Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.1 od 47 glasov Ocenite to novico!
Emonika
Vsebina novega projekta potniškega centra se ne razlikuje veliko od načrta izpred desetih let. Foto: Trigranit

Dodaj v

Gradnja novega potniškega centra v Ljubljani bi se lahko začela že prihodnje leto

Pogajanja z novim zasebnim vlagateljem naj bi bila tik pred koncem
9. avgust 2017 ob 08:37,
zadnji poseg: 9. avgust 2017 ob 09:38
Ljubljana - Radio Slovenija, MMC RTV SLO

Slovenske železnice so tik pred podpisom pogodbe z novim potencialnim vlagateljem v ljubljanski potniški center, romunsko-južnoafriškim skladom Prime Capital.

Jeseni bo minilo desetletje od podpisa pogodbe o gradnji ljubljanskega potniškega centra med Slovenskimi železnicami in madžarsko kanadskim podjetjem TriGranit, ki je pozsneje iz tega posla izstopil. Zdaj pa se končujejo pogajanja z novim potencialnim vlagateljem, romunsko-južnoafriškim skladom Prime Capital in pogodba o gradnji Emonike naj bi bila tik pred podpisom. Treba bi bilo uskladiti le še pravne podrobnosti. Generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes ob tem opozarja, da je malo pravnih praks na področju poravnav glede pogodb, ki so nastale v okviru javnih razpisov. Je zelo zahtevno, vendar rešljivo," je povedal Mes.

Posredno je še vedno navzoč TriGranit, ki se je medtem preimenoval v Granit Polus in ima z novim potencialnim vlagateljem sklenjeno opcijsko pogodbo. Tu sta tudi Mestna občina Ljubljana, ki ji pripada komunalni prispevek in ki bo odločala tudi o spremembi prostorskega načrta, in država, ki jo čakajo železniški projekti, kot je na primer tivolski lok. Sicer pa se vsebina projekta potniškega centra ne razlikuje veliko od načrta izpred desetih let.

"Velika stolpnica in trgovski center ostajata. Zasebni lastnik ne bo gradil le hotela na križišču Vilharjeve s Slovensko cesto, kar je bilo sprva predvideno," je pojasnil Mes.

Po napovedih naših virov bo pogodba o gradnji potniškega centra podpisana v mesecu dni, graditi pa naj bi začeli na začetku prihodnjega leta. Sodeč po moči vlagatelja, lahko sklepamo, da si bo s tem skušal odpreti vrata še za druge projekte v nepremičninsko vse bolj razgreti Ljubljani.

Marjan Vešligaj, Radio Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
uiophjk
# 09.08.2017 ob 09:02
Gradnja novega potniškega centra v Ljubljani bi se lahko začela že prihodnje leto

Od leta 2005 obstajata v glavnem dve vrsti člankov o Emoniki:
1) gradnja se bo začela letos
2) gradnja se bo začela prihodnje leto
Vongobongo
# 09.08.2017 ob 08:55
Flegica

Ker zdaj je pa ta del LJ s podobo res lep , a n? ;)
Krpanka
# 09.08.2017 ob 09:17
Mene pa malo skrbi, da ne bodo dobili ARSO soglasja zaradi hrupnih strojev in preglasnih gradbenih del, tako kot se je to zgodilo Jocu Pečečniku... Takšni egotrip Ljubljančani so vsega sposobni.
prim00z
# 09.08.2017 ob 09:23
glavno da bo trgovski center, tega nam manjka.
Vongobongo
# 09.08.2017 ob 08:59
Kje je Vili da zacne zbirat podpise ;)
ipad
# 09.08.2017 ob 09:10
Slovenske železnice so imele deset let časa tuhtati, kaj bodo naredili s tiri pa še zdaj niso nič rešili.
Tao3
# 09.08.2017 ob 08:55
Odlično!
grafikon
# 09.08.2017 ob 09:33
Namesto trgovskega centra eno XXXXXXXXXL parkirno hišo prosim da bomo imeli kje parkirati in potem nakupovati v središču mesta. Trgovin je že sedaj preveč in večina na pol praznih.
vipmit
# 09.08.2017 ob 10:41
Sram me je kakšno avtobusno postajo trenutno premore glavno mesto Slovenije.
problem43
# 09.08.2017 ob 09:46
Jeseni bo minilo desetletje od podpisa pogodbe

V naslovu pa

Gradnja novega potniškega centra v Ljubljani bi se lahko začela že prihodnje leto

Haha, desetletje kasnej, se bo morda čez leto dni začela gradnja, se pravi 11 let po podpisu pogodb se bo morda začela gradnja, oni pa napišejo ŽE LAHKO ZAČELA...hahah, ne me jeb*** kakšna realizacija projektov
rastislav
# 09.08.2017 ob 09:27
Ma zrihtajte prvo zeleznisko omrezje in vlake! Potem pa zgradite zeleznisko postajo, ki bo sluzila svojemu namenu. Ki pri tem nacrtu se mi zdi da je pomembno vse razen postaja ne.
dingdong
# 09.08.2017 ob 08:59
A ni bil en takšen članek objavljen že leta 2007 ? Zoki dela !!
kalamaris
# 09.08.2017 ob 10:37
Dokler bo pot iz Ljubljane do Kopra z vlakom trajala 6 ur lahko postavijo terminal v velikosti avtobusnega postajališča in bo čisto dovolj.
zozozo
# 09.08.2017 ob 09:56
@Murko in podobni - Jaz o tem skladu ne vem nič, zato ga ne bom zagovarjal. Ampak, kot vidim, so vaše edine pripombe nanj to, da je romunski in južnoafriški, torej tudi vi o njem ne veste nič.
zozozo
# 09.08.2017 ob 09:34
Upajmo samo, da je/bo to projektiral kdo, ki je že projektiral potniške centre po svetu. Da ne bo standardna slovenska zgodba, ko arhitekti na pamet eksperimentirajo in se bolj ukvarjajo z estetiko in koncepti kot z uporabnostjo.
severnik
# 09.08.2017 ob 09:07
Najprej hotel na bavarcu...sedaj pa še to...urbanistično in arhitekturno skrpucalo ki bo ta del Lj spremenilo s podobo v predmestje povprečnega kitajskega mesta

Glede na tvojo strokovnost, predvidevam da imaš zelo dobro plačano službo, po možnosti v tujini. Za seboj imaš pa že nešteto projektov.
kingestone
# 09.08.2017 ob 08:48
to je obet za prihodnost: slovenske železnice in romunsko-južnoafriški kapital...
[facepalm]
Kobalt
# 09.08.2017 ob 10:08

kingestone je napisal(-a)

to je obet za prihodnost: slovenske železnice in romunsko-južnoafriški kapital...
[facepalm]


Ti dejansko verjameš, da so v ozadju "etnični" Romuni in Južnoafričani?

facepalm
kalamaris
# 09.08.2017 ob 12:03
@dingdong

Se opravičujem za napačne informacije...
Torej je vendarle hitreje z vlakom kot pa kolesom ali konjem.
Zares impresivno za leto 2017
gggg
# 09.08.2017 ob 09:37
A poglobitev železnice je že predvidena?
ps11
# 09.08.2017 ob 10:58
Ja res je, dokler se vlaki premikajo pocasneje kot v Indiji, je vseeno kaksna postaja je, samo avtobusno naj zrihtajo. Tako bo ostalo, dokler ljudje na zeleznici dobivajo brezpogojno drzavni denar in jim ni treba niti pomisliti na optimizacijo, konkurencnost, profit.
zamudnik
# 09.08.2017 ob 09:43
A za to betoniranje res ni mogoče najti nikogar s kolikor toliko transparentno poslovno zgodovino, ampak samo neke balkanske kompanije?
zozozo
# 09.08.2017 ob 09:49
Objekt je kot postavitev v prostor in v oblikovnem smislu... dejansko težak udarec mimo. In kot tak, za mesto prej nov moteči element, kot nadgradnja danega prostora.

Evo, ravno o tem govorim. To je besednjak in pojmovnik slovenskih arhitektov.

Zraven pa niti besedice o železniškem in avtobusnem transportu, nič o uporabnosti in dostopnosti spremljajočih dejavnosti znotraj objekta, nič o praktičnih povezavah z okolico.

Ilustracija tega, kam vodi ta pristop, je obstoječe podaljšanje podhoda pod železniško postajo. Hodnik je temen, nizek in utesnjen, totalno neprijeten za pešce, lokali so premajhni in neuporabni, izhod iz hodnika je toliko oddaljen od križišča, da je uporaben samo tistim, ki pridejo po železni cesti, dostop za invalide je izpeljan tako, da kar prosi, da postane javni WC (in je seveda ves poscan), itd itd.
nevem
# 09.08.2017 ob 09:41
Objekt je kot postavitev v prostor in v oblikovnem smislu... dejansko težak udarec mimo. In kot tak, za mesto prej nov moteči element, kot nadgradnja danega prostora.
Upam vsaj, da ohranja korekturo prvotnega projekta, ki naj bi v prihodnosti zagotavljala poglobitev železnice.
sirus
# 09.08.2017 ob 11:55
Na RTVju, bi lahko objavili vsaj aktualno sliko projekta, vaše novinarsko brskanje je staro 10 let.

MAS REAL ESTATE INC (str 34)

Primekapital - Emonika/
FrenkMate
# 09.08.2017 ob 11:49
Ne pozabimo, da je bil predviden vložek v Stožice s strani davkoplačevalcev 0€. Zavoženo investicijo pa bodo odplačevali še naši vnuki. Kaj mislite, kateri kapital stoji za novim investitorjem? Naj solatarica to malo razišče.
Murko
# 09.08.2017 ob 09:54
Izjemno partnerstvo - romunsko-južnoafriški sklad. Uspeh zagotovljen. Ali res nismo sposobni najti resnega, kompetentnega, zanesljivega vlagatelja?
Flegica
# 09.08.2017 ob 09:36
Ha ha za mojo službo in moje projekte ti ni potrebno skrbeti-je pa splošni konsenz v arhitekturni stroki da je hotel na bavarcu vsaj sila povprečn objekt če ne že podpovprečn-če želiš ti lahko pošljem kšn zanimiv članek (Outsider,itd..)Prvotni projekt Emonike pa ima toliko felerjev da bi rabu pol ure za naštet vse. Od gabaritov, postavitve peronov itd. Nažalost pri nas še vedno velja da je bolje zidati kot dobro zidati...To dokazuje nešteto projektov v Lj. In vrjetno bo Emonika eden takšnih projektov-s to razliko da bo to feler za naslednjih sto let...
smeško 562
# 09.08.2017 ob 11:54
Spet bo država financirala, Zoki se bo pa hvalu da je on to naredu. Kot za stadion
dingdong
# 09.08.2017 ob 11:35
Dokler bo pot iz Ljubljane do Kopra z vlakom trajala 6 ur lahko postavijo terminal v velikosti avtobusnega postajališča in bo čisto dovolj.
,
Pot iz Ljubljane do Kopra z vlakom traja dve uri in pol. Ne zavajaj !
marre
# 09.08.2017 ob 10:17
Srčno upam, da gre tokrat zares in da se ta največja ljubljanska sramota, ki ji danes rečemo glavna železniška postaja uredi na primeren način.. Samo, da se bi izdala vsa potrebna dovoljenja in pa seveda brez kakšne civilne iniciative...
KLIPAN
# 09.08.2017 ob 14:27
A je sds že napovedal referendum?
Lovec
# 09.08.2017 ob 12:42
Kdo je naročil PR.
Da se nekaj dogaja na temo postaje, vemo nekatri že nekaj mesecev. Zopet nič raziskovanja.

Nepremečninski balonček bo v Ljubljani počil, vendar nič skrbet, bomo VSI davkoplačevalci plačevali nasedlega kita. Maleg Tita pa bodo hvalili.
don_lavtarini
# 09.08.2017 ob 11:36
Super da se projekt premika, ampak arhitekturno gledano bo po starih načrtih stvar res zgledala kot citypark, kar je velika škoda ker je to projekt, ki bo zaznamoval prestolnico za naslednjih 200let, ne šopingcenter ki se ga vsake 10let po modi lahko prezida. Verjamem da imamo dovolj nadarjenih birojev v, sloveniji ki bi znali izkoristit priložnost in zgraditi nekaj na kar bomo ponosni
m72
# 09.08.2017 ob 10:25
Malo pa je tudi simbolike v tem. Svetla bodočnost prihaja v deželo s krajnsko in teranom. Iz Romunije :-)
zozozo
# 09.08.2017 ob 09:54
Pa pri zgornjem ne gre za stvar okusa, ampak realne rezultate. Podaljšek podhoda uporablja zelo malo pešcev, lokali pa so neprodani/neoddani in prazni propadajo.
samogledam
# 09.08.2017 ob 14:00
ne razumem, zakaj ni najprej zgrajena zeleznisko-avtobusna postaja, sele nato naj se zida poslovno-stanovanjske stolpnice ! V Sloveniji gre pa v obratnem vrstnem redu...najprej profit, potem odstop, postaje pa nikjer !
sirus
# 09.08.2017 ob 13:06
@uiophjk

Tako je, zato so tudi zneski investicije v javni del projekta smešno nizki.
jCoob
# 09.08.2017 ob 12:25
1. preveriti kapital..
2. preveriti vsebino projekta: kaksni postaji res rabimo, kaksen je primeren "spremljevalni" program..
3. preveriti kako in s kaksnimi materiali se gradi..

vse drugo bo zgolj nov projekt pranja denarja elit
uiophjk
# 09.08.2017 ob 12:10
@sirius

Če prav razumem načrte se bo gradilo shopping mall nad tiri, zraven pa bolj ali manj nepovezano en mostiček nad tiri ("train station extension") in montažno parkirno hišo ("avtobusna postaja"). Slednjega lahko tudi ne zgradijo, če država ne bo plačala.
sirus
# 09.08.2017 ob 11:23
Vsako leto prihodnje leto, že 10 let :)
Lobo
# 09.08.2017 ob 10:18
Niti ne toliko pri drugem tiru, jim kar dobro gledajo pod prste, tukaj se bo kradlo na veliko, ker razmerja niso tako jasna.
REsnica
# 10.08.2017 ob 07:36
Ko je v času krize in hudih težav zdravstva šolstva sociale in gospodarstva Alenka Bratušek prodala slo obveznice za z preveliko obrestno mero, je tedanjemu šefu jankoviću takoj pomagala s kar nekaj mio eurov. Uradno so poniknili nekje v projektih in dovoljenjih za ta center....ki ni imel niti gradbenega dovoljenja, niti projekta, niti investitorja. In država je vložila denar v tak projekt. Tako so banksterji kopali bančno luknjo. Še danes jim je žal, da niso skopalji globlje.
despi
# 09.08.2017 ob 16:49
10 let ja to pa je se za zamistit. Vse čestitke samo za projekt. 10 let. So samo zidal onkološki pa so ga moral takoj popravljat. Teče ura v Sloveniji v rikvervc.
qwasyx
# 09.08.2017 ob 15:44
..v švici so 57km dolg železniški tunel zgradili v 10 letih in še to:pred rokom
Tunel Markovec (cca.2 km) so gradili 12 let, ... primerjava z ljubljansko postajo je zgolj nakjučna, pa da vidimo
tuintam
# 09.08.2017 ob 15:08
Klipan je zaščitil pa tistih nekaj klipanov, češ da vsaka kritika pomeni pripadnost SDS...

Gliha skup štriha in so glede tega naši 'levaki' v nečem bistvenem povsem enaki desnjakom. Sicer pa taka levica, kakor jo mi poznamo (socialistična leva ni isto kot kapitalistična leva), pa ki jo na levo tlačimo še iz socializma, je v bistvu desnica. Desnica in naša 'levica' namreč čisto isto trdita, da nadaljujmo s privatizacijo kapitala celote s strani upravitelja (Država, občine itd.), češ kdo celoto da sploh šmirgla. Edino da desna bi rada, da si upravitelj ne lasti po socialistično kapitala, s katerim upravlja, samo zato da bi kao upravljal, pač pa zato, da bi se držal dogovora (sic!) in privatiziral naprej... Mi z ustavo družbo zanikamo, da naj bi jo bolj priznavali !?

Socializem da je družbo lastniško-pravno ščitil pred oblastjo oz. upravitelji? Da jo je kot subjekt in lastnico vzajemnega kapitala priznal tako, da bi bil ta družbeni? Lari fari. V socializmu se je oblast izenačila z ljudstvom oz. družbo in prepisala kapital kar lepo nase. Združeno delo si je lastilo tisti 'družbeni' kapital. Nasledstveno si ga pa sedanji upravitelj subjekt Država. In ta naj bi sedaj državo kot celoto kot subjekt ločeno od sebe priznala. Davkoplačevalsko celoto, ev. imenovano družba, ki pa tokrat ne bi bila subjekt, ki bi upravljal, pač pa bi se jo lastniško-pravno, pasivno ščitilo pred upravitelji in tudi pred lastnimi.

Da bi bila celota res lastnica tistega vzajemnega kapitala, s katerim naj bi upravitelj upravljal, tej celoti pogodbeno zavezano. Ji po dokončanju tudi res kaj predal, kritično pregledano. Pa kakšno kupnino od česa tudi. Tako pa - takole da se v malo boljšem kapitalizmu upravlja, da si upravitelj kapital, s katerim upravlja kar prilasti? S pravno identiteto svojega naročnika vred? Svojega upnika? Češ da je oblast enako ljudstvo? Enako samovoljno in do nikogar zavezano, kakor prej? Desnica in naša 'levica' prisvajanje oba zagovarjata.

Mi ves čas dajemo vse upravitelju, oblasti... in celote še vedno ne ščitimo na lastniško-pravni način. Pravno pomeni pasivno - ne da oblast ščiti ljudstvo, pač pa se ljudstvo ščiti tudi pred oblastjo, magari pred lastno; pred lastnimi upravitelji... Da ji slednji ne ukradejo vsega, z njeno identiteto vred, kot da so oni bistvo.

So kar enako oboji desni. In po socialistično levi v bistvu sploh niso levi. Isti so/ste. V ustavi bi imeli enake postavke. Z družbo ali celoto samo na jeziku. Oblastni oboji. Ker - priznati, ustavnopravno opredeliti bi morali celoto. Kot pravno osebo in kot lastnico. Ne tako zvito, ko smo državljani sicer lastniki upraviteljice Države, kot celote nas pa kar ni. Ker nas kot celot0o Država pravno predstavlja,. Ta isti upravitelj. Ki je s tem zavezan celoti tako, da ni zavezan, ker bi bil zavezan le samemu sebi.

Podobno kot v ZRN bi morali na ustavnopravnem nivoju celoto opredeliti tudi mi. Davkoplačevalčska celota bi moerala biti lastnica javnega kapitala. Ne pa da je ta kar državna last, državni; da je last upravitelja. Na kakšni osnovi naj bi bilo pa to dobro. In pač, nasledeno iz socializma da je tako. Ko smo ukinili ZD, da je upravljanje prevzela Država in je sedaj na tega upravitejja vse prepisano. In da prej da smo ločeno od upravitelja družbo priznavali in ta kaptal da je bil družbeni?

Edino to, kar ima ZRN, bi bilo sploh pravilno in pa pošteno. ZRN: "Javni kapital je zasebni kapital davkoplačevalske celote". Pri nas je pa še vedno last upravitelja. Z ustavo. Tudi če bi se ga privatiziralo, družbe še vedno ne bi v ustavi opredelili in je zaščitili. Mi ne, naučeno naklonjeni oblasti - in v bistvu oblastni.

Za ustavo gre... Ali je res pravilno spisana? In če kdo misli, da v razmerah, ko se upnika upraviteljem ne opredeli in ko upravitelj dela kar hoče, da se da vzpostaviti kvaliteto, se večinoma moti... To se tiče te in ostalih naših kao družbi namenjenih investicij!
Sapp
# 09.08.2017 ob 14:48
Zasebni lastnik ne bo gradil le hotela na križišču Vilharjeve s Slovensko cesto
to križišče sploh ne obstaja če kej vem.
don_lavtarini
# 09.08.2017 ob 14:12
Če ne bo zraven šoping centra zastonj garaže (kar zaradi bližine centra ni variante), lahko kar pozabijo na nakupovalno središče.. druga možnost je sistem 1h zastonj, kar bi načeloma delovalo ampak smo slovenci premalo pragmatični za kaj takega, primer city v mb. Na koncu pa itak nič ne bo iz te investicije dokler ni strategije sž glede tirov.
ivod
# 09.08.2017 ob 12:38
.. .stara ... se pravi obstoječa železniška postaja bi lahko bila restavrirana in kot starina in usedlina magnet za turiste ... (sicer manjkajoče reči pa skriti pod zemljo ) ... hm ... no ...
dingdong
# 09.08.2017 ob 12:13
Se opravičujem za napačne informacije...
Torej je vendarle hitreje z vlakom kot pa kolesom ali konjem.
Zares impresivno za leto 2017

Problem je v tem, da proge v glavnem potekajo po isti trasi, kot so v 19. stoletju, keš se je vlagal povečini v obnovo cest. Glavni krivec tukaj so SŽ, ki je parkirnica SDS-ovskih kadrov, prav tako pa ni bilo politične volje za obnovo prog oz. izgradnjo novih. Lahko pa kakšno soboto dopoldne z avtom obtičiš na avtocesti, tako da vožnja z vlakom traja manj, kot pa z avtomobilom.
Kazalo