Barrot je ob evropskem dnevu varnosti na cesti, ki je letos posvečen mladim voznikom, dejal tudi, da mora biti prehod od lažjih do težjih motorjev postopen ter da je treba zagotoviti odgovorno in neagresivno obnašanje na cestah. Foto: EPA
Barrot je ob evropskem dnevu varnosti na cesti, ki je letos posvečen mladim voznikom, dejal tudi, da mora biti prehod od lažjih do težjih motorjev postopen ter da je treba zagotoviti odgovorno in neagresivno obnašanje na cestah. Foto: EPA

Prvi evropski dan varnosti na cesti je posvečen mladim voznikom. Mladi med 18 in 25 letom namreč najpogosteje umirajo zaradi nesreč na cestah, je pojasnil evropski komisar za promet Jacques Barrot. Poudaril je tudi ključne rešitve za preprečevanje umrljivosti na cestah, med katere spadajo varnejša infrastruktura, varnost vozil in prižgane luči med vožnjo.

Sicer pa si je Unija že leta 2001 postavila zelo ambiciozen cilj na področju cestne varnosti - število žrtev na cestah do leta 2010 zmanjšati za 25 tisoč ali za polovico, kar ji je deloma že uspelo. Leta 2001 so evropske ceste namreč terjale 50.437 življenj, lani pa 38.600.

Na slovenskih cestah je po podatkih evropske komisije leta 2001 umrlo 278 ljudi, lani pa 256, kar pomeni, da se je število smrtnih žrtev zmanjšalo za 8 odstotkov.

Strokovnjaki ocenjujejo, da zaradi posledic prometnih nesreč na svetu vsako leto umre več kot milijon ljudi.