Črna kronika
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.3 od 7 glasov Ocenite to novico!
Preiskava kraja nesreče letala
Kraj nesreče letala leta 2014 Foto: Erika Pečnik Ladika

Dodaj v

Za tragično letalsko nesrečo pri Divači vložena kazenska ovadba

Tožilstvo zahteva dopolnitev ovadbe
6. junij 2018 ob 09:53
Divača - MMC RTV SLO, STA

Koprska policija je spisala kazensko ovadbo zoper dva človeka in letalski center v zvezi z letalsko nesrečo, v kateri so leta 2014 med praznovanjem fantovščine umrli trije ljudje.

Na koprski policijski upravi so zoper letalski center in dve odgovorni osebi podali kazensko ovadbo zaradi utemeljenega suma kaznivega dejanja povzročitve splošne nevarnosti v zvezi z nesrečo letala na divaškem letališču, ki je terjalo tri življenja, poroča časopis Dnevnik.

Med praznovanjem fantovščine 14. septembra 2014 je padlo štirisedežno motorno letalo Robin DR 400/180 s štirimi potniki, umrli pa so pilot, ženin in eden od svatov. Služba za preiskovanje letalskih nesreč in incidentov je pred kratkim objavila končno poročilo o nesreči, v katerem niza več nepravilnosti.

Tako lastnik letala med drugim ni imel dovoljenja za izvajanje panoramskih letov, upravljavec letališča pa ne natančnih navodil za vodenje zrakoplova v šolskem krogu letališča. Pilot, ki je v nesreči izgubil življenje, ni imel dovolj letalskih izkušenj s tem tipom letala, na nesrečo pa je vplivalo njegovo neusklajeno upravljanje letala pri minimalni hitrosti, povečanem nagibu in ob maksimalni vzletni teži letala, je poročilo povzel časnik. (Nekaj o uvodnem poročilu iz leta 2014).

Tožilstvo zahteva dopolnitev ovadbe
Na Policijski upravi Koper so za Dnevnik potrdili, da so podali kazensko ovadbo zaradi utemeljenega suma kaznivega dejanja povzročitve splošne nevarnosti zoper letalski center in dve odgovorni osebi. Vodja koprskega tožilstva Barbara Milić Rožman pa je pojasnila, da odločitve o pregonu še niso sprejeli in da so od policistov zahtevali dopolnitev ovadbe.

Časnik ni uspel dobiti odziva uradnega zastopnika divaškega letalskega centra Viktorja Markežiča, so jim pa v centru pojasnili, da v vseh postopkih aktivno sodelujejo, vendar dodatnih komentarjev ne morejo podati. Kot so zapisali, okoliščin kazenske ovadbe ne poznajo in je zato ne morejo komentirati.

Poročilo preiskovalne komisije med drugim ugotavlja, da je pilot ob zavijanju in nagibanju letala kmalu po vzletu letel s premajhno hitrostjo, ponesrečen manever pa se je končal tragično. Preiskava nesreče je pokazala tudi, da divaški letalski klub ni imel veljavnega dovoljenja in notranjih operativnih postopkov za letalske dejavnosti, kakršen je panoramski let.

Tudi sicer pilot ni imel dovolj izkušenj za izvedbo leta s tem tipom letala v takratnih razmerah in okoliščinah, prav tako pa na letališču ni bilo predstavnika, ki bi lahko imenoval odgovorno osebo za nadzor nad izvajanjem uvodnih letov, so ugotovitve preiskovalcev še strnili v časniku.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
ap
# 06.06.2018 ob 11:28
Naj bo jasno, polomil ga je pilot. Letala ni dovolj poznal, zato je letel v zavijanje s premajhno hitrostjo polno naložen, izgubil vzgon in strmoglavil. Bolj, kot kdorkoli drug je kriv lastnik letala, ki je neizkušenemu pilotu s tipom/modelom letala dovolil, da je z dodatnimi potniki sploh vzletel. Z vsakim novim tipom letal, na katerega se je pilot došolal, mora opraviti določeno število ur samostojnega leta, preden sme v kabino vzeti sopotnika.
Kaj ima pri strmoglavljenju ugotovitev komisije, da letalski center ni imel nekih dovoljenj za panoramske lete je pa zgolj neka bla, bla ugotovitev, ki s samim strmoglavljenjem nima nobene veze.
severnik
# 06.06.2018 ob 11:31
Tako lastnik letala med drugim ni imel dovoljenja za izvajanje panoramskih letov, upravljavec letališča pa ne natančnih navodil za vodenje zrakoplova v šolskem krogu letališča. Pilot, ki je v nesreči izgubil življenje, ni imel dovolj letalskih izkušenj s tem tipom letala, na nesrečo pa je vplivalo njegovo neusklajeno upravljanje letala pri minimalni hitrosti, povečanem nagibu in ob maksimalni vzletni teži letala,

Razlog je le v zadnjem delu stavka. Najbrž če bi imel dovoljenje za panoramski let, bi se isto zgodilo.
a-rod
# 06.06.2018 ob 12:46
no dejte no, to ni lih walk in the park, zato je treba klicat k odgovornti, tiste na letališču, ki so svoje dolžnosti opustili
malikaliber
# 06.06.2018 ob 10:43
Tudi asfaltirana letalska steza naj bi bila narejena brez nekaterih dovoljenj- soglasij.
Kot se govori...
blue_night
# 06.06.2018 ob 14:06
julija23
Ta klub je oglaševal panoramske polete, čeprav niso imeli licence. In ta pilot jih je prodajal, čeprav ne bi smel.

In to se dogaja še danes. Letenje je drago, piloti ne letijo dovolj (edino, kar te spasi v letalu so izkušnje), letala so stara, ker aeroklubi nimajo denarja in rezultat je tu. Čudež je, da ni tega več.
miss_theory
# 06.06.2018 ob 13:19
Uh, to končno poročilo sem že nekaj časa čakala, dostopno tukaj: http://www.mzi.gov.si/fileadmin/mzi.gov.
si/pageuploads/SPLNI/Porocila/18_04_13-Koncnoporocilo_S5DKL.pdf

Robin DR 400 je leseno, zelo okretno letalo, hitro se dviga, če ni nabasan (beri pretežek), kot v tem primeru. Res škoda za te fante.

V poročilu na linku piše, da je imel pilot do datuma nesreče 156 ur in 45 min naleta, na Robin DR 400 pa 47 ur in 57 min, od tega v zadnjih 90-ih dnevih slabi 2 uri. Jaz si s temi podatki ne bi upala opraviti panoramskega leta (po merilih za pilote, ki lahko opravijo panoramski let, je skupni nalet pilota itak premajhen), niti letalo ni imelo dovoljenja za to, niti KLC Divača (dovoljenja za panoramski let niso imeli tudi, če se leti zastonj, na spletu so ga pa oglaševali!). V dokumentaciji pilota prav tako niso našli podatka, da je že letel s tremi potniki na krovu. Pri vzletni teži so bili na meji dovoljene teže.

Upam, da se s te tragedije česa naučimo. V tej nesreči je šlo vse narobe.
Mirko Tipka
# 06.06.2018 ob 11:28
neurejene razmere... tako kot v politiki
REsnica
# 08.06.2018 ob 09:26
Objektivno sta odgovorna letališče in lastnik letala. Kot razumem ni bilo nikogar od letaliških odgovornih v bližini. Vprašanje pa je, če je lastnik letala vedel kaj misli z njim početi pilot.

Vsekakor to ni bil prvi panoramski polet s tega letališča tega pilota in z letalom istega lastnika. Tako da si kazen zaslužijo vi omenjeni.
Yeah sure
# 07.06.2018 ob 09:37
Če letalo pade v prevlečen let kot posledica premajhne hitrosti, je to težko napaka kogarkoli drugega kot pilota. Sploh, če se to zgodi nizko nad tlemi, ko so možnosti za izvlek iz prevlečenega leta omejene.

Situacija je do neke mere analogna previsoki hitrosti avtomobila v ovinku - kadar avto "odnese" iz ovinka, je to redkokdaj posledica česarkoli drugega kot napake voznika (previsoka hitrost).

Nedoumljivo tragično je, da je mlad človek naredil eno samo napako, ki sta jo skupaj z njim z življenjem plačala še dva njegova prijatelja.
wax
# 06.06.2018 ob 19:29
4 leta za ugotovit koliko je bilo letal obremenjeno?? Ma bogi tisti ki vas plačuje..
ElTorro
# 06.06.2018 ob 15:51
Kaj ima pri strmoglavljenju ugotovitev komisije, da letalski center ni imel nekih dovoljenj za panoramske lete je pa zgolj neka bla, bla ugotovitev, ki s samim strmoglavljenjem nima nobene veze

Na prvi pogled morda ne....ali pa vendarle?

Ponavadi se takšnih dovoljenj ne dobi tako, da se preprosto zaprosi za njih in jih avtomatsko dobiš. Ne poznam dovolj dobro tematike, ampak ugibam da moraš imeti predvidene določene postopke, kontrole, pravilnike in še kaj.

Morda bi ob spoštovanju takšnih protokolov (če bi obstajali, in v konkretnem primeru niso) kdo ugotovil, da ta pilot tega leta sploh ne bi smel opraviti, in do nesreče ne bi prišlo.

Razen če gre za eno tistih dovoljenj, katerih namen je da se pač kasira neka taksa za pridobivanje. To bo znal povedati kdo od tistih, ki bolje poznajo tematiko.
Dr. Kumrovec
# 06.06.2018 ob 11:57
Končno se nekaj premika. Bogataši mislijo, da jih nihče nič ne more. Letališče zapreti, odgovorne kazensko preganjati pa basta.
Kazalo