Črna kronika
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.3 od 6 glasov Ocenite to novico!
Predor
Najverjetnejši razlog za nesreče je dojemanje in orientacija prostora v "topovski cevi". Ker v predoru ni horizonta in so spremenjeni pogoji osvetlitve, oči voznika kot navidezen horizont sprejmejo odsevne luči, ki označujejo rob cestišča, je pojasnil Čufer. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Kdo je kriv za smrtne nesreče v predorih?

Strokovnjak za varnost ovadil odgovorne
27. december 2013 ob 22:49,
zadnji poseg: 27. december 2013 ob 23:18
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Zaradi nesreč v odstavnih nišah predorov in smrtnih žrtev, ki so njihova posledica, je strokovnjak za varnost Andrej Čufer kazensko ovadil odgovorne. Na Darsu o ovadbi za zdaj ne vedo nič, a bodo že februarja v niše začeli vgrajevati naletne mehove.

Čufer, ki je odgovorne večkrat opozoril na nevarnosti v predorih, je prepričan, da se takšne nesreče glede na število vozil in število odstavnih niš v predorih v primerjavi z EU-jem v Sloveniji dogajajo prepogosto, nasprotuje pa tudi nekritičnemu označevanju žrtev za samomorilce. Meni, da so za nesreče v predorih odgovorni tako projektanti kot prejšnja in zdajšnja uprava Darsa, pa tudi ministri za promet ter tisti, ki so na ministrstvu odgovorni za varnost v predorih.

Dojemanje prostora v "topovski cevi"
Sam za nesreče vidi več razlogov, najverjetnejši pa je povezan z dojemanjem in orientacijo v prostoru, v t. i. "topovski cevi". Ker v predoru ni horizonta in so pogoji osvetlitve spremenjeni, oči voznika kot navidezen horizont sprejmejo odsevne luči, ki označujejo rob cestišča, je pojasnil.

Čufer je še opozoril na nepotrebnost pločnikov v predorih, ki delujejo kot "giljotina za pnevmatike" in lahko ob nesreči povzročijo katastrofalne posledice, prav tako pa se mu zdi nedopustna močnejša osvetlitev niš. Kot primer dobre prakse Čufer je izpostavil Avstrijo, kjer so v odstavno nišo na avstrijski strani karavanškega predora namestili zaščito.

Dars: Februarja vgradnja naletnih mehov
Dars ovadbe še ni komentiral, ker z njo ni seznanjen, so pa v družbi za avtoceste dejali, da se s problematiko varnosti odstavnih niš v predorih ukvarjajo že od leta 2011, ko se je število takšnih nesreč povečalo.

Tako naj bi že preučili rešitve, ki jih uporabljajo v drugih državah (betonske varnostne ograje, jeklene varnostne ograje ...), in se odločili za vgradnjo modificiranih blažilnikov trkov oz. naletne mehove. Vgrajevati naj bi jih začeli v februarju, saj so ponudnika storitve že izbrali in z njim sklenili pogodbo v vrednosti 163 tisoč evrov.

Dobavitelj (gre za družbo Petrič) bo opremil sedem slovenskih avtocestnih predorov, ki imajo niše, to so Karavanke in Šentvid na gorenjski avtocesti, Kastelec in Dekani na primorski ter Podmilj, Trojane in Jasovnik na štajerski avtocesti, medtem ko je bilo za predor Markovec že v fazi gradnje predvideno podaljšanje odstavnih niš, v katere bo mogoče vgraditi blažilnike trkov, so še pojasnili na Darsu.

A. K. K.
Prijavi napako
Komentarji
cairns
# 27.12.2013 ob 22:59
Kdo je kriv za smrtne nesreče v predorih?

To niso bile nesreče, ampak nov način samomora.
Roky89
# 27.12.2013 ob 23:24
Kdo je kriv za smrtne nesreče v predorih?

V večini primerov so vozniki kar sami krivi. Seveda, se išče krivce, če se človek ubije, saj se mrtvemu pri nas ne sme pripisati krivde za lastno smrt - tako kot nesposobnežem za lasten propad. Vedno je kriv nekdo drug.

Meni se je tudi že zgodilo, da sem skoraj uletel v odstavno nišo in v betonsko ograjo ob avtocesti - v obeh primerih sem šaril po mobitelu ali po radiju. Niti na kraj pameti mi ne pade, da bi dal komu drugmu krivdo.
cairns
# 27.12.2013 ob 23:02
Čufer nasprotuje tudi nekritičnemu označevanju žrtev za samomorilce.

Oh ja. Gospod je konzumiral vso pamet sveta. Kdor ima le malo strokovnega znanja s tega področja bo videl in vedel, da gre v večini, mogoče pa v vseh primerih, za samomor. Žalostno, a tako je.
hafiks
# 27.12.2013 ob 23:36
Nasi pametnjakovici so trdi kot kamen. Samo tam k ni treba.
V tujini so take stvari ze v osnovi vpostevali in naredili kot je treba.
Nasa stroka je trmasta.

Primer kriziscs v Sk. Loki.
Ko so delali to glavno krizisce so bili predlogi da se naredi KROZISCE .
Stroka je rekla NE.
Ko se je lani zgodila nesreca in je avtobus pobral 2 semaforja so zacasno namestili plasticno krozisce.
Od takrat ni zastojev v tem krozicsu.
Pametnjakovici so pametnjakovici.
Skippy
# 28.12.2013 ob 00:47
Ko sva se z ženo vozila po avtocesti v ZDA po New Orleansu, sem videl, da so povsod, kjer se bi lahko brez težav ubil, imeli plastične sode (vsaj zgledali so plastični) ...

Pa ravno ZDA si našel, ki so edina razvita država, kjer lahko z avtoceste popolnoma neovirano zapelješ direkt v gozd med smernima voziščema. Da ne omenimo, da se ponoči sprehaja divjad po teh avtocestah, da imajo na bolj redko poseljenih območij kar direktne dovoze na avtocesto itd.
Skippy
# 28.12.2013 ob 00:45
Cela Evropa ima enako urejene predore kot mi (brez naletnih mehov), zdaj pa iščejo neke rešitve pred samomorilci. Bodo pač našli drugi način, samo upajmo, da ne nemškega načina vožnje v nasprotno smer.
Paperino
# 27.12.2013 ob 23:36
Neumnost. Nič ne bodo rešili s tem. Ja, bodo, statisično bo morda manj smrtnih žrtev, ki jih bodo šteli med žrtve prometne nesreče. Morda bodo pa potem žrtve železniških nesreč v porastu. In potem bo gospod ovadil SŽ, ker so tiri preostri. :S
Sheppard22
# 27.12.2013 ob 23:18
vozniki sami!
JohnMichxx
# 28.12.2013 ob 06:22
Ja dajte omejitev hitrosti na 10kmh. To vam najbrž pamet doseže?
Gannicus
# 28.12.2013 ob 00:32
Andrej Čufer ti si en navaden wosu ! Folk ne zna vozit po avto cesti, kaj šele v predorih ! Krivi so izključno VOZNIKI sami ! In naj bodo veseli, da jaz ne tožit avto šole, ker dajejo vsakemu bebcu vozniški izpit, saj tej samooklicani "šoderji" pa ogrožajo MOJE ŽIVLJENJE !!!

Kaki butalci vlečejo plače v tej državi...za ne verovat.
zozozo
# 27.12.2013 ob 23:59
Precej pametovanja, nihče pa ne pove tistega najbolj očitnega: v tunelih, kjer takih niš ni, se še nihče ni ubil (ne namenoma ne po nesreči) s čelnim zaletavanjem v zid, ki je pravokoten na normalno smer vožnje.
pANICAdoo
# 28.12.2013 ob 12:13
pa naredite en tunel rezerviran za obupance
kajuli
# 28.12.2013 ob 07:44
Vidim, da se vas je precej tukaj kar odločilo, da voziki delajo samomore v tunelih. Kar je popolnoma hecno, ker niti slučajno nihče ne more vedeti, zakaj je do teh nesreč prišlo. To bi lahko vedeli samo ponesrečenci, ti pa ne morejo, ker so mrtvi. Jaz recimo vidim še eno razlago, poleg popularnih samomorov: pred časom so vozniki začeli voziti v tunelih po omejitvah zaradi strahu pred radarji, o omejitvah hitrosti v tunelih se je veliko govorilo po medijih, ravno tako o radarjih pred tuneli. In vem, da smo takrat vsi pazili pri vožnji, da je bila po omejitvah. Zdaj pa že nekaj časa opažam, da so se ljudje, očitno, znebili strahu pred radarji, ker jih veliko hitrosti sploh več ne prilagaja in gredo tudi po nekaj deset km/h prehitro. Zdaj, tuneli na avtocestah niso problematični, ker so večpasovni, Karavanke pa imajo samo dva pasova, gor in dol. Skratka, Karavanke so ozke, poleg tega pa še dolge. In vsak, ki se je kdaj peljal skozi Karavanke ali podoben tunel ve, da rabi precej večjo koncentracijo, da ga normalno zvoziš, kot pa jo sicer potrebuješ po cestah ali drugih tunelih. Vožnja skozi tak tunel zna biti psihično kar precej naporna, ampak iz nekega razloga vozniki tega dejstva kar nočejo upoštevati. In tako je meni čisto logično, da je to povečano število nesreč posledica prehitre vožnje, ko možgani enostavno niso sposobni sprejemati in obdelati zadostno količino podatkov, potrebnih za varen prevoz tunela. Pri prehitrih vožnjah na ostalih cestah predstavljajo največjo grožnjo ostali udeleženci, ki naredijo napako, ti pa zaradi prevelike hitrosti ne moreš pravilno odreagirati, pod Karavankami pa predstavlja največjo grožnjo kar voznik sam sebi s prehitro vožnjo.
acoschwanz
# 27.12.2013 ob 23:26
Bravo..od leta 2011 se že ukvarjajo s to problematiko. Dve leti so potrebovali za ugotovitev.
rudes
# 27.12.2013 ob 23:12
Modificirani blazilniki trkov so ena taka cudna zadeva. Avstrijci so jih vgrajevali na veliko pred 8-10 leti, praksa je pokazala, da so lahko vcasih se nevarnejsi. Danes jih vidis se zelo poredko. Ti mehovi imajo "na vesti" kar nekaj zivljenj. Navsezadnje jih je prakticno nemogoce 100% nastaviti. Ce prileti noter avto z 2 tonama ali pa kak malcek s 700 kg, da ne govorimo o motoristu, avtobusu in kamionu. Za nekoga je lahko meh trd kot beton, spet drugi bo sel cez, kot da ni bilo nic.

Je pa sigurno problem z nisami. Lahko bi se skonstruirale tako, da preprecijo nalet pod 90 stopinjami v zid, ce pa jih postavis pod kotom, bo avto odbilo nazaj na vozni pas. Posledice naleta naslednjih vozil in veriznega trcenja v 3 ali 5 km tunelu pa raje ni za zamisljat.
MIRNČAN
# 27.12.2013 ob 23:05
Sam moraš bit pa kar obupan da se greš ubit v predor.
zemljemerec
# 28.12.2013 ob 07:56
raje razmislite o izgradnji poligona za smrt...tudi oni so davkoplačevalci in imajo pravico do izbire...menda ne boste vse odstavne niše v predorih dodatno fin.obremenjevali z poizkusi, ko vendar ne moremo spremeniti dejstva, da so Slovenci nagnjeni k samomoru.Treba je resnico sprejet in prilagodit poligon smrti drugje, da predor ne bo ogroža tistih, ki bi radi živeli.
sistem99
# 28.12.2013 ob 07:00
Ni potrebno študirati psihologije, da razumeš, da družina, prijatelji, znanci bolje prenesejo izgubo ljudi, za katere jim je mar, če ta umre npr. v prometni nesreči, ki je nekako ne povezujejo s samomorom, kot pa če se njihov bližnji obesi, si prereže žile, se vrže s stolpnice... Pač stori konkreten samomor. Pri takih "prometnih nesrečah" se vsaj ne tolčejo po glavi in razmišljajo kaj bi lahko storili, da bi mu pomagali, da tega ne bi storil... Ampak si vsaj lahko govorijo, da ga je vzela usoda in se s tem sprijaznijo.

No, kot zgleda je vsaj večini komentatorjev tu jasno, da gre v velikem številu pri takih nesrečah res za samomore, samo ljudje raje dandanes izberejo načine, da se ubijejo, kjer je vse skupaj nekoliko bolj prikrito.

Ne pravim, da to drži za vsako prometno nesrečo v predoru, ampak trendi se pač spreminjajo. Žalostno je predvsem to, da ljudje v razvitem svetu danes ne cenimo življenja, kot bi ga morali. Če primerjate npr. številke samomorov v Afriki, kjer ljudje dejansko živijo v obupu, bedi, imajo tam veliko večji nagon in željo po preživetju in malo kateremu pade na pamet, da bi se ubil. V zahodnem svetu pa vemo kako je...
a-bra-ka-da-bra
# 28.12.2013 ob 01:57
Za to, da se v odstavne niše ne zaletijo imamo ljudje oči, možgane in roke. Če nimajo prvih dveh na cesti in roke na volanu so si kar krepko sami krivi.

Toda tako oči kot možgani in njihova zmožnost sprejemanja in obdelave vizualnih signalov imajo omejitve. Vsak malo bolj spreten slepar jiz zna s pridom izkoriščati. Tudi sam ne verjamem v teorije o samomorih, prej verjamem v izgubo orientacije.

Vsako prometno nesrečo, vsaj hujše, bi v resnici morali sistematično analizirati, podobno kot to počno za letalske nesreče, da bi res razumeli njene vzroke (skoraj nikoli ni vzrok en sam) in kako podobne nesreče preprečiti v prihodnosti. Ali vsaj omiliti posledice. Pavšalne trditve o samomorih, neprilagojeni hitrosti in podobna posploševanja ki jih trenutno vsebujejo policijski zapisniki ne dajo prav nobene osnove za smiselno ukrepanje.
hafiks
# 27.12.2013 ob 23:45
Anarch
To je prostor kjer bi se za prvo silo lahko skril v primeru nekih naletov ali trkov.
Gotov je tako ko ti avto obstane na cestiscu da moras cimprej zapustiti vozilo in se umakniti vbta prostor.
Moje misljenje.
cairns
# 27.12.2013 ob 23:10
MIRNČAN

Obup in brezizhodnost je prej. Ko je enkrat že v avtu je popoln odklop. Čustveno mrtvilo. Človek je podoben robotu.
MIRNČAN
# 27.12.2013 ob 23:01
Imamo strokovnjake tudi na tem področju, ampak mi mormo najprej zasrat vse skupaj potem pa ugotovimo da smo storili napako. Na koncu pa naredimo vse da te napake na popravimo v najkrajšem možnem času. To je prav neverjetno vse skupaj v tej naši lep deželici.
Ori
# 28.12.2013 ob 09:55
Posredni krivci za določen delež samomorov v predorih so naši politiki, ki so nekatere državljane posredno pahnili v revščino. Sicer pa pri članku o poskusu samomora dveh 18. letnikov sem bil šokiran, ker vse kar so naši vrli policisti naredili, so napisali kazensko ovadbo za pomoč pri samomoru?!? Človek ob takih birokratih ostane brez besed.
Rasta75
# 28.12.2013 ob 09:35
Krivec je pravi kot med stenami niše glede na smer vožnje. Naši projektanti kot kaže še niso spoznali kota 45 stopinj, ali krivine.
balistik1
# 28.12.2013 ob 08:33
Kot je nekdo zapisal ,pri nas smo strokovnjaki za iskanje napak po izvedbi del ! Zanima me ,kako bo zgrajen predor Markovec ,ki še ni odprt.
Branko3
# 28.12.2013 ob 00:54
Predvsem bi morale biti te nevarne niše konstrukcijsko drugačne, manj nevarne. Sicer pa vidim podobno nevarne zidove (škarpe) tudi drugje v neposredni bližini naših cest, kjer je to tudi zelo nevarno, čer so postavljene tako, da grozi nevarnost naleta vanje pod kotom 90 %. Tudi tukaj bi lahko pristojni kaj storili, preden bo nesreča.
zozozo
# 28.12.2013 ob 00:31
@Roky89 - Ja, res se lahko zaletijo tudi izven tunela. Ampak pri tem ne obstaja enako tveganje da bo prišlo do katastrofalne nesreče z desetinami žrtev, kot jih lahko povzroči npr. požar v tunelu.
ffigaro
# 27.12.2013 ob 23:49
moderna oblika samomorov
anarch
# 27.12.2013 ob 23:29
Mene pa nekaj zanima (čeprav je malo offtopic), če se slučajno kdo spozna:) Vedno ko se peljem skozi cestne predore me firbca, kakšen pomen imajo te "vdolbine (link)" ob straneh predora na vsakih nekaj deset metrov.. Se komu kaj sanja?
a-bra-ka-da-bra
# 28.12.2013 ob 18:17
Krivec je pravi kot med stenami niše glede na smer vožnje. Naši projektanti kot kaže še niso spoznali kota 45 stopinj, ali krivine.

Samo, kot je nekdo že napisal, to bi pomenilo da se avto odbije nazaj na cestišče, po možnosti v druga mimovozeča vozila. Kar je recept za verižno trčenje z morda še več mrtvimi. Zmečkljive ovire/pbloge, ki absorbirajo energijo in ne odbijejo tistega, ki se vanje zaleti, so verjetno boljša rešitev.
Frapancipi
# 28.12.2013 ob 10:28
Možnost nesreč bi močno zmanjšali, če v predoru ne bi bilo nobene pravokotne stene glede na smer vožnje. Niše so narejene narobe. V smeri vožnje bi morala bitinajprej pravokotna razširitev in nato polagoma zožitev, podobno kot pri lijaku. Tako se nihče ne bi mogel zaleteti pravokotno v steno.
čofotalček
# 28.12.2013 ob 10:25
Glede na tevilo samomorov bi res lahko zrihtali samomorilnice ala FUTURAMA.

Sam ne gor napisat da ne škodujejo zdravju.
koprcan
# 28.12.2013 ob 10:22
spet se lotevamo reševanja težav na napačnem koncu. a pod zvoniki boste namestili blazine na fedrih al pa boste vrvi začel delat tako da se ne bo dal vozla nardit gor? to kar počnete s temi avtocestnimi nišami je isto. potrebno je rešit vzrok za ta dejanja in ne omejevat sredstva za to dejanje, ker zadeve ne bomo rešili.
NoriGoban
# 28.12.2013 ob 10:19
"Sicer pa pri članku o poskusu samomora dveh 18. letnikov sem bil šokiran, ker vse kar so naši vrli policisti naredili, so napisali kazensko ovadbo za pomoč pri samomoru?!?"

Ja, kaj pa bodo! Ukrepati bi morale socialne ustanove, ne pa policisti! Mešaš pojme kot slive in hruške!
koprcan
# 28.12.2013 ob 10:17
dragi moji...vedno več je takih nesreč. tudi ostalih podobnih "nesreč". država, ki se sprašuje kaj je s predori narobe, hkrati pa stiska k tlom vse državljane je malo čudna. Se vam ne zdi?
marialorca
# 28.12.2013 ob 07:21
Ampak POPRAVKE bodo pa davki pokrili ... zagotovo po tri-štirikratni realni ceni .... nikakor izvajalec, ki si je že omastil prste z gradnjo predora ...
Nighthawk.si
# 27.12.2013 ob 23:35
vozniki
Polymath
# 27.12.2013 ob 23:25
DURS ... tudi če bi kdo hotel narediti samomor bi mu moglo uspeti na zelo težek način, ne pa da se lahko pelješ samo naravnost, 70km (dovolj), da se ubiješ ...

Ko sva se z ženo vozila po avtocesti v ZDA po New Orleansu, sem videl, da so povsod, kjer se bi lahko brez težav ubil, imeli plastične sode (vsaj zgledali so plastični) ... verjetno je bila notri tudi voda, kakor se včasih vidi v kakšnih filmih ... Pri nas pa, če delaš samomor ali ne, se brez težav ubiješ ...
Band3
# 27.12.2013 ob 23:25
To niso bile nesreče, ampak nov način samomora.

Ja, na žalost nova moda, zgleda. In mediji z obširnim poročanjem in intervjuiranjem strokovnjakov, ki nimajo pojma, to samo potencirajo. Precej bizarna zadeva tele samomorilske mode. Znanci so sredi 80ih hodili na RK po rjuhe, ker pri njihovi hiši železniška proga naredi oster zavoj in so se tam samomorilci nastavljali vlaku, ker jih strojevodja ni videl, dokler ni bilo prepozno. Potem so pa gasilci hodili k njim fehtat rjuhe, da so pokrili ostanke... Ampak to je trajalo samo par let. Zdaj že več kot 20 let tam nobeden ni naredil samomora. V Novi Gorici pa je ob občinski zgradbi obstaja t.i. "gozdiček obešencev". No, v resnici še vedno obstaja, ampak skoraj nobeden pod 50 ne ve zanj...
blaz3k
# 28.12.2013 ob 12:10
Slovenijo obvladujejo diletanti, ne vedo da je položaj odgovornost, čista shizofrenija
NoriGoban
# 28.12.2013 ob 10:11
"Ja dajte omejitev hitrosti na 10kmh. To vam najbrž pamet doseže?"

Ne pretiravaj! Dovolj bo omejitev 30kmh!
luckyss
# 28.12.2013 ob 05:47
Preprosta tehnična rešitev za te niše bi bila ograja, ki se seveda po potrebi dvigne v zrak - npr., ko povoziš gibljiv plastičen količek (senzor- stikalo), se v pol minute ograja dvigne pod strop..
Gannicus
# 28.12.2013 ob 00:34
Popravek: "Šoferji"
Roky89
# 28.12.2013 ob 00:22
@ Zozozo

Tam kjer ni ceste, ampak je samo sprehajalna steza, tudi ni povoženih otrok... a to pomeni, da se moramo znebiti vseh cest? Tvoja argumentacija je enostavno brezpredmetna.

Za to, da se v odstavne niše ne zaletijo imamo ljudje oči, možgane in roke. Če nimajo prvih dveh na cesti in roke na volanu so si kar krepko sami krivi. Če se pa želijo fedirbat, pa neobstoj niš tudi ne bo pomagal. Bodo pač našli drugo pot...
medic
# 28.12.2013 ob 00:10
Enim slabe kredite ni treba vračati, pošteni delavci jih pa morejo in jim je to edini izhod. Jaz pa bom drugič, ko bom imel nesrečo (po lastni krivdi), tožil državo, ker tja ni nastavila varnostnega meha.
anarch
# 27.12.2013 ob 23:30
LINK na sliko še 1x..
Refused
# 28.12.2013 ob 10:36
odstavne niše pod kotom ne pridejo v poštev. a je to tako težko razumeti? vozilo odbije nazaj na vozišče in lahko pride do naleta in še večje katastrofe. problem je v glavah ljudi.
mikitr
# 28.12.2013 ob 07:00
Če se odločiš ,da boš naredil konec z avtom ,a ni res bolje ,da ga narediš le zase.Tisto kat se je naredilo lestos avtobuse z otroki v Švici ,če prav vem,pa je problem varnosti teh niš.
Mr.D
# 27.12.2013 ob 22:56
Saj bi rekel Jansa, samo tu pa res ni mogel zraven, razen morda preko Zidarja in SCT? Zidar je namrec njegov komsija in zaupnik.
Kazalo