V Italijo se Primož Roglič vrača, da dokonča delo z Gira 2019, ko je dolgo nosil rožnato majico, a na koncu bil po vseh težavah presrečen s prvimi slovenskimi stopničkami na tritedenskih dirkah. Foto: Reuters
V Italijo se Primož Roglič vrača, da dokonča delo z Gira 2019, ko je dolgo nosil rožnato majico, a na koncu bil po vseh težavah presrečen s prvimi slovenskimi stopničkami na tritedenskih dirkah. Foto: Reuters

Dolge druge priprave na ognjeniku Teide na Tenerifu se približujejo koncu. Na prosti dan si je Primož Roglič vzel čas za spletni novinarski konferenci: najprej za slovenske medije, nato še za mednarodne.

Zasavski orel po skupnih zmagah na obeh enotedenskih dirkah, kjer je nastopil, velja za drugega velikega favorita za zmago na Dirki po Italiji. Kljub razpletu dvoboja v Kataloniji v korist Slovenca je na papirju in stavnicah prvi favorit Remco Evenepoel.

Osredotočen na zadnji teden Gira

"Tudi sam sem čakal in upal na ta dvoboj Tadej – Remco. Na koncu ni bilo velikega presenečenja," je bil tudi Roglič razočaran, da na nedeljskem ardenskem spomeniku ni bilo pričakovanega merjenja moči med drugim slovenskim šampionom in svetovnim prvakom.

Zakaj Rogliča ni bilo v Liegeu, kjer je 4. oktobra 2020 kot prvi Slovenec osvojil kolesarski spomenik in mu je dirka pisana na kožo? "Res tudi zaradi zadnjega tedna Gira. Z mojega stališča je drugače. Za Remca je to domača dirka. Ne izgubi prav veliko dni s potovanji, medtem ko moram sam tja gor in nazaj. Tretji teden je najbolj odločilen. Bolj gre h koncu, bolj je odločilno. Verjamem, da bo tudi na Giru tako," odgovarja kapetan Jumba Visme.

Rogla je prepričan, da so priprave potekale dobro in je pripravljen za tritedensko dirkanje. Zaradi starosti in modrosti je bolj sproščen kot prej, marsikaj se je naučil tudi iz grenko-sladke izkušnje Gira 2019. Trening na Teideju mu odgovarja, za nameček je spremljal Evenepoela v istem hotelu ob zajtrkih in Belgijčevem vračanju s treningov.

Roglič odločen, da se bo bojeval za rožnato majico
Višinske priprave na Tenerifu mu ugajajo, ker ima svoj mir in je osredotočen na trening, počitek, hrano in spanje. Za primer: v ponedeljek je opravil vožnjo za trening s 5500 višinskimi metri. Foto: Zajem zaslona
Višinske priprave na Tenerifu mu ugajajo, ker ima svoj mir in je osredotočen na trening, počitek, hrano in spanje. Za primer: v ponedeljek je opravil vožnjo za trening s 5500 višinskimi metri. Foto: Zajem zaslona

Uvodni dan že prvi ključni dan boja

Že uvodni dan letošnje Dirke po Italiji bo ponudil veliko odgovorov, saj se v soboto, 6. maja, začne z 18-km kronometrom. "Že prvi dan se bodo hočeš nočeš postavile stvari na svoja mesta. Prvi dan se bodo lovile sekunde in izid ter bomo šli na polno. A to bo šele prvi od 21 dni," se Roglič zaveda pomena, da dobro začne boj za rožnato majico.

A po drugi strani iz lastne izkušnje izpred štirih let ve, da na koncu šteje samo rožnata majica skupnega zmagovalca v Rimu. Kakšna bo torej taktika? Bo lovil odbitne sekunde in nenehno pritiskal na zmagovalca Dirke po Španiji? "Odvisno od izida in razpleta uvodne etape bomo delali taktiko in načrte za naprej. Dan po dnevu," mirno in sproščeno odgovarja Roglič.


Roglič: Tritedenske dirke so nekaj drugega kot enotedenske

Povzetek celotne spletne novinarske konference za slovenske medije.

O zaključnih pripravah na letošnjo Dirko po Italiji?
Pripravljen sem. Nestrpno čakamo start. Sedmi teden višinskih priprav v sezoni je za menoj. To mi ugaja, drugače tega ne bi delal. Imam svoj mir. Trening, počitek, trening. Zdaj moram samo preživeti do Gira, kjer se bo pokazalo, da smo zelo dobro delali. Poudarek na podrobnostih v vseh mogočih pogledih in kako še kaj dodati ter se pripraviti za tritedensko dirkanje, ki je konec koncev malce drugačno kot enodnevne ali enotedenske dirke.

Zakaj je bolj sproščen kot nekdaj?
Razlog je v letih. Starejši sem in bolj sproščen, kar je najpomembnejše.

Sorodna novica Roglič pred novo sezono: "Vse poteka, kot smo si želeli."

Kako je potekal dan na višinskih pripravah?
Čisto odvisno od tipa treninga. Zajtrk ob 8. uri. Na kolo ob 9.30 ali 10.00. Intervali ali sama vožnja. Od dveh ur pa vse do sedmih ur. Masaža, hrana, spanje. Ponovitev. Čim bolj kvalitetno opravljati te treninge in poskusiti uživati. Uživati tudi mir, ki ga imaš tu. Kraji za višinske priprave so zelo specifični in različni. Kjer sem, mi je najboljše. Najpomembneje je, da si srečen, kjer si, in opravljaš trening po načrtu.

Kako je biti z Remcom v istem in edinem hotelu na Teideju?
Res je en sam hotel. Predvsem so skupni zajtrki. Velikokrat sem ga srečal, ko sem se sam že sprehajal in se je vračal s kolesom nazaj. Očitno je delal dolge treninge.

Letos je Roglič osvojil obe dirki, na katerih je nastopil – Dirko od Tirenskega do Jadranskega morja in Dirko po Kataloniji. Po prvotnem načrtu bi moral nastopiti samo na drugi etapni dirki. Kdo se je odločil za dirko dveh morij: sam ali ekipa?
Letos je Roglič osvojil obe dirki, na katerih je nastopil – Dirko od Tirenskega do Jadranskega morja in Dirko po Kataloniji. Po prvotnem načrtu bi moral nastopiti samo na drugi etapni dirki. Kdo se je odločil za dirko dveh morij: sam ali ekipa? "To je bila moja ideja." Foto: EPA

O samozavesti v ekipi, kjer bo imel kot pomočnika tudi Jana Tratnika.
Vedno so cilji, za katere se pripravljaš in meriš formo. Kaj bo, nihče ne ve, lahko pa verjameš. Glede na začetek sezone in kako je vse šlo, definitivno verjamem v to, kar delamo. Bom pripravljen, a kaj to pomeni? Prvi, drugi, deseti – bomo videli na koncu. Pripravljeni smo na maksimumu. Tudi z Janom, ki je na LBL-ju pokazal svojo moč. Če bi startal 50 km pozneje, bi bilo mogoče kaj drugače. Izjemno! Nobeden ni niti pomislil, da bi šel z njim. Me veseli, da bova rekla kakšno po slovensko. Tudi tako bodo hitreje minili trije tedni.

Kaj govorijo številke na pripravah za samo Dirko po Italiji?
Številke ti dajo podatke o pripravljenosti. Pri mojih letih pa zaupanje vase, da veš, da si pripravljen.

Remco Evenepoel ali Primož Roglič? Lani na Dirki po Španiji je slavil Belgijec, potem ko je Slovenec odstopil po novem grdem padcu. Na letošnji generalki na Dirki po Kataloniji pa je bil Roglič za pičlih šest sekund na koncu boljši. Foto: EPA
Remco Evenepoel ali Primož Roglič? Lani na Dirki po Španiji je slavil Belgijec, potem ko je Slovenec odstopil po novem grdem padcu. Na letošnji generalki na Dirki po Kataloniji pa je bil Roglič za pičlih šest sekund na koncu boljši. Foto: EPA

O Evenepoelu kot glavnem tekmecu za skupno zmago. Se lahko ponovi Carapaz, ker sta se z Nibalijem leta 2019 preveč osredotočila drug na drugega?
Sva že odpeljala nekaj dirk. Nima potrebe, da mi dokazuje, kako dober in močan je. Izidi govorijo zase. Treba je biti tam, kjer je potrebno, in iskati svoje priložnosti v teh treh tednih.

Nibali, Carapaz ... šola za letos. Vsi omenjamo samo mene in Remca, a kot vemo, je v današnjem svetu kolesarstva zelo veliko drugih kakovostnih kolesarjev. Na koncu odločajo malenkosti. Treba bo biti osredotočen. A nimam tretjega favorita v mislih. Ne razmišljam o tem. Fokus je na meni, delam svoje stvari. Bomo videli, kdo se bo boril za najvišja mesta.

Menjava v predvideni ekipi Jumba Visme za Giro: Sepp Kuss namesto Wilca Keldermana.
Z mojega vidika ne spremeni ničesar. Moj cilj je zmagati na Giru. To ostaja isto. Vsak tekmovalec prinaša svoje in vsak je zgodba zase, treba je prilagajati taktiko. Škoda, da se je zgodil primer Wilcota. A tudi Sepp je tolikokrat dokazal, da sodi med najboljše hribolazce. Vedno mi je bilo v veselje dirkati z njim.

Giro 2023 na kratko

106. Dirka po Italiji se bo začela s spektakularnim 18,4 km dolgim kronometrom po kolesarski stezi ob obali Abrucev in se končala s krožno etapo v Rimu. Skupaj bo 73,2 km vožnje na čas v treh etapah, sedem gorskih etap in peklenski zadnji teden skozi Dolomite in Julijske Alpe.

Prva izmed najtežjih gorskih etap se konča v Crans Montani, pri čemer se bo šlo prek najvišje točke dirke (Cima Coppi) na prelazu Grand St-Bernard na 2459 metrih. Po drugem dnevu počitka se bodo snele rokavice: etapa na Monte Bondone, sledita etapi v Val di Zoldo in na Tre Cime di Lavaredo. Piko na i pa postavlja gorski kronometer iz Trbiža na Svete Višarje.

Ali si je ogledal na terenu kakšno izmed etap Gira?
Vse bolj s papirja. Nisem si v živo pogledal prav nobene etape. Bomo verjeli vsem informacijam, ki jih bomo prejeli in hrabro startali v etape.

Sorodna novica Sv. Višarje vrhunec rožnatega romanja na Giru 2023

Svete Višarje – kako jih pozna in kaj pričakuje na gorskem kronometru, ki bo predzadnji dan dirke le lučaj čez mejo.
Velikokrat sem tam smučal in vedno sem šel gor z gondolo. Tudi zdaj bomo šli z gondolo dol, a zato prej s kolesom gor. Zadnja ključna etapa. Zagotovo je motiv bližina Slovenije. Pričakujem spektakel. Slovenski spektakel. Kolesarsko Planico.

S kronometrom se Giro 2023 tudi začne. Kako pomemben bo razplet na taktiko, pristop, morebitno lovljenje bonifikacijskih sekund?
Gremo na polno, po izid. Gre šele za prvega od 21 dni. Odvisno od izida in razpleta bomo delali taktiko in načrte za naprej. Dan po dnevu. Res je, že prvi dan se bodo lovile sekunde in izid. Že prvi dan se bodo hočeš nočeš postavile stvari na svoja mesta. Z mojega vidika upam, da bo manj stresno skozi prvi teden. Poleg forme in dobrih nog potrebuješ košček sreče, da te spremlja.

Kakšna je pripravljenost za vožnjo na čas?
Kronometer? Odvisno od hitrosti. Če grem počasi – v redu; če treba hitreje – manj v redu. Smo opravili kar nekaj nastavitev. Dirka bo povedala, kako hitri smo v kronometru.

Si sploh želi že prvi dan obleči rožnato majico, tudi zaradi izkušenj in obveznosti, ki jih to potegne za seboj?
Tudi Remco je vse boljši in boljši. Zagotovo zelo zanimiv boj, če gledamo samo naju in vse preostale, ki bodo okoli naju. Rožnato majico si želim imeti v Rimu. Vsak dan šteje, največ šteje, kdo ima rožnato majico zadnji dan. Ko razmišljam – vozi tudi Ganna in bo načeloma prvi kandidat za uvodni dan. Bomo videli. Odloča čisto vse. Tisti, ki bo najkompletnejši – najboljši v vseh disciplinah (kronometer, vožnja na klancih) – bo na koncu zmagal.

Sorodna novica "Zdaj res razmišljam samo o Giru, kaj bo sledilo temu, bomo videli po koncu"

O pritisku, ko javno izpostavi za cilj zmago na Dirki po Italiji?
Super izziv. Izzivi te potiskajo naprej, da si boljši in boljši. Po drugi strani sem lahko popolnoma sproščen. Z Girom ali brez njega bo šlo moje življenje dalje. Smo naredili super priprave in samo čakamo umirjeno sam start.

Kaj mu predstavlja Dirka po Italiji, tudi v primerjavi z Dirko po Franciji.
Najbližja velika dirka Sloveniji. Vedno je lepo videti slovenske navijače in vse zastave. Drugače pa ni razlike: večina dirke gre po cestah Francije oz. Italije. Vedno sem si želel startati z Girom v novo sezono.

Kaj govorijo številke in če je na Tenerifu šel za primerjavo osvajat kakšen znan vzpon?
Bomo videli na dirki, upam, da bodo tam najboljše številke. Kaj mi bodo številke in rekordi zdaj? Se malo izogibam tako imenovanim Contador klancem in vsem primerjavam. Bo 21 dni dovolj časa za primerjave in dokazovanje, kdo gre hitreje. Zaradi mene se lahko gre tudi bolj počasi. Vsak vzpon, vsak dan je zelo specifičen. Biti najboljši od prvega do zadnjega dne – to je največji izziv.

O ustavljanju računalnika na ciljni črti, namesto da bi slavil zmage?
Fokus. Na teh dveh dirkah letos je bilo preveč treba loviti sekunde. Nisem imel časa. Upam, da bom imel zdaj več časa za lepšo fotografijo v cilju. A veselja je bilo vedno zagotovo veliko.

Roglič je na Dirki po Italiji do zdaj nastopil dvakrat v karieri. Leta 2016 je ravno z zmago v kronometru v Chiantiju v okviru 9. etape (na fotografiji) prvič opozoril nase med kolesarsko smetano. Leta 2019 je prvič nastopil kot nesporni kapetan Jumba in je šel v dirko kot prvi favorit skupaj z Vincenzem Nibalijem. Dobil je prvo in 9. etapo, obe v vožnji na čas, a nato so sledile težave s prebavo, napakami v ekipi, padec, izguba mest v skupnem seštevku. Na koncu je v kronometru v Veroni prišel do skupno tretjega mesta. Foto: RCS Sport
Roglič je na Dirki po Italiji do zdaj nastopil dvakrat v karieri. Leta 2016 je ravno z zmago v kronometru v Chiantiju v okviru 9. etape (na fotografiji) prvič opozoril nase med kolesarsko smetano. Leta 2019 je prvič nastopil kot nesporni kapetan Jumba in je šel v dirko kot prvi favorit skupaj z Vincenzem Nibalijem. Dobil je prvo in 9. etapo, obe v vožnji na čas, a nato so sledile težave s prebavo, napakami v ekipi, padec, izguba mest v skupnem seštevku. Na koncu je v kronometru v Veroni prišel do skupno tretjega mesta. Foto: RCS Sport