Gorivo še ni nared za širšo uporabo. Vzrok tiči predvsem v ceni proizvodnje. Foto: Reuters
Gorivo še ni nared za širšo uporabo. Vzrok tiči predvsem v ceni proizvodnje. Foto: Reuters

Proizvodnja je sicer še daleč od množične. Kot poroča britanski časopis Independent, je podjetje Air Fuel Synthesis od avgusta ustvarilo pičlih pet litrov eksplozivne tekočine. Toda ne namerava se ustaviti tukaj, temveč v dveh letih postaviti večjo rafinerijo z zmogljivostjo tone goriva na dan.

Da ne gre le za senzacionalistično, znanstveno muho enodnevnico, je za Independent pričal Tim Fox, vodja oddelka za okolje in energijo na londonskem Institutu za strojništvo. "Zveni predobro, da bi bilo res, a vendar je res. To počnejo, bil sem tam in videl na lastne oči."

Podjetje sicer ni naredilo nič revolucionarno novega, saj proces temelji na splošno znanih principih, je dejal Fox. Novost je, da so vse skupaj zapakirali v delujoč, industrijski proces in prvi pokazali svetu, da je to izvedljivo, je pojasnil.

Iz zraka so pridobili tako vodo, vir vodika kot ogljikov dioksid, ter ju spremenili v tekoče gorivo. Zatrjujejo, da se od bencina skoraj ne razlikuje, le da je veliko čistejše, poleg tega pa bo postopek očiščevalno deloval na Zemljino ozračje. Ogljikov dioksid je namreč eden glavnih vzrokov učinka tople grede, globalnega segrevanja.

Podjetju lahko načrte prekriža enostavna ekonomska računica. Proizvodnja goriva je še predraga. Še osebej drag del procesa je pridobivanje ogljikovega dioksida iz zraka, kar stane 491 evrov na tono, pri čemer se porabi veliko električne energije.

Zdaj se bodo posvetili optimizaciji stroškov proizvodnje tako, da bi lahko do leta 2014 že postavili prvo rafinerijo za tržne namene z zmogljivostjo tone goriva na dan. Če ne do takrat, pa najpozneje v naslednjih petnajstih letih, napoveduje podjetje.