Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Slovenski film - Arhiv

Na svoji zemlji, slovenski igrani film

Vojna drama. Dogajanje opisuje zadnji leti osvobodilnega boja na slovenskem Primorskem med 2. svetovno vojno. Začne se s prihodom nemškega oficirja Kutschere v Baško Grapo, kjer namerava iztrebiti vse tamkajšnje »bandite«. A tu so vsi krajani na strani narodnoosvobodilnega boja. Le Drejc še omahuje, vendar se v imenu ljubezni do partizanke Tildice nazadnje spreobrne tudi on. V Štigličevi epopeji o narodnoosvobodilnem boju, posneti po noveli in scenariju Cirila Kosmača, so nastopili naturščiki in slovenski gledališki igralci v svojih prvih filmskih vlogah. Prvi slovenski zvočni celovečerni igrani film Na svoji zemlji se je leta 1949 kot prvi slovenski oziroma jugoslovanski film predstavil v tekmovalnem programu filmskega festivala v Cannesu. NA SVOJI ZEMLJI / SLOVENIJA / 1948 režija France Štiglic, scenarij Ciril Kosmač (po noveli Očka Orel), fotografija Ivan Marinček, montaža Ivan Marinček, glasba Marijan Kozina, igrajo Lojze Potokar, Franc Presetnik, Mileva Zakrajšek, Štefka Drolc, Miro Kopač, Avgusta Danilova, Majda Potokar, Boris Sešek, Stane Sever, Metka Bučar, Jože Gale, Andrej Kurent, Ivan Ivo Belec, restavracija filma Iridium Film za Slovenski filmski center

Tamara Doneva: Kosilnica, TV film

Slovenski film Kosilnica v središče dogajanja postavi posebneža in precej asocialnega človeka Petra, ki živi v varnem svetu svojih malih čudaštev. V ta nenavadni svet vstopajo znanci s svojimi različnimi zgodbami in tegobami. Petrov mali svet se zruši, ko nekega dne na njegova vrata potrka usoda. Pove mu, da je prišla z namenom, da kaj spremeni v njegovem življenju. Čeprav se Peter temu upira, ostane usoda neisprosna. Petru se začnejo trdna tla pod nogami in s tem resničnost izmikati. Resničnost in fikcija se mu v glavi pomešata in njegovo življenje zastre temna senca…

Prežihov Voranc: Boj na požiralniku

Film o življenju najrevnejih kmetov, bajtarjev, posnet po literarni predlogi Prežihovega Voranca. Sta samostojnost in neodvisnost zadosten razlog za mnoge krivice, za trpljenje in garanje, za premnoge smrti?

Kandidatka in šofer

Komedija nas popelje v majhen slovenski kraj, v katerem se začenja predvolilni boj za sedež v parlamentu. Po spletu naključij postane glavna junakinja dogajanja učiteljica Didka, ki jo stranka vključi na kandidatno listo le zato, da zadosti tako imenovani »ženski kvoti«. Kandidatka, ki po prepričanju strankarskih kolegov tako ali tako nima nobenih možnosti za zmago, deluje mimo vseh pravil politične igre: nastopa drzno, brez dlake na jeziku, in prav nič si ne prizadeva ugajati volilcem. Na svoji strani ima le mladega šoferja. Ta pa ji ni ravno v veliko pomoč; njegova nerodna zaljubljenost in nepredvidljivi potek predvolilnega boja vodijo k temu, da prav ta romantični oboževalec s svojim nepremišljenim ravnanjem ogrozi še tisto malo možnosti, ki jih naša junakinja sploh ima. Ji bo uspelo, bo pokvarila igro svojim moškim kolegom v politiki? V naslovnih vlogah nastopata Barbara Cerar in Aljaž Jovanovič.

Martin Turk: Soba 408

Emil je samski, Vera poročena. Enkrat na teden se srečujeta v hotelski sobi 408. Emil si zaželi več kot le občasna srečanja, in medtem ko se Vera odloča, se v Emilovem življenju pojavi biva punca Klara.Film je posnet po motivih novele Muhe Alea Čara.

Uroš Zavodnik: Tolažnik, kratki igrani film

Mlada učiteljica slovenščine se iz dneva v dan prebuja iz nočne more v moro vsakdana. Njen srep pogled skozi okno njene sobe razkrije njeno bolečino. V razredu je brez avtoritete. Njena čustva so enaka tistim iz pesmi Frederica Garcie Lorce, ki govorijo o smrti. Zdi se ujeta v brezizhodno nasilje vsakdana – pogled navzven vselej zrcali njeno bolečino. Soočenje s »Tolažnikom« v njej prebudi spoznanje.

Maša za pokojne, glasbeni film

Glasbeni film "Maša za Pokojne" je posvečen vsem, ki so izgubili življenje v Soški dolini v I. in II. svetovni vojni, pa tudi tistim, ki so zapustili svet zaradi industrijskih bolezni današnjega časa.

Igra s pari: Matjaž Zupančič-Miran Zupanič, slovenski TV film

Mož in žena čakata prijateljski par, ki prihaja na standardno petkovo večerjo. Ko se prijateljica namesto z možem pojavi z mladim ljubimcem, je jasno, da se večer tokrat ne bo odvijal po ustaljenem vzorcu. Med paroma se odvije igra nepomirjenih in nepomirljivih strasti, igra, ki govori o prijateljstvu in ljubezni, o prešuštvu, ljubosumju in maščevanju.

Kiparjenje časa

Ljudje so kot niti na perzijski preprogi: eni puščajo daljšo, vidnejšo sled, drugi pa so sicer komaj opazni, a brez njih ne bi bilo dragocenega vzorca. Niti se prepletajo, vozljajo, kot se v vsakodnevem življenju srečujejo ljudje – bogati naročnik, kipar, starec, študentka, odvetnik. In če smo ljudje kot niti, je umetnost tista sila, ki nas tke v vzorce, čeprav danes to pozabljamo in dopuščamo, da namesto estetike govori denar. Kiparjenje časa je film o boju med estetiko in etiko. Že res, da se kipi, spomeniki menjajo, a kiparjenje ostaja. Film Kiparjenje časa je igrani TV-film, ki je nastal iz razmišljanja o javnih spomenikih, ki so Ljubljano krasili skozi čas. Kdo jih je postavljal, kdo delal in kdo rušil in zakaj je Ljubljana dolga leta čakala na konjeniški spomenik – najprej do Kraljevine SHS, ko je imela kar dva takšna spomenika, ki pa sta na svojem mestu stala le kratek čas, v osamosvojeni Sloveniji pa smo dobili spet dva – so vprašanja, na katera skuša v svoji diplomski nalogi odgovoriti študentka umetnostne zgodovine (Vanja Plut). Konjenika, ki stoji nasproti železniške postaje v Ljubljani, je naredil akademski kipar Jakov Brdar, ki v filmu preko odvetnika (Niko Goršič) in novodobnega bogataša (Branko Šturbej) dobi skrivnostno naročilo. Film prikazuje življenja različnih ljudi, ki se med seboj mimobežno srečujejo, ne da bi vedeli, da jih umetnost/ kiparjenje časa usodno povezuje. Hkrati je pa je pripoved o umetnosti in umetnikih v sodobnem času. Protagonisti: Vanja Plut, Branko Šturbej, Niko Goršič, Gorazd Končar in akademski kipar Jakov Brdar Scenaristki: Nataša Gaši, Alma Lapajne Režiserka: Alma Lapajne Direktor fotografije in snemalec: Marko Kočevar

1 2