udarcu eksplozije bilo ranjenih skupno kar 1.491 ljudi, na več kot 7.200 stavbah pa so zaznali škodo, najpogosteje počena stekla, ponekod so se tudi sesedle strehe tovarn.

Ob eksploziji meteorja se je sprostila energija v moči 460 kiloton, kar je bilo 28-krat več kot ob eksploziji jedrske bombe v Hirošimi. Na srečo se je velika večina energije porazgubila v atmosferi. Sam čeljabinški meteor je bil neopažen do vstopa v atmosfero, saj je radiant sovpadal s Soncem.