Znanost in tehnologija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.0 od 10 glasov Ocenite to novico!
Možgani
Oglaševalci bodo s pomočjo ugotovitev nevroznanstvenikov lahko naredili še učinkovitejše oglase. Foto: Laboratorij Ule

Dodaj v

Nevroznanost bo pomagala tudi oglaševalcem v Sloveniji

Slovenci razvili novo napredno merilno orodje
21. oktober 2015 ob 20:18,
zadnji poseg: 21. oktober 2015 ob 20:46
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Slovensko podjetje za aplikativno nevroznanost BlackBox je skupaj s trženjskimi raziskovalci iz Valicona razvilo orodje, s katerim merijo zavedne in nezavedne odzive na TV-oglase.

Merjenje odzivov na TV-oglase je po mnenju enega izmed ustanoviteljev družbe Valicon Matjaža Zorka pomembno za razvoj trženjske stroke v Sloveniji in za podjetja. S pomočjo orodja bodo lahko oglaševalci namreč prilagodili oglase tako, da bodo ti pri končnih uporabnikih učinkovitejši.

Podatke v raziskavah namreč zajemajo s pomočjo EEG-ja oziroma elektroencefalografije, ki jo razvijajo v ljubljanskem podjetju BlackBox. Z njo merijo dva ključna nezavedna procesa: pozornost in čustveni odziv - ugodje in neugodje.

Drugi del meritev izvajajo s pomočjo merilne naprave, ki ugotavlja gibanje uporabnikovega pogleda. Ta omogoča meritve toka pozornosti v povezavi z različnimi oglasnimi sredstvi, kot so TV-oglasi, plakati, letaki …

"Oglasi bodo lahko bolj prilagojeni tistemu, kar ljudje potrebujejo ali želijo slišati. V Valiconu pričakujemo, da se bo sam proces snovanja kampanj v določenih pogledih spremenil, ker bodo tudi oglaševalci imeli določeno orodje, ki ga za optimizacijo komunikacijskih rešitev v fazi postprodukcije niso imeli. In to je zagotovo revolucionaren premik," je povedala vodja projekta v Valiconu Maja Michieli.

Največja baza na svetu
Prve meritve 120 oglasov so že opravili v Srbiji, Bosni in Hercegovini ter na Hrvaškem, novembra pa bodo testiranje več kot 90 oglasov začeli tudi v Sloveniji. Po meritvi v Ljubljani bosta podjetji razpolagali z največjo bazo testiranih oglasov na svetu. Prihodnje leto pa nameravajo napraviti vsaj še 200 meritev oglasov, za leto 2017 ob tem načrtujejo nadaljnji razvoj in širitev na svetovni trg, je še pojasnil Zorko.

A. Č.
Prijavi napako
Komentarji
JBT
# 21.10.2015 ob 20:30
Kaj vse so pripravljeni narediti, samo da se poveča dobiček...

Takšne zadeve so moralno sporne in jih ne bi smeli izvajati.
neutrino
# 21.10.2015 ob 22:54
Ko bi se toliko truda in denarja raje porabilo na tem, kaj potrošniki dejansko rabimo ali pa se uporabniku olajšalo delo ali dostop določenih izdelkov. Tako pa se samo gleda, kako čim bolj uspešno človeka nategniti, da kupi nekaj, česar ne rabi.
simonc27
# 21.10.2015 ob 22:19
Tehnologija za nego digitalnih ovc!

Naj izmerijo moj odziv na miljon debilnih 'reklam' trgovskih verig, ki si sledijo v nizu v vsakem reklamnem bloku.
Garantiram, da vam naprave skurim.
-Jani-
# 21.10.2015 ob 21:38
Sprijenost
Ramus
# 21.10.2015 ob 21:20
"Nevroznanost bo pomagala tudi oglaševalcem v Sloveniji"

"S pomočjo orodja bodo lahko oglaševalci namreč prilagodili oglase tako, da bodo ti pri končnih uporabnikih učinkovitejši."

Temeljito pranje možganov,...
SKANDAL2015
# 22.10.2015 ob 01:05
Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate, so we can buy shit we don't need, to impress people we dont even like. We're the middle children of history with no purpose or place. We have no Great War. No Great Depression. Our Great War's a spiritual war... our Great Depression is our lives. We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars. But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.---Tyler Durden ;)
el CARTEL
# 22.10.2015 ob 08:33
Ali jim zavidaš, ker so sposobni?

če bi bili sposobni,
se ne bi zatekali k takim trikom kot so manipulacije in raziskovanje kake vrste oglas deluje in kak ne.

ampak bi njihov izdelek in uporabnost le tega govorila sama zase.
pepar
# 22.10.2015 ob 11:05
Reklame so postale kontraproduktivne,ker zardi množičnosti in agresije le teh kupec ne loči več med dobrim in slabim proizvodom .
Vse je enako slabo,vsaj zame in se odločam IZKLJUČNO na podlagi POTREBE in ne na podlagi USTVARJENE POTREBE.
Pa lep dan vam želim oglaševalci-nategovalci.
arogantnež
# 22.10.2015 ob 08:19
Moj zavedni in nezavedni odziv je znan vnaprej; menjava TV programa.
el CARTEL
# 22.10.2015 ob 08:35
p.s. kdokoli plačuje takim firmam, kot je zgonja, za take vrste popolnoma neznanstvenih testov, ni samo nemoralen ampak tudi naiven.

neurologi ne vedo o možganih niti približno toliko kot bi želeli,
ampak to pa vedo neki družboslovci na valiconu haha

sure,
do tell more
lmatjaž
# 22.10.2015 ob 06:36
Jaz kupiti.
Jaz to nujno rabiti - torej, jaz kupiti.

he he.. komaj čakam, da me pregledajo z napravo, ki mi bo pomagala do kvalitetnejšega življenja.
Sploh ne vem, kako sem preživel do danes, če mi nihče ni povedal, da v bajti ni kruha.. ho ho
:):)
Kluzo
# 21.10.2015 ob 22:07
Slika možganov sicer ni bogvekaj, a dajte jo no poslati vladi, da se malo zainteresira za dobave.

AugenmassCorporation.
el CARTEL
# 22.10.2015 ob 08:32
teli oglaševalci povsod svoje pohlepne prste prerinejo... sedaj še v možgane.

naj raziskujejo moje možgane in vpliv zavednih in nezavednih odzive na TV-oglase, ki jih NAČRTNO sploh ne gledam.
na netu imam tudi ad block. tako da poskuste priti do mojih možganov.

i dare you
i double dare you
velenjcan
# 22.10.2015 ob 14:52
Z njo merijo dva ključna nezavedna procesa: pozornost in čustveni odziv - ugodje in neugodje.

ta ključna nezavedna procesa se da z zavestjo uravnat: inštaliraš adblock in odpoveš televizijo
Olympic1
# 22.10.2015 ob 21:37
Pepar hmm, se strinjam. Ali bi bilo oglasevanje ucinkovitejse, ce bi bilo na zaslonih recimo 80% manj reklam? Zanimivo...
am shagar
# 22.10.2015 ob 08:27
Kaj bo pa zmano, ker ne gledam tv-ja a mene pa ne bodo nič merili.
mb128
# 22.10.2015 ob 05:10
Jep, na takšen način se ustvari potreba ta ustvari povpraševanje, ki ji sledi ponudba in tako dobimo (tudi) gospodarsko rast. Koneckoncev denar je zato da kroži. Ne poznam nobenega trezorja, ki bi omogočal da denar raste sam od sebe.
Takšne so pač osnove ekonomije. Najprej se zadovoljijo primarne potrebe nato pa, če ti kaj seveda še ostane, je na vrsti manjši oz. večji luksuz. Sicer pa, reklama gor, reklama dol, potrošnik na koncu presodi kaj bo kupil in kaj ne. Če pa si, no ja, bom zapisal, bolj tak, pa so si nekateri izmislili trende. Tisti, ki temu slepo sledijo pa so se že itak zgubili že zdavnaj. Ne pravijo zastojn, ko ima budala denar ima trgovec sejem!
DamnDyD
# 31.10.2015 ob 21:02
Uf, paranoja do konca! "Oladite" folk!
- neutrino je rekel: Ko bi se toliko truda in denarja raje porabilo na tem, kaj potrošniki dejansko rabimo ali pa se uporabniku olajšalo delo ali dostop določenih izdelkov.
Točno za to gre! Vsak bo dobil olgaševano tisto kar ga zanima, kar mu je blizu. NIč več zoprnih reklam, nič več bulšita! Če pa ne premorete toliko svobodne volje oz. zdrave razsodnosti, da bi se odločili, kdaj nekaj ZARES rabite in kdaj ne, potem pa za vas res ni več pomoči (kot je dejal mb128 :).
Ali ni bolj enostavno, da med dnevnikom in vremenom vidim oglase za stvari, ki me zanimajo, mi mogoče celo servirajo primerjave cen konkurentov, kot pa da sam iščem po netu, kje je ceneje in kje dobim večji popust...? btw: boriti se proti oglasom je nesmisleno. Oglasi bodo tu, vedno! Vprašanje le, v kakšni porciji.
trdoleska
# 23.10.2015 ob 08:50
Oglaševanje pa res ni branža, ki potrebuje "pomoč". Da se denar in čas za znanost tratita za oglaševanje je pa sodobna neumnost.
tihomir
# 22.10.2015 ob 00:06
JBT
# 21.10.2015 ob 20:30
Kaj vse so pripravljeni narediti, samo da se poveča dobiček...
Takšne zadeve so moralno sporne in jih ne bi smeli izvajati.


Ali jim zavidaš, ker so sposobni?
Kazalo