Znanost in tehnologija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.2 od 29 glasov Ocenite to novico!
Relativne velikosti vseh do zdaj odkritih planetov znotraj pasu mogočega življenja. Z leve proti desni: Kepler-22b, Kepler-69c, Kepler-62e, Kepler-62f in Zemlja. Foto: NASA
Prikaz sistema Kepler-69 ter našega osončja. Foto: NASA

Nasa še za palec bližje odkritju druge Zemlje

Keplerjev vesoljski teleskop je močno razmahnil odkrivanje vesolja
19. april 2013 ob 09:21
Moffet Field - MMC RTV SLO

Ameriška vesoljska agencija je odkrila nov t. i. eksoplanet, ki je po velikosti doslej najbližji Zemlji in je znotraj t. i. pasu zlatolaske.

Nasa je s Keplerjevim vesoljskim teleskopom odkrila dva nova planetarna sistema (Kepler-62 in Kepler-69), ki skupaj vključujeta tri t. i. Superzemlje znotraj pasu zlatolaske – to je pas razdalje od zvezde, kjer bi površinska temperatura planeta v zvezdini orbiti lahko bila dovolj nizka, da bi omogočila obstoj tekoče vode, so sporočili z agencije.

Sistem Kepler-62 vsebuje pet planetov, označenih s črkami od b do f (62b …), Kepler-69 pa dva planeta – b in c. Planeti Kepler 62e, 62f in 69c so vsi v velikosti Superzemelj, prva dva pa krožita okoli zvezde, ki po velikosti meri le dve tretjini našega Sonca in ima le 20 odstotkov njegove svetlosti.

Novost pa je, da je Kepler 62-f le 40 odstotkov večji od Zemlje, kar mu trenutno podeljuje naziv eksoplaneta, ki je po velikosti najbližji Zemlji in ki je znotraj omenjenega pasu neke druge zvezde. Kakšna je njegova sestava, astronomi še ne vedo, predvidevajo pa, da gre za pretežno kamnit svet, ki svojo zvezdo obkroži v 267 dneh.

Prav tako ne vedo, ali bi življenje na teh planetih lahko obstajalo, a njihovo odkritje sporoča, da smo za še en korak bližje temu, da najdemo Zemlji podoben planet, ki kroži okoli zvezde, podobne Soncu. "Samo vprašanje časa je, preden bomo izvedeli, ali je naša galaksija dom vrsti Zemlji podobnih planetov ali pa smo posebnost," je odkritje komentiral John Grunsfeld, pomožni administrator Nasinega direktorata za znanstvene misije.

A. Č.
# 19.04.2013 ob 09:53
Kot se zadnja leta kaže, so roboti edina varianta.

Tako da ljubi moji sozemljani, treba je paziti na zdravje našega planeta!
FunkedUp
# 19.04.2013 ob 09:50
priblizno 1200 svetlobnih let oddaljeni od zemlje
ma_ri_bor
# 19.04.2013 ob 10:13
Habitable ne vključuje samo ljudi ampak vse živo. Mogoče bi na Veneri preživele kakšne bakterije, na Marsu bi pa zagotovo. Odvisno je tudi od sreče, Marsu je atmosfera nekako ušla, mogoče zaradi kakšnih trkov itd. Če bi bil večji mu morda ne bi itd. Pri območju gre verjetno predvsem za temperaturne razmere (odvisno tudi od zvezde v sredini) ter od gravitacije te zvezde, ki pogojuje agregatnbo stanje planeta, obstoj atmosfere ipd.
# 19.04.2013 ob 10:10
Prijavi neprimerno vsebino
ampak tega ne razumem, če sta po zgornji sliki Venera in Mars v habitable zone, potem ni verjetno, da so najdeni planeti v resnici habitable (kot tudi Venera in Mars vsaj trenutno nista)...

Seveda, zato pa za te planete ne vemo, ali dejansko obstaja življenje na njih ali ne. Niti za Mars recimo ne moremi reči 100% gotovo, da ni življenja. Na kakšnem odročnem kocu bi se utegnili skrivati kakšni enoceličarji. Kandidati za kakšne primitivne oblike žvljenja so še nekatere Jupitrove in Saturnove lune.
Majster_
# 19.04.2013 ob 09:31
"»Samo vprašanje časa je, preden bomo izvedeli ali je naša galaksija dom vrsti Zemlji podobnih planetov ali pa smo posebnost,« je odkritje komentiral John Grunsfeld pomožni administrator Nasinega direktorata za znanstvene misije"

To sploh ni dvoma, samo pogleda se osnoven pojem naše galasije ter je takoj jasno, kako in kaj, Vprašanje je, kdaj pa bo človeštvo sposobno posat hitro povratno sondo v tak sistem, kar bi lahko sprožilo revolucijo,če se bo našel planet, ki se lahko naseli. Oziroma ko se bo, če se ne bo človeštvo prej samo uničilo.
serpent
# 19.04.2013 ob 10:46
@Gman: Samo en manjši popravek. Venera je prevroča zaradi izrazitega efekta tople grede, res da je tudi precej bliže Soncu, ampak je recimo precej bolj vroča od soncu bližjega Merkurja.

Tudi na Zemlji je recimo efekt tople grede ravno pravšnji da je voda v tekočem stanju, kajti če bi ne bilo tega efekta, bi imali zelo hladno ozračje, saj bi Zemlja toploto dobljeno od Sonca zelo hitro oddala v zelo hladno okolico oz. vesolje.

Mariskaj se mora ujet da pride do nastanka in evolucije življenja v podbni obliki kot na Zemlji, ampak gleda na to kako enostavno je v laboratoriju poustvarit gradnike življenja (nukleotidne baze, aminokisline, proteine,...) s simulacijo razmer mlade Zemlje, je čisto možno da se zametki življenja dogajajo marsikje v naši galaksiji (kaj šele vesolju), sploh ker je število planetov nepredstavljivo veliko, ki krožijo okoli nepredstavljivo veliki številki zvezd.
# 19.04.2013 ob 10:18
Sicer pa samo naša galaksija po ocenah vsebuje nekje med 200 in 400 milijard zvezd (pa je galaksij ogromno), vsaka zvezda ima v povprečju verjetno vsaj en planet, mnogi planeti imajo še lune...tako ta je statistično gledano izredno izredno majhna verjetnost, da ni še kje drugje v vesolju življenje. Pravzaprav je verjetno planetov z življenjem več milijonov, seveda pa ni nujno, da gre za visoko razvite oblike življenja.
tk#t=38m44s (praznina)
@Zlobni genij
Drugače so v naši galaksiji Milky way, osončja razporejena tudi nad in pod nami.
# 19.04.2013 ob 10:15
String theory je teorija, ki govori o " strunah "; energijskih paralelnih dimenzijah; te stvari so zelo komplicirane :-) ampak se da razumet, če te veseli :-) mene veseli, pa nisem študirala fizike , niti tehnike :-)
FrancL
# 19.04.2013 ob 14:34
@stani1991

"Težko bi bilo/bo najti idealni planet za naše potomce, da se tam preselijo, ko bo naš planet zaradi napak ljudi skozi zadnjih 200-300 let uničen."

Naš planet ne bo kar tako uničen, še posebej pa ga ne bo uničil človek. OK, res je, da smo veliki škodljivci, da smo že uničili kar nekaj živalskih in rastlinskih vrst, morda se bo zgodilo tudi to, da jih bomo v prihodnjosti uničili zelo veliko in morda celo sami sebe, samo našega planeta kot takega pa ne bomo uničili. Življenje, vsaj tisto, kar ga bo ostalo po morebitni človeški katastrofi, se bo pobralo in šlo naprej svojo smer... kot že tolikokrat v zgodovini.
# 19.04.2013 ob 11:54
rokec
# 19.04.2013 ob 11:34
Prijavi neprimerno vsebino
Na sliki se mi zdi 22b še najbolj ugoden za življenje...zdi se kot da je po večini samo gozd in voda, kar je super!:)

Slike so fikcija. Vse kar je relevantno na slikah je primerjava velikosti planeta, kako je pobarvan je pa stvar "umetnika".
snažinka
# 19.04.2013 ob 10:23
Sonet17 Naša generacija zagotovo, za naslednje ne moreš biti tako prepričan.
Gman
# 19.04.2013 ob 10:18
janezdolzan

to je sao hipotetična habitable zone za naš sončni sistem in potem to aplicirajo na druge sončeve sisteme..

Realni habitable zone v primeru našega sončnega sistema je krajši - > Zemlja
A razširjeni pa zajema še Venero in Mars, zaradi teh faktorjev:
Venera bi bila Habitable če ne bi bilo sonce preveč vroče
Mars pa če bi bilo sonce bolj vroče, da bi doseglo in segrelo mars in omogočilo tekočo vodo na njem.

A pogoji so tekli tako kot so in nič drugače, Zemlja je edini naseljivi planet v našem sončnem sistemu.

In tudi če omenijo da je 5 planetov zemlji podobnih to tudi ne pomeni da jih bo 5, mogoče bo samo eden ali pa noben.
Je preveč faktorjev v igri, da bi bil vsak planet zemlji podoben
- Luna
- Ustrezna razdalja med soncem/sonci in planetom
- tekoča voda
- geološki procesi, magnetni ščit
- trki asteroidov, meteoritov
itd
KlGr
# 19.04.2013 ob 11:43
Problem Venere je, da je izjemno vulkansko aktiven planet, kar pa povzroči več toplogrednih plinov v ozračju, kar prinese dvig temperature. Trenutne vulkanske razmere na Veneri so povzročile atmosfero, ki izjemno dobro zadržuje toploto (temperatura sega do 500 stopinj celzija,), ozračje je tudi gostejše kot na zemlji, zato je atmosferski pritisk 90krat večji kot na Zemlji. Da ne omenjamo, da iz oblakov dežuje žveplova kislina. Tam tudi bakterije ne preživijo.

Problem Marsa je njegova majhnost, zato težko vzdržuje atmosfero, poleg tega pa je Mars geološko mrtev planet, posledično praktično nima magnetnega polja.

Občutljiv pa sem na površne komentarje v stilu, da bi lahko črna luknja skrajšala pot do teh oddaljenih objektov oz. impliciranje teorije strun v take ideje. Decjun, ti sploh veš, kaj je črna luknja oz. teorija strun? V črni luknji diamant ne "preživi", kaj šele človek.
Rasta75
# 20.04.2013 ob 10:51
Roky89, ali pa, če bi najeli / zaposlili nekoga, ki zna prevajati znanstvene in tehnične članke. Ampak, za 12e/mesec, kolikor vsakemu gospodinjstvu nasilno izpulijo, si lahko privoščijo kar pač si, easy money guaranteed... Kot sem že nekajkrat pokomentiral, bog ne daj, da bi bili novinarji na RTV plačani po strokovnosti in "uspešnosti", v celem letu ne bi zbrali za burek.
Jabba
# 19.04.2013 ob 12:58
Consultor homini tempus utilissimus.
stani1991
# 21.04.2013 ob 23:33
Življenje v vesolju zagotovo je kajti nepredstavljivo je, da bi v celotnem vesolju življenje obstajalo samo na enem planetu. Fora je edino to kako razvito je to življenje na drugih planetih. Lahko so še vedno v fazi enoceličarjev ali pa že imajo plovila kot v star tracku. Če jih imajo je to v nasprotju z našim razumevanjem fizike saj mi še dolgo ne bomo odkrili nečesa takšnega, kot je potovanje s svetlobno hitrostjo ali pa še kaj hitrejšega.
jo-jo
# 21.04.2013 ob 01:51
@janezdolzan:
Kot se zadnja leta kaže, so roboti edina varianta.

Kakšni roboti? Kaj se kaže zadnja leta?
1200 let (Kepler 62, 69 pa še dodatnih 1500) bi ta "robot" moral potovati s hitrostjo svetlobe da bi prispel do tega planetarnega sestava. Navdaja me občutek da misliš da je satelit nekje v bližini teh planetov.....

Kepler ne išče planete po principu "pridi in me slikaj", ampak opazuje svetilnost zvezde in vedno ko planet zaide med navidezno premico med Keplerjevim satelitom in zvezdo se svetilnost zvezde nekoliko zmanjša. Tako sklepa da gre za planet in tudi te podobe novih planetov so zgolj domišljijske- ne vemo še kako izgledajo .... je pa res da burijo domišljijo, še posebno če si jih predstavljamo modrikaste z belimi lisami.- tu gre za namerno manipulacijo.
Roky89
# 19.04.2013 ob 21:38
Pa ne mi rečit, da ste šli direktno prevajati inch v palec... ka novinarji tuki res uporabljajo google translate za takšne prispevke? Dajte no. Bolje, da jih nebi imeli, kot pa da si delate sramoto.
serpent
# 19.04.2013 ob 18:10
@KIGr: Če bomo želeli potovati do tujih zvezd ali tujih galaksij si bomo seveda mogli zamisliti ali iznajti kaj novega. Ena od idej je s pogonom ki pred sabo krči prostor, za sabo ga pa razširja, in tak pogon nima omejitve pri svetlobni hitrosti. Problem je edino da rabi ogromno energije oz. še pomebnejše - če je sploh v tem vesolju in fizikalnih zakonih kaj takega mogoče. Nasa je sicer lani začela delat na tem - kaj pa bo iz tega pa je druga zgodba.
stani1991
# 19.04.2013 ob 11:39
Fora glede teh planetov je tudi gravitacija, kajti če je moč gravitacije drugačna kot je na zemlji bi bilo takšni življenje težko, saj bi lahko naprimer človek težak 80 kg tam tahtal 150 kg in bi mu bilo gibanje otežkočeno. Težko bi bilo/bo najti idealni planet za naše potomce, da se tam preselijo, ko bo naš planet zaradi napak ljudi skozi zadnjih 200-300 let uničen.
# 19.04.2013 ob 10:14
decjun

glede črne luknje, da bi nam kaj " pomagale " smo tehnološko milijarde let stran :-) črne luknje so masovne pošasti, katerim ne uide niti svetloba; mislim, da si ne želimo ( z našimi tehnološkimi zmogljivostmi ) še niti malo opravka ali bog ne daj kontakta z črnimi luknjami. NASA ravnokar opazuje menda strašansko svetlobo, ki prihaja iz smeri neke gromozanske črne luknje. To so strašljive stvari, čeprav, v centru vsake galaksije, prebiva ne samo ena črna luknja...lahko jih je več....mislim, da je v ozvezdju strelca v naši galaksiji ena enormna črna luknja
izo
# 25.07.2013 ob 14:15
Kot se zadnja leta kaže, so roboti edina varianta.

matrica je rešitev, se pravi se virtualni preslikamo v novi svet. potem je vse možno. dokler ne izklopiš elektrike..
Šamolin
# 01.06.2013 ob 18:36
Kaj jim bo druga zemlja?
kblaz50
# 11.05.2013 ob 06:10
sedaj sem pa cisto zmeden. naslov pravi Palec blizje odkritju, na kocu pa govorijo o Koraku!! no to je za hec, bolj zanimivo bi bilo slisati kaj o razvijanju novih nacinov potovanja, pogona itd.
IzgubljenaDuša
# 04.05.2013 ob 18:10
Ena ženska, tako tebe kot mene zanimajo podobne stvari o katerih imava bore malo ali skoraj nič pojma. Fizika je zanimiv ampak težek predmet kaj šele mehanika. ko pa govorimo o vesolju pa je fizik in mehanik toliko da te boli glava. zares obožujem vesolje in astronomijo mi je le žal da se tej veji znanosti nisem bolj posvetil.
Gepard007
# 21.04.2013 ob 09:26
Važno je, da nekateri še kar mislijo, da ni življenja v vesolju lol :)
minnaema
# 19.04.2013 ob 16:06
...Ollla lla, ko se bo "odklrila" druga zemlja bodo šli tajkuni živet tja, tam jih NE bo iskala
davkarija !
RogergR
# 19.04.2013 ob 14:11
@ti_si_nula

Astrologija in novi planeti. Vsi planeti nekega sistema ponavadi ne predstavljajo niti 1% mase zvezde okrog katere krožijo in praktično nič ne sevajo. Temu primeren je njihov vpliv, torej blizu nič.
Ampak včasih najmanjša malenkost prevesi tok dogodkov, tako da lahko rečemo da je upliv teh planetov odločilen za naše zdravje, počutje, ljubezen,...... :D, hecam se

Če je na kakem drugem planetu civilizacija, ki pozna astrologijo ima le to prirejeno svojemu planetarnemu sistemu in svojemu soncu, ne zanima jih upliv našega Neptuna, Merkurja, itn
frodik
# 19.04.2013 ob 13:25
Samo ena opazka: meni se zdi zanimivo to, da v teh clankih znajo uporabljati stavke samo v pogojniku:
Ce BI bilo to in ono, potem bo to in to ...
Ce BI odkrili to in to, potem BI lahko to in ono ...

V glavnem od te igrice s pogojniki se ti lahko se "od visine zvrti" ....
# 19.04.2013 ob 12:05
Še en zanimiv filmček...mešanica dokumentarca in znanstvene fantastike

BKE
# 19.04.2013 ob 11:58
@stani1991
se strinjam, vendar bi se določene življenske oblike hitro prilagodile na nekajkrat večjo ali nekajkrat manjšo gravitacijo. Poenostavljeno povedano...če je gravitacija 2x večja sekvoja ne bo več zrasla 100m ampak nekje ogrog 50. Če bi bila gravitacija 2x manjša, bi bilo verjetno več "letečih" vrst.
Je pa res, da bi bil za človeka planet z 2x večjo ali 2x manjšo gravitacijo težaven za vsakodnevno življenje.
PONOS
# 19.04.2013 ob 10:24
Svetovni Eliti gori pod nogami in zato iščejo vneto nov planet kjer bodo lahko nadaljevali ...
sonet7
# 19.04.2013 ob 10:22
"nikoli"
# 19.04.2013 ob 10:11
Fascinantno;

sicer se vesolje razteza s svetlobno hitrostjo ( 299.0000 km/ sekundo )....in veliko stvari bo vedno nejasnih. So pa teorije o " paralelnih vesoljih ", portalih skozi vesolje.....itd.. izjemne. Mislim, da bo fizika pravzaprav bodočnost , poleg medicine, seveda , kajti znanost napreduje. Upam le, da Apofis, zloglasni komet, ki bo leta 2036 " blizu " Zemlje, ne bo kaj "nagajal".

Obožujemo astronomijo :-)

ena državljanka srbskega porekla :-)
maksmaks
# 19.04.2013 ob 17:00
kdo pa pravi da nas z drugih planetov sploh hočejo gor? A jih mislite spet pobiti kot indijance?
KlGr
# 19.04.2013 ob 11:46
Naša generacija zagotovo, za naslednje ne moreš biti tako prepričan.

Največja možna hitrost je svetlobna hitrost. To dosegajo samo delci brez mase (fotoni). Hipotetično gledano, če bi delec imel maso, bi se pri velikih hitrostih ta eksponentno večala.

Ampak, če slučajno ugotovimo, kako materijo z maso pognat do svetlobne hitrosti, bomo do najbližje zvezde potrebovali 4 leta, do tega sončnega sistema pa 1200 let. Ljudje dlje kot do Marsa ne bomo prišli.
ti_si_nula
# 19.04.2013 ob 11:29
Ali ti "novi" planeti nič ne vplivajo na nas v smislu astrologije?? No, kje je kak astrolog, da bi podal mnenje, kako je s tem?
maksmaks
# 19.04.2013 ob 16:59
stalno nas šopajo z kolonizacijo drugih planetov

kaj to pomeni načrtovano dokončno zasvinjanje zemlje
?
Bolimek
# 19.04.2013 ob 13:27
Ok, če obstaja še ena Zemlja, čemu čakamo - zakaj ne bi te zjebali že danes?
rokec
# 19.04.2013 ob 11:34
# 19.04.2013 ob 10:13
Kako se po slovensko pravilno reče wormhole, črvina? String theory v glavnem.
sonet7
# 19.04.2013 ob 10:21
Vedo samo to, da nikolo ne bomo prišli do tja!
# 19.04.2013 ob 10:06
Za krajšanje razdalj kot je 1200 svetlobnih let bi nam prav prišle črne luknje.
Zlobni genij
# 19.04.2013 ob 09:48
Kaj je nad in kaj je pod zemljo? Praznina, ali so tudi planeti?
ezat_anim