Znanost in tehnologija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.9 od 12 glasov Ocenite to novico!
false
Družbeno omrežje Twitter uporablja več kot pol milijarde ljudi po vsem svetu. Foto: Reuters

Dodaj v

Twitter zaprl več kot 125.000 profilov zaradi povezav s terorizmom

Vlade po svetu želijo sodelovanje tovrstnih podjetij
6. februar 2016 ob 11:08,
zadnji poseg: 6. februar 2016 ob 11:40
Washington - MMC RTV SLO, STA

Ameriško podjetje Twitter je od sredine lanskega leta zaprlo več kot 125.000 profilov na tem družbenem omrežju, kot razlog pa so navedli širjenje terorističnih groženj ali spodbujanje k terorističnim dejanjem.

Kot so sporočili, je bila večina profilov povezana s teroristično skupino Islamska država. "Kot večina drugih ljudi smo tudi mi pretreseni zaradi teh grozodejstev," so pojasnili v podjetju. "Takšnega vedenja ne bomo podpirali, kot tudi ne podpiramo kakršnih koli drugih nasilnih groženj," so poudarili in povedali, da uporabniki takšnih profilov že v osnovi kršijo splošna pravila uporabe omrežja.

Twitter je kadrovsko okrepil ekipe, ki pregledujejo objave. Vse profile in objave, povezane z njimi, so pred zaprtjem zelo temeljito preučili. Poleg profilov, ki so jih zaprli, so zaznali še precej takšnih, ki so ravno tako sporni, a bodo za zdaj nanje samo bolj pozorni.

Twitter v boju proti terorizmu sodeluje z organi pregona in sodstvom, "ko je to primerno". Družbeno omrežje Twitter uporablja več kot pol milijarde ljudi po vsem svetu. Vlade si sicer prizadevajo okrepiti nadzor nad družbenimi omrežji. V ZDA je bil tako predlagan zakon, ki bi takšna podjetja prisilil, da prijavljajo dejavnosti oziroma objave, ki naj bi bile povezane s terorizmom. Tudi v EU-ju želijo o tem razpravljati s temi podjetji, poroča BBC.

Kaj vse je ali ni terorizem?
Definicija terorizma in teroristov se spreminja glede na geografsko območje in politična prepričanja, še poroča BBC. Zaprtje računov zaradi povezav s terorizmom tako odpira tudi vprašanje, zakaj se ne zapirajo profili s fašističnimi tviti ali tviti, uperjenimi proti ženskam ali kakšni drugi skupini.

B. V.
Prijavi napako
Komentarji
Rasta75
# 06.02.2016 ob 12:22
Vse to šele po tem, ko je Anonymous na lastno pest shekal in ukinil na tisoče ISovih računov na twitterju.:P
izo
# 06.02.2016 ob 12:05
opa, a smo zadeli v žilo, mmc?
no, dejmo še enkrat:
zradi mene lahko twitter ukinejo v kompletu, apeliram pa Evropo naj ustanovi svojo verzijo, skupaj z fejsem, ebejem, kikštarterjem, airbnbjem itd itd.
zakaj mora biti vse parkirano (in se jasno denar steka tam) preko atlantika? nenazadnje imamo v sloveniji kr nekaj kompetentnih podjetij, ki so kaj takšnega sposobne naredit, samo še eu jim naj ponudi (kakor v zda vlada ponuja svojim gigantom, bodite brez skrbi) marketing in monopole ipd..
kozorog1973
# 06.02.2016 ob 13:02
zakaj saj socialna omrežja so idelana orodja za spremljat ljudi ki ti predstavlajjo nevarnost. vsak malce bolj soliden heker zna vdret notr:)
angryjoe
# 06.02.2016 ob 14:06
@mb128

Se nikakor ne strinjam. Internet je še zadnji "otok" svobode v današnji družbi, ki nadzoruje vse in vsakogar. Tudi te Twitter accounte, bi morali, namesto, da se jih pozapira (bedarija), preprosto forwardirati organom pregona, ki bi nato prevzeli zadeve v svoje roke. Tako pa bedaki brišejo orodje, s katerim se skrajneži sami razkrijejo... Druga zadeva, ki jo zapiranje socialnih medijev sproža je prenos komunikacije na dark web. Nič lažjega, bodo šli skrajneži pač na TOR omrežja, kjer jih nihče ne more izslediti... In tretje... Twitter je postal greznica samorazglašenih progresivnežev, ki bi izvajali cenzuro nad vsem, kar ni v konformnosti z njihovim ozkoglednim liberalizmom.
Anar Hija
# 06.02.2016 ob 12:36
Moj profil je še vedno aktiven! #Razočaran :)
Rasta75
# 06.02.2016 ob 13:04
mb128: "... Nasledenj korak je da se onemogoči registracija na socialna omrežja, na kak portal z mailom, ki ima domeno .com. Pri tem mislim na g, hot ipd. maile."

Joj, pa ne že spet te blodnje. Kaj bi s tem ukrepom dosegel? Nič. Za par evrov letno lahko zakupim domeno rasta75.com, ki jo potem uporabljam za pošiljanje in prejemanje e-pošte, kot je to storilo nemalo slovenskih podjetij in posameznikov, ki se preko družabnih omrežij promovirajo in komunicirajo. Ti bi jim pa to kar pavšalno prepovedal? Edina rešitev bi bila registracija z uradnim elektronskim podpisom - cerfikatom. Pa bi ti šel na UE po digitalni certifikat samo za nek twitter ali FB?
el CARTEL
# 06.02.2016 ob 14:17
dve vprašanji:

1. kako je možno da "teroristi" uporabljajo tweeter (in se jih ne locira in prime)?
2. če pa niso teroristi, potem le simpatizirajo s terorizmom oz. radikalnimi prepričanji. v tem primeru, zakaj se profili skrajnih desničarjev ne zaprejo? a fašizem in nacionalizem je pa dober?

koliko agitatorjev je na tweeterju.
kdo sploh presoja kdo je in kdo ni sporen? in po katerih merilih?
mb128
# 06.02.2016 ob 12:30
Ja no logično. Nasledenj korak je da se onemogoči registracija na socialna omrežja, na kak portal z mailom, ki ima domeno .com. Pri tem mislim na g, hot ipd. maile.
Sicer pa ne vem zakaj so nekateri rabili, da so prišli do takšnega zaključka tako dolgo? Mar je res potreben tak eksces kot je terorizem, mar morajo določene stvari res najprej dobiti odobritev, da tako zapišem, od zgoraj?! V končni fazi terorizem ni od včeraj, Twiter tudi ne. Zakaj torej brisanje profilov na Twiterju komaj sedaj?!
Še nekaj. Mislim, če nekdo tako hoče točno ugotovi iz katerega strežnika je bilo poslano kaj. Zakaj takšnih strežnikov s pomočjo katerih se pošiljajo takšna sporočila preprosto ne vržejo iz omrežja, zakaj Twiter opravlja to, vsaj zame Sizifovo delo ker bo nek teroristek si na g, hot.com preprosto kreiral nov mail in vse se bo ponovilo od začetka?! Mislim, naj mi nekdo lepo prosim obrazloži zakaj vse ta dejanja Twiterja, ki niso nič drugega, glede na tekst, kot burja v kahli?!
Nekdo bo rekel svoboda govora, demokracija. Mislim, a za teroriste tudi?!
nonparel
# 06.02.2016 ob 18:59
Malo pozna reakcija, se mi zdi. Ampak tudi meni se poraja vprašanje, zakaj se ne zapirajo tudi profili s fašističnimi tviti ali tviti, uperjeni proti ženskam ali kaki drugi skupini, kot je že napisano v članku zgoraj.
kozorog1973
# 06.02.2016 ob 16:53
nekdo je reku vrečt server isisa, kje je logika?, zakaj enostavno ne vdret notr in spremljat njihovega dogajanja?
Orli
# 08.02.2016 ob 14:59
Pa kaj so ukinili sebe saj so najvecji teroristi.
Rdeča kapica
# 08.02.2016 ob 09:37
Upam, da se s pisci ukvarjajo tudi pristojni organi pregona ...
eMZe
# 06.02.2016 ob 19:13
Kako pa so izvedeli, da so teroristični, če varujejo zasebnost tvitov (torej, ne vpogledujejo v bazo)? Komunikacija je šifrirana in do vsebine ni lahko (vsekakor pa JE mogoče) priti.
kand el aber
# 06.02.2016 ob 18:00
lepo vas prosim..
maximinus
# 06.02.2016 ob 15:58
nič več korespodence med sds? škoda?,....ma ne, super!
mb128
# 06.02.2016 ob 15:22
Sem malo razmislil Rasta75 glede tvojega òčitka meni. Veš ni ravno na mestu. Pomisli, kakšna je razlika med npr. juk@juk.com in juk@gmail.com? Sicer pa je tudi to brezpredmetno. Če je Janša pred leti tožil nekega klošarja in je slednji bil obsojen, če se prav spomnim na dve leti pogojno zakaj tega ne bi mogel storit tudi slehernik?! Ja vem ja, vsi nismo Ivan Janez Janša. Če pa se omejimo zgolj na terorizem pa se nek server preprosto vsaj začasno vrže iz omrežja in to je to.
eMZe
# 06.02.2016 ob 22:34
@mb128
Meni je jasno, da lažejo. Bolj me zanima, kako opredelijo, da je račun "teroristični". Glede na vsebino komod tale portal opredelimo za teroristično leglo. Internetni ponudnik tvitanja NE more prestrezati. Vsebino pa lahko pogledajo:
- lastnik storitve (tviter)
- najemodajalec oblačnega ali zrcalnega strežnika (1e100, amazon, akamai, cloudflare...)
- upravitelj SSL razbremenilnika
- pisci in bralci računov

Vsi razen piscev in bralcev pravijo, da tega niso storili. Tisti, ki je prebral, je moral
- razumeti še jezik (to menda ni težko) in
- razumeti šifro (to pa je lahko piljubno težko).

Če šifre ni bilo, maniš takega terorista. Je bil terorist v smislu internetnega trola.
Če je šifra bila -- je lahko puščal samo bralec (sledilec, oboževalec, ...).
mb128
# 06.02.2016 ob 23:29
eMZe. To pa je ja sila enostavno. Govoriš, pišeš in tudi kaj narediš zoper, da se izrazim starinsko, postavo in to je to. Sicer pa je to kar počne Twiter sedaj en velik larifari, dejansko zganja Twiter PR. Če malo slediš tem zadevam veš, da je Twiter izgubil veliko uporabnikov potem je izjavil, da je njegov tekmec celo Fb, število znakov naj bi se tam iz 140. znakov povečalo celo na 10.000. In ko pomešas vse to in iz tega ven potegneš rdečo nit takoj vidiš kam pes taco moli! Terorizem?! Pač morajo biti v duhu časa. Dejansko jih bolj mučijo raznorazni egotripi in samo zaradi tega sem jaz od tam pobegnil. Twiter sem imel slaba dva mesca, nisem naletel na nobenega terorista le nešteto do neskončnosti napihjenih egov in uspelo mi je celo da me je celo blokiral Janša sam kar si štejem kot svojevrsten kompliment. Kaj sem storil takega? Nič, le zapisal sem da se ne strinjam z Janševim dejanjem ko je blokiral nekega slovenskega novinarja ne glede na to kar je ta novinar storil. Glede tega je obstajal celo #demokracijapataka. Če ta # obstaja še sedaj ne vem, nisem več tam gor hkrati pa sem bil tam gor premalo časa, da bi ugotovil kakšna je povprečna življenska doba enega #. Me, po pravici povedano niti ni zanimalo, jaz sem odprl tam gor svoj profil tako ali tako samo zaradi t.i. breaking news in ko sem ugotovil, da je Twiter v bistvu greznica kjer se prepucavajo superegi sem ga tudi razočarano zapustil.
Sem pa na Twiterju ugotovil eno zanimivost glede Janše, ki nikoli ni bila objavljena v nobenem slovenkem mediju. Kakšna dva dni, še preden je US objavilo svojo sodbo glede Janše je slednji že bil v Ukrajini kjer se je udeležil neke konference. In še ena zanimivost. Twiter mi je pomagal da sem z lahkoto razkrinkal za katerim nikom se je na tem portalu skrivala Petra Janša. Malo po tistem ko sem jo razkrinkal tu gor je tisti nik tudi izginil. Od takrat dalje gledam na ta portal z drugačnimi očmi. Ta portal, kot tudi drugi slovenski je svojevrstno bojno polje slovenskih strank.
mb128
# 06.02.2016 ob 19:53
Eh eMZe, daj no. Naj ti napišem kaj se je zgodilo meni sredi 90. let p.s.?! Kolega je delal v eni firmi, ki se je ukvarjala z prodajo, servisiranjem tv, videorekorderjev. Pa mi navrže, daj pridi k meni, nekaj ti moram nujno pokazati. Bil je torek. Zakaj je ta podatek pomemben boš ugotovil kasneje. Pa sem šel k njemu po službi. Najini službi sta bili, da tako rečem sosedi le da je njegov delavni čas bil daljši.
Kakorkoli, sem prišel pa mi v roke potisne VHS kaseto in reče vstavi kaseto v videorekorder in pritisni na play. Ja in?! Naredi to kar sem ti rekel to kar boš videl kasneje te bo vrglo na rit. A ti že zdaj prinesem stol me je vprašal rahlo porogljivo. Ne hvala sem odvrnil in vstavil kaseto v videorekorder in pritsnil na play. In kaj vidim? Posnetek kafiča v katerega sva svojčas zahajala z partnerico. Bili so posnetki varnostnih kamer. Je rekel. Poglej na ekran levo spodaj. Datum, sobota, prejšnja sobota. Ura, toliko in toliko oz, takrat ko sva se midva z partnerico nahajala v tistem kafiču. In čez nekaj časa uzrem sebe in partnerico na ekranu. V tistem terenutku sem na videorekorderju pritisnil tipko stop in zaprosil kolega naj mi prinese stol. Konsekvenca? V tisti kafič nisem več stopil v življenju in od takrat ne verjamem (skoraj) nobenemu zagotovilu več!
mb128
# 06.02.2016 ob 14:36
Se strinjam s teboj v poplnosti angryjoe. Ampak, kaj pa boš naredil z serverjem, ki se npr. nahaja na ozemlju, ki ga kotrolira IS-i? Drugega, razen tega, da takšen server vsaj začasno vržeš iz omrežja ne moreš. Kaj zdaj bo pa že IS-i npr. izdajal digitalna potrdila?!
Gelede dark neta pa le sledeče. Ta obstaja samo zato, ker nekomu na samem vrhu (ni mišljena Slovenija) to paše. Če na zadevo gledamo iz tega zornega kota se celo vsem tistm, ki jim je Twiter izbrisal profil godi krivica in bi temu lahko rekli celo cenzura. Glede ideologije pa raje ne bi. Zapisal bi samo to da jaz na to gledam kot sta Marx in Niche gledala na religijo smatram pa, da ko bo do povprečneža prišla zavest, da že sedaj ni dejansko anonimen na spletu bo v tistem trenutku zginilo vsaj 50% progresivcev, reakcionarnežev, ki v bistvu izkoriščajo socialna omrežja, portale kot je tale za virtualno psihoterapevtsko delavnico ker so pač zafrustrirani iz ne vem katerega razloga že.
Še nekaj. Jaz bi samo zakonsko poenostavil zakonski postopek, da bi tisti, ki je bil žaljen bilokje na spletu ali pa so mu celo grozili lažje, ob ustreznih dokazih seveda, prišel do tistega, ki ga je žalil ali mu celo grozil in če se tako odloči bi ga lahko tudi tožil!
mb128
# 06.02.2016 ob 13:23
Rasta75, hvala za idejo. V tej smeri namreč sploh nisem razmišljal.
Glede digitalnega potrdila pa tako. Osebno izkaznico tudi moraš imeti pa te nihče ne vpraša če jo želiš ali ne. Torej, zakaj ne bi bilo tako tudi z digitalnim potrdilom?! Jep, točno to! če na netu hočeš narediti bilo kaj potrebuješ digitalno potrdilo. Če ne lahko na netu samo gledaš. Lahko bi npr. naredili tako, da osebna izkaznica ne bi bila samo osebna izkaznica ampak tudi digitalno potrdilo. Tako zanj ne bi imel extra poti.
Res super ideja Rasta 75, hvala!
Kazalo