Evropska unija

Poudarki

  • Britanci: Vse izredno dobro
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.4 od 58 glasov Ocenite to novico!
Miro Cerar
Cerarja je Guardianova ekipa obiskala v Ljubljani. Fotografija je simbolična. Foto: BoBo/Borut Živulović

Dodaj v

Cerar za Guardian potrdil britanske strahove: EU bo pokopal upanje Londona

Premier za britanski časopis
21. avgust 2017 ob 13:27
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Predsednik vlade Miro Cerar je v pogovoru za britanski časnik Guardian razkril, v kako neugodnem položaju je Velika Britanija pri pogajanjih o brexitu. EU in VB sta preveč narazen, Otok ima nestvarne zahteve, pri čemer mu zmanjkuje časa.

Po pisanju Guardiana je slovenski premier Miro Cerar prvi voditelj katere od 27 držav članic Evropske unije (EU), ki je javno priznal, česar se v Londonu vse bolj bojijo. V zadnjih tednih je po Cerarjevih besedah postalo jasno, da strani to jesen ne bosta dosegli razširitev pogajanj, piše na spletni strani časnika.

Kot je povedal Cerar, so bila stališča obeh strani v prvih pogajanjih preveč različna, da bi jih lahko zbližali, Velika Britanija (VB) pa je dala nekaj nerealističnih predlogov. Med njimi je omenil predlog o prihodnji carinski ureditvi. Po njem bi Velika Britanija izstopila iz enotnega evropskega trga, a se dogovorila o novi carinski uniji, v kateri bi uživala vse sedanje ugodnosti, poleg tega pa bi se lahko sama pogajala o prostotrgovinskih sporazumih s preostalim svetom.

Evropski svet bo oktobra odločal, ali so pogajanja v zvezi s ključnimi vprašanji pravic državljanov, finančne poravnave in meje z Irsko dosegla sprejemljive rezultate, šele nato pa se bodo pogajali o drugih pomembnih vprašanjih, tudi o prihodnjih trgovinskih odnosih. Voditelji 27 članic unije morajo odločitev sprejeti soglasno.

"Menim, da bo proces trajal dlje, kot smo pričakovali na začetku pogajanj. Na mizi je preveč zahtevnih tem in ne moremo pričakovati, da bodo vse te zadeve rešene po časovnici, ki smo si jo zastavili na začetku," je dejal Cerar. Dodal je, da je zdaj pomembno, da pogajalski strani v razumnem roku rešita tri ključna vprašanja, šele takrat bo optimizem mogoč. Priznal je, da je vprašanje finančne poravnave težko, a ga je treba rešiti, tako kot vprašanje pravic državljanov.

Britanci: Vse izredno dobro
Glavni britanski pogajalec David Davis je sicer še prejšnji teden zagotavljal, da pogajanja potekajo izredno dobro. Minulo nedeljo pa je v članku za Sunday Times vztrajal, da je vprašanje meje z Irsko samo po sebi povezano s prihodnjim dogovorom glede carin z EU-jem. "Obe strani morata kmalu začeti govoriti o našem prihodnjem partnerstvu in mi si želimo, da bi se to zgodilo po oktobrskem Evropskem svetu," je dejal.

Cerar je po navedbah Guardiana sicer namignil, da bi se začetek druge faze pogajanj o brexitu lahko zamaknil do decembra ali januarja prihodnje leto. To po pisanju časnika pomeni, da bo Velika Britanija morala doseči sporazum v samo desetih mesecih, če želi preprečiti trd pristanek britanskega gospodarstva marca 2019, ko naj bi zapustila unijo.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
DrKult
# 21.08.2017 ob 14:56
Valerija, velika uharica in ostali večni slovenski nergači, vzamite si enkrat v življenju čas in prečitajte kaj o dogajanju, preden nergate. Cerar je povedal čista dejstva, o katerih potihem momljajo že vsi. Pojdite pogledat članke o Brexitu na BBC, pod katerimi imate po 3, 4 tisoč komentarjev, od katerih je 90% po vsebini identičnih temu, kar je Cerar zdaj uradno izjavil. Ostalih 10% so Brexit verniki, fanatiki, ki ne zastopijo popolnoma nič, samo tulijo v nebo o neki kvazi suverenosti, ki to ni. In to, da "vrže vsaka stran na mizo predlog z zahtevami lasten prid, ki se nato zbližajo" je naravnost neumno in ti lahko pojasnim zakaj:

-Britanci bi radi imeli nadzor nad mejami z EU, razen na dobesedno edini kopenski meji z EU, torej z Irsko. Ne le, da je oboje hkrati nemogoče izvesti, pač pa je tudi nepragmatično in služi kot odličen loophole za švercerje in nelegalne migrante, ki bi iz celinske EU preprosto prišli na Irsko in nato v VB brez kontrole. Zbliževanje stališč je v tej točki nemogoče, izbereš lahko trdno mejo z EU ali pa nobene meje.
-Britanci bi radi nadaljni brezcarinski dostop do EU trga, obenem bi se pa pogajali s tretjimi državami o mednarodnih pogodbah. Vidiš težavo v tem? Američan lahko na tak način proda s klorom onesnaženega piščanca VB, ki ga potem naprej spravi v EU, čeprav direktno tega ZDA ne bi mogle prodati. Zbliževanje stališč je v tej točki nemogoče.

Da ne dolgovezim, tako gre zadeva naprej tudi v preostalih točkah. Lahko mrziš EU kolikor hočeš, v tem primeru ni EU kriva za popolnoma nič. Farage in pajdaši so Britance nalagali s prenapihnjenimi zgodbami, zdaj pa se počasi kaže, kakšna je realnost. EU bo treba korenito prevetriti in jo napraviti bolj transparentno, jo približati ljudem, marsikaj spremeniti, je pa za evropske narode ključna. Koga na tem Svetu briga za eno Slovenijo? Zakaj bi katerikoli resnejši narod zapravljal čas za sklepanje pogodb z nami? Kaj bo ena Slovenija naredila v primeru, ko bo ugotovila, da jo nateguje neka multinacionalka, ki ima 10x tolk denarja kot naša cela država ne napraska v enem letu? EU se ne boji iti v tožbo proti Googlu, Facebooku, Applu ipd., vsaka država posamezno pa nima nobene realne moči. In ja, to velja tudi za Veliko Britanijo, ki v modernem svetu pač enostavno več ni tako "velika".
gisky
# 21.08.2017 ob 14:44
@Srečni Luka
Samo še naivneži se ne zavedajo, da je EU postala Bejrut, kar pomeni njen neizogibni konec.

daj ne pretiravaj... v katerem delu sveta bi pa ti rad živel, da misliš, da bi bilo tam boljše? samo neko jamranje in nezadovoljstvo.

ja EU ima napake, ampak je glede na stanje drugje po svetu, še vedno najbolje živet tu (+Švica in Norveška, pa morda Kanada). napake pa se postopoma odpravlja, ne pa da se ruši cel sistem.
Guinness
# 21.08.2017 ob 14:33
Cmerar nima pojma, kako potekajo pogajanja: najprej vržeš na mizo predlog z največ zahtevami v lasten prid. ko druga stran naredi enako, se začnejo zahteve blažiti dokler ne pride do kompromisa.

To ja Valerija, razlozi ti doktorju prava kako se pogaja.
viški mulc
# 21.08.2017 ob 15:00
Ko prebiram vaše komentarje, mi pride na misel, ali lahko naš politik še sploh lahko odpre usta ,in kaj komentira, da ga raja ne popljuva in poliva z gnojnico. Pa porka madona Sovenc bi Slovenca v žlici vode utopil, iz same foušarije. Tudi zaradi tega, smo tam kjer smo. Malo v razmislek......
Che
# 21.08.2017 ob 13:35
Pa naj grejo ze enkrat ven nerabimo jih najbolse da se pridruzijo zda da dodajo se eno zvezdico na zastavo
K_ris
# 21.08.2017 ob 14:50
@kefig1

morda bi kaj več dopisali, kaj je to za en časopis "the guardian".
ni ravno med najbolj popularnimi (11. največji dnevnik v VB), naklada pa je 2-krat višja kot slovenske novice... no ja, morda bo pa to res kdo prebral.


Ne vem točno, kaj si želel povedati s tem podatkom. The Guardian je ne glede na bistveno nižjo naklado boljši časopis kot The Sun, ki ima med vsemi najvišjo naklado. Glavna novica na Sunovi spletni strani je v tem trenutku: "This Morning viewers left heartbroken as Ruth Langsford comforts brain damaged former colleague who nearly died from nut allergy"
Roky89
# 21.08.2017 ob 14:12
@che
Stvar je v tem, in to marsikdo ne razume, da kljub temu, da ljudje EU radi označujejo kot klub, to ni. Izstop je zelo kompleksna stvar in v Pogodbi o evropski uniji je v 50. členu zapisano, da traja obdobje od naznanitve namere o izstopu, do samega izstopa, minimalno dve leti. Lahko tudi dlje, če se za to soglasno odločijo.
Brannigan
# 21.08.2017 ob 15:04
DAbears

Haha, da se ne boš rapočil!!
Takšni bojevniki kot ste vi, ste vedno delali razliko v svetu. Zbežiš tisoče kilometrov vstran in vpiješ za sabo naj se naredi red. Ti si seveda rok ne boš umazal.
Prijatelj, celo življenje boš bežal, saj volje ali znanja, da bi kaj spremenil, ne premoreš.
Kar ostani kjer si. Če bi lahko naredil kakšno razliko, bi vedel, da odhod ni rešitev...
Branko57
# 21.08.2017 ob 14:49
Britanci se ne zavedajo, da EU rešuje sama sebe s temi pogajanji, vsakršno popuščanje VB bi bil precedens, ki bi sprožil nove težnje po izstopih in dokončen propad EU
Krpanka
# 21.08.2017 ob 14:28
Očitno naši politiki spet igrajo bruseljske servilne služabnike in hodijo v ogenj po kostanj, tako kot je to počel Mramor v primeru Grčije...
sig550sniper
# 21.08.2017 ob 14:40
danes na sporedu: brexit 3 sezona 10 epizoda
oliva
# 21.08.2017 ob 15:43
"Cerarja so v Bruslju (pardon, Berlinu) spet namočili. Testirajo reakcijo Britancev prek nekoga, ki je v EU (realno gledano) verjetno najmanj pomemben."

Kar nekaj.
Pa kaj je z vami?
V nič nas vse dajete iz zavisti, ker je drug premje od želenega al kwa?!!

Najmanj smo pomembni v EU?
Kkšen folk imam za sonarodnjake, ŽELIJO si, da bi bili najmanj pomembni, ker kao (po njihovem) nimamo pravega premjeja, ker hočejo abrambnika (ki bi bil seveda ful bolj diplomatski)...

ali veste, da domoljubje ni vezano na trenutno politično garnituro in minutnega premjeja?
Jarik
# 21.08.2017 ob 15:17
DAbears@,
Kar ostani tam kjer si. Boljše nam je brez tebe.
vranek
# 21.08.2017 ob 15:15
Valerija, daj razsvetli ti nase predsednike vlad, njih 27 o pogajanjih. Ziher te bodo povabili, niso še slisali kako se pogaha. Vauuu ti si pa res....
Franc 1952
# 21.08.2017 ob 14:29
Upam, da se Cerar ne zgleduje po Erjavcu in da ne čveka preveč! Včasih je bolje biti tiho!:(
pogled
# 21.08.2017 ob 15:11
Oprosti, VB, ampak vaš odhod je bil egoističen in šokanten za vse nas , bodite vsaj toliko odgovorni in sprejmite posledice, ki ste si jih sami izbrali.
EU bi morala vse vrniti v prvotno stanje, potem pa, če bi bila volja na obeh straneh, sklepati nove dogovore.
Kajti če bo VB »nagrajena« za izhod, se nam jutri lahko zgodi se kakšna VB.
MmatoO
# 21.08.2017 ob 18:21
Osebno sem ekonomski migrant v UK in dalj casa ko sem tu, bolj razmisljam o vrnitvi v domovino. Ampak ta slovenski shadenfreude je bil glavni razlog za moj odhod in je tudi glavni razlog zakaj sem se vedno v tujini.

Ne razumem kako vas veliko nima niti trohice spostovanja do predsednika vlade ki je objektivno med bolj spostovanimi politiki na EU ravni. Pljuvat po vsem samo zato ker ni 'nas'.
zapatist
# 21.08.2017 ob 17:31
Našim politikom se očita, da so samo tiho in čakajo kaj bodo rekli veliki.

Ko pa kaj rečejo, pa se jim očita, češ kaj se za vraga gredo in naj bodo lepo tiho.

Ni pa to edini tak primer v Dolini nergaški.
oliva
# 21.08.2017 ob 15:45
No vsaj ni kričal o izrednih razmerah - v Sloveniji. ...
oliva
# 21.08.2017 ob 15:41
Očitno nekoga zanima, če so ga povabili v Guardianu.
oliva
# 21.08.2017 ob 15:34
Ja pa saj ni o nas govoril, da bi moral biti tiho, da ne bi preveč povedal itd.
A ni kul, da reče bobu bob? ;)
Če pa ne bi rekel tega, bi pa kritizirali tisto drugo kar bi rekel oz. da ni rekel nič. :o)
slovenkaaaa
# 21.08.2017 ob 15:29
hahah tapravi podaja svoje mnenje , gospod Sem Slovenec, ne jamram.

Ah dajte, Cerar nas zunaj čist dostojno zastopa. On že ve, kaj lahko pove in česa ne. Redko katerega politika so tuji mediji toliko intervjujali kot njega. Ali pa bi vi raje, da vprašajo Alenko Bratušek?
DrKult
# 21.08.2017 ob 16:34
velika uharica... tvoj smešno nevsebinski komentar, napolnjen z ad hominem argumenti, je pa res nekaj, ja. Ampak krasno, dobro da imamo tebe in tebi podobne, ki ste odprli oči in vidite širše od vseh drugih, berete več od nas in to ne v slovenščini, kar tudi posebej izpostavite.
Poscrollaj malo komentarje na britanskih medijih in hitro ti bo jasno, kako mnenje imajo o tem Britanci. Obračaj kakor hočeš, Farage jim je lagal in lagal jim je big time, zdaj pa realnost po kapljicah prihaja na dan, Britanci pa počasi začenjajo čutiti, koliko resnične moči imajo v globalnem Svetu in to je približno nič. Funt pada, banke se iz London Cityja selijo na celino, nadzora nad imigracijo ne bodo dobili, suverenosti tudi ne, njihova politika pa je iz dneva v dan bolj obupana - celo do te mere, da dejansko sami več ne vedo, kaj hočejo.
oziris.va
# 21.08.2017 ob 14:44
Valerija
# 21.08.2017 ob 14:09

Cmerar nima pojma, kako potekajo pogajanja: najprej vržeš na mizo predlog z največ zahtevami v lasten prid. ko druga stran naredi enako, se začnejo zahteve blažiti dokler ne pride do kompromisa.


Torej isto kot na arabski/turški tržnici?
gesan
# 21.08.2017 ob 15:22
Revčki niso sposobni priznat, da je njihov vstop v EU območje pomenil okrevanje njihovega razsulega gospodarstva...pred nekaj desetletji.

In zdaj so hiteli bit najbolj pametni!
Tako je to, ko folk posluša populiste, ki bodo prej ali slej stisnili rep med noge!
K_ris
# 21.08.2017 ob 15:20
@DaBears je najverjetneje v VB (morda tudi le s prstom po zemljevidu) in ga je že pošteno strah za prihodnost. Pa je zato malo bolj glasen
zozozo
# 21.08.2017 ob 15:07
Cerar raje zavaruj meje in ustavi priseljevanje

V tej državi ni problem priseljevanje ampak izseljevanje.
slovenkaaaa
# 21.08.2017 ob 16:35
kaj se ima Cerar za ukvarjat z takimi brezveznimi stvarmi ali je premier Slovneije za kar je bil izvoljen ali EU deklica za vse ?

Titomir, a ti poznaš 3.a člen slovenske ustave? A smo Cerarja izvolili, da se ne bi brigal za EU zadeve? A res? In potem kao ne bomo predsedovali EU leta 2020, ko smo spet na vrsti? Ker nas EU pač nič ne briga, mi smo otok za sebe? HB, da nimamo tebe za predsednika vlade, bi nam pa res slabo šlo.
slovenkaaaa
# 21.08.2017 ob 15:35
Vsi vedo, kako stvari stojijo in so modro tiho.
Samo Mirko gre in neumno vse izblebeta.


Ajoj, ups, alojzr2, samo Juncker in zahodni politiki naj govorijo, a ne? Mi z vzhoda nimamo kaj govoriti o EU? Hvala bogu, da še Cerar kaj pove.
vranek
# 21.08.2017 ob 15:14
DAbears kar tam ostan. Ne ti nam pamet solit. Kar šeflaj karkoli ze tam.
miranpohar138
# 21.08.2017 ob 18:40
Britanci v EU niso nikdar sodili, zato se vračajo tja, kamor tudi spadajo. Spadajo pa med države, kjer je v veljavi anglo-saksonski pravni red, ki je bistveno bolj drugačen od pravnega reda EU, Države z anglo-saksonskim pravnim redom so ZDA, Kanada, Avstralija, Nova Zelandija in morda še katera država. Britanci so bili kolonialni gospodarji in oni so jemali, ne pa dajali. In v vsej svoji zgodovini od Evropejcev niso dobili nič razen puščic in bomb. Pa še to; Angleži oziroma njihov jezik je bil že na robu izumrtja, saj ga je govorilo samo še okoli 200 000 ljudi.Pa poglejmo danes. Lahko bi se marsikaj naučili od njih.
DrKult
# 21.08.2017 ob 18:32
MmatoO tocno to. Clovek dela dobro in clovek dela slabo. Komentirat posamezna dejanja, ne pa konstantno gundžanje.
Springbok
# 21.08.2017 ob 16:48
Cerar - tokrat dobiš plus!
bori
# 21.08.2017 ob 16:08
viški mulc, # 21.08.2017 ob 15:00
Ko prebiram vaše komentarje, mi pride na misel, ali lahko naš politik še sploh lahko odpre usta ,in kaj komentira, da ga raja ne popljuva in poliva z gnojnico. Pa porka madona Sovenc bi Slovenca v žlici vode utopil, iz same foušarije. Tudi zaradi tega, smo tam kjer smo. Malo v razmislek......

Tko je!
raknac navi
# 21.08.2017 ob 15:41
Špohtl
Tocno v tem je keč. Ker v zameno za Cerarja poslusate druge populiste. Naj vam oni odgovarjajo zdaj na ta vprasanja.
slovenkaaaa
# 21.08.2017 ob 15:38
Cerarja so v Bruslju (pardon, Berlinu) spet namočili. Testirajo reakcijo Britancev prek nekoga, ki je v EU (realno gledano) verjetno najmanj pomemben.

dopisnik, zakaj bi bil Cerar v EU najmanj pomemben? Cerar ima zelo pomembno vlogo v situaciji razbitja EU na vzhod in zahod, ker pomaga umirjati strasti... Luksemburg je dosti manjši od nas, pa imajo od nekdaj pomembno vlogo... zakaj bi bila Malta pomembnejša, pa Latvija ali Portugalska? Cerar se razume na zadeve, zna tuje jezike, marsikdo bi svojega PRovca poslal odgovarjat vprašanja za Guardian.

Saj je prav, da nekdo pove, da se Angleži lažejo zaradi borz, kako jim dobro kaže. Saj je pa že Juncker povedal, da je smešno, kar zahtevajo Britanci...
G.Bruno
# 21.08.2017 ob 15:26
The Guardian
vojnaslo91
# 21.08.2017 ob 17:24
Ma... kakšno jamranje spet na tem MMC... Cerar za Guardian ni povedal nič novega... kar ne vemo že. To bi moral vedeti že un klovn ... Nigel Farage....
monte
# 21.08.2017 ob 16:36
DAbears: "Tudi jaz sem zapustu slovenijo in Evropo... zaradi pokvarjene lopovske politike
Dokler boste ovcke me nazaj ne bo ko pa se odlocite upret mafiji pa bom na prvem avijonu nazaj".

Ne bo šlo tako; če si odšel, kar ostani tam. Takšnih nazaj ne potrebujemo. Kar lepo uživaj tam, kjer ti same rožice cvetijo, ter se cedita med in mleko...
slovenkaaaa
# 21.08.2017 ob 15:31
Valerija, velika uharica in ostali večni slovenski nergači, vzamite si enkrat v življenju čas in prečitajte kaj o dogajanju, preden nergate. Cerar je povedal čista dejstva, o katerih potihem momljajo že vsi. Pojdite pogledat članke o Brexitu na BBC

Tako je, dr Kult! Jaz upam, da te nergače počasi spametujemo... taki, ki sami nimajo pojma, bodo najbolj glasno govorili, kako nekdo drug nima pojma, pa naj gre za Cerarja ali kakega smučarja ali koga drugega.
G.Bruno
# 21.08.2017 ob 15:25
Celoten članek - The Guardian
[url="https://tinyurl.com/y9jslnrg"]UK hopes of autumn trade talks 'will be dashed', says Slovenian PM
[/url]
serijski
# 21.08.2017 ob 15:10
Povedal je tisto za kar ga je Bruselj pooblastil.
oziris.va
# 21.08.2017 ob 14:42
Počakajto še kakšen mesec, da naročim eno zadevo, potem pa mi je vseeno.
sober
# 22.08.2017 ob 08:06
Cerar se mi vedno bolj kaže kot dober predsednik vlade, preudaren, politično korekten in tudi upa si povleči poteze, ki si jih drugi slovenski politiki nikoli ne bi upali, ali pa bi čakali na mnenje drugih, predno bi v rtvslo kamere kaj upali ponoviti. Sicer pa, populisti ala JJ bi se lahko kaj naučili, dokler butast folk ne bo zopet nastavil nekoga, ki je nov, da ga bo lahko pljuval. Pač nekaj čudnega je v narodu slovenskem.
vojnaslo91
# 21.08.2017 ob 17:38
zapatist # 21.08.2017 ob 17:31
Strinjam se. Že bori... je to dobro napisal.
Ja kaj češ eni se počutijo majhni....
DeepBlue
# 21.08.2017 ob 17:17
@ kotz

Najprej nazaj v četrti razred osnovne šole, da te ponovno podučijo o razliki med besedama častnik in časnik, nato pa mogoče kakšno zahtevnejše besedilo poiskat in z rumeno podčrtat vse izpeljanke besede častnik, z modro pa vse izpeljanke besede časnik. ;-)
JBT
# 21.08.2017 ob 16:54
Bravo, tako se reče.
ms-dante
# 21.08.2017 ob 15:29
EU je najboljša stvar, ki se nam je zgodila.
Res je, da ima še ogromno pomankljivosti v svojem sistemu in ustroju, ampa ne pozabimo,da bodo potrebna desteletja če ne še kaj več, da se bodo stvari popolnoma uredila (raje recimo v glavnem uredile).
EU je umetna tvorba držav, ki imajo skupni gospodarski interes (ne kot Juga, kjer je bil interes bolj političen).
EU je konec koncev globalni player in ima veljavo, kjerkoli se pojavi, Slovenija je kot sama še vedno predmestje Londona z BDP malo večje multinacionalke.
veza
# 22.08.2017 ob 00:58
Predsednik vlade Miro Cerar je v pogovoru za britanski časnik Guardian razkril, v kako neugodnem položaju je Velika Britanija pri pogajanjih o brexitu.

no, ja, meni se zdi, da so to že sami vedeli, če pa je to res nekaj novega, potem ne razumem zadeve, a ni Juncker pristojen za dajanje takh izjav ali Tusk ali nek predstavnik EK za medije?
Bivši uporabnik
# 21.08.2017 ob 23:12
Katastrofa!

očitno nimaš pojma o nemškem volilnem sistemu. sicer bi vedel, da je "realni" procent še višji. z nekaj sreče koalicije Mama Merkel sploh ne bo potrebovala... realno pa bo potrebovala eno stranko
Kazalo