Evropska unija
Evropska komisija je novembra lani predlagala 30-odstotno znižanje izpustov ogljikovega dioksida pri novih avtomobilih in lahkih tovornih vozilih do leta 2030 v primerjavi z letom 2021. Evropski parlament se je zavzel za 40-odstotno znižanje, kompromisni predlog avstrijskega predsedstva pa je predvideval 35-odstotno znižanje. Foto: BoBo

Dodaj v

Slovenija razočarana nad predlogom okoljskih ministrov glede zmanjševanja izpustov CO2

Minister Leben je opozoril, da to ni prava smer, ki si jo je zadal EU
10. oktober 2018 ob 08:05,
zadnji poseg: 10. oktober 2018 ob 14:10
Luksemburg - MMC RTV SLO, STA, Radio Slovenija

Okoljski ministri EU-ja so dosegli kompromis o cilju za 35-odstotno znižanje izpustov pri novih avtomobilih do leta 2030. Irska je napovedala izjavo nasprotovanja in razočaranja nad slabim kompromisom. Pridružilo se ji je več članic, tudi Slovenija.

V Luksemburgu so se okoljski ministri po več kot trinajstih urah pogajanj dogovorili o cilju za 35-odstotno znižanje izpustov ogljikovega dioksida pri novih avtomobilih in za 30-odstotno znižanje izpustov pri novih lahkih tovornih vozilih do leta 2030.

Avstrijska ministrica Elisabeth Köstinger, ki je vodila zasedanje, je sporočila, da je dogovor dosežen. Irska pa je napovedala izjavo nasprotovanja in razočaranja, ker je bil jutranji kompromis boljši od končnega. Irsko so takoj podprli Luksemburg, Švedska, Slovenija in Danska.

Köstingerjeva je nato povedala, da je kompromisni predlog podprlo 20 članic, štiri so bile proti, štiri pa so se vzdržale. Katere so bile proti in katere so se vzdržale, ni razkrila. Prav tako avstrijska ministrica ni razkrila veliko o vsebini kompromisa, ki je očitno precej kompleksen in vključuje veliko bonusov za proizvajalce električnih avtomobilov. Podrobnosti tako za zdaj niso znane, saj tudi dokumenti še niso dostopni.

Najteže je bilo prepričati avtomobilsko velesilo Nemčijo, je po poročanju Radia Slovenija priznala Köstingerjeva: "Zdaj so zraven vse velike članice, tudi nekatere zelo ambiciozne, pa tudi višegrajske države, je izpostavila. S tem predlogom naj bi znižali izpuste za več kot 100 milijonov ton ogljikovega dioksida."

Slovenski okoljski minister Jure Leben je po Twitterju obžaloval sprejetje kompromisnega predloga predsedstva, ki vsebuje cilj le 35-odstotnega zmanjšanja izpustov do 2030. Po njegovih besedah je od političnih pozivov k upoštevanju priporočil Mednarodnega odbora za podnebne spremembe (IPCC) žal ostalo zelo malo. "Danes smo imeli politiki v EU-ju priložnost, da pokažemo, da mislimo resno. Žal smo to priložnost zamudili. Škoda za okolje," je še dodal.

Evropska komisija je novembra lani predlagala 30-odstotno znižanje izpustov ogljikovega dioksida pri novih avtomobilih in lahkih tovornih vozilih do leta 2030 v primerjavi z letom 2021. Evropski parlament se je zavzel za 40-odstotno znižanje, kompromisni predlog avstrijskega predsedstva pa je predvideval 35-odstotno znižanje.

Nizki cilji Bolgarije in Madžarske
Nemčija je podpirala 30-odstotno znižanje, Francija pa 40-odstotno. Nekatere države, na primer Švedska, Danska in Nizozemska, so se zavzemale za še velikopoteznejši cilj. Za nekatere, na primer Bolgarijo in Madžarsko, pa je bilo tudi 30 odstotkov preveč ambiciozno.

Evropski komisar za podnebno ukrepanje in energijo Miguel Arias Canete je politični dogovor označil za "izjemno pomemben korak naprej".

Politični dogovor okoljskih ministrov je izhodišče članic za pogajanja z Evropskim parlamentom. Prvi trialog bo že v sredo.

Nerealne želje EU-poslancev
Odzivi avtomobilske industrije so kritični. "Čeprav so včeraj dogovorjeni cilji za zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida manj agresivni od tistih, ki jih je izglasoval Evropski parlament, še vedno obstaja tveganje negativnega učinka na konkurenčnost industrije, delavce in potrošnike," so opozorili v Evropskem združenju proizvajalcev avtomobilov (ACEA).

Sistem spodbud za proizvajalce električnih avtomobilov in hibridov je sicer pravo znamenje industriji in potrošnikom, menijo v združenju. Vendar izpostavljajo zaskrbljenost, da sistem kazni in kvot, ki jih želijo evropski poslanci, ni v skladu z realnostjo in bi posegel v načelo tehnološke nevtralnosti.

V ACEA-ju vse tri institucije pozivajo, naj si prizadevajo za končni dogovor, ki bo zagotavljal pravo ravnotežje med zaščito okolja in proizvajalci ter obenem cenovno sprejemljivo mobilnost za vse državljane.

G. C.
Prijavi napako
Komentarji
pinkobalinko
# 10.10.2018 ob 08:15
Politiki uzakonijo nerealne standarde, si sežejo v roke in na banketu zvrnejo kozarček ali dva, inženirji pa naj si potem belijo glavo kako te standarde doseči. Ni čudno, da so pri VW ubrali bližnjico.
Haloo
# 10.10.2018 ob 08:13
Tako ali tako se zavez ne izpolnjuje.
SLO pa že v začetku nasprotuje dogovoru, ki je bolj realen od njenega predloga.
SLO bolj papeška od ….
navigator007
# 10.10.2018 ob 08:28
Ne strinjam se s tem, da v primeru, ko Leben izraža privatno nezadovoljstvo z dogovorom, na tem portalu zapišete, da je Slovenija razočarana. Razočaran je Leben.
magjack
# 10.10.2018 ob 08:19
40% znizanje? Kaksna skromnost, raje bi sprejeli 160% znizanje...

ze 30% ni izvedljivo...kam naj bi sploh nizali se?
aerodynamic
# 10.10.2018 ob 08:33
Razočarani so vsi vzhodnjaki, ki rešujejo zahodne države starih avtomobilskih kant, katere poceni kupujejo na zahodu, sami se pa vtapljamo v teh emisijah.
alah
# 10.10.2018 ob 08:59
Dejstvo je, da imamo v Sloveniji visoko stopnjo dnevnih migracij in je za srednji sloj dizel avtomobil cenovno najoptimalnejša izbira. Posledica tega je, da smo pospešeno vlagali v avtoceste in zanemarili železnice. Ko bo javni potniški promet cenovno in časovno primerljiv z dizli, se pa lahko začnemo pogovarjati o dizel "preseravanju", prej pa bo to zgolj logična izbira...
tomsk1
# 10.10.2018 ob 08:49
.....pričakujte naslednjo partijo tisočev iztrošenih in škodljivih dizlov iz Nemčije. Za njih je to od včeraj (prepoved za dizle Berlin) prenevarno za Vzhod bo pa dobro...no, toliko o tej "enakopravni" EU.
Kot že kupujete 3. razredno Milko proizvedeno v Bolgariji in Romuniji po ceni za 1A kvaliteto.
Kot že kupujete 3. razredno in hrano (seveda z etiketami slovensko, domače ipd..). In vse ostalo..
pohorjezeleno
# 10.10.2018 ob 09:14
Zadnjič je nekje potekala debata, da slovenci vozimo prestare avte, ki preveč onesnažujejo (predvsem dizli). Ja, lepo... povprečen slovenec si ne more privoščiti novega avtomobila vsake tri leta. Komaj nakrampaš denar za 8 let starega nemca, ne pa da bi kupil avto za 25k vsakih nekaj let.
xnplater
# 10.10.2018 ob 08:31
sramotno, da nam težijo glede tega! slovenija v primerjavi z nemčijo ali francijo zelo malo proizvede CO2. najprej naj zmanjšajo izpuste tisti, pri katerih se bo to res poznalo, potem bomo pa še mi, če bomo mi postali največji proizvajalec izpustov...

se vidi, da so politiki osnovnošolci, ki mislijo da mora biti za vse enako...
GozdniJoža
# 10.10.2018 ob 12:18
V Mariboru so testno za okoli pol leta zaprli center za stare dizlaše in stare bencinarje. Po koncu testnega obdobja so ugotovili , da se stanje ni izboljšalo.

Očitno avtomobili le niso glavni onesnaževalci zraka.
zamudnik
# 10.10.2018 ob 09:45
Mene pa zanima, s kakšnimi avtomobili se danes vozite tisti, ki ste nedolgo nazaj skakali v zrak, da je treba od VW-ja iztožiti denar, s katerim ste kupili njihove dizle, češ da ste bili v svoji skrbi za čisto okolje prevarani.
janroz
# 10.10.2018 ob 08:36
OK, strinjam se, vendar streljate v prazno, pritiskate na tiste, ki so najmanj sporni, pozabljate na ves tovorni promet, ladijski in letalski, ki so bistveno večji onesnaževalec. Spravili ste se na tisto, kar ocenjujete, da bo multinacionalkam najmanj škodovalo! O resnosti pristopa bomo govorili takrat, ko bo EU in druge velike skupnosti jasno povedale da bodo tovrstne transporte zmanjšale za 40%, potem pa bi se poznalo na okolju. V Prekmurju boste dovolili umazano industrijo s plinom namesto da tam rastejo rastlinjaki z zelenjavo ..., ki jo sedaj vozimo od daleč in onesnažujemo okolje? Gospod minister lepo da se trudiš ampak naredi to, kar lahko, če v vrhu EU ni posluha saj doma kaj spremeni! In ko boste na naših avtocestah, hitrih cestah omejili hitrost na 110 oziroma 90 potem boste dali jasno vedeti, da vam je za okolje, za zmanjšanje izpustov in hrupa pa še varnost se bo povečala. Za to ne potrebujete nobenega soglasja neke multinacionalke.
los-t
# 10.10.2018 ob 08:20
Nemški dizelski lobi...in naši lokalni in uvoženi snobovski provincialci s svojimi VW dizli...
amigo
# 11.10.2018 ob 07:31
Električni avtomobil bo povzročil nove probleme. Ne samo, da se za njegovo proizvodnjo rabijo redke surovine, ki se nahajajo samo v nekaj državah. Morali bi vložiti milijarde v omrežje in tudi v proizvodnjo elektrike.
šešerko
# 10.10.2018 ob 12:53
ko bodo nemci naročila ki jih pošiljajo nam preusmerili drugam, bo pa Leban naslov za socialno podporo, bo talal eko evre
HOR
# 10.10.2018 ob 20:36
"...Irska pa je napovedala izjavo nasprotovanja in razočaranja, ker je bil jutranji kompromis boljši od končnega. Irsko so takoj podprli Luksemburg, Švedska, Slovenija in Danska..."

Leben si naj malo pogleda visoke BDP teh držav pa tudi cene elektrike v Danski (najvišje v EU) zaradi velikega deleža OVE (iz vetra, kar pa vsaj delno kompenzirajo z lastno proizvodnjo in tudi izvozom vetrnic...) preden bo naslednjič revno Slovenijo tozadevno brez podlage neodgovorno silil v ta bogat klub, ki mu do nadaljnjega ne moremo parirati z nadalnjimi redukcijami CO2, dodatno že sedaj pa vodimo pred njimi (razen pred Švedsko z več nuklearne elektrike) pri nižjih emisijah CO2 na prebivalca... (ob tem ima Danska neprimerno boljše vetrne pogoje za veternice, kot Slovenija)
Pri na novo kupljenih avtomobilih pa ima Slovenija manjše emisije CO2/km od, na primer Nemčije...
klik...
klik...
klik...
klik...
HOR
# 10.10.2018 ob 19:47
@Nikec3
# 10.10.2018 ob 19:17
ob tem pa Kitajsak oziroma, kar Azija, ki je največji vir CO2 emisij praktično ne sodeluje in ne bo še vsaj kakšnih 15 let (bolj verjetno pa še več)....

"...To ni res. Kitajska ima največ fotovoltaike in vetrnih elektrarn na svetu, pa tudi največ električnih avtomobilov...."

Seveda je res saj je Kitajska največji vir CO2 emisij med vsemi državami. In to, da ima tudi največ fotovoltaike in vetrnih elektrarn na svetu, pa tudi največ električnih avtomobilov je povezano s tem, da ima tudi največ prebivalcev na svetu, pa CO2 emisij tudi.
V naslednjih par desetletjih bo pa zgradila in pomagala zgraditi tudi največ termoelektrarn na premog na svetu ne sodeluje pa v zniževanju emisij CO2 saj jih do nadalnjega le viša...
In EV vozila še sploh ne pomenijo avtomatsko zniževanje CO2 emisij...!
klik...
klik...
klik...
klik...
klik...
coffeecup
# 10.10.2018 ob 19:01
Angelca že ve kaj pomeni vsak procent. In če Angelca ve kaj je zanjo dobro, potem je dobro tudi za nas, ker se ves izvoz vrti okrog izvoza v Angelčino kraljevino. Vsak upad pa dvomim, da bi nam kot dobaviteljem prinesel kake koristi.
najdise
# 10.10.2018 ob 14:53
Vse skupaj je zelo smešno.
Problem je v avtomobilih? Pogledam v nebo, vidim vsakokrat 3-4 letala, ki pokurijo v eni uri več derivatov kot jaz v enem letu.
Prihaja zima, vsi kurijo na drva, ni šans da obesiš perilo zunaj (mogoče kakšno svinjsko kračo) prezračit stanovanja ni možno.
Mogoče za nekoga ki ga zanima naj preveri. Kakšno kurivo uporablja tovorna ladja ki prispe v Koprsko luko in izpusti le te v okolje.
Zelo pa me zanima in teh podatkov nikakor ne najdem, ogljični odtis električnega avtomobila.
janezi
# 10.10.2018 ob 13:45
"Danes smo imeli politiki v EU-ju priložnost, da pokažemo, da mislimo resno. Žal smo to priložnost zamudili. Škoda za okolje," je še dodal Leben.
-------------------
ja zame ni vseeno ali se vozim drago ali ceneje.Na elektriko je zame predrago !
Vetra,vode ,sonca je premalo,ni stalno non stop. Torej spet neko govorjenje brez temeljev.
Američani so bolj realni.
neymar_psg_10
# 10.10.2018 ob 13:40
@topol: ne nakladaj, metro je rentabilen v mestih, ki imajo 1+ milijon ljudi. Kaj boš z metrojem v Ljubljani, dve postaji pa si iz enega konca na drugem...
celtic1888
# 10.10.2018 ob 12:24
30 ali 40 posto, ni važno. Dosegli ju ne bomo.
Kolupaila
# 10.10.2018 ob 11:14
" V Sloveniji povprečna starost avta znaša 11,2 leti , kar je nekako v zlati sredini lestvice."

Torej, čez noč bi radi, da bi vsi kupili ustrezna vozila. V državi, ki ima enega najslabših javnih transportov. Vlaki v katastrofalnem stanju, tujci pravi, da imamo muzejske kompozicije, večina prog je tako ali tako tehnično neprimernih za današnje vlake. Najmlajše kompozicije so stare več kot 20 let. Največji delež vozečih vozil z enim udeležencem, izrazito centralizacijo. Lahko je govoriti neku, ki ni del realnega stanja je na položaju in mu pripeljejo takšen avto kot si ga zaželi, težje je polegati v realno stanje.
Dokler ne bo kvalitetnega in dostopnega javnega prometa, ustrezne infrastrukture, kompozcije, avtobusi, tramvaj v Ljubani itd. in odprave centralizacije smo mi še daleko zadaj.
MajWill
# 10.10.2018 ob 08:53
Vsi se strinjate, zraven vas ma pa polovica doma parkiran TDi :) Tu v Nemciji ze z naslednjim letom v nekaterih mestih dizli ne bodo vec dovoljeni. Pa vas vprasam: Kaj bi rekli, ce bi z naslednjim letom bili v Ljubljani prepovedani vsi dizli, ki niso Euro 6 (se pravi vsi starejsi od 2016)?
Pa se slednji bodo slej kot prej prepovedani...
sportivko
# 10.10.2018 ob 08:17
Tem bolj zapreti središče mest, električne trole in U-Bane. Za lenuhe obstajajo tudi električna kolesa in električni skiroji.

Pejte migat, švic ni škodljiv.
B in .
# 11.10.2018 ob 14:17
Spet CO2 histerija, po drugi strani pa ista komisija zahteva od članic posebej obdavčitev za električne skiroje in kolesa, registracije ... istočasno za in proti, samo da se denar vrti in na varno mesto pristane.
Plastika, pesticidi ter odpadki vseh vrst (tudi nevarnih), so precej večji problem narave in dejanski plod civilizacijskega vpliva za razliko od CO2-ja, ki je primerjalno zelo majhen.
topol
# 10.10.2018 ob 23:13
Postavlja se mi zanimiva dilema. Vlade nekaterih evropskih držav z letalsko industrijo delajo vse, da se čimveč gospodov iz Indije ustavi pri Airbusu in naroči njihova letala. Več jih prodajo, večji je uspeh in večja je potrošnja goriva. Ker še ne potujejo toliko kot mi, je to še obetaven trga, kamor bodo prodali še veliko letal in še marsičesa. Kako lahko torej ena vlada povečuje in zmanjšuje co2 istočasno? co2 ne pozna državnih meja.
topol
# 10.10.2018 ob 22:55
Naletel sem na naslednje številke: Promet na največjih desetih letališčih v Indiji avgusta letos in primerjava glede na avgust lani. Co2 v razvijajočih državah leti v nebo. Kaj pa naj mi? Ali naj se samoomejujemo, da nam bodo na koncu še zavladali, ali uberemo pot nekega zmernega varčevanja?
Delhi DEL - 5796146 - 11.5%
Mumbai BOM - 4109304 - 4.8%
Bengaluru BLR - 2742486 - 27.2%
Chennai MAA - 1881836 - 18.7%
Hyderabad HYD - 1750320 - 21.2%
Kolkata CCU - 1717107 - 11.8%
Ahmedabad AMD - 886108 - 25.7%
Pune PNQ - 756788 - 12%
Goa GOI - 617095 - 10.7%
Trivandrum TRV - 528412 - 39.3%
HOR
# 10.10.2018 ob 18:51
"...Evropski komisar za podnebno ukrepanje in energijo Miguel Arias Canete je politični dogovor označil za "izjemno pomemben korak naprej"..."

Včasih smo se delali norca iz tistih, ki so delali na "sončni upravi", danes pa jim dajemo milijarde in pustimo, da se bistveno vtikajo v ekonomijo in prihodnost družbe...LOL
Na srečo še niso vsi izgubili kompasa (predvsem tisti, ki stojijo z nogami na tleh ne pa v ideoloških oblakih) :
"...Sistem spodbud za proizvajalce električnih avtomobilov in hibridov je sicer pravo znamenje industriji in potrošnikom, menijo v združenju. Vendar izpostavljajo zaskrbljenost, da sistem kazni in kvot, ki jih želijo evropski poslanci, ni v skladu z realnostjo in bi posegel v načelo tehnološke nevtralnosti.
V ACEA-ju vse tri institucije pozivajo, naj si prizadevajo za končni dogovor, ki bo zagotavljal pravo ravnotežje med zaščito okolja in proizvajalci ter obenem cenovno sprejemljivo mobilnost za vse državljane..."


Ko, oziroma, če bodo elektro avtomobili dovolj poceni in z zadovoljivim dometom se bodo prodajali sami, kot sveže žemljice brez subvencij (ki prihajajo od rabe fosilnih goriv) in kazni za ostale, ki ne uporabljajo elektro vozil...
HOR
# 10.10.2018 ob 17:54
"...Slovenija razočarana nad predlogom okoljskih ministrov glede zmanjševanja izpustov CO2
Minister Leben je opozoril, da to ni prava smer, ki si jo je zadal EU..."


Lebena & Co je potrebnom vprašati po zdravju, če razume kakšne stroške prinaša zmanjševanja izpustov CO2 in še posebej hitenje in prehitevanje. Nemcem je to že jasno iz izkušenj zato so malo bolj razumni in racionalni, Slovenija pa je glede tega še v slabšem potencijalu in položaju...
(in ne pozabiti, da smo tako rekoč ekonomsko usodno vezani na nemško avtomobilsko industrijo...)
x1ijn
# 10.10.2018 ob 16:17
Biomasa se smarta za zeleno energijo, in se uradno NE šteje v CO2 izpuste. Papir marsikaj prenese. Nizozemci so recimo tako "pametni", da vozijo les z ladjami iz ZDA in ga kurijo v centralah, izpusti so pa na uradno nič, ker je certificirano obnovljiv vir. Marsikaj moramo še v glavah porihtat.
hogar13
# 10.10.2018 ob 11:13
Mah dajte no s temi dizli....
Vozniki bencinarjev ste kot tisti, ki potiho prdijo. Smrdi ravno tako, samo vi lahko s prstom pokažete na koga drugega, da je kriv.
Ko boste vozili hibrida ali električno vozilo ali pa kar kolo oiroma uporabljali javni prevoz se oglašajte, do takrat pa si malo preberite o primerjavi škodljivosti med dizli in bencianarji pa boste hitro videli kako mala je razlika. Pa ne za merodajno vzet nesrečenga golfa dvojko ali trojko, ker jih praktično ni več na cesti.
Čudno pa spet, da se spotikate samo ob VW. Kaj pa Q7, X6, Land Cruiser in ostale SUV ali pa pick up mrcine, ki jih je toliko po mestih, ker imidž je pač pomemben ane?
Bombek
# 10.10.2018 ob 11:11
Naj država financira ali poda dobre subvencije za nakup novih vozil..:D Pa bo problem rešen..!
To kaj pa nakladajo na elektriko pa so sanje za prihodnost naslednjih 60 let...:D
MZ
# 11.10.2018 ob 10:52
Evropa preveč vztraja pri tej ekologiji, medtem pa ZDA, Indiji in Kitajski gladko dol visi. Evropa se pač sama strelja v koleno - in to izključno zato, ker ji vladajo neizvoljeni oligarhi, ki realnega življenja niti povohali niso.
topol
# 10.10.2018 ob 21:50
Odgovor za neymar psg 10 in o mojem nakladanju.
Res ima Varšava metro in sicer zgolj dve liniji. Varšava je neprimerno večja od Ljubljane in za mesta take velikosti metro ni najbolj primeren (res pa ni vsak metro zgolj pod zemljo) Pa ni v tem poanta. Poudariti sem želel, kako napredujejo mesta na vzhodu in ljudem zagotavljajo javni prevoz, ki je osnova. Če hočeš ljudem odvzeti možnost mobilnosti - to se dogaja z električnimi avti, potem jim moraš ponuditi nekaj namesto tega. Na javnem prevozu, ki mora biti hiter in dostopen in na zgoščeni pozidavi v mestih se v Sloveniji ne dela nič. Kako bo polnjenje električnih vozil preneslo električno omrežje in kako jih bodo polnili lastniki vozil, ki nimajo vtičnice poleg parkirnega mesta? Ne bo možno in bodo zato brez avtomobila in bodo potrebovali učinkovit javni prevoz. In v Varšavi na nekoč revnem vzhodu to vedo in delajo na tem, da ga izboljšajo svojim prebivalcem, kar jih stane miljarde.
xerces8
# 10.10.2018 ob 17:57
"Danes smo imeli politiki v EU-ju priložnost, da pokažemo, da mislimo resno. Žal smo to priložnost zamudili. Škoda za okolje," je še dodal.

No, dajati obljube je eno, izpolniti jih pa drugo.
najdise
# 10.10.2018 ob 15:28
Mene zanima kateri naš butelj se je zavzemal za 40%zmanjšanje. Ljudje božji mi nimamo niti osnovnih pogojev. V Sloveniji imamo 2 vetrni elektrarni, si lahko zamisliš bedaka, ki takšno zine.
Biomasa in les je samo nateg.
Kurjenje lesa ne pomeni, da ni izpustov CO2. Po domače, ena drva je v svojem življenju predelala več CO2 v kisik, kot ga odda pri kurjenju in to je BIO.
izo
# 10.10.2018 ob 13:16
nov dan, novo mmc brisanje mojih prispevkov po tekočem traku. resno, če ima kdo v uredništvu problem z mano, naj to direkt pove, zaklenite račun in adijo. kr tole ni za nikamor. kakšno vse greznico puščate gor od komentarjev, meni se natikate na vsako črko. adijo pamet.
pifaRifa
# 10.10.2018 ob 13:04
@LaSalle

"Poglejte kaj največ škodi ljudem, to je PM_10, oziroma mikroprašni delci. Te so najbolj rakotvorni ! Dizel ima 10× izpust kot bencinar za vsak pokurjen liter. "

[citation needed]

Študija:
Gasoline cars produce more carbonaceous particulate matter than modern filter-equipped diesel cars

"While current EU-average passenger car fleet PM emission factors are much higher for diesel than gasoline8, these values are skewed by older vehicles and do not reflect the impacts of the latest generation of after-treatment devices. Diesel passenger cars sold today in the EU/US have diesel particle filters (DPF)"

Diesel is now better than gas, study says

"In the lab (at the Paul Scherrer Institute, near Zurich in Switzerland), "gasoline cars emitted on average 10 times more carbonaceous PM at 22°C and 62 times more at -7°C compared to diesel cars," the researchers noted in their study.

"The increase in emissions at lower temperatures is related to a more pronounced cold-start effect," when a gasoline engine is less efficient because it's not yet warned up and its catalytic converter is not yet on, the study noted."
šešerko
# 10.10.2018 ob 12:51
mi smo taki norci, da ni večjih. Pol Slovenije živi od nemške avtomobilske industrije, ampak mi pametnjakoviči igramo kontra nemcem
knedlck
# 10.10.2018 ob 09:12
Kaksna gonja proti dizlom. Sej dizli EUR6 al pa bencinar EUR6 isto onesnazujeta.
Po logiki komentatorjev kle gor je pa bencin ze skor zelen. Ce dizle gonmo, dejmo se bencibarje prepovedat, vse kar ni EUR6 dol iz cest, bo zrak kuj cistejsi
pifaRifa
# 10.10.2018 ob 08:49
@Dumr
Onesnaženost zraka je velik problem, še večji problem je ker imamo v evropi definirano biomaso kot obovljiv vir (poleg raznih "zelenih certifikatov") ki je zelo velik vir PM.

V SLO so tako največji onesnaževalci ravno mala kurišča (kurjenje na drva v "gašperčkih" ipd.).

Arso kakovost zraka

In deleži posameznih sektorjev .

Biomasa pa ni zelena, zlasti če jo uvažamo iz ZDA (kar EU počne): Groene stroom - Zondag met Lubach (S08)
PONOS
# 10.10.2018 ob 08:34
Kaj politiki sprejemajo je nepomembno,kaj mi potrošniki ,posamezniki naredimo to so spremembe.Spremei sebe in spremenil boš svet.Naslednji nakup avtomobila naj bo električen,posadi kako drevo,ko zidaš novo hišo naj bo plus hiša ali vsaj pasivna,ločuj,kompostiraj,imej svoj vrt,celice na streho,dvojno napeljavo,zbiralnik deževnice itd...Poznalo se ti bo v žepu komfort ne trpi hkrati varuješ okolje.
pifaRifa
# 10.10.2018 ob 08:30
Emisije znižamo lahko na več načinov:

Učinkovitost, Bolj gospodarna raba in pa Energetska revščina.

Več tu:
3rd Science and Energy Seminar, Jean-Marc Jancovici, 29/29, March 6-11, 2016.

Velikokrat se slednji dve ne ločujeta. Zato je potrebno jasno definirati kaj se bo zgodilo ob raznih ukrepih, ki jih bomo sprejeli.
Popo
# 14.10.2018 ob 14:37
Največji onesnaževalec je tako ali tako kitajska. Čisto nič koristi ne naredimo če z regulacijami ubijemo lastno industrijo, potem pa kupujemo poceni kitajske izdelke ki so brez okoljevarstvenih standardov. Najlažje je samo nabit davek pa pobirati kazni.
Gepard007
# 10.10.2018 ob 19:54
Saj lahko mi celo presežemo te cilje, če nas je volja...
HOR
# 10.10.2018 ob 18:39
Ob vsem tem besedičenju in paničarjenju o CO2 in porabljenih milijardah se do sedaj, odkar se uveljavljajo neki anti CO2 ukrepi, nismo praktično globalno kaj premaknili glede CO2 emisij ( pa tudi nič extra klimatsko extremno katastrofalnega se ni zgodilo in se ne dogaja) za resen premik v nadaljevanju pa se zahtevajo nerealno visoki stroški v višini ca 2,5% vsakokratnega letnega globalnega BDP ( kar je celo več, kot bi naj znašal klimatska škoda, tako, da bi z ukrepi naj pridelali 0,5% global BDP minusa - tako pač funkcijonirajo apetiti klima alarmistov...), ob tem pa Kitajsak oziroma, kar Azija, ki je največji vir CO2 emisij praktično ne sodeluje in ne bo še vsaj kakšnih 15 let (bolj verjetno pa še več)....
klik...
klik...
mali_piscek
# 10.10.2018 ob 17:13
G. Jure Leben, Master of Science na področju okoljskih študij, vprašujem vas:

1) Od kod bo prišla energija za elektrificiran transport? Ali bo ta energija ekološko neoporečna?
2) Do kdaj bomo imeli potrebno infrastrukturo?
3) Ali je na svetu dovolj litija, kobalta in bora za prehod na obnovljive vire?
4) Ali je 7,5 milijarde ljudi, ki bi živeli po standardu razvitega sveta, preveč za okolje?

G. Jure Leben, kar sanjajte o uresničljivosti idej okoljevarstvenikov. Še dobro, da niste predlagali 100% znižanja izpustov CO2.
Plavica1
# 10.10.2018 ob 15:39
najdise # 10.10.2018 ob 14:53

Britanska nevladna organizacija Environmental Investment Organisation (EIO), ki si prizadeva za aktivno reševanje problema podnebnih sprememb, preko koncepta Engaged Tracking letno razvršča največja svetovna podjetja glede na njihove emisije toplogrednih plinov in transparentnost. Po nedavni raziskavi v organizaciji ugotavljajo, da Teslin Model S ni nič boljši z vidika emisij kot vozila na bencin ali dizel.
pifaRifa
# 10.10.2018 ob 15:01
@najdise
Ogljični odtis električnega avtomobila je seveda predvsem odvisen od ogljičnega odtisa elektrike.

[url="https://www.sciencedirect.com/scie
nce/article/pii/S1361920916307933"]Elect
ricity carbon intensity in European Member States: Impacts on GHG emissions of electric vehicles
[/url]

Načeloma je v EU manjši odtis kot od ICE. Najmanjši na Švedskem in Franciji - ki imata velik delež jedrske energije.
Kazalo