Evropska unija

Poudarki

  • Spejet predlog zakona za 40-ostotno zmanjšanje izpustov CO2
  • Določeno 20-odstotno zmanjšanje že do leta 2025
Nove norme za zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida pri avtomobilih so pričakovane in neizogibne. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Evropski parlament za zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida za 40 odstotkov

Nov predlog zakona za zmanjšanje izpustov
8. oktober 2018 ob 08:59
Strasbourg - MMC RTV SLO

Evropski parlament je sprejel predlog zakona, ki predvideva 40-odstotno zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida pri avtomobilih do leta 2030. Znižanje, ki se nanaša na celotno modelno paleto osebnih in lahkih gospodarskih vozil posameznih proizvajalcev, vključuje tudi vmesni cilj 20-odstotnega zmanjšanja do leta 2025.

Odstotek zmanjšanja se nanaša na dosedanje cilje, ki so bili določeni za leto 2021. Za predlog je glasovalo 389 poslancev, proti je glasovalo 239 poslancev, 41 pa je bilo vzdržanih.

Proizvajalce, ki s svojo modelno paleto ne bodo dosegali določenega povprečja izpustov, bodo doletele sankcije, tako zbrana sredstva pa bodo šla v sklad za delavce, ki bodo ob spreminjanju avtomobilske industrije zaradi prehajanja na elektromobilnost ostali brez službe.

Poleg tega bodo morali proizvajalci do leta 2025 zagotoviti 20-odstotni tržni delež za avtomobile z ničelnimi ali nizkimi emisijami (pod 50 g CO2 na km), torej za električne in hibridne modele ter modele na gorivne celice. Do leta 2030 bo moral ta delež znašati že 35 odstotkov.

Prenosne naprave za merjenje izpustov CO2
Poslanci so med glasovanjem od Evropske komisije, ki je pripravila predlog zakona, zahtevali, da v dveh letih pripravi sistem za merjenje izpustov CO2 s prenosnimi napravami, podobno kot so pred kratkim uvedli za merjenje ogljikovih oksidov (cikel WLTP). Do takrat bo merjenje izpustov ogljikovega dioksida potekalo na podlagi porabe goriva. Do leta 2025 bodo morali proizvajalci prek standardiziranega postopka začeti navajati izpuste CO2 za celotno življenjsko dobo avtomobila.

Toda predlog novega zakona ureja le nove omejitve izpustov ogljikovega dioksida, torej enega od t. i. toplogrednih plinov, ki ga na globalni ravni le delno proizvajajo prevozna sredstva. Brez centralizirane rešitve na evropski ravni pa ostajajo druge vrste izpustov, kot so dušikovi oksidi in trdi delci, zaradi katerih v evropskih mestih niso več dobrodošli avtomobili z dizelskimi motorji.

Nova zaostritev glede izpustov je pričakovana in neizogibna na poti v elektromobilnost, pri čemer še ni jasno, kako bodo te odločitve vplivale na avtomobilski trg ter ali bo mogoče v tako kratkem času ponuditi avtomobile z zelo nizkimi emisijami, ki bodo tudi cenovno dostopni.

Martin Macarol
Prijavi napako
Komentarji
skriti
# 08.10.2018 ob 09:47
Slepilni manevri EU-ja! O letalih in ladjah pa nič? Money talks!
5tane
# 08.10.2018 ob 09:59
Precej problemov vidim v tej smeri. Eden je od kje jim materiali za baterije ? Bomo podrli TEŠ ? Od kje električna energija za pogon vsega tega ? In ali ne bomo samo iz onesnaževanja zraka prešli v onesnaževanje zemlje ? Naši politiki si niso sposobni riti obrisati, kaj šele sprejeti zakone, ki bodo to spremenili. Že leta, enih ubogih plastičnih vrečk ne moremo umakniti s polic, kaj šele kaj drugega.
Bivši uporabnik
# 08.10.2018 ob 11:36
koliko stavite, da zda ne bo spremenila nič.
galoper
# 08.10.2018 ob 10:52
Kako bodo potem EU poslanci potovali?
gesan
# 08.10.2018 ob 10:09
Evropski parlament za zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida za 40 odstotkov
----------------------------------
To pomeni, da bodo teš in toplarno zaprli?

Super! modrost investicije težke milijarde...očitno kaže na to, da smo zelo bogata in sposobna država!

Šakali si zopet manejo roke z novim lepljivoprstnim biznisem!
štajerc64
# 08.10.2018 ob 10:10
kaj pa kravje farme, letala, tankerji itd... ?
to z avti je samo en tak #metoo
krucyfix
# 08.10.2018 ob 10:02
Ne vem zakaj niso rajši zaokrožili na 50% ali pa kar na 75%???
:sarc off:

Mislim da je postavljanje deklarativnih obvez ne da bi načrtovali kako do tja prodajanje megle.
V dieselgate aferi se je lepo izkazalo, da to ne deluje in da se celo izrodi, da so emisije CO2 na cesti uspeli znižat zelo malo in še to delno celo na račun zvišanja strupenih emisij NOx in PM.
Ne bi rekel, če bi prodor električarjev itak sam od sebe radikalne zmanjševal izpuste in pošiljal motorje z notranjim izgorevanjem na smetišče zgodovine. Žal pa je električarjev še vedno v trgovini relativno malo modelov, so grdo dražji, pa niti ni jih za dobit v razumnem času. In zaradi dragih baterij so nadnormalno zoptimirani za znižanje porabe - s podobnimi ukrepi bi se dalo tudi pri "navadnih" avtih še kaj naredit. Ampak ključni štos je da bi to šlo samo če bi kupcem onemogočili da bi si enako kot prej želeli velike, težke, močne škatle. To bi bilo seveda nepopularno, ampak če tega v zakonu ne bo, bo cilj hudičevo težko doseč.
jankoP
# 08.10.2018 ob 10:18
EV bojo prisli in prevladali, bolj kljub pomoci EU kot zarad nje. Ce bi pa EU ze hotela kaj naredit koristnega o co2, naj uvedejo obvezno 10 letno garancijo na vse naprave nad 100 evrov.
galoper
# 08.10.2018 ob 09:56
Ideja je že zarjavela in se jo le čisti vsake nekaj časa, izvedbe pa ni in je ne bo, dokler bo ponavljanje le v prazno ponavljalo. Šepa torej izvajanje, ob ponavljanju fraze.
djadja
# 08.10.2018 ob 10:17
CO2 je nujen za rast rastlin zakaj bi to omejevali?
Razlog je spet za trgovanje in obvladovanje tehnologij.
Če narediš, da nihče ne zna naredit tega razen mogoče največjih, je to omejevanje konkurence v EU....potem se pa sprašujejo zakaj Britanci zapuščajo to zmedo....

Stojim na križišču vlačilci pa mimo ti takoj sslabo postane, zame je potrebno samo polno čiščenje delcev, ki škodijo.
Črnibog
# 08.10.2018 ob 17:33
Upam, da so že intelektualci v Bruslju slišali za fotosintezo.
Zatorej, potrebno je prepovedati CO2, najprej zračni in ladijski promet katerega uporabljajo sami. Bo šlo?
mali_piscek
# 08.10.2018 ob 13:22
Ha, ha, ha.

Družboslovci so sprejeli zakonodajo, ki ni izvedljiva.
Bivši uporabnik
# 08.10.2018 ob 12:01
Ob takih cvetkah se res vprašaš, zakaj Butalcev ne zapirajo na zaprte oddelke.
Ampak dajmo ponovni poskus. Energija se spreminja iz ene oblike v drugo, torej če bo v Nemčiji polno električnih avtov, bo svinjarija pač drugod, kjer proizvajajo energijo. Stari dizelski avti se pa izvozijo v Slovenijo itd... Pod črto bo vse ostalo isto sam birokrati bodo služili in širili norijo.
MZ
# 08.10.2018 ob 11:42
Jah...če potegneš mačji rep, lahko pričakuješ, da boš izvlekel celo mačko. Toliko mehanske energije pač zahteva toliko kemične energije, kar za sabo hočeš-nočeš potegne tudi emisije.

In kaj bo pri električnih avtomobilih? Konkretno pri nas - emisije bomo iz cest prestavili v Šoštanj. In ko bodo v gonji za nižjimi emisijami še TEŠ zaprli, bomo pa dobili avtomobile na pedala.
freelander1
# 08.10.2018 ob 11:23
Nepremišljena politična in s strani avtomobilskega lobija zmanipulirana odločitev.
Od kje bomo dobili električno energijo za avtomobile? Termoelektrarne so še večji onesnaževalci in proizvajalci CO2. Izkoristek primarne energije za pogon avtomobilov je pri električnih avtomobilih manjši kot pri motorjih z notranjim izgorevanjem.
Rešitve bi morali iskati v zmanšanju delovne prostornine motorjev osebnih avtomobilov (omejiti npr. na 1,8 litra), zmanjšanje mase osebnih avtomobilov (omejiti na 1300kg), obvezna uporaba hibridne tehnologije, uporaba metana (CNG), določiti max porabo goriva na prevožen kilometer...
Ampak to avtomobilkemu lobiju ne ustreza. Še vedno želijo proizvajati velike in težke avtomobile, ki samo za lastno premikanje porabijo večino goriva.
Zelo veliki onesnaževalec je tudi tovorni promet ladijski in cestni, ter ves letalski promet. Okoljska katastrofa je bila povzročena s prehodom tovornega prometa iz železnic na tovrnjake. Morali preusmeriti tovor iz tovornjakov na železnice to je sicer organizacijsko zahteven, vendar okolju veliko bolj prijazen način prevoza tovora.
sm0ve
# 08.10.2018 ob 10:55
To se bo poznalo v ceni goriv že ob polnoči.
firtoh
# 10.10.2018 ob 06:36
Vsi na kolo za zdravo telo
amigo
# 08.10.2018 ob 16:44
Poslanci so med glasovanjem od Evropske komisije, ki je pripravila predlog zakona, zahtevali, da v dveh letih pripravi sistem za merjenje izpustov CO2 s prenosnimi napravami, podobno kot so pred kratkim uvedli za merjenje ogljikovih oksidov (cikel WLTP). Do takrat bo merjenje izpustov ogljikovega dioksida potekalo na podlagi porabe goriva. Do leta 2025 bodo morali proizvajalci prek standardiziranega postopka začeti navajati izpuste CO2 za celotno življenjsko dobo avtomobila.

Ti poslanci nimajo pojma. Pri izgorevanju enega litra benzina nastane 2392 gramov CO2, pri enem litru diesla 2640 gr. To je pač tako in tu ne pomaga nobena conprnija. Edina možnost je, da avtomobili postanejo varčnejši in porabijo manj goriva na 100 km. Toda potem morajo kot prvo prenehat izdelovat razne SUVe. ki vagajo po dve toni. S temi pa avtomobilski giganti največ zaslužijo. Težko bo.
alcatraz
# 09.10.2018 ob 09:17
Zdaj pa so že prav zares tečni z nabijanjem te CO2 paranoje...

ni to paranoja.
presenečen
# 08.10.2018 ob 21:03
Evropski parlament za zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida za 40 odstotkov

Eko fašizem na pohodu.. Strah me je. Ali ste vedeli, da lahko el. avti nadomestijo samo 5% vseh potreb? Surovina magnetne rude je omejena in težko dostopna..
ElTorro
# 08.10.2018 ob 17:15
Do leta 2025 bodo morali proizvajalci prek standardiziranega postopka začeti navajati izpuste CO2 za celotno življenjsko dobo avtomobila.

Hehe.....bo zanimiv podatek za električna vozila.
Seveda jim bodo v interesu politike dovolili uporabljati vsaj povprečne CO2 izpuste proizvodnje elektrike, če že ne česa ugodnejšega.....dejstvo pa je, da vsak dodatni eAvto pomeni vsak dan dodatno karjolo premoga v TEŠovi peči.
Homer.
# 08.10.2018 ob 14:59
Hmmm......
Super vozili se bomo s super-eko električnim avtomobilom, katerega bomo polnili iz elektičnega onrežja doma ali na polnilnicah.
To elektriko pa bomo pridobivali iz termoelektrarn, ki jih bomo morali zgraditi še pa še.....

Sončne elektrarne?
To je zgolj obliž, pod katerim je gnojna rana.
To pa je, da sončne elektrarne v obsegu 1-2% niso problem, kar bo več pa bo predstavljalo velike probleme za mednarodna omrežja, kar posledično pomeni da se bo ta del na računih katastrofalno povečal..
Resni strokovnjaki to že dolgo opozarjajo........
patria
# 08.10.2018 ob 14:06
@dobersvet................Že danes se ti potem ne splača kupiti nov avto na bencin ali dizel, ker že leta 2025 se ne boš smel voziti z njim.

To ravno ne drži, saj bodo te omejitve veljale za nova vozila proizvedena v 2025, že kupljenim in obstoječim ne morejo prepovedati vožnje , ker bi to pomenilo verjetno kar pravo vojno v EU in tudi sploh ni mogoče to izvesti , bodo pa seveda komplicirali kot že sedaj z dizli in vstopom v mesta, mislim pa , da se stem pretirava in ni vse tako kot predstavljajo ti obsedeni okoljevarstveniki, ki jim večinoma gre predvsem za denar manj pa za okolje, zemlja se pač spreminja , se je in se bo, neglede na toplogredne izpuste.
navigator007
# 08.10.2018 ob 12:36
Hm. Bitka se je v avtomobilski industriji očitno tako zaostrila, da bo Evropa tehnološki zaostanek za Američani na področju električnih vozil očitno reševala z zakonodajo. Plačali bomo pa vsi, razen tistih, ki jih okrog prevažajo vozila državnega protokola. Skrb za okolje je ob vseh milijonih ton odpadnih baterij, ki bodo posledično morale biti nekam odložene, očitno res na prvem mestu.
vidim
# 08.10.2018 ob 10:50
Zadaj je samo namen tistih, ki diktirajo komisiji, da se zatre ljudi. Gre za korake proti novemu suženjstvu, ki je v točkah vklesano tudi na nekem spomeniku v ZDA. Ljudje pač večinoma ne bodo mogli več kupiti avta in sčasoma se bo kot je načrtovano mobilnost, vsaj nenadzorovana zmanjšala na nič.
HOR
# 10.10.2018 ob 00:10
@alcatraz
# 09.10.2018 ob 09:17
Zdaj pa so že prav zares tečni z nabijanjem te CO2 paranoje...

"...ni to paranoja..."


Je tudi paranoja, res pa je mogoče bolj precizen izraz tudi zapovedana obsesija ali skrb.
Zaenkrat je najbolj viden in nesporen dokaz posledic več emisij CO2 globalno le za ca površino Avstralije več zelenih delov rastlin v zadnjih treh desetletjih -rastline zradi ceč CO2 pač boljše rastejo, kar je že dolgo znano...
Vse ostalo za prihodnost pa je dokaj sporno z izjemo nekega vpliva na klimo in temperature katerega obseg pa ni znanstveno dokazano definiran, so le hipoteze in domneve na bazi indicev in pomanjkljivih verjetnostnih projekcijah, ne pa kakšna gotova dejstva (človeške emisje pa nimajo dokazanega vpliva na dosedanje klima extreme, kot so poplave, suše in viharji (extremno vreme), -kar izhaja iz navedb IPCC...!
klik...
klik...
roCkY
# 09.10.2018 ob 20:04
BMW trdi, da bodo cene baterij "vedno" visoke:
https://youtu.be/sAIZ9miVpFE?t=24

Torej EV-jev v južni in vzhodni EU ne bo več kot za dober vzorec v naslednjih 15-20 letih. Kupna moč je relativno nizka. Hibridi pa bodo v naslednjih 15-20 letih krepko dražji od ICE.
Države pa bodo služile z trošarinami na fosilna goriva.

Druga zanimiva iz iste edicije: "E-15" = 15% etanola v "bencinu" v ZDA:
https://youtu.be/sAIZ9miVpFE?t=301

Torej je administracija korektno in na industriji ugoden način (profitirala bo cela veriga od proizvajalcev opreme in farmerji; ti morda še najmanj) rešila probrem zapore Kitajskega trga za nekatere ameriške "agro produkte". V EU pa je GSO "NO GO", raba zemljišč za proizvodnjo energije namesto za pridelavo hrane pa bogokletna. Sam sem prepričan, da gre zadeva lahko z roko v roki. A birokracija zadeve v EU obrača v čudno po moje napačno smer. Bo Trump dobil še en mandat? Vse bolj kaže tako. Za Američane, ki hočejo delat vleče precej dobre poteze.
semaino
# 09.10.2018 ob 15:43
Evropski parlament za zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida za 40 odstotkov

Same besede, ste videli kaj ga. Bulc, da ima zenska kaksno vizijo ali ideje? Samo ponavlja to kar ji povedo. Npr. elektronsko cestninjenje za osebna vozila, avtocest.

Noro! A jih s taksno idejo ni sram priti na plano!

Da bi pa sprejeli uredbo, vsak novi avtomobil v EU od 2025 mora biti hibrid z najmanj 50km realnim dosegom, klima napravo in avtomatskih zaviranjem zaradi ovir pred vozecim vozilom
.
Si zamislite, da bi se vecina ljudi lahko peljala v sluzbo z e-pogonom, z elektriko, ki bi jo pridobili z elektrarno na svoji strehi?


Tega ne slisimo. Kokodakajo pa neprestano kaj moramo storiti. Nehajte govoriti ampak izvajati. Nehajte zapravljati nas denar in prihajati z mlacnimi idejami, temvec pridite z pravo idejo in jo izpeljte.
ti-ne
# 09.10.2018 ob 11:50
skriti

# 08.10.2018 ob 09:47
Prijavi neprimerno vsebino Slepilni manevri EU-ja! O letalih in ladjah pa nič? Money talks!

#####
Točno to. Globalni onesnaževalci so letala in ladje sploh. Avtomobili so mestni kurjači.
Bombek
# 09.10.2018 ob 11:39
EU in njeni poslanci sprejemajo neke direktiva za celotni trg in še sami ne vedo kje bodo dobili material za proizvodnjo baterij in kam bodo po odslužitvi te shranili ali predelali..? Že sam proizvodnja el. avtomobila je bolj onesnažena še preden je postavljeno vozilo na cesto, kot celotna življenska doba vozila z klasičnim izgorevanjem..!
ElTorro
# 09.10.2018 ob 10:13
@jankoP
Pri elektriki pa seveda ne pozabi kopanja premoga in urana, transporta do elektrarn, izdelave baterij, črpanja zemeljskega plina in nafte ter rafinerij (ja, tudi iz zemeljskega plina in kurilca dobivamo elektriko), kopanja rude za solarne panele in izdelave le-teh, in tako naprej....

Tako kot se bencin ne pojavi magično na črpalki, se tudi elektrika ne ustvari na nek čaroben način.
amigo
# 09.10.2018 ob 08:21
Poraba pri neki relativno normalni vožnji je glede na teste cca. 250Wh/km pri 110 km/h in 290Wh/km pri 130 km/h. Če pogledamo trenutni CO2 odtis proizvodnje elektrike ima SLO cca 260g/kWh DE 500g/kWh PL 760g/kWh. Kako s tem priti pod 50g/km???

Pa malo poračunajmo. Električni avto porabi za 100 km 25 kWh. Za proizvodnjo te elektrike izločijo SL elektrarne 25 krat 260 gr = 6500 gr CO2 kar 65 gr/km.
Murko
# 09.10.2018 ob 07:50
40% good luck, palčki.
HOR
# 09.10.2018 ob 06:11
Zdaj pa so že prav zares tečni z nabijanjem te CO2 paranoje...
roCkY
# 09.10.2018 ob 00:50
i-Peace je recimo pribljižno normalen avto po svojih gabaritih. Človek višine cca 185 cm se glede na videno komot usede vanj brez da bi si hrbet lomil, na zadnji klopi je tudi kar soliten prostor in ima kar uporaben prtlažnik.
Poraba pri neki relativno normalni vožnji je glede na teste cca. 250Wh/km pri 110 km/h in 290Wh/km pri 130 km/h. Če pogledamo trenutni CO2 odtis proizvodnje elektrike ima SLO cca 260g/kWh DE 500g/kWh PL 760g/kWh. Kako s tem priti pod 50g/km???
Malčki kot recimo Kona, Niro,... M3, ki je nekoliko večji je tudi precej užinkovit imajo resda porabo cca. 130Wh/km ampak so precej neudobni. Niti tu se emisija za večino EU držav ne spusti pod 50g/km. Tesli S in X sta sicer bolj učinkoviti kot i-Peace ampak cena. No tudi "Jag", e-tron, EQC od trenutno najavljenih ne bodo za povprečen EU žep.
Precej drastične spremembe pri proizvodnji elektrike so potrebne, da bi se nekoč doseglo izpust pod 50g/km. Ob tem da kolikor mi je znano proizvodnja baterije ni ravno energetsko ugodna. Rciklaža oz. razgradnja?

Ne vidim pa hibridov v tej zgodbi. ICE so kratkomalo prepotratni kot generatorji za baterije filat ob zaviranju.
Naj se baterije porabijo za EV-je. Surovine so in bodo omejene.

Kdaj bodo Nemci zmanjšali splošno omejitev na 110 km/h? Njihovi "ubervagni" kurijo 200% preveč po avtocestah brez omejitev, ki jih je resda vedno manj a še vedno precej.
presenečen
# 08.10.2018 ob 21:01
Evropska iluzija dobiva nove razsežnosti, ko že misliš da te ne more nič več presenetiti..
Jožeine
# 08.10.2018 ob 18:20
To klobasanje s strani UE parlamenta že počasi najeda substanco možganovine vsakega količ kaj tehnološko razumnega človeka. A se gremo sedaj modne muhe ali bomo naredili korak v pravo smer in bomo tudi kaj slišali več o pretvorbah ne-ogličnih virov energije v električno. Da kedo gradi nove jedrske elektrarne še nisem slišal, glede na to da bosta v prihodnosti na razpolago samo še lesna biomasa ter jederska in "obnovljiva" el. energija...
ElTorro
# 08.10.2018 ob 12:52
Če ne bodo nič spremenili, bodo pač prodajali avtomobile samo za svoj trg.
Kjer bodo lahko dihali 200 g CO2 na km.


CO2 se kar lepo porazporedi po celem svetu, in cel svet čuti posledice. Niso to NOx in PM, ki delujejo zgolj lokalno....
HOR
# 10.10.2018 ob 18:24
@HOR
# 10.10.2018 ob 00:10

Še enkrat zaradi prej nedelujočih povezav...
klik...
klik...
osservatore
# 09.10.2018 ob 19:44
Toda predlog novega zakona ureja le nove omejitve izpustov ogljikovega dioksida, torej enega od t. i. toplogrednih plinov, ki ga na globalni ravni le delno proizvajajo prevozna sredstva.

Vse to bo bolj pljunec v morje dokler se temu ne pridružijo še druge glavne onesnaževalke kot so Kitaska, ZDA, Indija in Brazilija.
Kolupaila
# 09.10.2018 ob 17:09
Tukaj se bodo karte največjih avtomobilskih firm premešale na novo, kar je za potrošnika dobro, ker obstaja velika verjetno, da do sedaj najuspešnejši to v prihodnje ne bodo več. Ampak elektrifikacija je še zelo daleč, kupna moč prebivalcev Evrope je kot vrh gore in najgloblje brezno, zato se to čez noč ne bo uredilo. Primerjati Švede in Nemce z Romuni, Bolgarji, Hrvati, večino Italije, Poljske ni vmesno. Lahko je nekaj dati na papir, kar je daleč od resnice. Pa tudi električni avto ni čist, baterija in reciklaža.
zapravico
# 09.10.2018 ob 08:46
Če ne gre prodaja avtomobilov po načrtih,rečeš da je zrak onesnažen,pa si prisiljen kupiti novega
bikvol
# 08.10.2018 ob 22:54
večina folka bi se vozila s hibridi in tudi z električnimi avtomobili , pa imajo žal nenormalno navite cene . kaj nam koristi 2 jurja eko subvencije , če je osnova hudičevo draga
galoper
# 08.10.2018 ob 22:14
Že gradnja lažjih, bolj aerodinamičnih oblik vozil bi zmanjšala porabo goriva in posledično izpuste CO2.
jezevec
# 08.10.2018 ob 18:05
Treba je zgradit vsaj 3 nove jedrske. Ne vem, kaj čakamo. Da se bodo polnoriti grinpis šmrkavci spet organizirali??
Bivši uporabnik
# 08.10.2018 ob 12:21
Če ne bodo nič spremenili, bodo pač prodajali avtomobile samo za svoj trg.
Kjer bodo lahko dihali 200 g CO2 na km.


kaj misliš, da oni že dihajo po l-a-ju ipd? moraš pa tudi razumet, da imajo deleže pri japoncih itd itd, tako da ni tako simpl, oz točno vedo, zakaj delajo to, kar delajo. tudu tukaj lahko vidiš, zaj jim ne recimo en nemški koncern z državnim deležem tak trn v peti.
Bivši uporabnik
# 08.10.2018 ob 12:19
pod mi seveda nisem mislil slovenije, ampak tiste čez atlantik.
Bivši uporabnik
# 08.10.2018 ob 12:05
nemark, slovenija bo prva uvedla kakšne eko davka oz takoj za nemčijo, to se ni za bat. vse skupaj je pa samo oravnotežanje svetovnih avtomoblidkih gigantov. nemci so postali premočni in jih je treba prizemljit z elektriko, medtem ko bomi mi veselo vozili na nafto naprej. si kar nekam hrani to.
Bivši uporabnik
# 08.10.2018 ob 11:54
Če zda ne spremenijo nič bodo zaostali v napredku.

lol, oni so zaostali že cca 10-15 let nazaj. ampak to njih čisto nič ne briga, ker narekujejo ostalim, kaj morajo delat, sami pa se pokakajo na vse podnebne sporazume ipd (medtem pa kažejo na prste na vw, ki jim mora baj d mimo plačat cca 40 miljard, kar je samo renta na uspešnost, ker so jasnpottali 1. svetovni proizvajalec avtomobilov).
četudi so največji polutant planeta, njih to seveda ne briga.
jankoP
# 09.10.2018 ob 09:42
amigo, zdaj pa še za bencinarje in dizle upoštevaj vse grame, od črpanja nafte do prevoza do rafinerije, porabo v rafineriji, prevoz do črpalke in črpanja v avto. Plus vzami celo porabo avta, ne samo ko je segret in vozi 70. Cela poraba je sigurno krepko čez 150 tudi za najbolj varčne, verjetno tudi čez 200.
Kazalo