Gospodarstvo
Uporabniki morajo za registracijo vozila v sistem in pridobitev naprave predložiti prometno dovoljenje in dokazilo o emisijskem razredu EURO, za vozila, registrirana v Sloveniji, pa le prometno dovoljenje. Foto: BoBo
       Avtoprevozniška podjetja ob tem pozivamo, naj se čim prej registrirajo v sistem in pridobijo naprave DarsGo ter se tako izognejo morebitnim čakalnim vrstam ob prehodu na novi sistem cestninjenja ter visokim globam, če bodo na avtoceste in hitre ceste zapeljali brez naprave DarsGo.       
Slovenija bo prva država v Evropi, ki bo z delujočega sistema cestninjenja na cestninskih postajah z zapornicami prešla v popolnoma prosti tok brez zapornic. Foto: BoBo

Dodaj v

Aprila prihaja novo cestninjenje za tovornjake, registracija že mogoča

Tovornjakarji morajo pridobiti posebne naprave
8. december 2017 ob 16:44
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Elektronsko cestninjenje za težke tovornjake v prostem prometnem toku bo uvedeno s 1. aprilom 2018. Do takrat se morajo tovornjakarji registrirati in pridobiti posebno napravo za obračunavanje cestnine.

Elektronsko cestninjenje v prostem prometnem toku na avtocestah in hitrih cestah bo z aprilom uvedeno za vozila nad 3,5 tone največje dovoljene mase. Uporabnik bo moral v sistemu cestninjenja najprej registrirati svoje podjetje in vozilo ter pridobiti OBU-napravo (poimenovano DarsGo).

Kot so sporočili z Darsa, so za registracijo uporabnikov že vzpostavili sedem uporabniških točk, servisov DarsGo, in sicer na Griču ob zahodni ljubljanski obvoznici, na počivališču Maribor v smeri Ljubljane, na počivališču Lopata v smeri Maribora, na počivališču Grabonoš v smeri Ljubljane ter na mejnih prehodih Obrežje, Gruškovje in Fernetiči pri vstopu v državo.

Registrirati se bo mogoče tudi na spletni strani www.darsgo.si, predvidoma z začetkom leta 2018 pa tudi na pooblaščenih bencinskih servisih ob avtocestnem omrežju.

Poziv k čimprejšnji registraciji
"Avtoprevozniška podjetja ob tem pozivamo, naj se čim prej registrirajo v sistem in pridobijo naprave DarsGo ter se tako izognejo morebitnim čakalnim vrstam ob prehodu na novi sistem cestninjenja ter visokim globam, če bodo na avtoceste in hitre ceste zapeljali brez naprave DarsGo," so zapisali na Darsu.

Uporabniki morajo za registracijo vozila v sistem in pridobitev naprave predložiti prometno dovoljenje in dokazilo o emisijskem razredu EURO, za vozila, registrirana v Sloveniji, pa le prometno dovoljenje. Administrativni stroški za registracijo vsakega vozila in personalizacijo naprave DarsGo znašajo 10 evrov z DDV-jem.

Večja pretočnost, bolj pošteno plačevanje
Dars pravi, da novi cestninski sistem za težka vozila uvaja zaradi večje pretočnosti prometa in bolj poštenega zaračunavanja cestnine. Naprava bo s pomočjo mikrovalovne tehnologije komunicirala s 127 cestninskimi portali na avtocestnem omrežju, kar bo podlaga za obračun cestnine za posamezen cestninski odsek. Uporabniki bodo cestnino tako plačevali po dejansko prevoženi razdalji in glede na onesnaženje zraka, ki ga povzroči njihovo vozilo.

Med razlogi za uvedbo sistema je tudi tehnološka zastarelost cestninjenja s pomočjo zapornic in Darsovih elektronskih medijev (ABC-tablice in Dars-kartice). Ključnih komponent tega sistema od leta 2011 ne izdelujejo več, zato tudi vzdrževanje ni več mogoče.

V Sloveniji prvi brez zapornic
Slovenija bo prva država v Evropi, ki bo z delujočega sistema cestninjenja na cestninskih postajah z zapornicami prešla v popolnoma prosti tok brez zapornic. Druge primerljive države, kot so Avstrija, Poljska, Madžarska, Češka, Slovaška in Belgija, so pred uvedbo elektronskega sistema za tovorna vozila poznale vinjete (Nemčija pa na primer težkim vozilom ni zaračunavala uporabe avtocest). Omenjene države se ob vzpostavitvi elektronskega cestninjenja praktično niso soočale z nobenim finančnim tveganjem, saj so z vinjetami pobrale veliko manj cestnin od tovornih vozil, navajajo v Darsu.

Za voznike osebnih vozil in druga vozila, katerih največja dovoljenja masa ne presega 3,5 tone, bo tudi po 1. aprilu 2018 veljal obstoječi vinjetni sistem. Po uvedbi sistema DarsGo bodo cestninske postaje odstranili, in sicer najprej tiste, ki predstavljajo največjo motnjo v prometu.

Širše območje zdajšnjih cestninskih postaj bodo rekonstruirali, na teh lokacijah pa bo Dars vzpostavil točke nadzora, kjer bodo poleg cestninskih nadzornikov prisotni še policisti, prometni inšpektorji in cariniki. Prve cestninske postaje bodo po načrtih začeli odstranjevati spomladi po uvedbi novega elektronskega cestninjenja.

G. K.
Prijavi napako
Komentarji
elektrupunk
# 08.12.2017 ob 17:36
Končno!
MuDeL
# 08.12.2017 ob 18:52
jaz ne razumem te logike SamoRes, copcop in podobnih. A je problem izračunat koliko te stane pot in kolikokrat jo nucaš? Če ne presežeš 100€ ne kupiš letne vinjete, drugače jo pa. Osnovnošolska matematika.
Sorrento
# 08.12.2017 ob 18:10
Za osebna vozila bi sploh bilo treba ukiniti vsako cestninjenje. Davkoplačevalci smo te avtoceste že itak (pre)plačali, plačujemo cca 200% dajatve na bencin, zato naj širitve avtocest s cestninjenjem plačujejo zgolj tovornjakarji.
Homer.
# 09.12.2017 ob 08:50
@SF0100
# 08.12.2017 ob 23:45
Tovornjake na vlake, ne pa da si delimo cesto z bolgarskimi in romunskimi uničevalci cest in še česa....
-----------------------
Kakšne vlake in po kakšnih železnicah?
Še tisti ubogi 2.tir je presežek za to državo in državljane...
MuDeL
# 08.12.2017 ob 23:40
ST11, jaz te popolnoma razumem, ampak dejstvo je, da se nekateri pritožujejo, ker morajo plačevati "za vse ostale" in jim je vinjeta nepravična, a prej ko se je 40% Slovenije vozilo zastonj, je bilo pa vse v redu...
johann
# 09.12.2017 ob 09:49
Kako ste eni tukaj naivni. Vse te dodatne stroške s cestninami bodo firme in trgovine prevalile na potrošnike, kmalu lahko pričakujemo nove podražitve, DARS pa se bo zopet hvalil, kakšen dobiček ima, vodilni pa si bodo delili bajne nagrade.
ElTorro
# 09.12.2017 ob 07:49
@zapravico
V bistvu smo dočakali, da bodo tudi domači kamioni plačevali več. Tranzitni promet že sedaj plačuje cestnino za celotno traso.....medtem ko se recimo cel kamionski promet po LJ obvoznicah sedaj odvija brezplačno, ker pač ni cestninskih postaj.
ST11
# 08.12.2017 ob 19:10
MuDeL, ta matematika ni tako preprosta.
Ne pritozujem se in vinjeto kupim vsako leto, ceprav se po avtocesti peljem morda 1x mesecno in to po delu (Lipce - Brnik), kjer prej niti nisem placeval cestnine, saj vmes ni bilo cestninske postaje. Vinjeto vzamem zato, ker se ne mislim eno uro pujsati po lokalnih cestah proti letaliscu ter se enkrat toliko nazaj.
Pac uravnilovka, ki sem jo zavestno pripravljen sprejeti :)
Simon_Marini
# 09.12.2017 ob 08:45
Kdor uporablja manj, plača več. Pač skonto na količino. Nekaj popolnoma normalnega. Razen za slovenčke.
ElTorro
# 09.12.2017 ob 07:46
Da bi morali plačevati po dejanski rabi, jim je nepravično

"Pravično" je zelo subjektivna kategorija. Tebi je pravično, da plačujemo po koristi, ki jo imamo od avtoceste.....meni je pravično, da plačujemo po strošku. In strošek gradnje je bil enak za tistega, ki se pelje 1x in za tistega, ki se pelje 100x.
topin
# 10.12.2017 ob 09:47
Za osebna vozila samo vinjeta,toda precej cenejša. Za tovornjake pa cestninjenje.Kolikokrat na leto pa se lahko pelješ po avtocesti normalno brez nekih ovir.Npr. petek na Verdu zastoj proti LJ,ker sta dva delavca za cesto premetavala kamenje, tovornjaček pa stal na cesti.
zapravico
# 09.12.2017 ob 06:50
Pa smo končno dočakali,da bodo tujci plačali uničevanje naših cest
SF0100
# 08.12.2017 ob 23:45
Tovornjake na vlake, ne pa da si delimo cesto z bolgarskimi in romunskimi uničevalci cest in še česa....

A scalnico še mečejo v flašah skozi okna?
slovannn
# 08.12.2017 ob 17:46
A ni bil rok 1.1.2018. Kaj je vzrok zakasnitve?
cesar1
# 09.12.2017 ob 09:44
Ja, v redu. Samo tovornjakarjem nabiti ogromne kazni, če bodo vozili po brezplačnih “obvozih”!
bori
# 09.12.2017 ob 01:33
MuDeL, # 08.12.2017 ob 23:40, # 08.12.2017 ob 18:52
ST11, jaz te popolnoma razumem, ampak dejstvo je, da se nekateri pritožujejo, ker morajo plačevati "za vse ostale" in jim je vinjeta nepravična, a prej ko se je 40% Slovenije vozilo zastonj, je bilo pa vse v redu...

Osnovnošolska matematika, ja... in osdsnove logike na višku..
bori
# 09.12.2017 ob 00:52
darsGobe..
raje naj tripasovnico naredijo prej.. ne pa da tovornjak prehiteva tovornjak 10km..
bori
# 09.12.2017 ob 00:47
Uporabniki bodo cestnino tako plačevali po dejansko prevoženi razdalji in glede na onesnaženje zraka, ki ga povzroči njihovo vozilo.

.. in kam bodo nakazali sredstva za onesnažen zrak? ..božičku?.. ali za božičnico?
kaj pa, če bi nekdo pavšalno nabral 50kg gob, ker jih 25 njegovih znancev ne bere.. tega pa v zapor, ane?
.. in ali tudi migranti lahko nabirajo gobe pri nas? lahko hrvati?
še dobro, da lahko kupimo vodo v plastenki
Ori
# 08.12.2017 ob 18:25
Kako bo stimulacija vožnje po lokalnih cestah pomagala Sloveniji?
copcop
# 08.12.2017 ob 18:41
Tudi za osebna vozila bi morali elektronsko cestniniti, saj nekdo ki gre desetkrat na leto po avtocesti plača enako kot nekdo, ki gre dvakrat na dan vse leto.

Nikakor. Slovencem je pavšalno obračunavanje posebej všeč, saj se jim zdi super, če drugi plačuje za njih, ko se vsakodnevno vozijo po avtocesti. Da bi morali plačevati po dejanski rabi, jim je nepravično.
socrates
# 08.12.2017 ob 18:25
jao, DARSove bučke ... mi smo v Sloveniji sploh oh in sploh - pavijani! Na naši strani Karavan imajo enega ali dva cestninarja v kučici, na avstrijski strani gre samoplačniško oz z video cestnino (pa so kao enoten sistem). Karta za tunel je omejena mesečno na 14 voženj (torej treba jih je izkoristiti znotraj enega meseca ker drugače zapade), za Katshberg in Obertauern pa stane 64 eur LETNO (cena, ce imas letno avstrijsko vinjeto, ki je cenejša kot pri nas za bistveno več avtocest). Vse preko "videomaut", torej brez ustavljanja in seveda v dvocevnih predorih. To je tako, ce drzavo ugrabi udbomafija, dragi slovenceljni.
pista
# 08.12.2017 ob 18:12
@SamoRes
Tako pač je v socializmu. Tudi k zdravniku ne hodimo vsi enako.
SamoRes
# 08.12.2017 ob 17:45
Tudi za osebna vozila bi morali elektronsko cestniniti, saj nekdo ki gre desetkrat na leto po avtocesti plača enako kot nekdo, ki gre dvakrat na dan vse leto.
Kazalo