Gospodarstvo

Poudarki

  • MMC-jev pogovor z dr. Alešem Štrancarjem
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.5 od 52 glasov Ocenite to novico!
dr. Aleš Štrancar
Aleš Štrancar je direktor podjetja Bia Separations, ki določa razvoj materialov in postopkov separacijske tehnologije velikih molekul in trenutno nima primerljive svetovne konkurence.
Matej Penca
Matej Penca, solastnik podjetja Bia Separations in eden prvih vlagateljev vanj kot upravitelj sklada tveganega kapitala Horizonte, je prevzel nagrado časopisa Dnevnik za primorsko-notranjsko gazelo leto 2012. Foto: Dnevnik
Bia Separations je leta 2009 v okviru EU-projekta od Avir GHB, ki deluje pod okriljem ameriškega Baxterja, prejelo eksperimentalni vzorec, ki je bil kontaminiran z virusom ptičje gripe. Šlo je za okužbo eksperimentalnega vzorca in ne okužbo cepiva, vseeno pa je bilo v Sloveniji takrat nekaj nepotrebne panike.
Nominiranci za primorsko-notranjsko gazelo so bila podjetja Bia Separations, d. o. o., Smarteh, d. o. o., in ORO 3 CNC, d. o. o. Foto: Dnevnik
VIDEO
Prava ideja, 4.11.2008: A...

Dodaj v

Bia Separations meri na 500 milijonov letnega prometa

Njihovi inteligentni filtri osvajajo svet
14. september 2012 ob 06:22
Ljubljana - MMC RTV SLO

Premagali so General Electric, se "uprli" politiki ljubljanske občine, zdaj pa postali primorsko-notranjska gazela, ki ima pri naprednejši generaciji materialov za čiščenje zdravil popolno prevlado na trgu.

Bia Separations je biotehnološko podjetje, katerega glavna dejavnost je razvoj, proizvodnja in prodaja CIM® monolitov ali inteligentnih filtrov za čiščenje in ločevanje makromolekul za potrebe farmacevtskih in drugih biotehnoloških podjetij. Ajdovsko podjetje želi v 10 do 15 letih ustvariti do 500 milijonov evrov letne prodaje, če ji bo s trga uspelo izriniti materiale tretje generacije, je v pogovoru za MMC povedal direktor podjetja dr. Aleš Štrancar.

V Ajdovščini odlične razmere za delo

Vsa nova biotehnološka zdravila potrebujejo čiščenje, kar predstavlja dve tretjini cene novega zdravila. V tem delu postopka BIA Separations poskrbi za vsaj eno stopnjo, s čimer ima odprto pot do še precej večjega tržnega deleža pri novih zdravilih. Lani se je podjetje, v katerem je 20 doktorjev znanosti, iz Ljubljane preselilo v Ajdovščino, kjer imajo odlične razmere za delo. Zaposleni so zelo motivirani tudi zato, ker so ob večletni zvestobi podjetju nagrajeni z lastniškimi deleži.

Primorsko-notranjska gazela leta
Bia Separations, d. o. o., sta leta 1998 ustanovila in vanj vložila znanje skupina raziskovalcev in sklad tveganega kapitala Horizonte. Lani je imelo podjetje dobre štiri milijone evrov prihodkov od prodaje. Dr. Štrancar je leta 2005 dobil priznanje za podjetnika leta v Sloveniji, lani nagrado Kappa Health Award za eno najuspešnejših raziskovalnih visokotehnoloških podjetij v Evropi, prejšnji teden pa še priznanje časopisa Dnevnik za primorsko-notranjsko gazelo leta.


Ukvarjate se z razvojem, proizvodnjo in prodajo enostavnih inteligentnih filtrov za čiščenje zdravil. Je res, da trenutno nimate prave konkurence po svetu?
Gre za četrto, naprednejšo generacijo materialov za čiščenje zdravil. In v tem trenutku smo edini, ki ponujamo materiale četrte generacije. Konkurenca pa so vsi proizvajalci tretje generacije materialov. Skratka, naš tržni delež pri proizvodnji monolithnih polimerov za čiščenje zdravil je stoodstoten, s trga pa želimo izriniti materiale tretje generacije in v desetih do petnajstih letih doseči vsaj 25 odstotkov tega trga, kar pomeni od 300 do 500 milijonov evrov letne prodaje.

V koliko državah imate prijavljen svoj patent? Kako se odločite, kje zaščititi patent?
Trenutno imamo patente v okrog 40 državah. Odločitev, v kateri državi bomo šli v patent, temelji na velikosti trga določene države in morebitne konkurence v določeni državi.

Zanimivo je, da ste leta 2006 zmagali v štiri leta dolgem patentnem sporu z ameriškim multinacionalnim podjetjem General Electric. Mar ni kar nenavadno, da je lahko majhno slovensko podjetje prepričalo sodišče?
Majhnost je v naših glavah. Na sodišču v glavnem igrajo vlogo argumenti. In ti so bili zelo močni in podprti z odlično strategijo naše patentne pisarne in Kölna.

Koliko vas je stala tožba?
Glede na to, da smo jo dobili, nas je zadeva stala okrog 30 tisoč evrov.

Katera svetovna farmacevtska podjetja so vaši največji kupci?
Med našimi kupci so tako rekoč vsa velika farmacevtska podjetja, so pa še vsi v fazah testiranja naših materialov, ki trajajo od tri do pet let.

Včeraj je Dnevnik v Dolenjskih Toplicah razglasil dolenjsko-posavsko gazelo 2012. Zmagalo je podjetje Evrosad.

Intervju boste lahko na MMC-ju prebrali naslednji teden.


Termini preostalih izborov regijskih gazel: 20. 9., Ljubljana: Gazela Osrednje Slovenije

27. 9., Maribor: Dravsko-pomurska gazela

4. 10., Gozd Martuljek: Gorenjska gazela

11. 10., Celje: Savinjsko-zasavska gazela

25. 10., Ljubljana, SNG Opera finale: SLOVENSKA GAZELA 2012


Lani ste podjetje iz Ljubljane preselili v Ajdovščino. Zakaj? Ker ste hitrorastoče podjetje, še povejte, ali ste imeli morda kakšno ugodno ponudbo, da bi odšli v tujino?

Glede na ceno zemljišč in trenutno politiko ljubljanske občine, je odgovor jasen. Imeli smo tudi izjemno ugodne ponudbe iz Avstrije, boljše kot v Ajdovščini. Pretehtali so odlični kadri v Sloveniji, ki jih nismo hoteli izgubiti.

Kot vodja podjetja morate veliko potovati po svetu. Se kdaj vrnete z občutkom, da vam na kakšen sestanek ali simpozij ne bi bilo treba, ali pa res vsaka takšna pot prinese neko novo izkušnjo in nove posle?
Moje delo je predvsem promocija tehnologije ter produktov in pridobivanje novih strank. Brez osebnega stika je to nemogoče.

V vašem podjetju je zaposlenih 70 ljudi, ki so večinoma visoko izobraženi. Koliko jih ima doktorat?
Okrog 20.

Na začetku vaše zgodbe, leta 1998, je bil z 850 tisoč evri eden vaših prvih vlagateljev sklad tveganega kapitala Horizonte, ki je še vedno del podjetja. Vam pušča proste roke ali zelo vpliva na poslovno politiko? Še to: mar ni običajno, da takšen sklad po nekaj letih proda svoj delež in se umakne? Lahko še ocenite, koliko je zdaj vreden delež sklada Horizonte?

Gre za poslovno strategijo sklada. Nimam pooblastil, da jo komentiram. Trenutna vrednost je poslovna skrivnost, gre pa za večkratnik vložka z dvomestnim številom.

Kakšna je vaša povezava z avstrijskim podjetjem istega imena?
Slovensko podjetje je v 100-odstotni lasti avstrijskega.

Ali vsi lastniki podjetja vedo vse skrivnosti o tehnologiji in proizvodnji, ves know-how?
Ne! Najzaupnejših informacij po pogodbi nimajo pravice zahtevati.

Brezposelnost v Sloveniji narašča, podjetij, ki zvišujejo število zaposlenih, ni veliko. Koliko prošenj za zaposlitev dobite vsak teden?
Ne vem, to je vprašanje za našo kadrovsko. (Res smo vprašali kadrovski oddelek, njihov odgovor: "Dobimo približno dve prošnji na teden, kadar objavimo razpis, pa priblizno 100 na razpis.")

Leta 2009 je v vaš laboratorij pomotoma prišel virus ptičje gripe. Kako se je lahko to zgodilo? Se je kdo okužil?
Napaka na strani partnerja, vodilne svetovne multinacionalke. Poskusi s tovrstnimi materiali se lahko izvajajo le v za to primernih prostorih, s pravilno izobraženim kadrom in ob upoštevanju vseh napotkov glede varnosti pri delu. Tudi če se zgodi napaka, nesreča do okužb ne sme priti. In zato pri delu ni prišlo do nobene okužbe.

Tomaž Okorn
Prijavi napako
Komentarji
yossarian
# 14.09.2012 ob 07:23
Naj vaše znanje spremlja tudi poslovna sreča. S tem, ko ste ostali v SLO, ste pokazali tudi nekaj drugega; da se namreč zavedate, od kod ste znanje prejeli, ter ste ga v to isto okolje pripravljeni tudi vračati. To je osnova "družbene pogodbe". Če bi vsaj 25% vodilnih ljudi tako razmišljalo, bi danes v SLO živeli v "raju". Le tako naprej!
dvx
# 14.09.2012 ob 07:11
Bravo! Čestitke. Janković naj pa že enkrat zapre gofljo. Če ni sposoben takemu podjetju omogočiti ustrezne pogoje v mestu je bolje, da gre v Srbijo. Tam so idealni pogojo za takšne tičke njegove vrste. Pa tako se je hvalil kako bo on odpiral nove možnosti za delo itd. A še za lastno firmo ni znal poskrbeti. Kaj ni žalostno, da imamo take primerke v politiki, ki nam kroji življenje? Med tem pa pametni in sposbni, brez medijskega pompa razvijajo in proizvajajo produkte vrhunske svetovne klase. Še enkrat vse čestike ekipi Bia Separations!!!! Ste mi polepšali dan. Tale vest se mi je prav prilelgal k jutranjem kofetku v službi.
tech
# 14.09.2012 ob 07:20
Boljše to kot Primorje, ki samo izkorišča delavce. Janković pa bi verjetno raje Primorje, kjer se lažje skrije denar pod mizo...
g46
# 14.09.2012 ob 07:27
luka101, v Krki je zaposlenih doktorjev nekajkratnik tega števila. Lahko preveriš na njihovih spletnih straneh.
mortir
# 14.09.2012 ob 07:24
Wau. Res lepo slisati o taksnih firmah. Vse cestike!
viljam_s
# 14.09.2012 ob 08:12
Samo vprašajte se kdo je bil povabljen na otvoritev nove tovarne: Ne to niso bili Tuerk, Janković, Pahor ali Janković. Gospoda je povabil Janeza Janšo.
Prav zanimivo je sploh gledati, da so vsi lastniki in direktorji novoustvarjenih podjetji, ki so doživela velik uspeh na mednarodnem trgu kot so Boscarol, Bia in podobni po večini pristaši (večji ali manjši) desne opcije. Boscarol je bil celo član NSi - najbolj osovražene stranke v Sloveniji.
Ampak seveda glas takih ljudi ne šteje, ker oni so belčki in zlobni izkoriščevalci malega človeka - čeprav mu dajejo dostojno plačo, dobre pogoje za delo in varnost - in to na vzdržnem nivoju.
problem43
# 14.09.2012 ob 08:12
@alko73
kolikor vem, je bilo podjetje registrirano v avstriji, ker so poslovni partnerji tako zahtevali, zaradi lažjega pridobivanja evropskih sredstev, drugih sredstev iz posebnih skladov za takšne tehnologije in sploh bolj urejenega podjetniškega okolja...
makoshark
# 14.09.2012 ob 09:43
Ne vem, zakaj taki negativni komentarji, glede preselitve iz LJ v Ajdovščino. Taka preselitev je lahko samo pozitivna in čim več naj jih bo.

Zakaj bi bilo vse v LJ, tudi ostala območja v SLO rabijo službe in predvsem denar.
vojnaslo91
# 14.09.2012 ob 08:34
1970b

Kaj imaš proti JJ? Normalno je, da je v Ajdovščini in okolici bolj zaželjen kot Janković.

A ni logično, da dobi Krka največji delež javnega denarja, ki je namenjen za raziskave in razvoj v Republiki Sloveniji? Ti bi verjetno rad, da dobijo podjetje kot so Grep, Electa,KLM naložbe..?
ferrari458
# 14.09.2012 ob 09:31
Visoka tehnologija je španska vas za Jankovića, ki ne zna niti PC-ja uporabljati, zato je tudi odgnal to firno iz Ljubljane. Janković obvlada edino mutne posle z zemljišči in gradnjo Potemkinovih vasi, kjer ostanejo neplačani podizvajalci, glavni izvajalci gredo pa v stečaj.
vojnaslo91
# 14.09.2012 ob 08:50
viljam_s

VOLILNA ENOTA 2 - Postojna
http://volitve.gov.si/dz2011/rezultati/r
ez_vo2.html

VO 11 Ajdovščina
SDS 30,93 %
LZJ - PS
16,40 %

To so pošteni volilni rezultati!
Janković 16,40 % (:
Alko73
# 14.09.2012 ob 07:22
Kako je lahko nekdo solastnik (Horizonte), če je avstrijsko podjetje z enakim imenom 100% lastnik?
Ali je bilo podjetje ustanovljeno v avstriji, kot se lahko sklepa tudi z njihove strani? In kdo je bil potem sploh ustanovitelj? Kaj to potem ni samo tako zelo opevano slovensko znanje?
Zgleda da je slovensko podjetje samo podružnica.
Balaš Junior
# 14.09.2012 ob 09:41
Dreadlord, naj te ne bo preveč strah. Zadeva je precej preprosta. Firma si je nadela fency pozo, in ji ARRS plačuje plače za te vrle doktorande :-)

Seveda stvar ni enoznačna - morda jim kaj uspe, in bo iz tega razmetavanja državnega denarja dejansko nastala visokotehnološka zadeva s 500 milijoni prodaje na leto.

Verjetnost za to je 1% - ampak verjetnost, da bo kaj nastalo iz Gorenja, ki pobere desetkrat večje zneske, je enaka nič.

Verjetnost, da bo kaj nastalo iz NLB, ki pobere stokrat večje zneske, pa je pravtako nič.

Če se že denar stran meče, bolje da se za take stvari. Čeprav bi v bistvu bilo bolje, če se ga ne bi stran metalo :-)))
jurek
# 14.09.2012 ob 09:29
@1970b
Kaj te pa moti, kdo je bil povabljen na otvoritev?
To je privat podjetje, država nima noter nobenega denarja.
Zato lahko lastnik na otvoritev povabi magari Murkota, če hoče.
jezevec
# 14.09.2012 ob 08:38
@1970b
Mimogrede, a veste, da Krka največji delež tega javnega denarja vrne z davkom od dobička? Vrne z obrestmi.
problem43
# 14.09.2012 ob 08:19
@opec pa še to ne...ker Bio S. delajo FILTRE za čiščenje zdravi, se pravi mehanske produkte za proizvodnjo zdravil...krka pa kot vemo dela ZDRAVILA se pravi, lahko krka kupuje izdelke Bio S. in je uporablja v svoji proizvodnji...
opec
# 14.09.2012 ob 08:13
Primerjava Krke in Bio S., je kot bi primerjal Pipistrel in Airbus. Neprimerljivo, razen da oboji delajo letala!
luka101
# 14.09.2012 ob 07:21
20 doktorjev znanosti! Vsaka čast. Najbrž jih niti Krka nima toliko.
Balaš Junior
# 14.09.2012 ob 09:28
Je pa luštno, da razmišljajo pozitivno... zadnji objavljeni prihodki od prodaje so 4 milijone, tako da je željeni skok na 500 milijonov res The Secret pozitiven pristop.

All the best jim želim.
vojnaslo91
# 14.09.2012 ob 08:18
Alko73

Kako je lahko nekdo solastnik (Horizonte), če je avstrijsko podjetje z enakim imenom 100% lastnik?
----------------------------------------------------------------------
Slovenija nima denarja, da bi bila lastnica dobrih podjetji. Slovenija ima denar za vlaganje v podjetja, ki prinašajo izgube (SCT, Primorje, Vegrad,..). Krka je dobro podjetje, vprašanje pa je, koliko je politika vpletena v to podjetje.
Če si 100% lastnik, pomeni da je vsa denar, ki je v podjetju tvoj. In tudi dobiček je tvoj. Zaposleni pa so Slovenci. Po eni strani je to dobro. Vemo da ima Slovenija dober kader in ta kader je zaposlen(ni na zavodu). Po drugi strani ni dobro. Ta kader, ki je Slovenijo drago stal, dela za tujega lastnika. Slovenija ima malo od tega.
JoškoPotrebujem
# 14.09.2012 ob 10:23
Banda politična, vsa inovativna podjetja so primorana pomoč iskati v tujini, kot so pipistrel in tudi Bia Separations namesto da bi jim nudili vse kar potrebujejo v "domovini"!

Slovenija je 100% koruptivna država, to zanika samo g. Janković, vendar verjamem da bi si za pravo mero zelencev hitro premislil!
vojnaslo91
# 14.09.2012 ob 08:52
1970b

Če si objektiven OK. To imaš prav, politika se nebi smela vmešavati.
SF010
# 14.09.2012 ob 08:23
Kere brke ma stric?! :)

PS: so pa tejle precej na javnem dnarju. Včasih ga ni blo razpisa na katerem ne bi dobili denarja. To pa zato ker njihovih vlog ni noben razumel in se je zdelo pametno pa so jim dali denar.
kralj matjaž
# 14.09.2012 ob 14:41
se "uprli" politiki ljubljanske občine

Zelo pomembno.
morda
# 14.09.2012 ob 12:14
@ Balaš Junior

doktor znanosti, je tisti, ki je že zaključil študij, doktorand pa je po domače študent doktorskega študija.
obelix complicus
# 14.09.2012 ob 11:53
Jah, glede politike ... kaj pa če imata omenjena kakšne druge povezave (poznanstva ...) ?

Poglejte, v svojem ožjem sorodstvu imam enega od bolj izpostavljenih politikov. Večkrat je na obisku pri nas, odlično se razumemo ... po političnem prepričanju pa si nisva niti najmanj blizu.
A naj ga odženem ko pride, da ne bodo sosedje govorili o meni kot o njegovem političnem podporniku? Japajade.
SAM
# 14.09.2012 ob 11:22
Ljubljanković je zahteval provizije ("ker on razume ekonomijo") in so se odločili, da bodo denar rajši naložili v razvoj. Je pa žalostno, da pri nas toliko ljudji v zvezde kujejo tiste, ki se gredo šverc-komerc in betoniranje česarkoli, kot pa da bi podpirali razvoj gospodarstva z visoko dodano vrednostjo. Takšno podjetje tudi ne bo dobilo doma ugodnega kredita, če pa meneđer tisočletja izjavi, da bo betoniro in da je to dobra ideja, pa ni problem niti 100 milionov € (za evro in cent gor ali dol). Res se nam že pošteno pozna to, da smo bili nekje 100 let.
DREADLORD
# 14.09.2012 ob 10:13
Balaš Junior

mene denar v tem primeru niti ne zanima. Bolj varnost in nadzor.
radioaktiven.si
# 14.09.2012 ob 09:33
Dolenjsko-posavska gazela firma z nasadi jabolk v notranjem perimetru nuklearke... svašta.
corrupt570
# 14.09.2012 ob 19:38
Pa univerze so ukradle tudi duhovniški poklic. Jezus je bil tesar, prvi papež Peter pa ribič. Danes (pa skoz nazaj, vse tja do srednjega veka), pa moraš imeti najmanj ene 150 gimnazij in ene 300 doktoratov, če hočeš (ali si hotel) postati župnik, kaj šele papež.

Očitno imamo opravka z zgodovinskim pojavom, ko si gimnazijci kratkomalo prisvojijo poklice, ki imajo v nekem obdobju, v neki družbi ugled in materialni donos. To pomeni, da gimnazijci začnejo postavljat akademske pogoje za dostop do tistih poklicev, ki prinašajo veliko denarja za malo dela in ki imajo v družbi nek ugled. In te poklice začnejo namerno, zavajajoče razglašat za znanost. To pomeni, da so si gimnazijci rezervirali za sebe tiste poklice, ki so donosni in ki so ugledni (v nekem obdobju, v neki družbi), ne glede na to ali so znanstveni ali ne. Tega ti ne boš več delal. Ti boš dal nazaj vse kar si ukradel.
corrupt570
# 14.09.2012 ob 19:14
Filter za čiščenje zdravil je za tipa znanstveno spoznanje dejanskosti. Oziroma znanstveno odkritje.

Tuki so se univerzitetniki očitno odločili, da je tehnika znanost in noben argument, noben racionalni ugovor, nobeno zgodovinsko dejstvo jih ne more prepričati v nasprotno. Tuki smo mi očitno naleteli na gluha gimnazijska ušesa, ki enostavno nočejo nič slišati o tem, da tehnika ni znanost. Oziroma to dejstvo enostavno ignorirajo. Za ta poklic, ki ga tip opravlja, bi morale pripravljati višje oz. visoke strokovne šole, ne pa akademske, znanstvenoraziskovalne šole. Očitno tip enostavno ignorira dejstvo, da spoznanje in izum ni eno in isto. Za njega je vse kar si on namisli znanost.

Tuki imamo mi očitno probleme z gimnazijci. Tuki imamo mi očitno opravka nekim akademskim fašizmom, ki enostavno ne tolerira na vodilnih položajih v družbi nikogar razen gimnazijcev. Ta gimnazijski fašizem je pa zgleda naredil korak naprej in si začel enostavno, kratkomalo prisvajati poklice (v tem primeru tehničnega), za katere pripravljajo strokovne tehnične šole. Ta gimnazijski, znanstveni fašizem je očitno postal toliko brezobziren, da jih enostavno ni več niti sram lagati in namerno zavajti ljudi. Ti osebki so si od nekod celo vzeli pravico nam, torej tistim ,ki imamo poklicno izobrazbo, za dostop do naših poklicev, postavljati akademske pogoje. Rezultat tega gimnazijskega fašizma pa je, da moramo mi za dostop do svojih poklicev izpolnjevati akademske pogoje, ki so si jih arogantni gimnazijci enostavno izmislili.

Ta gimnazijski fašizem deluje tako, da obrtni tehnični poklic, gimnazijci enostavno razglasijo za znanstvenega (to tukaj ta tip dela), in začnejo za ta obrtni tehnični poklic zahtevat gimnazijsko in univerzitetno izobrazbo. Hkrati pa nonstop lažejo, da gre za znanost, verjetno v pričakovanju, da če tisočkrat ponoviš laž, ta postane resnica. Na ta način so nam gimnazijci ukradli poklice kot so gradbeništvo, arhitektura, likovna umetnost, komercialni in finančni poklici, strojništvo, elektrotehnika, živilska tehnologija, veterina, kirurgija, zdravniški poklic sam (ranocelniški mojstri), farmacijo, tehnologijo materialov ( ta primer), logistiko pa mogoče še kakšnega drugega (učiteljski poklic oz. učiteljišče). Ti gimnazijci so za vsak poklic, za katerega so pripravljale poklicne šole, ustanovili pa tudi fakulteto, kot znanstveno, akademsko izobraževalno ustanovo. In začeli za dostop do teh izvorno obrtnih, praktičnih poklicev, zahtevati pa univerzitetno izobrazbo.

Vsi tisti, ki imate poklicno oziroma strokovno izobrazbo, ta problem bomo morali začeti reševati, če ne bo šlo drugače pa s silo. Ne bo nas več arogantni gimnazijec metal ven iz šol, pa iz služb, pa zahteval za naše poklice univerzitetno izobrazbo, pa režal se nam bedasto v faco, pa tiščal nas v revščino, pa celo prepovedoval nam opravljati naše poklice.
mandingo
# 14.09.2012 ob 17:19
Ha,ha,ha,ha..20 doktorjev znanosti pa 4 miljončki.To je crknjena gazela.Pri nas je devetnajst (19)zaposlenih in imamo 2x večji promet ,da se o dodani vrednosti ne pogovarjamo.Blef prve klase.500 miljonov minusa pa bodo videle banke,ko se bo ta "gazela"na koncu posrala.
yallawalla
# 14.09.2012 ob 10:53
500 milijonov letnega prometa ??? A tolk državnih subvencij se bo dalo dobit... hitro povedat našemu direktorju, takoj ustanovit še eno akademijo, časi so ugodni

http://supervizor.kpk-rs.si/podj/12137928/
Ćićo
# 14.09.2012 ob 10:30
Pri Mercatorju je Zokiju lahko uspevalo, ker so ga postavili politični botri in mu omogočili pridružitev drugih živilskih podjetij (Živila Naklo!), delal je ekskluzivne posle s svojo Electo, zdaj se gre preprodajo zemljišč, ki jih kot župan spreminja v zazidljiva, mutna posla, daleč od tehnologije,...ampak nekateri ga imajo radi ker je njihov ali pa mislijo, da so s tem bolj "svetovljanski"...

Baje ni politik, ampak najboljši menedžer, baje....
Man2
# 14.09.2012 ob 09:54
@ Luka101 - Najbrž trosiš pavšalne neumnosti po netu? To je ključ vseh razmišljanj, ki peljejo našo deželico v pogubo. Pavšalne izjave pavšalnih ljudi, ki ne vedo, o čem govorijo.

Sicer je BIA separations odličen primer inovativnosti in poslovne žiilice. Še več takih! Bravo!
1970b
# 14.09.2012 ob 09:50
@Jurek

Takšne manjše biotehnološke firme (zadnji prihodki od prodaje so 4 mil EUR-vir komentar uporabnika Balaš Junior) v veliki meri prosperirajo na javnem denarju preko razpisov in stimulacij za "gospodarstvo", za MR v industriji in tako naprej. Poberejo velik del javnega raziskovalnega denarja.

Posredno me moti ravno to, da država nima svojega deleža v takšnih podjetjih, saj največ vlaga v ta podjetja. Ko bo takšno podjtetje prinašalo dobičke (če bo uspešno, kar jih srčno privoščim) pa se dobički skoraj zagotovo ne bodo stekali nazaj v proračun.

Ni vse zlato kar se sveti.
Da ne bo pomote, mislim, da država mora vzpodbujati takšna podjteja. Vendar deleža javnega denarja v uspehu takšnega podjetja ne smemo zanemariti.
Brez javnega sektorja (visoko šolstvo), ki zagotavlja kadre za visokotehnološka podjteja pa tudi ne bi mogli prosperirati, kar je dr. Štrancar tudi lepo povedal v svojem intervjuju.
Balaš Junior
# 14.09.2012 ob 09:20
Poglejte v Supervizor, in poglejte dobiček. Pol pa naprej o super napredni firmi z 20 doktorandi.

Mercator ima cca 3 milijarde prihodkov, pa zato še ni dobro podjetje.
Man2
# 14.09.2012 ob 09:56
@Alko73

Avstrijsko podjetje je res večje, ni pa slovensko podjetje podružnica. Pred časom je bil na RTV slo cel dokumentarc o podjetju BIA separations. V Avstrijo so šli zaradi boljših pogojev dela in razumevanja lokalnih oblasti za hi-tech podjetja.
krosnjar
# 14.09.2012 ob 15:31
Štrancarja so zabrisali iz Ljublanske univerze, da jim ne bi kvaril povprečja. Iz istega razloga se je vrnil iz Ljubljane v Ajdovščino. Boscarol je vsekakor boljša družba od Jankovića, čeprav večina volivcev meni drugače. . .
Zato pa smo tam kjer smo. . .
zziga+
# 14.09.2012 ob 11:06
@Alko73: Zgleda da je slovensko podjetje samo podružnica.

Defakto, he, he.
Obrat za 'inovativno plemenitenje' SLO javnega denarja in 'inovativno' SLO zaposlovanje preko študentskih napotnic ... da o inovativnem izkoriščanju SLO podeželja za nenadziran in poceni vnos biotehnologij, ki so na zahodu pod posebnim režimom nadzora, ne slepomišimo.
DREADLORD
# 14.09.2012 ob 09:33
Mana ene par stvari zmoti oz. mi vsaj ne vlivajo zaupanja.

Ali vsi lastniki podjetja vedo vse skrivnosti o tehnologiji in proizvodnji, ves know-how?
Ne! Najzaupnejših informacij po pogodbi nimajo pravice zahtevati.


Torej se lahko par doktorjev znanosti igra tudi male bogove? kar je zame vsaj problematično v povezavi s tem.

Leta 2009 je v vaš laboratorij pomotoma prišel virus ptičje gripe. Kako se je lahko to zgodilo? Se je kdo okužil?
Napaka na strani partnerja, vodilne svetovne multinacionalke. Poskusi s tovrstnimi materiali se lahko izvajajo le v za to primernih prostorih, s pravilno izobraženim kadrom in ob upoštevanju vseh napotkov glede varnosti pri delu. Tudi če se zgodi napaka, nesreča do okužb ne sme priti. In zato pri delu ni prišlo do nobene okužbe.


Glede na to, da so tile mikroorganizmi lahko seveda tudi problematični, me zanima kdo jih sploh nadzira, če še lastnik firme ne sme vedeti nič.
1970b
# 14.09.2012 ob 08:44
@vojnaslo91

Nič, če bi Zoranu Jankoviču ali Borutu Pahorju stiskal roke nekaj dni pred volitvami bi se mi zdelo enako problematično.
Še dodatno me je zmotilo to, da pet dni pred volitvami (http://foto.sta.si/#!a/2
7318
), ki so bile 4.12. 2011 tovarno odpira kandidat, ki takrat ni imel nobene formalne funkcije. Za katerega pa se jena osnovi anket zdelo, da bo premočno zmagal na volitvah. Kasneje so volitve pokazale rahlo drugačno sliko, vendar je JJ kljub temu postal predsednik vlade.

Takrat in še danes se mi zdi to nehigienično.
Mr.D
# 14.09.2012 ob 09:50
O bogi mali slovencli, takoj o politiki, pa o temu kako Jankovic ne ve nic o "visoki tehnologiji" ipd, to se samo cudis, kaksni hodijo komentirat. Takoj se vsuje 50 strokovnjakov za tocno to tehnologijo, pa se 50 kavc politikov...nic duno, da je Slovenija v muci
PONOS
# 14.09.2012 ob 08:02
Kdor postane Gazela hitro propade...preverjeno.
Ujema se z pregovorom kdor visoko leta ,nizko pade.
Zato je ta sistem kapitalizma tak šund -danes si jutri te ni.
1970b
# 14.09.2012 ob 08:16
Spomnim se stiska rok Aleša Štrancarja in Janeza janše nekaj dni pred volitvami pri odprtju nove tovarne v Ajdovščini. Navkljub vsej strokovnosti in znanju tako ostaja grenak priokus, da so zraven tudi botri.

Mimogrede, a veste, da dobi Krka največji delež javnega denarja, ki je namenjen za raziskave in razvoj v Republiki Sloveniji.
bibero
# 14.09.2012 ob 07:32
Smetisc ne bi imeli v svojem kraju.
"Leta 2009 je v vaš laboratorij pomotoma prišel virus ptičje gripe. Kako se je lahko to zgodilo? Se je kdo okužil?"
Mutna posla.
Oglasno sporočilo
link
Kako izboljšati prodajo v 2018?
27. november 2017 ob 08:59 V podjetjih sedimo na zlatu (podatkih), vendar jih (še) ne znamo celovito izrabljati v svojo korist. Tipično slovensko podjetje še vedno porablja ogromno časa za ročno pripravo poročil po oddelkih.
Več novic ...
Kazalo