Encim, imenovan RTX, visoko natančno in zanesljivo sproti preverja prepisane informacije, medtem ko kopira RNK. Foto: MMC RTV SLO/Mojca Jež

Določena skupina virusov, imenovana retrovirusi, lahko povzroči, da začne RNK delati kopije DNK, poroča portal ScienceDaily. Gre za proces, znan pod imenom reverzna transkripcija, ki je razvpit zaradi napak, ki se pri tem zgodijo v genetskem materialu. A znanstveniki univerze v Teksasu so razvili encim, ki lahko prav tako izvede reverzno transkripcijo, vendar sproti "bere" in preverja izide svojega dela.

"Ustvarili smo novo skupino encimov, ki lahko berejo genetske informacije (temelječe na predlogah RNK, op. p.) znotraj živečih celic z do zdaj še nikoli videno natančnostjo," je navdušeno pojasnil član raziskovalne skupine in postdoktorski študent Jared Ellefson.

Čeprav znanstveniki domnevajo, da bi prav reverzna transkripcija v preteklosti lahko prispevala k življenjski pestrosti na Zemlji, pa v laboratorijih povzroča številne težave. "Če nimamo možnosti, da bi lahko natančno prebrali RNK, potem ne moremo natančno vedeti, kaj se dogaja znotraj celic. Tovrstne napake pa lahko vodijo v napačne podatke v laboratorijih in posledično do napačne diagnoze," je Ellefson pojasnil pomembnost odkritja.

Ker RNK zakodira skoraj vse vidike naše fiziologije, bo v prihodnosti branje zanesljivih genetskih informacij ključnega pomena pri postavljanju diagnoze.