Znanost in tehnologija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.5 od 17 glasov Ocenite to novico!
false
V laboratorijih so izpusti merjeni v precej manj raznolikih okoliščinah, glede na te, v katerih se nato dejansko uporabljajo. Foto: AP

Dodaj v

Dizelski motorji izpuhajo precej več, kot kažejo laboratorijski testi

Potrebni so bolj natančni testi
16. maj 2017 ob 18:02
Boulder - MMC RTV SLO

Motorji na dizelsko gorivo v realnih razmerah vožnje proizvedejo 4,6 milijona ton več škodljivih dušikovih oksidov (NOx), kolikor to dopuščajo okoljski standardi, kaže raziskava.

V raziskavi so znanstveniki univerze Colorado Boulder preverili 30 študij, ki so preiskovale izpuste vozil v realnih razmerah na 11 svetovnih trgih, ki predstavljajo 80 odstotkov svetovne prodaje novih dizelskih vozil, poroča portal ScienceDaily. Ti trgi vključujejo Avstralijo, Brazilijo, Kanado, EU, Indijo, Japonsko, Mehiko, Rusijo, Južno Korejo in ZDA.

Po njihovih ugotovitvah so vozila na dizelski pogon v ozračje izpustila 13,1 milijona ton NOx, ki je kemijski predhodnik trdnih delcev in ozona. Izpostavljenost ljudi tovrstnim plinom lahko vodi do srčnih obolenj, kapi, pljučnega raka idr. Če bi bili izpusti skladni s standardi, potem bi znašali okoli 8,6 milijona ton. Največ, 76 odstotkov, so k tem izpustom prispevali tovornjaki in avtobusi.

Ekipa računa, da bo zaradi izpustov NOx iz dizelskih motorjev do leta 2040 po svetu vsako leto prezgodaj umrlo 183.600 ljudi, če vlade ne bodo sprejele ustreznih ukrepov. Največ, 31.400 smrti, bo trpela Kitajska, od tega jih bo 10.700 umrlo zaradi ugotovljenih izpustov, ki presegajo standarde. Sledi ji Evropa, kjer bo tovrstnih smrti 28.500 letno, 11.500 pa zaradi preseganja izpustnih standardov.

Po mnenju raziskovalcev bi morali biti testi izpustov dizelskih motorjev natančnejši, kar vključuje simulacije različnih voznih hitrosti, slogov vožnje in okoljske temperature, ob tem pa opozarjajo, da zategovanje standardov ni najbolj učinkovito, če ne dosegamo niti zdajšnjih.

A. Č.
Prijavi napako
Komentarji
Penny_
# 16.05.2017 ob 21:20
Reklama gor ali dol, tako pač je. Že, če stojiš za dizlom, je težje dihat.

Ne razumem pa kaj so delali do sedaj. 20 let niso mogli narediti raziskave glede realnih izpustov?!
vidim
# 16.05.2017 ob 19:11
Ne ga lomit. Kaj pa bencinski motorji. Bi znalo biti tole tudi zlagano, ker gre samo za nadaljevanje demonizacije dizlov. Napad prihaja iz ZDA, ko neke vrste opravičevanje izgona VW.
feminist
# 16.05.2017 ob 21:36
Naj nazgejo ceno dizla za 0,2€ drazje od bemcina pa bodo dizle kupovali ljudje ki dejansko rabijo dizla.
Nekdo ki se iz grosuplja vozi v ljubljano pac ne rabi dizla in je butasto kupovat dizla za tak namen. In takih je dejansko najvec kupcev dizlov.
Unssen
# 17.05.2017 ob 07:19
Preprosta logika.

Dokler bo
bencin ob le 1,6 centa dražji nabavni ceni zaradi davščin kar 11 centov dražji od dizla
bo na cestah morje dizlašev.

Dokler bo država enormno podpirala dizel namesto čistejšega bencina, drugače niti ne more biti.
jankoP
# 16.05.2017 ob 22:53
Tovornjaki so v resnici manj strupeni od malih dizlov,dokazano. Tovornjak dela skoraj stalno pod idealnimi obrati, in tam se da izpuhe filtrirat. Tudi dober filter za par jurjev v ceni ne pomeni kaj veliko. V avtu, ki v mestu stalno pospesuje, po avtocesti pa nori, in ki iz tovarne ne sme stat vec kot 10 jurjev, ne mores narediti kaj dosti. V mestih itak ni kaj dost tovornjakov. In ce za njih ni drugega kot dizel, ne pomeni, da se morajo na dizel vozit tudi mestna jajca. In alternative so, zaporedni hibridi, plin, elektrika. Vse je boljse od dizla. Evropa je 20 let vlagala v napacno tehnologijo. Ce bi takrat izbrali kaj drugega,bi bili problemi ze reseni, in vladali bi svetu. Zdaj pa imamo samo se vecji problem - en kup bedakov med rajo, politiki, mehaniki in celo inzenirji, ki mislijo, da svet ne more funkcionirat brez dizla. No, motijo se.
mataj-finance
# 16.05.2017 ob 23:50

samo.hladnik je napisal(-a)

Dokler ne bo tehnološkega preboja s poceni električnimi vozili, je smiselno, da so osebni avti samo na bencin.
Kot trenutno stvari stojijo, je večina elektrike še vedno proizvedena v termoelektrarnah in nuklearkah. Gledano v celoti, je energetski izkoristek električnih avtomobilov nekaj čez 10% v primerjavi s cca 30% izkoristkom avtomobilov z notranjim izgorevanjem. Termoelektrarna ima v najboljšem primeru izkoristek cca 40%, ostalo so izgube pri prenosu.

Edini tehnološki preboj, ki pri električnih avtomobilih še manjka, so akumulatorji. Če bi bilo v električnem omrežju več akumulatorjev, bi bili alternativni viri (sonce, veter in podobna sranja) malo manj brez veze kot so zdaj.

Vse ostalo je že dodelano v nulo. Močnostna elektronika ima dober izkoristek in je poceni, elektromotorji z lantanidnimi magneti imajo boljši navor kot motorji z notranjim izgorevanjem, njihov izkoristek pa je nekaj čez 97%- bolje kot osi, zobniki, diferenciali in podobna mehankarija. Khm... sem rekel lantanidi? Hja... proizvodnja le teh je okoljska katastrofa, ampak koga to briga. To je na Kitajskem

A visit to the artificial lake in Baotou in Inner Mongolia - the dumping ground for radioactive, toxic waste from the city’s rare earth mineral refineries. The byproduct of creating materials used to do everything from make magnets for wind turbines to polishing iPhones to make them nice and shiny.

Full story here: http://www.bbc.com/future/story/20150...
jankoP
# 16.05.2017 ob 21:29
Jaz že 10-15 let trobim to o dizlu, če bi poslušali redke pametne (tistih 5-10%), se danes ne bi čudili od kod zdaj ta demonizacija in ne bi vlekli ven nekih teroij zarote. Ker pametni vse to vejo že dolgo, samo zdej je to končno prišlo na glavna vrata. Zakaj zdaj ni pravo vprašanje. Zakaj je sploh kdo kdaj promovirali dizel, je pravo vprašanje. In kdo bi moral v zapor.
jankoP
# 17.05.2017 ob 08:09
Članek je članek, raziskave so raziskave, številke so pa potegnjene iz riti, to je menda jasno. Katera druga raziskava bi dala ven 10x večje številka, vw-jeva pa da dizel rešuje življenja.
Vseeno je jasno, da se dizel nikoli ne bi smel znajt v malih avtih, ker je njegovo čiščenje predrago. Preberi si "moj" članek. Ne moreš imet avta za 12 jurjev s filtriranjem, ki stane par jurjev. Tovornjak za 300 jurjev ima pa lahko. In čez par let malih dizlov več ne bo. Ne, ker bi jih prepovedali, ampak ker bojo predragi. Še čez malo več let niti bencinarjev ne bo, ker bojo predragi - proti električnim.
HOR
# 17.05.2017 ob 00:32
Pravo vprašanje je zakaj večino osebnih vozil ne poganja cenejši LPG plin, ki ima manj škodjivih emisij...!?
Pastafarian
# 16.05.2017 ob 22:24
po svetu vsako leto prezgodaj umrlo 183.600 ljudi
Smo le številke v kapitalizmu in zakaj točno je potemtakem zgornja številka problem ? Več jih umre zaradi stresa in izgaranosti, več jih umre zaradi lakote ali kakšnih drugih človeka nedostojnih okoliščin.
sprint
# 16.05.2017 ob 18:35
183.600 ljudi na leto?? Na svetu oz. planetu kot razumem? Pickin dim....
ElTorro
# 17.05.2017 ob 11:38
@HOR
Plin ima kot resna alternativa za množično uporabo dva problema, oba sta povezana s ceno:
- dizel in bencin imata 57 oz. 66 centov trošarine na liter. Če bi se množično uporabljal LPG, bi tudi tam dobili primerljive trošarine.
Če daš na LPG enake trošarine kot so na dizel, je tudi cena enaka
- LPG se pridobiva kot stranski produkt pri črpanju zemeljskega plina in rafiniranju nafte. Če bi to postal glavni produkt, bi mu tudi cena narastla.

Tako da, velja podobno kot pri električnih avtomobilih - dokler je to butično število vozil in vlada to neposredno (s subvencijami) ali posredno (z nižjimi dajatvami) vzpodbuja, se finančno izide....če bi vlada izenačila pogoje, pa ekonomičnost odpade in ostane le strošek predelave.
ElTorro
# 17.05.2017 ob 07:27
Tovornjaki so v resnici manj strupeni od malih dizlov,dokazano
In kljub temu ti v članku piše, da je 74% vseh izpustov povzročeni s starni tovornjakov in avtobusov.
Bi pa rad videl raziskavo, ki pravi, da 30-tonski tovornjak na avtovesti pri 90 izpušča manj kot osebni avtomobil pri 130.

Govorimo o realnih alternativah....hibridi in EV so predragi da bi lahko bili alternativa ICE avtomobilom....
samo.hladnik
# 16.05.2017 ob 23:05
Za začetek je potrebno vsaj enako obdavčiti bencin in diesel. Osnovna nabavna cena diesla je višja, ker ima 1l diesla tudi višjo kalorično vrednost kot 1l bencina, zato pri izgorevanju nastane toliko več CO2. Da o dušikovih spojinah in karcinogenih trdnih delcih ne izgubljamo besed.

Dokler ne bo tehnološkega preboja s poceni električnimi vozili, je smiselno, da so osebni avti samo na bencin. Oziroma, še boljše, na plin.
nikoli
# 18.05.2017 ob 08:53
In koliko več goriva porabijo bencinarji?
feminist
# 17.05.2017 ob 10:51
@hor: plin pac ni na VSAKI crpalki za dobit; dizel in bencin pa sta.
ElTorro
# 17.05.2017 ob 07:37
Ampak če tega segrevanja ne doživiš, ker prej fašeš raka, ti to ne pomaga kaj dost
Članek navaja 183.000 prezgodnjih smrti letno zaradi dizelskih izpustov.
Žal ne navaja, za koliko bi se ta številka izboljšala če bi te dizle spremenili v bencince ali EV, ki lokalno onesnažujejo manj.

Še manj pa se ukvarja s tem, koliko dodatne škode bi bilo povzročene globalno zaradi večjega negativnega vpliva bencincev in EV na globalni ravni.

V Sloveniji lahko gledamo le lokalno - pri nas ljudje ne umirajo zaradi neurij, suše in lakote. Afrika in Azija pa sta itak daleč in nas to ne zanima.....tako kot recimo Ljubljančanov ne zanima pretirano kako je v Zasavju in Šaleški dolini, od koder prihaja elektrika za njihove "čiste" električne igračke.
samogledam
# 17.05.2017 ob 06:33
za dobrim konjem se vedno kadi...
mataj-finance
# 16.05.2017 ob 23:38
po svetu vsako leto prezgodaj umrlo 183.600 ljudi
Tudi če bi bilo to po kakem čudežu za spremembo res, bi bil to v primerjavi z vojaškimi intervencijami pljunek v škaf.

Tudi če zanemarimo ljudi, ki so bili mimogrede pobiti med kakim humanitarnim bombardiranjem ("kolateralna škoda") - tanki, vojaški aeroplani, vojaški tovornjaki, ladje ipd izpuhajo bistveno več kot civilni promet.

Čisti algoroidizem
feminist
# 16.05.2017 ob 21:40
Že, če stojiš za dizlom, je težje dihat.

Potem pa ze dolgo nisi za modernim dizlom cakal.
Je pa res da tudi moderni dizli me disijo po gorskih cvetlicah kot bencim.
Luka Novak
# 16.05.2017 ob 19:18
Sprijena znanost je/bi rekel Uroš Macerl.

http://4d.rtvslo.si/arhiv/intervju-tv/174470971

Na zgornji povezavi je tudi lepo predstavljena na slovenskem primeru.
Luka Novak
# 19.05.2017 ob 10:50
@stotrideset

a res, pa kaj ne poveste, to že trobimo desetletja in desetletja, ampak dokler nekdo drug ne npšiše, ne šteje nič....

.. trobite ja, hkrati pa dnevno zahtevate in podpirate dizel dostavo, pridelavo hrane itd.

stran s smrdljivimi dizli - in pika!

.. dobrodošli v kameni dobi - brez hrane (kmetijska mehanizacija), prazne police trgovin (kombiji, tovornjaki, ladje .. ) itd.
MZ
# 18.05.2017 ob 08:59
Največ, 76 odstotkov, so k tem izpustom prispevali tovornjaki in avtobusi.

Precej tovornjakov in avtobusov, sploh kje bolj na obrobju, ima še starejše motorje, ki imajo večje emisije.
Kar se tiče emisij dušikovih oksidov, pa postajajo problem tudi pri modernih turbobencinskih motorjih, saj so temperature zgorevanja višje. Da ne govorimo o tem, da morajo ti motorji zaradi "downsizinga" pri večjih močeh obratovati z bolj bogato zmesjo goriva in zraka, kar pomeni emisije nezgorelih ogljikovodikov.

Ampak očitno je tudi udrihanje po dizlih postalo neka nova mantra...
eMZe
# 17.05.2017 ob 19:59
Taprvi, ki bo preoral njivo 10 ha s traktorjem na sončne celice, naj mi javi.
HOR
# 17.05.2017 ob 11:17
@feminist
# 17.05.2017 ob 10:51

"...plin pac ni na VSAKI crpalki za dobit; dizel in bencin pa sta..."

Trenutno se v SLO LPG dobi na ca 120 črpalkah, ki so razporejene tako, da lahko večina Slovencev, ki naredijo dovolj kilometrov, da se jim splača voziti dizel mirno prešaltajo na plin saj se bo večina dnevno peljala vsaj mimo ene črpalke s plinom ali pa jo imajo dovolj blizu, da se jim vsakih par dni splača zapekjar do nje.

Eno polnjenje plina pa običajno zadošča za 400 km, za rezervo pa ostaja še bencin v bencinskem tanku, ki se avtomatsko preklopi, če kdaj za kak kilometer zmanjka plina...

LINK
www.plinske-crpalke.si/zemljevid
Baba Tečna
# 17.05.2017 ob 07:53
"Dizelski motorji izpuhajo precej več, kot kažejo laboratorijski testi"

Torej imamo zelo slabe laboratorije !!
jankoP
# 17.05.2017 ob 07:31
Jasno, poglej o katerih državah je ta članek...o tistih, kjer dizla pri osebnih avtih skoraj da ne poznajo.
Članek o tem imaš pa tukaj: https://www.theguardian.com/environment/
2015/oct/21/diesel-cars-emissions-toxic-pollution-than-a-bus-data-reveals
Če ti ni všeč guardian, imaš še na 100 drugih mestih.
Binder Dandet
# 17.05.2017 ob 06:08
Prijatelj mi je razlagal, da je gledal dokumentarec o cezmorskem prometu in je bilo receno, da cezoceanke imajo izjemno trpezne motorje, ki kurijo "karkoli" in dejansko ustvarijo vec onesnazevanja kot preostali promet skupaj. Ve kdo kaj vec?
rudes
# 16.05.2017 ob 23:32
Ravno danes sem nekje prebral, da sodobni dizli izpuhajo 15 % manj od sodobnih bencinarjev, zdaj pa verjemi komu?
Luka Novak
# 21.05.2017 ob 11:57
@ElTorro

Dizel je ..

Stari dizli imajo več ogljika v izpustih, ta veže nase tudi nano in mikro delce. Zaradi velikosti jih veliko zadrži nos, nekaj pa zaide v pljuča. V izpustih novejših dizlov je ogljik praktično odpravljen, zato pa nano in mikro delci prosto letijo, nos jih zaradi njihove majhnosti ne more uspešno zaustavit, zato gre večina v pljuča in kri.

Za odstranjevanje NOx izpustov obstajajo tri rešitve, aktualni avtomobili imajo ali vsako posebej ali kombinacijo dveh (npr. BMW), vsak proizvajalec pa je različno uspešen. Najslabši EURO 6 izpustijo v zrak praktično toliko NOx kot globalno najbolj znan EURO 5, natančneje legendarni grešni kozel VW TDI (EA 189). Pri aktualnih bencinarjih je NOx nižji (grami), vendar hkrati po prihajajočem novem standardu (faktor preseganja) ne bistveno boljši kot najboljši dizli. Trenutno prihajajočim novim standardom ustreza VW dizel (EA 288), blizu sta MB in Mazda.
vidim
# 20.05.2017 ob 09:42
Ne verjam, da je dizel motor, ki ima ogromno nižjo potrabo goriva od bencinarja slab. Recimo primerljiv avto bencinar - 7l/100km, dizel 4,5l/100km, Ja je pa težko narediti dober dizel in izgleda tega Američani ne znajo pa zganjajo še naprej demonizacijo, da svojo industrijo tiščijo naprej.
QUENDI
# 20.05.2017 ob 09:17
....pa si zamislimo sedaj ladijske motorje prilagojene na najslabše vire goriva........o ladijskem onesnaževanju še drugače - se v javnosti malo ve........in nekateri še kar o satanizaciji dizelskega motorja......
ElTorro
# 17.05.2017 ob 16:23
Prav je, da plača.....meni je žal le, da ne uspejo dokazati tudi drugim, ker je popolnoma jasno, da goljufajo vsi.
HOR
# 17.05.2017 ob 11:04
@Binder Dandet
# 17.05.2017 ob 06:08

Samo ena izmed največjih tovornih ladij proizvede (letno)
CO2 kot ca 80.000 avtomobilov
NOx kot ca 400.000 avtomobilov
SO2 kot ca 400.000.000 avtomobilov (ca 15 ladij , kot vsi avtomobili sveta)
PM delcev kot ca 1.000.000 avtomobilov

Po svetu pa pluje ca 50.000 velikih tovornih ladij...Avtomobilov pa je ca 1,3 miljarde

Ladje direktno onesnažujejo pristaniška mesta in okolico, posredno pa cel svet...

Ladijski promet so se komaj zdaj začeli pripravljati regulirati glede emisij, do rezultatov pa smo še daleč.

Dizel in emisije prometa nasploh pa so največji problem predvsem v večjih mestih in mestnih centrih in vsaj 300 m v okolici prometnih cest

LINK ali copy paste v iskalnik
www.theguardian.com/environment/2016/may
/21/the-worlds-largest-cruise-ship-and-its-supersized-pollution-problem
LINK ali copy paste v iskalnik
www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1229857/How-16-ships-create-pollution-cars-world.html
HOR
# 17.05.2017 ob 10:24
@nacho
# 17.05.2017 ob 05:28

"...Pri moji dnevni kilometraži je dizel edina možna izbira..."

Podobne ugotovitve so napačne.
Avto z bencinskim motorjem 1,6 16v in 115 KM, 1150 kg, s povprečno porabo 8,5 litra ob normalni vožnji, ima ob težji nogi porabo ca 10 litrov LPG plina, ob normalni vožnji 9 ob divjanju pa 11 litrov. Pri vožnji kjer se pazi na porabo pa pod 8 litrov. Podatki iz prve roke!
Plin pa se dobi pod €0,6/liter...

Realno so stroški goriva s plinom manjši 40% glede na bencin, investicija v predelavo pa se povrne v ca 30000 km, naprej pa stroški goriva -40%.

Dizel tako na plin v osebnih avtomobilih nima nekih prednosti.

Plin pa je z manj emisijami precej bol eko od dizla ali bencina, in glede tega konkurira električnim avtomobilom, glede nižjih skupnih stroškov vožnje pa jih prekaša.
Ne pozabiti, da je vsaj 1/3 elektrike v Slo iz premoga (v Nemčiji pa še več...)

Zakaj potem sploh komplicirati z hitenjem z dragimi električnimi vozili in dragimi investicijami v tisoče javnih elektro polnilnic, če plin do nadaljnjega reši eko problem prašnih delcev in drugih škodljivih emisij (za CO2 pa je znanstveno dokazano le da koristi rastlinam, vse ostalo so večinoma znanstveno nedokazane hipoteze...)
jankoP
# 17.05.2017 ob 07:15
Binder, glede globalnega segrevanje je dizel (verjetno) boljši. Ampak če tega segrevanja ne doživiš, ker prej fašeš raka, ti to ne pomaga kaj dost.
seven7
# 17.05.2017 ob 07:07
Kot da tega niso veseli pred dizel bumom kakšnim 15 let nazaj...

Ampak za prodajat ga pa je blo fajn a ne?

Sedaj boko plunli po dizlu pa bo spet bencinar in elektrika aktualna dokler ne bodo...
Binder Dandet
# 17.05.2017 ob 06:51
@jankop:
Razumem, da ne vplivajo na lokalne koncentracije. Ampak v okviru globlanih podnebnih spremmeb pa vsekakor, ce so te posledica cloveskega ravnanja. Tako da ni povsem nepovezano.
mataj-finance
# 17.05.2017 ob 00:11
Lantanidni magneti:



O moči teh magnetov se lahko prepričate sami, če razdrete trdi disk kakega odsluženega računalnika. Izkoristki elektromotorjev z nizkimi obrati in visokim navorom, aktuatorjev ipd bi bili brez njih bistveno manjši.
HOR
# 16.05.2017 ob 22:43
@Luka Novak
# 16.05.2017 ob 19:18

"...Sprijena znanost je/bi rekel Uroš Macerl..."
- In osebno pobasal eko nagrado ($) za timsko delo Eko kroga...
ElTorro
# 16.05.2017 ob 20:53
Je pa res že malo nadležna ta nenehna demonizacija dizlov in poveličevanje električnih vozil na tem portalu.

Kje so resne alternative? Na kaj naj vozijo kamioni, realno? Iz česa pridobivamo elektriko za pogon avtomobilov?

Kot da bi bral nek reklamni portal Tesle ali kakšnega društva ljubiteljev EV.
HOR
# 23.05.2017 ob 02:04
@aaa
# 17.05.2017 ob 11:58

"...2. Ti predeleni motorji na plin crkujejo tako, da glava peče. Torej avtomobili, ki so trenutno na voljo definitivno niso namenjeni vožnji na plin..."


Crkujejo le ob neustrezni predelavi in neusreznem dodatnem vzdržavanju (mazanju) , drugače pa trajajo dlje zaradi manj primesi v gorivu...

Še vseeno pa je plin najbolj ekonomična eko rešitev, ki nima problemov z dosegom in polnjenjem kakor električni
ElTorro
# 20.05.2017 ob 18:57
@vidim
Dizel je bol škodljiv lokalno zaradi višjih izpustov NOx, bencinc je bolj škodljiv globalno zaradi višjih izpustov CO2.
Se pa začenja tudi pri sodobnih bencincih ob zniževanju porabe dvigati izpust NOx...in če jih bodo spravili do tega, da bodo tropili isto kot dizli, bodo verjetno imeli tudi podobno sestavo izpustov.

Sicer pa niso toliko problematični sodobni dizli ampak predvsem tisti malo starejši (recimo vse kar nima vsaj Euro5 če ne Euro6).
pozitivc
# 19.05.2017 ob 22:46
Luka a si vidu nov rekord na nurburgringu?
jankoP
# 19.05.2017 ob 12:06
Ne bluzi, jaz sem tudi za jedrsko energijo, nisem pa za to, da jo ima vsak doma v kleti.
Ichigo
# 17.05.2017 ob 12:49
Največ, 76 odstotkov, so k tem izpustom prispevali tovornjaki in avtobusi.

Kje je treba najprej ukrepat je torej na dlani.
aaa
# 17.05.2017 ob 11:58
@HOR
Že res, da plin povzroča manj svinjarije, amak glede stroškov pa je vseeno treba gledati širše.
1. Plin je poceni, ker ni obremenjen s trošarinami na pogonska goriva in ne zato ker bi bil energent sam po sebi tako poceni. To se bo definitivno spremenilo, če bi znatno število evtomobilov začelo uporabljati plin.
2. Ti predeleni motorji na plin crkujejo tako, da glava peče. Torej avtomobili, ki so trenutno na voljo definitivno niso namenjeni vožnji na plin.
k500
# 17.05.2017 ob 09:28
Dizelski motorji ......

to ni nič v primerjavi z ekološko katastrofo ob požaru na vrhniki. o tem raje pišite ne pa o dizlih.
pobrisan
# 17.05.2017 ob 08:17
Ameriška raziskava? Popolnoma nerelevantna. Kot da bi dal vegetarijancu ocenjevat šnicle.
nacho
# 17.05.2017 ob 05:28
Pri moji dnevni kilometraži je dizel edina možna izbira. Prej bo država morala stopiti nasproti s cenovno politiko derivatov šele potem bom tudi jaz lahko prešel na čistejši vir.
Kazalo