Direktor centra za mednarodno poslovanje pri Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) Aleš Cantarutti ni optimističen. Foto: BoBo
Direktor centra za mednarodno poslovanje pri Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) Aleš Cantarutti ni optimističen. Foto: BoBo
Krka
Krka je eno izmed slovenskih podjetij, ki jih je ukrajinsko-ruska kriza najbolj udarila. Foto: Goran Rovan

Slovenski izvoz v Rusijo je v prvih petih mesecih letos na letni ravni upadel za 13 odstotkov, v Ukrajino pa za več kot 20 odstotkov. "Napoved o približno 200 milijonov evrov velikem padcu izvoza na ruski in ukrajinski trg se žal uresničuje. Bojim se, da bo ta padec še večji, če se bodo stvari še zaostrovale in če bo EU res sprejel še kakšne dodatne ukrepe," pojasnjuje direktor centra za mednarodno poslovanje pri Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) Aleš Cantarutti.

Pri tem poudarja, da ne gre toliko za neposreden vpliv sankcij, ki jih je zaradi krize v Ukrajini proti Rusiji sprejel EU, ampak za psihološki učinek, ki te sankcije spremlja. V primeru Ukrajine težave povzroča tudi močan padec grivne in ustavitev investicij. "Ukrajina v tem trenutku investira samo v vojaško industrijo, na drugih področjih je zelo malo priložnosti za tuja podjetja," še dodajal Cantarutti, ki v Ukrajini do konca leta pričakuje kar močan padec.

Krki in Gorenju se ta kriza najbolj pozna
V Rusiji, ki je po uvedbi gospodarskih sankcij EU-ja sprejela povračilne ukrepe in prepovedala uvoz nekaterih kmetijskih izdelkov iz Unije, so postali potrošniki bistveno previdnejši, kot so bili. "Prej Rusi niso bili znani po tem. Očitno se jih je vse to vendarle dotaknilo. Zelo skrbno izbirajo, kaj in kdaj kupujejo," je dejal sogovornik. To slabo vpliva na Slovenijo, ki v Rusijo izvaža večinoma končne proizvode, predvsem Krko in Gorenje. Pri omenjenih dveh podjetjih se kriza kar precej pozna, je dodal Cantarutti.

Na udaru tudi avtomobilska industrija
Mediji so poročali tudi o možnosti, da bi lahko Rusija v primeru novih sankcij EU-ja sprejela povračilne ukrepe s področja avtomobilske industrije. Cantarutti je ob tem spomnil: "Rusija je pred kratkim že sprejela pomoč domači avtomobilski industriji." To predstavlja precej močen udarec za nemškega proizvajalca avtomobilov Volkswagen, francoski Peugeot in vse, ki imajo v Rusiji proizvodnjo oz. tja izvažajo. "To je slabo tudi za slovenski grozd in slovenske proizvajalce, zato mislim, da bo cena te krize na koncu še višja," je sklenil sogovornik.