Mikroskopske slike kažejo, da DRACO uspešno zdravi virusne infekcije. Foto: MIT

Zdravilo, ki cilja okužene celice in jih prisili, da se same uničijo, je bilo po poročanju Daily Maila ustvarjeno v laboratoriju.
Seznam mogočih tarč zdravila vključuje rinovirus, krivca za polovico prehladov pri odraslih in skoraj vseh prehladov pri otrocih, gripo, otroško paralizo, želodčno virozo in smrtonosno vročico denga. Zdravilo, znano po kratici DRACO, pa lahko uniči tudi ošpice, herpes, steklino in celo HIV, bi se lahko znašlo na policah lekarn čez deset let.
"Seveda se bodo pojavili virusi, ki jih DRACO ne more uničiti. A teh še nismo odkrili. Odkritje antibiotika je prineslo revolucijo pri zdravljenju bakterijskih infekcij, z DRACO-m pa upamo, da se bo enako zgodilo tudi z virusnimi boleznimi. Trenutno ne obstaja veliko protivirusnih zdravil," je povedal znanstvenik Mike Rider z Inštituta za tehnologijo v Massachusettsu (MIT).
Izkoristil naravne obrambne mehanizme
Rider je pri ustvarjanju zdravila izkoristil naravne obrambne mehanizme celic, ki se sprožijo pri okužbah. Ko virusi okužijo organizem, "ugrabijo" notranji ustroj celic, da naredijo kopijo samih sebe. Med tem procesom virusi ustvarjajo dolge nize genetskega materiala RNA, ki ga sicer ni v telesu ljudi ali živali. Človeške celice se najpogosteje branijo z ustvarjanjem proteinov, ki se povezujejo z RNA in tako preprečujejo širjenje virusa. Medtem pa so številni virusi sposobni premagati obrambni mehanizem celic.

Ravno zato je dr. Rider izkoristil drugi "obrambni mehanizem" - apoptozo, ko okužena celica stori "samomor". Njegovo zdravilo preži na celice z dvojno spiralo RNA-ja, ustavlja okužbo v samem začetku in nato ubije celico. Dodatna prednost je to, da zdrave celice ostajajo nedotaknjene. Med laboratorijskim testiranjem je DRACO ubil 15 virusov, med katerimi so bili navadni prehlad in dva virusa gripe. Rešil pa je tudi življenja miši, ki so dobile smrtonosni odmerek gripe. Znanstvenike je šokirala tudi DRACO-va hitrost. Če ga vzamemo pravočasno, bi moral preprečiti pojav simptomov, testi pa kažejo, da bi lahko deloval tudi kot cepivo.

Britanski zdravstveni strokovnjaki so odkritje zdravila pozdravili z navdušenjem, a ob tem opozarjajo, da mora zdravilo, ki deluje tako neobičajno, skozi vrsto let testiranj, preden ga lahko obravnavamo za varnega.