Znanost in tehnologija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.0 od 14 glasov Ocenite to novico!
Kitajska astronavta Džing Hajpeng (levo) in Čen Dong (desno). Foto: EPA
false
Model kitajske orbitalne postaje Nebeška palača 2 na ogled za obiskovalce. Foto: EPA
false
Nosilna raketa je kitajsko vesoljsko kapsulo z obema astronavtoma Šendžov 11 v nebo ponesla 17. oktobra. Foto: EPA

Kitajska astronavta sta prispela na orbitalno postajo Nebeška palača 2

Preizkušala bosta naprave za odkrivanje strateških jedrskih podmornic
19. oktober 2016 ob 10:20
Peking - MMC RTV SLO, Radio Slovenija, STA

Kitajska astronavta sta prispela na kitajsko orbitalno postajo oziroma vesoljski laboratorij Tiangong 2 (Nebeška palača 2). Med drugim bosta preizkušala naprave za odkrivanje jedrskih podmornic.

V sredo zjutraj ob pol štirih po kitajskem času se je kitajska vesoljska kapsula Šendžov 11 z avtomatskim manevrom uspešno združila s kitajskim vesoljskim laboratorijem Tiangong 2 (Nebeška palača 2). Oba astronavta, 49-letni poveljnik poleta Džing Hajpeng in 12 let mlajši astronavt Čen Dong, bosta med 33-dnevnim poletom opravila vrsto znanstvenih raziskav, poročanje kitajskih medijev povzema francoska tiskovna agencija AFP.

Med doslej najdaljšim kitajskim poletom v vesolje bosta oba astronavta na kitajskem vesoljskem laboratoriju opravila več znanstvenih poskusov s področja medicine, biologije in fizike. Američani, ki najbolj budno spremljajo omenjeni polet, trdijo, da bosta opravila tudi več poskusov z robotom, ki je namenjen pobiranju vesoljskih smeti, uporabiti pa ga je mogoče tudi kot proti satelitsko orožje, je za Radio Slovenija poročal Uroš Lipušček.

Naprave za odkrivanje jedrskih podmornic
Prav tako naj bi kitajska astronavta preizkušala naprave za odkrivanje strateških jedrskih podmornic, ki so glavna udarna moč velikih sil. Poveljnik poleta letalski general Džing Hajpeng, ki bo v ponedeljek praznoval 50. rojstni dan, je bil prvi kitajski astronavt, ki so ga leta 2003 poslali v vesolje. To je zdaj že njegov tretji polet in je verjetno najbolj izkušeni kitajski astronavt. Mediji poročajo, da je v tako dobri fizični kondiciji, da lahko kot edini med astronavti odlično spi tudi pred napovedanim poletom.

Nebeška palača 2 je drugi kitajski vesoljski laboratorij, v vesolje pa so jo poslali septembra letos. V Zemljini orbiti kroži na višini 393 kilometrov in ima dve kabini. Ena je namenjena eksperimentom in bivanju, v drugi kabini pa je skladišče. Astronavtom omogoča daljše bivanje v vesolju kot njena predhodnica, Nebeška palača 1, ki okoli Zemlje kroži že od leta 2011. V prvem vesoljskem modulu lahko bivajo trije astronavti, v novejšem sicer zgolj dva. Novejša orbitalna postaja astronavtom ponuja tudi več udobja, saj naj bi med drugim lahko spremljali televizijske programe z Zemlje.

Po 2030 s postajo na Luni?
Z zadnjo izstrelitvijo je Kitajska začela novo obdobje v raziskovanju vesolja. Odslej bodo pošiljali astronavte v vesolje v rednih presledkih. Pripravili naj bi vse potrebno, zato da bodo leta 2018 lahko sestavili novo kitajsko orbitalno vesoljsko postajo. Po letu 2020 bo Kitajska sicer edina država, ki bo imela v vesolju svoj laboratorij, in to s stalno posadko. Ta bo odskočna deska zato, da bodo Kitajci okrog leta 2030 pristali na Luni in tam začeli graditi stalno vesoljsko postajo.

Kitajska želi do leta 2020 zgraditi svojo večmodularno vesoljsko postajo po zgledu Mednarodne vesoljske postaje (ISS). Država vlaga milijarde v svoj vesoljski program ter poskuša na ta način dohiteti ZDA in Evropo.

G. K.
Hopi
# 19.10.2016 ob 12:02
GORILA ob 10:58
...katastrofa, komunisti osvajajo vesolje!
------------------------
Komunisti, preoblečeni v skafandre anti-komunistov, pa še kar
plavajo v zgodovini...zgubjenega Vesolja.
SamoRes
# 19.10.2016 ob 10:47
V prihodnosti bodo torej Kitajci potapljali ameriške podmornice iz vesolja.
GeorgeB
# 19.10.2016 ob 22:46
Ne vem zakaj me slike tako spominjajo na risanko "Opice v vesolju"... ?!?
por
# 19.10.2016 ob 12:20
@staroselec

Fake je znamka supetg BTW.
# 19.10.2016 ob 15:34
ExoMars Arrival at the Red Planet

Binder Dandet
# 19.10.2016 ob 10:56
Ta desni je pa isti ko kelnar v Pekinškem mestu.
# 19.10.2016 ob 18:18
Kitajska astronavta

Nista niti astronavta (ZDA),niti kozmonavta /Rusia), ampak tajkonavta...če se že gremo neko vsaj polpismenost na prisilno plačljivem portalu..
No sicer pa je to stvar politične opredelitve..vsaj tako piše na Wikiju :)
Olorin
# 19.10.2016 ob 16:27
Uniforme pa kot iz Star Trek, podpiram!
arogantnež
# 19.10.2016 ob 16:15

xD
helsinki
# 23.10.2016 ob 21:15
neresnično, za vse, ki še vedno slepo verjamete, vesoljski turizem bi že davnaj obstajal, če bi vse to bilo res
GeorgeB
# 19.10.2016 ob 22:44
Rokavičke imata pa iz Banggood-a.... :))))))
Olorin
# 19.10.2016 ob 21:47
S tem zadnjim postom si torej navedel, da:
a) si polpismen
b) gre za politicno poimenovanje in pravzaprav ni vazno.
slivovica
# 19.10.2016 ob 16:41
made in China mora še nazaj prit :)
# 19.10.2016 ob 10:36
Zanimivo! Preiskušala bosta naprave za odkrivanje jedrskih podmornic. Pa ja ne že zopet kaj kvantnega?! To bi že bila tretja kvantna zadeva s kitajske strani v relativno kratkem času!
Zda pa v jok. Hehehe!
seven7
# 19.10.2016 ob 17:35
Prišel je tenutek ko bomo delali za kitajce...
GORILA
# 19.10.2016 ob 10:58
...katastrofa, komunisti osvajajo vesolje!
Staroselec
# 19.10.2016 ob 11:22
Nebeška palača 2, napihljiva komora, v velikosti kopalnice, ki zlahka kljubuje mikrometeoritom?
Žalitev za vse, ki smo verjeli v vesoljske polete in orbitalne postaje.
Štos vreden milijarde davkoplačevalskega denarja.
Za verodostojen piar pa ga je očitno zmanjkalo.
Fake do konca.