Evropska unija

Poudarki

  • V hrvaški vladi spomnili na Pahorjevo obljubo
  • Rohatinski: NLB naj vrne dolgove hrvaškim varčevalcem
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,0 od 12 glasov Ocenite to novico!
NLB
Željko Rohatinski (HNB): Ni res, da NLB ni pravni naslednik LB-ja. "Ne poznam nobenega primera, v katerem bi banko razpustili tako, da bi njeno aktivo prenesli na novo pravno osebo, pasivo pa pustili pri stari banki, ki tako nima možnosti, da bi poravnala svoje obveznosti," je zatrdil. Foto: MMC RTV SLO
Borut Pahor
Borut Pahor je poudaril, da je treba tudi na vprašanje LB-ja gledati v kontekstu pospešenega, prijateljskega dogovarjanja. Foto: MMC RTV SLO
VIDEO
Oživel slovensko-hrvaški...

Dodaj v

Pahor o zapletu z Ljubljansko banko: Verjamem v hitro rešitev

Nova (ali stara?) ovira na hrvaški poti v EU: Ljubljanska banka
10. junij 2010 ob 18:39,
zadnji poseg: 10. junij 2010 ob 21:20
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Slovenija ne bo privolila v hrvaško zaprtje poglavja o konkurenci, če ne bo rešen spor o Ljubljanski banki, pravi Milan Balažic. Hrvaška vlada molči, Borut Pahor pa ostaja optimističen.

Uradni govorec zunanjega ministrstva Balažic je za časnik Finance izjavil, da s potrditvijo arbitražnega sporazuma še niso rešena vsa odprta vprašanja Slovenije in Hrvaške in da je med njimi tudi "vprašanje terjatev LB-ja do hrvaških podjetij in zahtevkov hrvaških varčevalcev do LB-ja", ki ga je treba rešiti pred koncem hrvaških pristopnih pogajanj. Le tako se lahko namreč Slovenija po njegovih besedah strinja s hrvaškim zaprtjem poglavja o konkurenci.

V hrvaški vladi spomnili na Pahorjevo obljubo
Potem ko so tiskovni predstavniki hrvaške vlade po tej izjavi spomnili, da je premier Borut Pahor po pozitivnem izidu referenduma hrvaški predsednici vlade Jadranki Kosor obljubil, da Slovenija ne bo več blokirala sosede na njeni poti v EU, je Balažic dodatno pojasnil svojo izjavo za Finance.

Opozoril je, da NLB zaradi nerešene nasledstvene zgodbe nima vstopa na hrvaški bančni trg, kar je v nasprotju s pravili Unije o svobodi gibanja kapitala - in to lahko sodi v pogajalsko poglavje o konkurenčnosti, ki ga sosedi še niso zaprli.

Pahor: Vprašanje bo gotovo pravočasno zadovoljivo rešeno
Na ponoven vznik spora glede Ljubljanske banke se je že odzval tudi premier Pahor, ki verjame, da bo vprašanje hrvaških varčevalcev nekdanje Ljubljanske banke, čeprav ga državi vidita različno, zadovoljivo rešeno do konca hrvaških pogajanj z Unijo.

O problemu LB-ja se je, kot je še pojasnil po seji vlade, že pogovarjal s hrvaško kolegico Kosorjevo, znova pa namerava z njo o tem spregovoriti najpozneje 7. julija, ko se bo udeležil Croatia Summita. Premierja naj bi se sicer strinjala, da je ta spor edini, ki ga državi ne moreta rešiti na ravni zunanjih ministrov Slovenije in Hrvaške. Druge zadeve naj bi uspešno reševali mešana diplomatska in mešana gospodarska komisija.

Rohatinski: NLB naj vrne dolgove hrvaškim varčevalcem
Spomnimo še, da je guverner Hrvaške narodne banke Željko Rohatinski v sredo za hrvaški Jutarnji list dejal, da NLB ne bo dobil dovoljenja za vstop na hrvaški trg, dokler ne bo vrnil dolgov hrvaškim varčevalcem. Ti po podatkih Financ znašajo 172 milijonov evrov. Po drugi strani ima LB okoli 400 milijonov evrov terjatev do hrvaških podjetij, ki pa jih ne more izterjati.

Rohatinski je zatrdil še, da je Hrvaška pripravljena na vnovična pogajanja pod pokroviteljstvom Banke za mednarodne poravnave v Baslu, kot to predvideva nasledstveni sporazum iz leta 2004. Pahor to novico pozdravlja: "Mislim, da je to edina prava pot za rešitev zapleta, da hrvaška stran predloži dokumentacijo v skladu s konvencijo o nasledstvu Baslu. Če in ko bo to storila, Slovenija nima nobenih zadržkov, da ne bi menila, da so izpolnjeni vsi pogoji za to, da je nediskriminirana na tržišču, kar zadeva četrto poglavje v pogajanjih Hrvaške z EU-jem."

M. N.
Prijavi napako
Komentarji
brorat
# 11.06.2010 ob 14:16
In floskule o tem, da bi bila NLB leader, če bi to in če bi ono...

Hrvati ne bi nikoli dopustili, da bi bila SLO banka leader pri njih. Njihov EGO tega ne bi dopustil. Tako, da tisti, ki pametujete, kakšno napako,priložnost itd. je Slovenija naredil/zapravila ste čisti provokatorji.
brorat
# 11.06.2010 ob 14:14
PONOS:

kaj se spet sklicuješ na Bučarja...že neštetokrat si v zvezi z njegovim nasprotovanjem ASu povedal, da ima skisane možgane itd... zdaj, ko ti pa paše, pa se spet sklicuješ nanj.

In ti skušaš biti objektiven? Kaj taki ste hrvati? Sem mislil, da se le italjani po vetru obračajo.

Se strinjam, da je potrebno HR varčevalcem povrniti prihranke. To naj naredi nihova državica: enostavno od terjatev NLBju naj pobere denar, jih poplača, ostanek pa naj vrne NLBju!
adhoc
# 11.06.2010 ob 12:10
Malce logike ne bi škodovalo. Kaj bo imela NLB ob vstopu na hrvaški trg, če pa tam ne bo imela niti ene stranke, če ne vrne dolgov - pa ne glede ne to, kako na problem gleda sama oz. slovenska vlada.
Banka mora imeti za stranke dober imidž, povsem jasno pa je, kakšnega ima NLB na Hrvaškem. Morala bi biti veliko ugodnejša od vseh domačih in tujih bank na Hrvaškem, česar pa si najbrž ne more privoščiti. Pa prost pretok kapitala gor ali dol.
pride
# 11.06.2010 ob 10:58
@tomazku78
Ni mi prav, da se zopet izsiljuje. Hrvati so pripravljeni na pogsajanja vendar ne z nekimi roki in pod pogoji, ki jih postavlja SLovenija. Vse republike, kjer je imela LB poslovanja naj bi bile udelezene. Ne mores izsiljevati z rokom hrvaskega podpisa za vstop v EU.

Je to tista slovenska pravicnost na katero ste se sklicavali pri meji?

BRUH!
kalopteriks
# 11.06.2010 ob 10:55
Pro croAtHOR
dusan21
# 11.06.2010 ob 10:08
Hrvati naj se kar igrajo z našim potrplenjem. Ampak ko nam bo počil film bo pa vsega konec.
Ma ni problema, bomo pa na referendumu izglasovali, da Hrvaška pač še ni zrela za v EU.
Kaj hočemo - balkanci imajo v svoji podzavesti še vedno malo Balkanskega razmišlanja.
To me malo spominja na tisto zgodbo :
Ona bi , ali da joj ne udje ....
ribi
# 11.06.2010 ob 09:37
400/172 vodi slovenija
no za pahorja 400 miljonov€ ni nič, bo raje dvignil trošarine in bo popustil zopet hrvatom
tomazku78
# 11.06.2010 ob 08:23
@pride=ponos

kva ti ni spet prou lol
Binder Dandet
# 11.06.2010 ob 07:49
S simulacijo janezek. Menda ja ne bomo te polomljene slovenščine trpeli.
TPoweR2
# 11.06.2010 ob 07:48
SDjevci trdite, da Boga ni, neprestano pa dajete izjave "Verjamemo ...", torej ste verniki in ne politiki!
Jaz tudi verjamem, samo ne v ljudi kot so v nasi vladi!
janezjanez81
# 11.06.2010 ob 07:11
Pravna naslednica SFRJ je Srbija, naj ona nosi breme. Miloševič je med vejno pograbil 2 miljardi $ in jih preselil v Grčijo in Rusijo. Naj njegov Sin Marko Miloševič poplača te dolgove.

Slovenija je preveč časa pitala ljudstvo, ki bi živelo lagano kulturo in hkrati ževelo visok standard. Če je komu NLB kaj dolžna naj to dokaže z simulacijo takratnih denarnih tokov.

Tako to ne gre!
rokec
# 11.06.2010 ob 00:21
vse lepo in prav, naj poplačajo dolg, ni problema, sam prej naj še dobijo tisto kar imajo terjatev.
torej 404 mio € ima NLB oz. LB terjatev, dolga pa 172 mio €. če pa ne morejo izterjati dolga, pa naj ga kr lepo Hrvaška država nakaže NLB-ju:)
pa naj hrvati terjajo od tistih podjetij, ki so dolžna NLB oz. LB pa bo, sam ne, treba zvalit krivdo na nas, ki nismo čist nič krivi!
Alchemist
# 10.06.2010 ob 23:16
No pa naj se zmenijo da se zadeva gre rešit v Basel in problem je rešen.
pride
# 10.06.2010 ob 23:02
Slovenija gre u 3 pm ne pa naprej.
PONOS
# 10.06.2010 ob 22:18
Git
Tja vprašaj svojo banko komu so posodili denar,morda svoj denar jutri ne boš mogel dvigniti???Če si komtent npr .Sparkasse in so slovenska podjetja tej banki dolžna denar si bodo pač poplačali od slovenskih varčevalcev..vredu??
Git
# 10.06.2010 ob 22:14
PONOS seveda bomo plačali, še prej pa izterjali. Pa ja boste tudi vi načelni in priznali dolg Hrvaških padojetij do NLB.
PONOS
# 10.06.2010 ob 22:11
Izjava naše staroste Franceta Bučarja:

Mi smo se jasno postavili na stališče, da je Slovenija dolžna to plačati. Brez kakršnih koli pomislekov in zadržkov. Mi smo bili načelni in hočemo biti načelni še naprej.

France Bučar izjava
Kluzo
# 10.06.2010 ob 21:55
Pahor, igrače pospravi, preden greš spat.
nr.1
# 10.06.2010 ob 21:51
No sedaj pa imamo dobre sosede ... ??????????????
kozi
# 10.06.2010 ob 21:47
Aja... pa teme v vezi s Hrvaško nimajo zaenkrat kaj delat v rubriki "Evropska unija"
kozi
# 10.06.2010 ob 21:46
Kako je pa s smetmi iz JEK ??
moonylink
# 10.06.2010 ob 21:37
pride, kaj piješ, če ti škodi
elam
# 10.06.2010 ob 21:01
prov je da jim ne dovolijo vstopa na njihov trg najprej naj poravnajo dolg, sploh nevem kaj se pritožujejo, dvomim pa da bi kdo bil član nlb na hrvaškem hehe
elam
# 10.06.2010 ob 20:31
jaz mislim da je nlb dolžna hrvaški, bosni itd. prej bi moral hrvati tožt slovenijo
pride
# 10.06.2010 ob 20:30
Slovenija zopet izsiljuje. Do vstopa Hrvaske v EU te zadeve brez drugih bivsih jugoslovanskih republik ni mogoce. Mislim, da je sla zadnja kaplja cez rob. Najverjetneje bo Hrvaska sprejela usodo nevstopa v EU. Pozabite na AS, pozabite na odprto morje, pozabite na 1,2 miljarde izvoza na Hrvasko, pripravite se na EEZ in na kapitulacijo luke Koper.
HC85
# 10.06.2010 ob 20:21
hmmmmm........kak zaj......Janša ne sme izsiljevat zaradi meje.......vlada pa lahko izsiljuje zaradi banke......

Levičarji, vsakomur pride vedno vse domov.......boomerang, iz dneva v dan je večji :D
bart
# 10.06.2010 ob 19:26
prost pretok kapitala...kaj jim ni jasno...naj vrnejo 400 mil, pa vrnemo 170 mil, pa imamo še vedno plus, če pa hrvatje mislijo da bo slovenija vrnila 170 mil, oni pa nič...

ja itak, malo morgen, pri denarju se vse neha....
sploh ne rabimo ovirat jih pri tem poglavju, samo povemo dejstva v Bruslju, pa bodo že slišal od Merklove in company...
izo
# 10.06.2010 ob 19:13
tole ne bo imelo (vsaj ne bi smelo imeti) nobene veze z arbitražo, recimo. ko (kdaj, je stvar dolge diskusije) bo cro v eu, bo morala odpret tako gospodarski trg, kot trg z nepremičninami ipd VSEM, tako kto smo storili vsi, ki smo šli v eu klub. vzporedno pa gre lahko spor glede nlb-ja na kakšno evropsko sodišče, ampka omejevat pač ne smejo, saj bo hkrati lahlo še cro na sodišču zaradi tega, kar bi bila prvovrstna ironija..
moonylink
# 10.06.2010 ob 19:09
tako, se v celoti strinjam da je treba pred ratifikacijo rešiti tudi to vprašanje in prav je, da jih pritisnemo dokler ga ne bodo pripravljeni rešiti

sicer je pa zadeva relativno preprosta, od tistih 400 milijonov evrov ki so jih hrvati naropali in poplenili po slovenskih podjetjih po razpadu juge lahko mirne duše odbijejo 172 mio in nam vrnejo razliko.

Bravo žbogar, grem stavit, ampak res grem stavit da bi g. "protestna nota" rupel spustil mimo tako problem o meji kot dotični problem ki ga imamo s hrvati
kralj matjaž
# 10.06.2010 ob 19:00
Dobrososedski odnosi.
Arndovia
# 10.06.2010 ob 18:59
Tu pa se Hrvatje po moje motijo, Pahor ni obljubil odblokiranje vseh poglavij ampak, kot piše v 9. členu AS:

"Republika Slovenija umakne pridržke k odprtju in zaprtju pogajalskih poglavij, ki so
povezani s sporom
."
Arnolfus1
# 10.06.2010 ob 18:56
Hahaha. To pa še bo komedija. No, sedaj bo pa g.Pahor videl, s čim ima opravka.
bobo966
# 10.06.2010 ob 18:53
Morda bo pa vlada le ugotovila, da se je pogajala z lažnivci in da za vsako ceno mir z njimi sploh ni mir ampak samo umik na rezervne položaje.
Kazalo