Zaradi nesreč v odstavnih nišah predorov in smrtnih žrtev, ki so njihova posledica, je strokovnjak za varnost Andrej Čufer kazensko ovadil odgovorne. Na Darsu o ovadbi za zdaj ne vedo nič, a bodo že februarja v niše začeli vgrajevati naletne mehove.
Čufer, ki je odgovorne večkrat opozoril na nevarnosti v predorih, je prepričan, da se takšne nesreče glede na število vozil in število odstavnih niš v predorih v primerjavi z EU-jem v Sloveniji dogajajo prepogosto, nasprotuje pa tudi nekritičnemu označevanju žrtev za samomorilce. Meni, da so za nesreče v predorih odgovorni tako projektanti kot prejšnja in zdajšnja uprava Darsa, pa tudi ministri za promet ter tisti, ki so na ministrstvu odgovorni za varnost v predorih.
Dojemanje prostora v "topovski cevi"
Sam za nesreče vidi več razlogov, najverjetnejši pa je povezan z dojemanjem in orientacijo v prostoru, v t. i. "topovski cevi". Ker v predoru ni horizonta in so pogoji osvetlitve spremenjeni, oči voznika kot navidezen horizont sprejmejo odsevne luči, ki označujejo rob cestišča, je pojasnil.
Čufer je še opozoril na nepotrebnost pločnikov v predorih, ki delujejo kot "giljotina za pnevmatike" in lahko ob nesreči povzročijo katastrofalne posledice, prav tako pa se mu zdi nedopustna močnejša osvetlitev niš. Kot primer dobre prakse Čufer je izpostavil Avstrijo, kjer so v odstavno nišo na avstrijski strani karavanškega predora namestili zaščito.
Dars: Februarja vgradnja naletnih mehov
Dars ovadbe še ni komentiral, ker z njo ni seznanjen, so pa v družbi za avtoceste dejali, da se s problematiko varnosti odstavnih niš v predorih ukvarjajo že od leta 2011, ko se je število takšnih nesreč povečalo.
Tako naj bi že preučili rešitve, ki jih uporabljajo v drugih državah (betonske varnostne ograje, jeklene varnostne ograje ...), in se odločili za vgradnjo modificiranih blažilnikov trkov oz. naletne mehove. Vgrajevati naj bi jih začeli v februarju, saj so ponudnika storitve že izbrali in z njim sklenili pogodbo v vrednosti 163 tisoč evrov.
Dobavitelj (gre za družbo Petrič) bo opremil sedem slovenskih avtocestnih predorov, ki imajo niše, to so Karavanke in Šentvid na gorenjski avtocesti, Kastelec in Dekani na primorski ter Podmilj, Trojane in Jasovnik na štajerski avtocesti, medtem ko je bilo za predor Markovec že v fazi gradnje predvideno podaljšanje odstavnih niš, v katere bo mogoče vgraditi blažilnike trkov, so še pojasnili na Darsu.
Prosimo, da se pri komentiranju držite teme, ne uporabljate sovražnega govora in upoštevate pravila. Komentiranje in objava vsebin - POGOSTA VPRAŠANJA IN ODGOVORI.
To niso bile nesreče, ampak nov način samomora.
V večini primerov so vozniki kar sami krivi. Seveda, se išče krivce, če se človek ubije, saj se mrtvemu pri nas ne sme pripisati krivde za lastno smrt - tako kot nesposobnežem za lasten propad. Vedno je kriv nekdo drug.
Meni se je tudi že zgodilo, da sem skoraj uletel v odstavno nišo in v betonsko ograjo ob avtocesti - v obeh primerih sem šaril po mobitelu ali po radiju. Niti na kraj pameti mi ne pade, da bi dal komu drugmu krivdo.
Oh ja. Gospod je konzumiral vso pamet sveta. Kdor ima le malo strokovnega znanja s tega področja bo videl in vedel, da gre v večini, mogoče pa v vseh primerih, za samomor. Žalostno, a tako je.
V tujini so take stvari ze v osnovi vpostevali in naredili kot je treba.
Nasa stroka je trmasta.
Primer kriziscs v Sk. Loki.
Ko so delali to glavno krizisce so bili predlogi da se naredi KROZISCE .
Stroka je rekla NE.
Ko se je lani zgodila nesreca in je avtobus pobral 2 semaforja so zacasno namestili plasticno krozisce.
Od takrat ni zastojev v tem krozicsu.
Pametnjakovici so pametnjakovici.
Pa ravno ZDA si našel, ki so edina razvita država, kjer lahko z avtoceste popolnoma neovirano zapelješ direkt v gozd med smernima voziščema. Da ne omenimo, da se ponoči sprehaja divjad po teh avtocestah, da imajo na bolj redko poseljenih območij kar direktne dovoze na avtocesto itd.
Kaki butalci vlečejo plače v tej državi...za ne verovat.
Je pa sigurno problem z nisami. Lahko bi se skonstruirale tako, da preprecijo nalet pod 90 stopinjami v zid, ce pa jih postavis pod kotom, bo avto odbilo nazaj na vozni pas. Posledice naleta naslednjih vozil in veriznega trcenja v 3 ali 5 km tunelu pa raje ni za zamisljat.
No, kot zgleda je vsaj večini komentatorjev tu jasno, da gre v velikem številu pri takih nesrečah res za samomore, samo ljudje raje dandanes izberejo načine, da se ubijejo, kjer je vse skupaj nekoliko bolj prikrito.
Ne pravim, da to drži za vsako prometno nesrečo v predoru, ampak trendi se pač spreminjajo. Žalostno je predvsem to, da ljudje v razvitem svetu danes ne cenimo življenja, kot bi ga morali. Če primerjate npr. številke samomorov v Afriki, kjer ljudje dejansko živijo v obupu, bedi, imajo tam veliko večji nagon in željo po preživetju in malo kateremu pade na pamet, da bi se ubil. V zahodnem svetu pa vemo kako je...
Toda tako oči kot možgani in njihova zmožnost sprejemanja in obdelave vizualnih signalov imajo omejitve. Vsak malo bolj spreten slepar jiz zna s pridom izkoriščati. Tudi sam ne verjamem v teorije o samomorih, prej verjamem v izgubo orientacije.
Vsako prometno nesrečo, vsaj hujše, bi v resnici morali sistematično analizirati, podobno kot to počno za letalske nesreče, da bi res razumeli njene vzroke (skoraj nikoli ni vzrok en sam) in kako podobne nesreče preprečiti v prihodnosti. Ali vsaj omiliti posledice. Pavšalne trditve o samomorih, neprilagojeni hitrosti in podobna posploševanja ki jih trenutno vsebujejo policijski zapisniki ne dajo prav nobene osnove za smiselno ukrepanje.
To je prostor kjer bi se za prvo silo lahko skril v primeru nekih naletov ali trkov.
Gotov je tako ko ti avto obstane na cestiscu da moras cimprej zapustiti vozilo in se umakniti vbta prostor.
Moje misljenje.
Obup in brezizhodnost je prej. Ko je enkrat že v avtu je popoln odklop. Čustveno mrtvilo. Človek je podoben robotu.
Samo, kot je nekdo že napisal, to bi pomenilo da se avto odbije nazaj na cestišče, po možnosti v druga mimovozeča vozila. Kar je recept za verižno trčenje z morda še več mrtvimi. Zmečkljive ovire/pbloge, ki absorbirajo energijo in ne odbijejo tistega, ki se vanje zaleti, so verjetno boljša rešitev.
Sam ne gor napisat da ne škodujejo zdravju.
Ja, kaj pa bodo! Ukrepati bi morale socialne ustanove, ne pa policisti! Mešaš pojme kot slive in hruške!
Ko sva se z ženo vozila po avtocesti v ZDA po New Orleansu, sem videl, da so povsod, kjer se bi lahko brez težav ubil, imeli plastične sode (vsaj zgledali so plastični) ... verjetno je bila notri tudi voda, kakor se včasih vidi v kakšnih filmih ... Pri nas pa, če delaš samomor ali ne, se brez težav ubiješ ...
Ja, na žalost nova moda, zgleda. In mediji z obširnim poročanjem in intervjuiranjem strokovnjakov, ki nimajo pojma, to samo potencirajo. Precej bizarna zadeva tele samomorilske mode. Znanci so sredi 80ih hodili na RK po rjuhe, ker pri njihovi hiši železniška proga naredi oster zavoj in so se tam samomorilci nastavljali vlaku, ker jih strojevodja ni videl, dokler ni bilo prepozno. Potem so pa gasilci hodili k njim fehtat rjuhe, da so pokrili ostanke... Ampak to je trajalo samo par let. Zdaj že več kot 20 let tam nobeden ni naredil samomora. V Novi Gorici pa je ob občinski zgradbi obstaja t.i. "gozdiček obešencev". No, v resnici še vedno obstaja, ampak skoraj nobeden pod 50 ne ve zanj...
Ne pretiravaj! Dovolj bo omejitev 30kmh!
Tam kjer ni ceste, ampak je samo sprehajalna steza, tudi ni povoženih otrok... a to pomeni, da se moramo znebiti vseh cest? Tvoja argumentacija je enostavno brezpredmetna.
Za to, da se v odstavne niše ne zaletijo imamo ljudje oči, možgane in roke. Če nimajo prvih dveh na cesti in roke na volanu so si kar krepko sami krivi. Če se pa želijo fedirbat, pa neobstoj niš tudi ne bo pomagal. Bodo pač našli drugo pot...