Baumax zapušča Citypark v ljubljanskem BTC-ju. Foto: BoBo
Baumax zapušča Citypark v ljubljanskem BTC-ju. Foto: BoBo

Direktor Baumaxa za Slovenijo in Hrvaško Dušan Gosteničnik je za Finance povedal, da trgovina ne ustreza več njihovim standardom in ne omogoča več ponudbe blaga in storitev na ravni, ki jo želijo zagotavljati.

Zaprtje sicer ni povezano z odprtjem nove trgovine tekmeca Bauhausa lani decembra in saj tega pri njihovem poslovanju sploh niso občutili. Koliko ljudi bodo odpustili, pa še ne vedo, saj jih čim več želijo prezaposliti v bližnjih trgovinah.

Baumax ima trgovine v Sloveniji še v Mariboru, Celju in Šenčurju, s slovenskega trga pa se po Gosteničnikovih besedah ne umika.

"Želimo še okrepiti svoj položaj, a le z modernimi in samostojnimi trgovinami. To smo naredili leta 2008 v Celju in zdaj v Šenčurju," je dejal Gosteničnik. Njihovo poslovanje pa je bilo po njegovih besedah glede na investicijske dejavnosti v letu 2011 nadpovprečno dobro.

Spremembe tudi pri drugih trgovcih
Spremembe so napovedane tudi pri nekaterih drugih tehničnih trgovcih v Sloveniji. Mercator namerava do junija opustiti prodajo pohištva, zapiranja tehničnih trgovin pa za zdaj ne načrtuje, čeprav tega glede na ekonomske razmere in poslovno okolje v celoti ne more izključiti. Glede na prve rezultate se je prodaja izdelkov za dom v skupini Mercator zmanjšala za okoli pet odstotkov, z 204 milijonov evrov na 193 milijonov evrov.

Bauhausu prodaja upada že nekaj časa, je za Finance povedal njegov direktor Samo Kupljen, ki meni, da je ljudi strah, kaj bo jutri, zato ne vlagajo v dolgoročne investicije in investicijska vzdrževanja. Letošnji poslovni rezultati pa bodo po njegovem precej odvisni od tega, kako se bodo razpletle politične razmere, če bodo ljudem dale upanje, bo dobro, sicer bodo mislili, da nimajo perspektive.

Kupljen tudi meni, da se bo trg tehničnih trgovin reorganiziral. Kot pravi, obstajajo tri možnosti: ali se nekdo povsem umakne s trga, ali krči število trgovin, ali pa pride tujec in kupi trgovine. Meni, da bosta na slovenskem trgu prevladali predvsem prvi dve možnosti.

V Merkurju so lani prodajo v primerjavi z letom 2011 povečali za sedem odstotkov, za letos pa načrtujejo, da bodo rasli bolj kot trg, za približno šest odstotkov. "Po zadnjih ocenah trg 'naredi si sam' v Sloveniji pada za osem odstotkov na leto, upad pa je pričakovati tudi v prihodnjih letih," so povedali v Merkurju. Za letos načrtujejo združevanje nekaterih trgovin, optimizacija pa poteka tudi na trgih nekdanje Jugoslavije.