Znanost in tehnologija
Z več kot milijonom strank je Bithumb največja borza kriptovalut v Južni Koreji. Foto: Reuters

Dodaj v

Hekerji oropali največjo južnokorejsko borzo s kriptovalutami

Pred desetimi dnevi so hekerji vdrli tudi v Coinrail
20. junij 2018 ob 12:07
Seul - MMC RTV SLO, STA

Hekerji so vdrli v Bithumb, največjo južnokorejsko borzo s kriptovalutami, in ukradli za več kot 30 milijonov dolarjev virtualnih valut. Kraja že odmeva: cene kriptovalut so padle, a večjega preplaha ni.

Bithumb je po incidentu ustavil vsa vplačila in izplačila ter napovedal, da bo vso škodo pokril z lastnimi sredstvi. Hekerji so v sistem vdrli v noči s torka na sredo, pridobili pa naj bi za 27,4 milijona evrov kriptovalut. Bithumb z več kot milijonom strank je največja borza kriptovalut v Južni Koreji, ki je eno od svetovnih središč trgovanja z virtualnimi valutami. V določenem obdobju se je v Južni Koreji zgodila petina vseh svetovnih transakcij z bitcoinom.

Vrednost najvidnejše kriptovalute bitcoin je po novici o novem vdoru zanihala za dobre štiri odstotke navzdol, trenutno izgublja okoli poldrugi odstotek.

Gre sicer za drugi večji hekerski napad na južnokorejske borze virtualnih valut v zadnjih desetih dneh. Pred kratkim so namreč hekerji borzi Coinrail ukradli za 40 milijonov dolarjev kriptovalut. Tudi Coinrail je po vdoru ustavil vplačila in izplačila, prometa pa odtlej še ni ponovno zagnal. To naj bi storil do 15. julija.

K. T.
Prijavi napako
Komentarji
aparat-čik
# 20.06.2018 ob 13:07
pravljičarji bodo trdili, da ko bo fse de-centralizirano, bomo živeli v raju, kjer bo denar padal z neba.

nekateri še niso poštekali poanto kriptovalut: izogibanje davkom in finačnemu nadzoru, prelivanje denarja v davčne oaze, izsiljevanje (kot lani v Revozu) in kriminalne transakcije. Lepo. Seveda ne smem pozabit striženja ovc.
henrik.r
# 20.06.2018 ob 12:41
A mi zna kdo pojasnit, kakšna je odgovornost borze s kriptovalutami? Če oropajo navdno banko, moj denar ni izgubljen. Kako pa je pri kriptovalutah? Koga so pravzaprav oropali? Borzo ali privat osebe, ki so hranile kriptovalute?
Tao3
# 20.06.2018 ob 12:50
Varne tehnologije, boljše od navadnih valut, bla bla bla ... za opranoglavce. Največje kraje zadnjih let pa ravno v Bitcoinih, ... potem pa še izsiljevanja kjer je potrebno plačati z bitcoini in cel kriminalni svet na kriptovalutah ... ammmm Ne hvala, ne, ne!
Radoveden
# 20.06.2018 ob 13:12
"A mi zna kdo pojasnit, kakšna je odgovornost borze s kriptovalutami?"

Odgovornost je precej precej manjša kot pri "zlobnih banksterjih". Ampak kaj bi mi o tem, ker "ne razumemo blockchaina" pa to.
Vladoska
# 20.06.2018 ob 13:09
Samo dokaz kako malo je tak "denar" dejansko vreden. Edino, kar me čudi je, da je taista virtualnost naprodaj in zanjo dobiš gotov "pravi" denar. Bolj ko se dviga navidezni prah, več ga je. Razumi, kdor more.
bralec#62990
# 20.06.2018 ob 12:30
Še bo treba par hackov, da bodo začeli planirat tudi security team-e, ne samo marketing in developerje.
Rocknrolla
# 20.06.2018 ob 13:22
Se pravi, se lahko izsledi sleherni coin, ki je bil ukraden

Sleherni Bitcoin se da izsledit... Pol pa mal pretvorš v MONERO in adijo sledenje...
bralec#62990
# 20.06.2018 ob 12:46
henrik.r, odvisno od načina regulacije, ki jo država izvaja. V primeru Južne Koreje morajo biti vse izgube strank poplačane s strani borze, kot je tudi omenjeno:

Bithumb je po incidentu ustavil vsa vplačila in izplačila ter napovedal, da bo vso škodo pokril z lastnimi sredstvi.

Zato sem am za regulacijo kripto trga, ker tudi podjetja potem poznajo pravne okvirje. In glede na vsote, ki so obračajo v kripto trgu, je to nujno.
madli
# 20.06.2018 ob 13:24
@Radoveden

Blockchain nima popolnoma nobene veze z borzami, ki varujejo te "assete". Če imajo slabo poskrbljeno za varnost in nimajo večine kovancev hranjenih v t.i. "cold storage" in v različnih denarnicah, potem se pač dogajajo take stvari.

Kolikor je meni znano, so v Južni Koreji že aktivne regulacije za kripto borze, tako, da jaz verjamem, da bodo teh 30 mil sami poplačali strankam. V nasprotnem primeru, tvegajo, da jim vlada zapre menjalnico in še kakšno odškodnino plačajo.

$30 mil ni nič za tako borzo, kjer se dnevno obrne za $500 mil prometa, od tega poberejo 0.15% na trade, kar znese $750k dnevno
ElTorro
# 20.06.2018 ob 13:16
Se pravi, se lahko izsledi sleherni coin, ki je bil ukraden

Ja, in če si ga izplačaš na anonimni TRR v eni od držav, ki to omogočajo, in tam dvigneš gotovino, od te sledi ni velike koristi.....da ne omenjamo vseh možnosti "pranja" kojnov....
MITvJA
# 20.06.2018 ob 13:10
Res da sem laik, ampak a niso prav kriptovalute najtežje za krast, ker se ves čas shranjuje koliko, kdaj, od koga in h komu je nek bitcoin šel?
Se pravi, se lahko izsledi sleherni coin, ki je bil ukraden.
Radoveden
# 20.06.2018 ob 13:34
"Sleherni Bitcoin se da izsledit... Pol pa mal pretvorš v MONERO in adijo sledenje..."

Oprano z Monerom. Za res čisto belino.
Radoveden
# 20.06.2018 ob 13:32
"Ja, in če si ga izplačaš na anonimni TRR v eni od držav, ki to omogočajo, in tam dvigneš gotovino, od te sledi ni velike koristi.....da ne omenjamo vseh možnosti "pranja" kojnov...."

Ma kaki anonimni TRR računi v eni od držav. Pri domačih pralcih menjaš BTC za keš in plačaš pralno provizijo, denarnica je pa tako ali tako od nekega slamnatega reveža. Identiteta je poceni ali pa je ukradena.

Tako to je, ko ni nobene regulacije in je potrebno poslat samo sken dokumenta na platformo, ali pa še to ne, če gre za manjše zneske.

Huda ironija, če pomisliš da "aktivisti" tako zelo navijajo za decentralizacijo in deregulacijo, ker a veš, bančni sistem so sami lopovi, hkrati pa kriptosvet omogoča res dobro pranje in utaje.

A je potem čudno, da bo slej ko prej sledila regulacija? In edino pravilno je tako. Kam pa pridemo z anarhijo.
bralec#62990
# 20.06.2018 ob 13:28
Radoveden, tehnično mora zadeva seveda ostati ista. Če zadevo reguliraš še ne pomeni da je decentralizirana. Regulira se lahko tako, da se zgolj določijo pravni okvirji, npr. borza je odgovorna za poplačilo svojih klientov v primeru kraje sredstev. Kljub takim pravilom bo rudarjenje potekalo isto kot sedaj, torej decentralizirano. Seveda pa si želimo mehke regulacije, in ne spet birokratske probleme za vsak dodaten Integer, ki se bo vpisal v kako pametno pogodbo.
aparat-čik
# 20.06.2018 ob 13:16
Se pravi, se lahko izsledi sleherni coin, ki je bil ukraden.

Teoretično lahko. Blockchain to omogoča.

Ampak ostane pri teoretičnem. V praksi in zakonodaji državni organi nimajo pristojnosti preganjat te vrste kraj, ker so omejeni na lasten teritorij. Če veš kje so (v kakšni davčni oazi na primer) boš pokuril več denarja kot ga imaš na računu, da te svoje "coine" dobiš nazaj.
henrik.r
# 20.06.2018 ob 13:00
@bralec#62990
hvala za pojasnilo, čeprav mi stavek "napovedal, da bo vso škodo pokril z lastnimi sredstvi" ne deluje najbolj prepričljivo. Tudi jaz lahko napovem marsikaj, potem pa ...ups, sorry...
Tudi DARS je napovedal, da ne pričakuje zastojev zaradi odstranitve cestninskih postaj...
Se strinjam, da je treba zadevo pravno urediti, s tem ne morejo ptrgovati kar neke firme, ki gredo lahko v stečaj ali pa preprosto poniknejo. Dovolj imamo izkušenj s takimi primeri.
madli
# 20.06.2018 ob 13:55
@Radoveden

Še dobro, da trenutno ne gre v to smer, a ne? SEC (Ameriška komisija za vrednostne papirje) in CFTC (Komisija za trgovanje z blagovnimi terminskimi pogodbami) sta pokazali naklonjenost novi tehnologiji in kriptovalutam.

Zahteva se samo, da borze pridobijo podatke o strankah (KYC) in da se držijo programa proti pranju denarja (AML). To kvečjemu pomeni, da borzi posreduješ osebni dokument, dokazilo o naslovu prebivališča in pa osebne podatke. To velja za borze, kjer imajo EUR, USD in podobne pare. Crypto-crypto menjalnice tega ne rabijo trenutno, zgolj neko osnovno verifikacijo.
madli
# 20.06.2018 ob 13:34
@Radoveden

Če ga reguliraš, ni več decentralizirano in izgubi vse tisto kar ima trenutni bančni sistem, in kriptovalute postanejo ironija.

Ne, ne izgubi na decentraliziranosti.

Regulacija mora biti v smislu, da so vse borze odgovorne za vse "assete", ki jih hranijo, torej 100% zavarovanje v primeru kraje. Mislim, da nihče ne bi imel nič proti temu.

Poleg tega bi regulacija morala poskrbeti še za:
- pump and dump skupine (ki so hudo ilegalne v svetu delnic)
- ICO-ji, ki poberejo denar in izginejo, morajo biti kazensko preganjani
- manipulacija na borzah
- pa še bi se kaj našlo verjetno

To po moje ni nič narobe, če se takšne stvari popravi. Najbolj varno je pa še vedno kovance hraniti v svoji denarnici s kakšnim Ledgerjem ali pa Trezorjem (katerikolim izmed "hardware" denarnic).

Če reguliraš na ta način, nisi nič izgubil na decentraliziranosti.
Radoveden
# 20.06.2018 ob 13:16
"Zato sem am za regulacijo kripto trga"

Če ga reguliraš, ni več decentralizirano in izgubi vse tisto kar ima trenutni bančni sistem, in kriptovalute postanejo ironija.
Hafis
# 20.06.2018 ob 13:13
Premalo !
igor-za
# 20.06.2018 ob 12:38
Z računalnika so ukradli nekaj podatkov, pa tak halo.
fiston
# 21.06.2018 ob 12:26
Ti ti lumpi hekerji, ti.... :)

@Yeah sure, nazaj dobi kripto, sicer karkoli dobi nazaj je oškodovan, ker določen čas s tem ni mogel razpolagati. No ne bi bilo nič drugače, kaj dobi nazaj, ali kripto ali fiat, razen če bi lahko izbiral. Pač ko raste je bolje da dobi nazaj kripto, ko pada je bolje če bi dobila nazaj fiat v času kraje....
Sicer če tako gledaš, da bi imel dolarje na banki, pa da bi jih ukradli, ne vem zakaj bi ti banka potem dala evre, če so ukradli dolarje.
No pa oni kredit v švicarjih se tudi ni dalo vračati v evrih po onem tečaju, ki je bil, ko si v švicarjih vzel kredit. :)
ElTorro
# 20.06.2018 ob 14:52
@nulanula
Moje bitcoine menjam za Monero, Monero prodam in si denar nakažem na bančni račun v eno od držav ki visoko ceni zasebnost bančnih komitentov, in si ga na naslednjem dopustu tam dvignem in ali prinesem domov v gotovini, ali pa odprem nov račun in si od tam nakažem.

Kaj zdaj tebi koristi, da veš, da so moji coini pri menjavi v monero pristali v walletu x33hh34d5?
ElTorro
# 20.06.2018 ob 14:29
Eni se raje zadrzite komentiranja, ker ocitno enacite vdor v streznike menjalnic z vdorom v blockchain

Kdo to enači?
bralec#62990
# 20.06.2018 ob 13:33
Tukaj so pravni okvirji za regulacijo kriptovalut v Južni Koreji:

SK-Regulatory-Measures.pdf
bralec#62990
# 20.06.2018 ob 13:32
Tukaj pravni okvirji za regulacijo kriptovalut v Južni Koreji:

https://news.bitcoin.com/wp-content/uploads/2018/01/SK-Regulatory-Measures.pdf
odziv
# 27.06.2018 ob 23:49
Pa se nihče ne vpraša ob nakupu, čemu še en, številčno zelo krepak set valut poleg denarja in virtualnega denarja in zlata in ostalih obstoječih valut? In vsak dan zraste magari za 15%, kaj se pa zamudi.
Verjetno sem prijadral z Lune, ampak meni se zdi, da sedite na kolesu in poganjate na vso moč. Nobenega ne zanima, kdo je za balanco in kam gre kolo.
Yeah sure
# 21.06.2018 ob 10:09
V primeru Južne Koreje morajo biti vse izgube strank poplačane s strani borze, kot je tudi omenjeno:

bralec, hvala za odgovor. A vseeno, kaj je "izguba" oz. kako se meri?
Ali oškodovanec dobi nazaj enako število kriptokovancev (ki imajo ob povračilu lahko bistveno drugačno vrednost kot v trenutku kraje), ali protivrednost v neki klasični valuti?
ElTorro
# 20.06.2018 ob 20:57
Če spustiš 1000 BTCjev skozi kak tumbler, ne verjamem da bo neka anonimna menjalnica identificirala te BTC kot ukradene in blokirala poskus menjave v XMR. Od kod bodo dobili ime in priimek, če se na nekaterih menjalnicah registriraš le z mailom, ali pa še to ne?
madli
# 20.06.2018 ob 18:20
@ElTorro

Kako boš pa menjal bitcoine za monero, če ne preko menjalnice? O teh večjih vdorih, so menjalnice vedno obveščene in se opazuje ta wallet, če kamorkoli pošilja in takoj, ko prileti na neko menjalnico, te dobijo, ker minimalno poznajo vsaj tvoje ime in priimek.
nuLanuLa
# 20.06.2018 ob 14:43
Ker je vsaka transakcija sledljiva, ne bo težko najti teh coinov, razen če jih nikoli več ne bodo uporabili.
GLaDOS
# 20.06.2018 ob 14:23
Eni se raje zadrzite komentiranja, ker ocitno enacite vdor v streznike menjalnic z vdorom v blockchain (slednje namrec ni mogoce).
Radoveden
# 20.06.2018 ob 13:41
@bralec#62990,
midva ne govoriva o isti regulaciji. Jaz govorim o tem da se točno ve od koga je denarnica in se pozna njena zgodovina. V nasprotnem primeru dobijo lokalne banke dekret da se prepove vplačevanje na borze ki dovoljujejo poslovanje s kriptovalutami, ki te transparetnosti ne omogočajo. Amerika samo udari po eni borzi na tak način, pa se bodo ostale hitro streznile. In milni mehurčki bodo popokali čez noč. Že videno v drugih industrijah. Ko imajo enkrat dost in usekajo, bo konec heca z anonimnostjo.

Decentralizacija pa tudi ne bo pomagala če se odločijo da tega ne bodo dovolili. Lahko decentraliziraš kolikor hočeš, a če v praksi potem ta "valuta" ni uporabna, ti ne pomaga nič.
Rocknrolla
# 20.06.2018 ob 13:11
$30mio? To je plunk v morje... Sej so NiceHash shekal za vsaj še enkrat več... Ta hek še na cene ni uplivu...
Kazalo