Evropska unija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.6 od 19 glasov Ocenite to novico!
Učilnica, razred
OECD: Učiteljski poklic manj privlačen tudi zaradi nižjih plač v primerjavi z enako izobraženimi. Foto: BoBo

Dodaj v

Večina držav EU-ja ima premalo učiteljev, Slovenija jih ima preveč

OECD: Učiteljski poklic manj privlačen tudi zaradi plače
22. februar 2018 ob 17:57
Bruselj - MMC RTV SLO, STA

V večini držav Evropske unije se že spoprijemajo s pomanjkanjem učiteljev ali pa jih to še čaka, vendar pa številne države še vedno nimajo pripravljenih ustreznih ukrepov. Slovenije ni med njimi, temveč ima nasprotno: preveč učiteljev.

Največ učiteljev primanjkuje pri tehničnih predmetih, kot sta matematika in fizika. Skrb vzbujajoče je tudi, da so učitelji vse starejši, pada pa tudi vpis na pedagoške fakultete, kaže poročilo o pedagoških poklicnih poteh, ki ga je pripravila evropska mreža za izmenjavo podatkov o izobraževanju Eurydice.

Slovenija je v poročilu omenjena kot država, kjer ni pomanjkanja učiteljev, država se spoprijema s presežkom števila učiteljev, med omenjenimi razlogi za to pa so starajoče se prebivalstvo, gospodarska kriza in varčevalni ukrepi.

Evropska komisija je lani maja sprejela posebno poročilo, v katerem je na ravni EU-ja predlagala ukrepe za pomoč državam članicam pri reformah izobraževanja, o pomanjkanju učiteljev pa so pred mesecem dni na prvem evropskem vrhu o izobraževanju spregovorili tudi evropski ministri za izobraževanje. Ti so podprli prizadevanja, da je treba v EU-ju razviti skupni program za modernizacijo izobraževanja in učiteljem ponuditi boljšo oporo.

Na padanje zanimanja za učiteljski poklic je v lanskem zborniku kazalnikov v izobraževanju opozoril tudi OECD, med razlogi za to pa so tudi plače učiteljev, ki so nižje od plač zaposlenih, ki imajo primerljivo izobrazbo.

K. T.
Prijavi napako
Komentarji
gartnerm
# 22.02.2018 ob 18:42
Imeli na obisku nemške učitelje...4500 eur neto plače, vendar jim učiteljev manjka...

Imeli na obisku švedske učitelje....7000 eur neto plače, vendar jim manjka učiteljev...

Ker? Ker večina raje dela za manj, recimo za 3000 in imajo manj stresno in naporno službo...tako pravijo kolegi.

Pri nas jih je preveč, ker je FF do leta 1996 vpisovala po 25 geografov in v podobnem številu tudi psihologe, zgodovinarje, primerno več tujih jezikov itd. No po letu 1996 pa krepko čez 100 na letnik, vse do danes. Zraven se je število učencev zmanjšalo. V srednjih šolah se je število učiteljev od 2008 do 2013 zmanjšalo z 12000 na manj kot 9000. In jasno je, da se potem ni zaposlovalo mladih učiteljev. Faksi so pa hipertrofirali, ker so bili plačani po glavi....danes hodi namreč na fakultete v programih 85%!!!! generacij (v gimnazije pa cca 30%). Zato je učiteljev preveč, mladih učiteljev je dejansko med zaposlenimi zgolj 4%.
Da si pa upate novinarčki pritiskat na zaposlene v smislu trga, čez učiteljčki, saj učijo lahko na vas mladi, ki bodo učili zastonj, se pa ne bo zgodilo, Je preveč pobalinsko.
Insider No. 1
# 22.02.2018 ob 19:07
@gartnerm

4500 evrov neto v Nemčiji? Haha, da se ne polulam od smeha. Kvečjemu bruto. Pa še to po večletnih izkušnjah.
Ramus
# 22.02.2018 ob 18:36
Štruklove brigade pa korakajo,....
el-ninđa
# 22.02.2018 ob 18:35
verjetno sta prva dva komentirala kar v prazno ... ni mišljeno, da je v šolah preveč učiteljev, ampak so to mladi, ki imajo izobrazbo in nimajo službe!!!
tureavanture
# 22.02.2018 ob 18:35
očitno je že plača dovolj dobra in delo precej lahko, da je takšno zanimanje pri nas
nuLanuLa
# 22.02.2018 ob 19:35
Pri nas gredo študirati ljudje, da imajo bone in napotnice. Pa na magisteriju srečaš tudi marsikateo tako cvetko, ki ni nič ni jasno. Zna pa se piflat nepomembnosti in delati vaje. Kritično in poglobljeno razmišljanje pa je zanje vas na Kamčatki; nekaj kar nikoli ne bodo videli.
Insider No. 1
# 22.02.2018 ob 19:15
Še dokaz, da ne bom obtožen širjenja "krive vere". VIR

V tabeli imate najnižji znesek 3 1127 bruto na mesec (Berufstart - na začetku) in po 20 letih max. 4 613 bruto.

Pod tabelo lepo piše: Bruttogrundgehalt bei einer Vollzeitstelle, angegeben in Euro
Torej osnovna bruto plača pri polnem delovnem času, navedena v evrih.
M1h4l3k
# 22.02.2018 ob 19:00
Zavajajoč naslov in še slabo pojasnjeno, da podatek pomeni preveč učiteljev na trgu, ne v šolah. Enako se lahko zapiše za številne poklice, kjer mladi ne dobijo službe.

Dodatno me zmotijo komentarji, ki spet gledajo skozi številke in kvantiteto in ne kvaliteto.

Kvaliteto ne dobiš z nizkimi plačami. Kvečjemu jo rušiš s tem, da je država (pedagoška fakultsta) s preveč diplomiranci povzročila dumping. V privatnem sektorju taka panoga ali podjetje ne preživi na dolgi rok. Mu povsem upade konkurenčnost in potem zapre vrata, konga drugi prehitijo. Enako se bodo zapirala vrata slovenskih javnih šol, če se ne izboljša status poklica učitelja in išče rešitve, ki bodo izboljšale kvaliteto (ter tudi zadoovoljstvo) učiteljev in vzgojiteljev, ki dejansko delajo z našimi otroci.
gartnerm
# 22.02.2018 ob 18:56
Suicider ... in zato ker si ti preveč delal, te najbrž niso želeli obdržati in si šel raje v gospodarstvo?
Miha.Z
# 22.02.2018 ob 18:35
OECD poročilo

da ne bo trpel kvazi interpretacij
leond
# 22.02.2018 ob 19:31
Meneskrbi nekaj drugega. Star sem 26 let, končujem naravoslovno smer študija in odhajam na PhD. Ampak vse kar je komaj naredilo maturo oz. večina tega, je šlo na pedagoški faks. Skrbi me kvaliteta znanja, ki ga bodo dobili moji otroci. In to resno.
M1h4l3k
# 22.02.2018 ob 19:06
Veliko je navadbo kritik tukaj v komentarjih kako nas kapitalisti uničujejo in ves dobiček (dobrobit) zase vlečejo z mizernimi plačami za svoje delavce, ker jih država ne zaščiti.

Tukaj se država obnaša kot kapitalist do učiteljev (in tudi ostalih), ker špara na vlaganju v javno šolstvo (sem sodijo tako oprema kot plače) zato, da bi bil potem denar za "prijateljske" razpise ala TEŠ, 2 TIR,...

Ja, mi iz privatnega sektorja nočemo višjih davkov in dragega državnega aparata. Ampak pri tem pozabljamo, da niso glavni problem plače javnih uslužbencev...ampak korupcija, predvsem pri javnih naročilih in naročil mimo razpisov s strani javnih zavodov. Politiki pa si manejo roke s strategijo "deli in vladaj" in skregajo med sabo zaposlene v javnem in zasebnem sektorju, da ti ne vidijo dejanskih kraj.
mertaus
# 22.02.2018 ob 20:18
@insider

Pa se to: ucitelji v nemciji zaradi vseh ugodnosti statusa uradnika in varnosti zaposlitve ne smejo stavkati ...
gartnerm
# 22.02.2018 ob 21:05
Sorrento pojma nimaš:
imam 34 dni dopusta. Na delovnem mestu moram biti 16.-18. avgusta (odvisno od tega kdaj je vikend), zadnji delovni dan pred glavnimi počitnicami je 8. julij. OK??

Delovni vikendi: 4 krat matura ob sobotah; športni dnevi, tekmovanja, ekskurzije, nadomeščanje za podaljšane počitnice. Moj rekord je 20 delovnih sobot v enem letu. Manj kot 8 delovnih sobot še nisem imel.

Letos za 1. maja imamo natančno 2 dneva več "počitnic" kot ti, ko moram koristiti dopust - tako kot ti - to sta 3. in 4. maj.

Če komu morda celo zmanjka ur, jih mora nadomestiti z doprinosom....no poznam morda 4 predpenzioniste, ki bi morali dan ali dva prinesti not, ker nič več ne delajo, ampak upam, da mi pri 65 ne bo treba zaradi tebe delat na 100%.

Zato se umiri, če ne pa pridi na obisk, hitro boš pobegnil, verjemi. Boš preveč utrujen že po 45 minutah.
softundsicher
# 22.02.2018 ob 20:37
Problem je kvaliteta, ne kvantiteta. Iz moje generacije so se na pedagoško fakulteto vpisovali tisti, ki na specilizirani faks niso bili sprejeti. Tisti, ki niso bili sprejet na študij matematike, so šli na pedagoško smer matematika, itd... V upanju, da bodo dobili službo izven pedagogike. No, te sreče niso imeli. In zdaj imamo en kup brezposelnih profesorjev. In drugi kup - zaposlenih profesorjev, ki so brez kakršnekoli želje po pedagoškem delu. Na srečo je pa nekaj tudi tistih, ki so profesorji s srcem, dušo in znanjem. Ti pa niso motivirani, ker so jih preobremenili z birokracijo.
JohnSmith
# 22.02.2018 ob 19:50
@gartnerm: Imeli na obisku nemške učitelje...4500 eur neto plače, vendar jim učiteljev manjka... Imeli na obisku švedske učitelje....7000 eur neto plače, vendar jim manjka učiteljev...

Čista laž. Celo v tej analizi OECD so navedene plače in če ne bi bil tako len, bi se lahko prepričal, preden širiš laži. Povprečna plača učiteljev je na Švedskem samo za okrog 10 % višja od slovenskega učiteljskega povprečja. Nemška povprečna neto plača učitelja s 15 letnim stažem pa je za 100 % višja od slovenske in znaša okrog 3.400 evrov.

Vir: OECD, https://data.oecd.org/eduresource/teachers-salaries.htm
Maljutka
# 22.02.2018 ob 23:16
Jaz sem vedno želel biti učitelj. V gimnaziji sem bil v svoji generaciji med najboljšimi dijaki, od nekdaj sem izredno rad učil druge (in seveda tudi sebe). Ni bilo lepšega, kot nekomu z enostavno, živo razlago približati kakšno tudi bolj komplicirano temo. Sploh je bilo lepo, če si je kdo po moji pomoči občutno izboljšal ocene - in teh ni bilo malo. Nekateri, ki sem jih učil, so celo vzljubili predmete in snovi, ki sem jim jih predstavljal. Občutki pri tem so mi bili sploh noro lepi.
Od učiteljskega poklica me ni odvrnila plača, o kateri je zadnje čase v medijih veliko govora. Sploh ne. Ta se mi je zdela in se mi zdi solidna. Odvrnilo me je predvsem zavedanje, da je učitelj vse manj učitelj in vse bolj birokrat, motila me je porazna disciplina v razredih, motilo me je, da so pravilniki postali kontraproduktivni in so v veliki meri prispevali k padcu avtoritete učitelja. Motilo me je tudi opažanje, da je vse manj učiteljev res učiteljev, ki imajo dijake in svojo stroko srčno radi in ki jim je poučevana stroka in pa poučevanje del življenja, ki ga ne opravljaš samo zaradi plače.
Tako nekako. Postal sem del slovenskega gospodarstva. Pedagoško žilico uporabljam pri mentorstvu mlajšim kolegom, tu pa tam izvedem tudi kakšno strokovno in tudi poljudno predavanje. V zadnjem času s svojimi otroki odkrivam nove pristope pri poučevanju - združujemo igro in učenje, oboje se prepleta in prehaja eno v drugo. Rezultati so neverjetni. Metode bi si res želel aplicirati tudi na širšo populacijo, a žal za kaj takega v našem šolstvu ni prostora.
megan
# 22.02.2018 ob 21:00
V Slovenije je učiteljev preveč, ker pač lahko vsak, ki je nekako spackal gimnazijo postane učitelj, kar je zelo zgrešeno. Delo in poslanstvo učiteljev je le preveč pomembno, da bi ta poklic lahko opravljal kar vsak. Pedagoška fakulteta bi morala bit zahtevnejša, pogoji za vpis pa strožji.
Če bi zaostrili pogoje in pred vpisom preverili posameznikove sposobnosti za opravljanje učiteljskega poklica, na pedagoški fakulteti ne bi pristali tudi taki, ki so pač morali nekaj postat, pa niso vedeli kaj bi. Nekaj vedeti in razumeti še niti zdaleč ne pomeni tudi znati razložiti in naučiti. Poklic učitelja potrebuje tudi človeka z veliko mero potrplenja. Hkrati mora imet avtoriteto in bit sposoben ustvarit red in imet tudi zelo visoko stopnjo empatije. Res ne more kar vsak bit učitelj ...
Saj je tudi sedaj obstajajo dobri učitelji, veliko jih je, ampak, vmes je tudi nekaj slabih. Če bi bili pogoji strožji in bi sprejeli samo tiste maturante, ki so res primerni za ta poklic, bi v vrstah učiteljev ne bilo toliko slabih, ki zmanjšujejo ugled tega poklica in delajo precej škode.
Lluka
# 22.02.2018 ob 20:08
3-4 mesece dopusta? kje si pa to videl? Pa kdo ima toliko? To bi pa rad videl. naša je od 6 julija pa do 20 avgusta doma. Ur ima toliko da bi bila lahko res 2 meseca doma (jih oddelala v šoli), in da o tistih urah ki dela doma za šolo ne omenjam....(zvečer od 20-23h vsak dan), priprava za jutrišnji dan, iskanje materjalov, iskanje zamisli, idej.... itd. itd. NEkdo pač očitno nema stika z realnostjo.....
zaposleni
# 22.02.2018 ob 20:04
Gartnerm
Si mogoce primerjal place inzenirja v Sloveniji ter placo inzenirja v niti ne tako oddaljeni Avstriji, Nemciji?
Lluka
# 22.02.2018 ob 20:04
benti.. naša pa dela za 1460 bruto....... za 24 otrok (vsako leto) od tegaletos 4 zreli za nižji razred, 3 zreli za posebno šolo in 2 zrela za šolo za begunce iz tujine. Da o starših ki ji visijo za vratom ne govorim......
komentator2
# 22.02.2018 ob 21:15
Sami nakladači. Nihče še sploh od daleč ni videl "realnega" obsega dela učitelja, pa tukaj pametuje v fakultetni ekspertizi ala "sem videl sosedovo tovarišico že ob 11.30h doma", "saj imajo samo 45min ure", "samo večje plače bi imeli, naj gredo v realni sektor" ... , kaj šele, da bi se kdo izkusil v tem! Izkusil mislim, z vso odgovornostjo.

Meni se vedno bolj dozdeva, da iz vseh vas strokovnjakov zeva le tista tipična slovenska lastnost po imenu ZAVIST. Oblečena v paradigmo: ojej moja krava je crknila, pa naj še sosedova! PREVOD: če imam jaz malo, mora imeti tudi sosed malo.

Zanimivo, da rtvslo ves čas lansira novice, ki plačevalce njihovih položnic razdvajajo.

Čisti populizem, brez vsebine, tako kot 95% vseh teh polpismenih strokovnjakov, ki tukaj pišejo.

Output je sorazmeren z inputom. In kvalitete ti pri Kitajcih ne boš našel - če razumeš, kaj želim povedati.

Dejstvo pa je, da so se začela plačna sorazmerja rušiti s to vlado. Kdo je pristal na krčenje in kdo ne, vam, strokovnjaki, najbrž ne bo potrebno dolgo razmišljati, saj dajete vtis, kot, da imate najmanj dva faksa iz astrofizike.

Pa še ena zadeva, ne dajajte vseh učiteljev v isti koš. Tako kot imate tudi vi problematične kolege (gnila jajca) v svojih vrstah, so problematični zaposleni povsod, tudi v šolah. Nalijte si pa najprej čistega. Ne selektivno proč gledati. Ne boste verjeli, a obstaja veliko sposobnih, marljivih in strokovnih učiteljev v šolskem sistemu, ki jim je mar.

Sam nisem učitelj, vem pa kaj vse dela žena kot profesorica in kdaj hodi domov, kdaj se v šoli odštempla, kdaj vse mora biti na seminarjih in nepotrebnih usposabljanjih (ker za to pa v šolstvu je denar), kdaj vse popravlja teste (no, na te delovne ure in noči pa kar vsi lepo pozabljate), kdaj lahko greva na dopust (le med dragim časom počitnic), kdaj vse pridejo starši v spremstvu odvetnikov v šolo, kdaj so govorilne ure in roditeljski sestanki, koliko administracije se skriva za vsakdanjikom, ...

Je res želja, da v tej državi razvrednotimo vse kar imamo in ljubimo? Kako bo izgledala prihodnosti? Brez načel, brez norm, brez spoštovanja, brez denarja ... ahhh brez veze.

Lahko noč otroci.
endrug
# 22.02.2018 ob 20:14
Ja, seveda. Učiteljem vzet in dati vojski.
America first.
Niste normalni. Narobe svet.
bluppo
# 23.02.2018 ob 07:04
Osnovnošolci so preobremenjeni, nesposobni učitelji jim samo nalagajo obveznosti in domače naloge, ker v okviru rednega pouka jih niso sposobni vsega naučit, potem pa naj se starši, ki že tako preveč plačujemo za učiteljske plače, še ukvarjamo doma z njimi!!

Osnovnošolci so večinoma preobremenjeni zaradi staršev, ker se pač nimajo časa ukvarjati z njimi in jih potem pošiljajo v nešteto krožkov in popoldanskih aktivnosti.

Domače naloge pa niso zato, ker učitelj nebi bil sposoben naučiti vsega v eni uri (itak se ne da), ampak zato, ker so človeški možgani ena taka hecna stvar, ki si zadeve bolj zapomnijo le na takšen način, če neko stvar večkrat obsdelajo. Zato so pa pomembne naloge.

Če bi se več staršev ukvarjali doma z otroki bi bilo marsikaj drugače. Če nimaš casa za otroka je boljše, da ga nimaš, ne pa da pričakuješ, da se bodo učitelji ukvarjali z njim. Če se 2 starša nimata časa ukvarjati z 1 otrokom, kako naj se 1 učitelj ukvarja s 30imi?
bluppo
# 22.02.2018 ob 23:52
Sorrento moraš se pač sprijazniti, da o nekaterih stvareh nimaš pojma.

Moja ima pri 12 letih delovne dobe 24 dni dopusta. Ta dopust lahko koristi v času šolskih počitnic.
Res, da je med letom več dni doma od tega dopusta ampak zato, ker ima precej nadur, ki jih ne more imeti izplačanih in jih lahko koristi le - v času šolskih počitnic. Med krompirjevim gre velikokrat delat (ni nujno, da vse dni), prav tako lahko v ostalih. Tisti učitelji, ki nimajo dovolj nadur hodijo med poletnimi počitnicami pač delat.

To, da lahko vzamejo dopust in da jim ure pač odpadejo je tudi ena nebuloza. Ja zakonodaja to dovoljuje, vendar mora ravnatelj odobriti. Eni odobrijo drugi pac ne. Ure pa morajo biti nadomeščane - nadomestiti jih mora drugi učitelj. Tako, da je se tale zadeva pri jemanju dopusta - delo preložis na sodelavce. Vsi se s tem ne strinjajo.
našejenaše
# 22.02.2018 ob 23:37
Dajte, dajte.... bom povedal iz prve roke.Sem učitelj v OŠ v SLO in po 20 letih dela zaslužim okoli 1250 (odvisno od meseca) evrov neto. Sem svetovalec v 39. plačnem razredu. Moja sestrična je učiteljica v OŠ v Münchnu in s približno enakim delovnim staže, zasluži okoli 3000 evrov neto. Ima enako delovno obremenitev kot jaz! Zato nehajte o preplačanih učiteljih in ne berite statistik tako, kot vam ustreza. V bistvu smo vsi v SLO premalo plačani (od delavca za strojem do medicinske sestre). Denar v šolstvu se da privarčevati na drugih področjih. Ogromno denarja. Ravno se sprejema novi zakon (zakon o spremembah in dopolnitvah ZUOPP-1), ki bo naše šolstvo zopet podražil tako, da se bodo v šolstvu zaposlili novi ljudje. Po moje jih bo nekaj sto, ali celo tisoč. Javnost o tem ne ve nič...oziroma se o tem javno ne vodi debata. Dokler bomo imeli državo, ki zagovarja kvazi strokovnjake (velikokrat starše otrok in njihove podpornike), bomo imeli vedno dražje šolstvo, ki bo hkrati vedno manj kvalitetno. Pa lep pozdrav!
samo.hladnik
# 22.02.2018 ob 20:21
V svetu je normalno, da so v javnem sektorju (sploh pa v šolstvu) plače zaradi velike varnosti zaposlitve in relativne udobnosti bistveno nižje kot v gospodarstvu.

Slovenija je narobe svet!
theone
# 22.02.2018 ob 18:39
Struklove brigate korakajo ker jim ostal narod ki ne dela v javni upravi dopusca tak sistem in mirno gleda kako jim sd in smc daheta vas denar da delajo nic, s 33 dnevi dopusta in v petkih ob 13h domov
naš človek
# 23.02.2018 ob 04:11
Nekateri tu imajo očitno vtis, da se popravce dela pri hišniku, maturitetni esej pa bere čistilka ...
Čas priprave je sicer odvisen od predmeta in učitelja, ampak zlahka doseže čas, prebit v razredu, posebej pri jezikih je treba redno brati 25x par strani nebuloz. Predvsem pa resno podcenjujete stres. Poskusite preživeti eno uro s petimi hiperaktivnimi otroki, potem pa to pomnožite s 5 in raztegnite na cel dan, 5 dni na teden (+kakšna sobota), da ne govorimo o starših, ki ne pridejo na govorilne ure na klepet, ampak prej zahtevat petice za ljubega sinka, ki za gimnazijo niti ni sposoben
gartnerm
# 22.02.2018 ob 22:18
In ko komentarji pod novico ne gredo v pravo smer, administrator to pomakne v oddelek EU :), me prav zanima, kdo je tale K. T.
megan
# 22.02.2018 ob 21:30
@gorcin
Kaj misliš s tem "V Slovenije je učiteljev preveč, ker pač lahko vsak, ki je nekako spackal gimnazijo postane učitelj, kar je zelo zgrešeno."?

S tem mislim, da je na pedagoško fakulteto sprejet vsak, ki je uspel končat gimnazijo. In glede na to, da je na pedagoški fakulteti na mnogih smereh zelo malo osipa - skoraj vsi vpisani tudi končajo študij, to pomeni, da lahko skoraj vsak, ki je končal gimnazijo postane učitelj. To pa nikakor ni dobro, ker vsak ki je končal gimnazijo pač ni primeren za poklic učitelja. Treba bi bilo uvest sprejemne izpite, kot še na mnoge druge fakultete. Primernost posameznika za poklic učitelja niti ni toliko odvisna od tega, kako uspešen je bil kot gimnazijec, ampak od tega ali zna stvari primerno razložit, ustvarit red, ali ima dovolj empatije in predvsem potrplenja.
Nekako samoumevno se zdi, da morajo tisti, ki želijo študirat na likovni ali glasbeni akademiji, na AGRFT, na fakulteti za arhitekturo, fakulteti za šport ... dokazat, da imajo za to ustrezne sposobnosti - talent in talent bistveno bolj vpliva na to ali bodo sprejeti ali ne, kot pa uspeh na maturi. Ne vem zakaj se nam ne bi zdelo enako samoumevno, da bi morali ustrezne sposobnosti dokazat tudi tisti, ki želijo bit učitelji.
naš človek
# 23.02.2018 ob 04:13
Razredne ure, ko se rešuje vse šolske, družbene in tudi (ali kdaj predvsem) družinske težave so skoraj neplačane ...
Ata
# 22.02.2018 ob 20:18
leond>
Meneskrbi nekaj drugega. Star sem 26 let, končujem naravoslovno smer študija in odhajam na PhD. Ampak vse kar je komaj naredilo maturo oz. večina tega, je šlo na pedagoški faks. Skrbi me kvaliteta znanja, ki ga bodo dobili moji otroci. In to resno.

Že večkrat sem poslušal podobne zgodbe in se zelo strinjam z ugotovitvijo. V praksi to pomeni, da imamo med šolniki, seveda s svetlimi izjemami, predvsem intelektualne naplavine. Ker poznamo tudi kadrovsko sliko, kjer je ženski del zastopan z okoli 80%, enačba postane berljiva!
Miha.Z
# 22.02.2018 ob 18:46
@el-ninđa
nisva se razumela. moj namig je v smislu bonbončkov, ki jih javni servis servira za oblikovanje javnega mnenja v času pogajanj. številke si lahko vsak sam pogleda in si oblikuje mnenje. daljši članek in celovitejši pregled / analiza bi prikazala bolj realno sliko.
el-ninđa
# 22.02.2018 ob 18:39
@Miha.Z
kako si ti razlagaš poročilo? očitno je za tebe dovolj, da nas skoraj Kosta Rika in Kolumbija in podobne lovijo.
sam pa sem učitelj in nimam 3166 EUR plače mesečno :\
gartnerm
# 23.02.2018 ob 00:22
Oh, El Torro, ti očitno že veš, da je to vse, kar počnem 18. avgusta na delovnem mestu. Se strinjam s tabo, delo uradnika v času, ko ni pouka je tako, kot da ne bi bil v službi. Načrtuješ, pripravljaš papirje, greš na kavo, imaš sestanke, analiziraš..... Tako je, takrat smo učitelji uradniki kot tisti v Ljubljani, ki naše delo ocenjujejo v denarju v povprečju za 500 eur manj vredno kot njihovo. No ko pridejo na šolo dijaki, se zančne rokenrol....ki ga pa ti El TOrro očitno ne razumeš.
gartnerm
# 23.02.2018 ob 00:19
Evo Maljutka, večino podpišem, vendar je plača v naši družbi tudi pomemben dejavnik, ki določa pomembnost določenega poklica in glede na to, kako razmišljaš, ne verjamem, da si nisi bil v gospodarstvu sposoben izboriti boljše plače kot 1200 eur neto.
našejenaše
# 22.02.2018 ob 23:20
Koliko učiteljev še čaka na službo.To je dokaz nepravilnega uravnavanja študija s strani države!
gartnerm
# 22.02.2018 ob 20:59
Zaposleni, nisem preveril in se strinjam, skrajni čas je, da inžinirje, če so dobri, zahtevajo višje plače. Če so taki, kot so bili v firmi mojega očeta pa ne. Je moral on s srednjo izobrazbo, ki mu je niso priznali narisati vse še enkrat, ker so vse zafural in potem na CNC mašini naredit oni so se pa v pisarni sončili. Tu je marsikje v javnem sektorju podobno, tudi v šolah marsikdaj, a to naj spreminjajo menedžerji in politiki, sam pa ne pristajam, da bodo uradniki v Ljubljani prejemali višjo plačo kot mi, ki garamo s srednješolci petek in svetek brez nadur in za 1,5 eur za razredništvo ob sobotah in nedeljah v tujini in doma....jok, dovolj.
gartnerm
# 22.02.2018 ob 20:46
Lej, insider, meni je tako plačo navedel učitelj iz Hamburga, star 40 let. Vem, da imajo sicer plače različne, ampak lagal se ni. Predvidevam, da imajo zraven še dodatke, ne vem zakaj, bi mi navajal večjo plačo, lažem se pa ne, ni moja navada.

Sem pogledal tvoj vir, ta trdi, da za gimnazijskega profesorja je osnovna plača začetnika v Hamburgu 3890 eur bruto (v Berlinu 5000 eur), v Sloveniji 1373 eur bruto. Če vzameš izračune na spletu to pomeni neto v Hamburgu (po nemškem sistemu) 2666 eur neto (v Berlinu 3296 neto) v Sloveniji po slovenskem 928 eur.

Učitelj po 20 letih dela v Hamburgu ima bruto 4857 (3212 neto) v Berlinu pa isto kot začetnik 500 bruto in neto 3296.
V Sloveniji je povprečni učitelj ob prehodu v penzijo v 37 plačnem razredu, saj jih let 5% prileze do svetnika, to pomeni, da ima povprečni učitelj po 40 letih 1954 eur bruto plače, kar znese 1259 eur neto. Če bi dal 20 let bi pa moral dati bruto cca 1737 eur bruto.

To je tvoj vir. Sem se pa zraven naučil, da imajo v Nemčiji zelo različne plače, glede na to, koliko stare učence ali dijake učijo. Hvala.

Zato ti navajam še ta vir, kjer so navedene tudi plače 7000 eur bruto in več. In seveda celo samo 2200 eur.... Prav tako bi moral pogledati dodatke (nadurno delo, migranti, potovanja, potni stroški, prehrana itd). Ki jih ni malo. Imajo pa Nemci še eno posebnost, sobotno leto: štiri leta si izplačuje manjšo plačo, čeprav dela polni delovni čas in potem lahko eno leto počiva, študira, potuje in dobiva denar od prej. Vsak učitelj ima svoj kabinet s svojim delovnim prostorom....itd itd. Vir: https://www.tresselt.de/besoldung.htm
firbec111
# 22.02.2018 ob 22:34
sorrento

Delovni Poljaki odhajajo, prihajajo pa religozno in natalitetno usmerjeni Pakistanci, Afganistanci ipd.

Vedno več je t.i. no go zones, kjer Angleži in državna policija nimajo kaj iskati. Britanistan v nastajanju!

predvidevam, da komentiraš napačno temo. išči pod britanijo zapuščajo eu delavci
gorcin
# 22.02.2018 ob 20:43
Za ta članek sem prijavil naslednjo napako:
---------------------------------------------------------------
Napaka v novici: Napaka je celoten članek objavljen brez nobenih povezav na relevantne podatke.

Omenjate Eurydice... Govorite mogoče o tem poročilu ali o nekem novejšem. Omenjate poročilo OECdja... o katerem poročilu govorite.
---------------------------------------------------------------
Upam, da bodo napisali o katerih poročilih se pogovarjamo...
alcatraz
# 22.02.2018 ob 19:54
okej, kaj je s temi statistikami?
pri nas vsi jočejo zaradi kadrovske podhranjenosti.
v primerjavi s tujino jih je pa v vseh segmentih javnega sektorja pol preveč.
kje je resnica?
Insider No. 1
# 22.02.2018 ob 19:16
*Najnižji znesek 3 117 bruto.
M1h4l3k
# 22.02.2018 ob 19:16
Plus...

...višje plače nižje plačanih javnih uslužbencev ne gredo v taki meri v akumulaciji premoženje, ker si ta plačna skupina redko lahko privošči varčevanje. Večina povišanja bo šla v potrošnjo v zasebni sektor, kar pomeni večjo ekonomsko aktivnost. Razen, če se država boji inflacije oziroma pregretosti gospodarstva? Potem razumem nasprotovanju zvišanja plač. Drugače težko. Ker se bi večina zvišanja najverjetneje vrnila v ekonomijo.

Več lahko država naredi, če:
- učinkoviteje pobere davke (posebej v primerih, ko se izigrava zakonodaja)
- učinkoviteje izvede ter nadzira javna naročila
marialorca
# 22.02.2018 ob 18:59
Skrb vzbujajoče je tudi, da so učitelji vse starejši

Madonca, na to pa nisem nikoli pomislil. V zadnjem razredu osnovne šole učenci vedno okoli 15, na maturi dijaki okoli 19 ..... Učitelji pa iz leta v leto starejši in bolj stari. Aleluja.
leond
# 23.02.2018 ob 09:23
@bluppo; OŠ definitivno niso preobremenjeni. Morali bi biti še bolj. Čimprej jih je treba naučiti, da v življenju ni enostavnih poti. Preobremenjeni so kvečjemu starši, ki enostavno ne razumejo, da pač niso vsi otroci geniji. In, da je slaba ocena v večini primerov večja šola kot pa sto odličnih ocen. Nehajte iz svojih otrok delati genije, če to niso. Naj se ukvarjajo s stvarmi, ki jih zanimajo in bodo na koncu uspešnejši od vas samih.
našejenaše
# 23.02.2018 ob 09:10
Spet jamrate delavci iz gospodarstva, kako slabe plače imate... Pa ste to kdaj že povedali javnosti, sindikalistom ali bog ne daj lastnikom vaših podjetij???? O stavki javnega sektorja poslušam že 15 let. PA NIČ! Se ne znate organizirati???? Povprašajte Štruklja, če bi vas vodil! Strinjam se, da z 800 evri življenje ni lepo. A temu se je potrebno UPRETI, ne pa jokati na spletu in se smiliti samemu sebi! In še nekaj... Ko boste stavkali, vas bomo učitelji podprli - z vso močjo, ki jo premoremo. Ne bomo vas obtoževali po spletu in govorili, da zaslužite dovolj, ker ste neizobraženi, leni, samozadostni... Če lastniki vaših podjetij zaslužijo enako kot lastniki v Avstriji, Nemčiji, Italiji... vi pa zaslužite 40% plače njihovih delavcev, je nekaj zelo narobe... Ampak, ne pri učiteljih in (vseh) delavcih v javnem sektorju!!!!! Nekaj je narobe v naši državi, z delitvijo zasluženega. Se vam ne zdi?
bluppo
# 23.02.2018 ob 06:57
d1, učitelji imajo 7 stopnjo izobrazbe in skrbijo za znanje in mentalni razvoj prihodnjih generacij. Delavec v 3 izmenskem delu ima 3-4 stopnjo izobrazbe in dela za tekočim trakom, kjer ni treba kaj dosti misliti (ker so to dejscnost opravili tisti, ki so trak pripravili). Je učiteljevo delo vredno več? Ja, je. Ima tudi veliko večjo kazensko in moralno odgovornost kot tisti delavec za tekočim trakom (npr učitelj je v času pouka odgovoren za vse učence, ki imajo pri njem uro). Delavec za tekočim trakom je odgovoren le to, da naredi kar je planirano. Pa se nobene kazenske odgovornosti ni. Tako, da učitelj ima več kot 2x več odgovornosti, znanja in mentalnega dela kot pa delavec za tekočim trakom, nima pa tolikokratwn faktor plače. Res pa je, da je delavec za tekočim trakom bolj fizično obremenjen. Samo to je itak težava velikega dela Slovenije, delo se vemo po tem koliko je delavec fizično zgaran na koncu dneva, bolj kot je, bolje bi očitno moral biti plačan. Pač, kmečki narod s kmečko logiko.
Celt
# 23.02.2018 ob 06:47
Očitno je lepo biti učitelj v Sloveniji.
Kazalo