Edine znane vzorce črnih koz hranijo v Atlanti in Novosibirsku. Tokrat so prvič v ZDA odkrili ampule z virusom, za katere svetovne zdravstvene oblasti niso vedele. Foto: EPA

Stekleničke s patogenimi organizmi bakterij, ki povzročajo kugo, botulizem in redko tropsko bolezen, so v laboratoriju Nacionalnega inštituta za zdravje (NIH) odkrili zgolj po naključju. Stekleničke s smrtonosnimi bakterijami, ki so bile v laboratoriju popolnoma nezaščitene skoraj celo stoletje, so že uničili, poroča britanski BBC.

Kot so sporočili iz NIH-a, laboratorije redno pregledujejo in čistijo, tudi sicer pa velja stroga regulativa, ki prepoveduje hranjenje nevarnih bakterij v laboratorijih. Najdene stekleničke so bile del t. i. zgodovinske zbirke, ko še ni veljala stroga regulativa za shranjevanje mikrobov, so pojasnili.

V škatli s stekleničkami, ki naj bi bila stara med 85 in 100 let, so odkrili tudi stekleničko z biološkim strupom ricina, ki zavira sintezo proteinov.

Nevarne mikrobe so našli, potem ko so julija pri selitvi laboratorija odkrili šest steklenih ampul, v katerih je bil virus črnih koz, ki naj bi se že izrodile. Svetovna zdravstvena organizacija jih je namreč razglasila za izkoreninjene leta 1980, in to predvsem po zaslugi cepljenja.