Drugi opomin smo dobili tudi zaradi pesticidov. Foto: BoBo
Drugi opomin smo dobili tudi zaradi pesticidov. Foto: BoBo
Slovenija se je strinjala, da bo več odlagališč zaprla ali posodobila. Foto: BoBo

V vseh treh primerih gre za druge opomine.

Če v dveh mesecih ne bo ustrezno ukrepala, lahko Evropska komisija zadeve predloži Sodišču EU-ja. Poleg Slovenije je drugi opomin zaradi neupoštevanja predpisov o trajnostni rabi pesticidov dobilo še šest držav: Belgija, Bolgarija, Danska, Litva, Luksemburg in Poljska.

Komisija od vseh sedmih držav zahteva, naj zagotovijo popolno skladnost z okvirno direktivo o trajnostni rabi pesticidov, ki določa pravila, s katerimi naj bi se zmanjšala tveganja in vpliv uporabe pesticidov na zdravje ljudi in okolje. Teh sedem držav članic direktive še vedno ni v celoti preneslo v nacionalno zakonodajo, čeprav bi to morale storiti do 26. novembra lani.

18 odlagališč še vedno spornih
Belgija, Litva, Poljska in Slovenija so direktivo prenesle delno, vendar še vedno obstajajo pomanjkljivosti, na primer glede sistemov potrdil za poklicne uporabnike ali zahtev v zvezi z varstvom vodnega okolja. Bolgarija in Luksemburg nista priglasila nobenih ukrepov. Z drugim opominom komisija od Slovenije zahteva, naj svoja odlagališča uskladi z zakonodajo EU-ja. V skladu z zakonodajo EU-ja bi morala biti odlagališča le skrajna možnost, pri kateri je treba zagotoviti, da ne bo škodljivih vplivov na zdravje ljudi in okolje.

Obstoječa odlagališča dobijo obratovalno dovoljenje samo, če izpolnjujejo vrsto pogojev. Slovenija se je strinjala, da bo več odlagališč zaprla ali posodobila. Čeprav je bil dosežen napredek in je zdaj vzpostavljen ustrezen sistem ravnanja z odpadki, 18 odlagališč še vedno ni v skladu z zakonodajo.

Deset odlagališč komunalnih odpadkov nima ustreznih dovoljenj, osem pa jih še vedno deluje, čeprav so nacionalni organi zavrnili izdajo potrebnih dovoljenj. Tretji opomin pa se nanaša na železniški prevoz. Evropska komisija poziva Slovenijo, naj svoje nacionalne predpise uskladi z direktivo o interoperabilnosti železniškega sistema.

Namen zakonodaje je uvesti spremembe opisa železniških sistemov, podrobno pa določa tudi postopke njihovega preverjanja. Rok za prenos zakonodaje je bil 31. december lani.