Gospodarstvo

Poudarki

  • Že lani sta se jim odrekla Hofer in Lidl
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.9 od 27 glasov Ocenite to novico!
Jajca
Jajca so obilen vir beljakovin. Foto: Reuters
Pri ekoreji je šest kokoši na kvadratni meter hlevske površine, kokoši se lahko gibajo večino časa (tudi na prostem), pri prosti reji je devet kokoši na kvadratni meter hlevske površine, tudi tem je omogočeno gibanje večino časa (tudi na prostem), medtem ko je pri talni reji devet kokoši na kvadratnem metru hlevske površine, gibanje je omejeno na zaprti hlev. Pri baterijski reji pa je na kvadratnem metru 13 kokoši.

Dodaj v

Jajcem iz baterijske reje sta se odrekla E.Leclerc in Eurospin, Spar do leta 2020

Kampanja društva in zavoda traja od marca
9. avgust 2018 ob 19:29
Ljubljana - MMC RTV SLO

Kampanja za umik jajc iz baterijske reje s polic trgovcev je sporočila, da sta se temu zavezali trgovski verigi E.Leclerc in Eurospin. Prejela pa je tudi nekaj zavrnilnih odgovorov.

Društvo za zaščito živali Ljubljana in zavod Danes je nov dan, ki vodita kampanjo Imaš jajca za odpravo jajc iz baterijske reje s polic največjih trgovcev v Sloveniji, z zadovoljstvom ugotavljata, da se vse več trgovcev zavezuje temu ukrepu.

Pobudniki so od konca marca do srede aprila zbrali 13.496 podpisov pod peticijo, ki poziva trgovce, naj se zavežejo k odpravi ponudbe jajc iz baterijske reje. Peticijo so naslovili na vodstva trgovskih verig Mercator, Spar Slovenija, Engrotuš, Jagros, Eurospin eko ter Rudnidis, ki upravlja centre E.Leclerc.

"V dobrih treh mesecih smo končno zbrali vse odzive in z navdušenjem sporočamo, da se (postopni) odpravi jajc iz baterijske reje iz svoje ponudbe zavezujeta trgovski verigi E.Leclerc in Eurospin," so sporočili. Eurospin naj bi to izpeljal do konca avgusta letos, E.Leclerc pa bo do leta 2020 opustil prodajo jajc kokoši iz baterijske reje, ki jih prodaja pod svojo blagovno znamko, za celoten oddelek jajc pa se istemu zavezuje do leta 2025.

Zavrnilno sta se na peticijo odzvali trgovski verigi Mercator in Spar, medtem ko se trgovski verigi Tuš in Jager na poziv nista odzvali. "Kupec se ... med našo široko ponudbo jajc sam odloči, katera bo izbral," so zapisali v Sparu. V Mercatorju pa so se zavzeli za razpravo "v strokovnih in nadzornih krogih, seveda s participacijo vse zainteresirane javnosti, torej tudi nevladnih organizacij in kupcev".

Po objavi prispevka so nam iz Spar Slovenija sporočili slednje: "V Sparu Slovenija podpiramo vsa prizadevanja za trajnostno sonaravni razvoj in v tem okviru tudi razmislek o potrošnji jajc z vidika dobrobiti kokoši nesnic. Našim kupcem omogočamo nakup le svežih slovenskih jajc iz kmetij, pri čemer jajca baterijske reje v ponudbi vztrajno postopoma odpravljamo in uvajamo vse več jajc drugih vrst reje, kot so jajca ekološke reje, proste reje in hlevske reje. V podjetju Spar Slovenija smo se odločili, da do konca leta 2020 na naših policah ne bo več jajc kokoši iz baterijske reje."


"Ni vseeno, kako živijo kokoši nesnice. Čeprav nobena reja, ki je namenjena masovni proizvodnji, ni idealna za dobrobit živali, pa je vsekakor skrajni čas, da odločno rečemo ne vsaj baterijski reji,"
poudarjajo organizatorji kampanje Imaš jajca. "To je prvi korak k izboljšanju kakovosti življenja naših kokoši, ki ga zagotovo lahko naredimo že danes," so dodali.

Že lani so se sicer jajcem iz baterijske reje odrekli v Hoferju in Lidlu.

Kaj pravi druga stran
V Jati Emona, največjem slovenskem proizvajalcu jedilnih jajc, so ob začetku kampanje poudarili, da tip reje kokoši v ničemer ne vpliva na hranilno vrednost jajc. "Na to vplivata le zdravje in prehrana živali, vpliva pa tip reje na smrtnost kokoši med nesnostjo, porabo krme po jajcu, higieno jajc in emisije prahu, smradu in CO2 v okolje," je pojasnil direktor Jate Emona Stojan Hergouth. Najmanjša emisija prahu, smradu in ogljikovega dioksida, najčistejša jajca, najmanjša poraba krme po jajcu in najmanjša smrtnost kokoši je po njegovih besedah v baterijski reji, vse preostale reje so slabše v vseh naštetih parametrih. "Najslabše jo higiena jajc odnese pri prosti reji, največja je tudi smrtnost in tveganje kužnih bolezni, največja poraba krme in največja emisija prahu, smradu in CO2 v okolje," je dejal in dodal, da je življenjska doba kokoši v vseh tipih reje pri tržnih proizvajalcih omejena na eno leto. Pri prireji jajc se v nobenem tipu reje ne uporabljajo antibiotiki ali kakršne koli druge nedovoljene snovi, je poudaril in dodal, da so živali v vseh registriranih rejah pod nadzorom pogodbene veterinarske ambulante in uprave za varno hrano ter so redno higiensko in zdravstveno pregledovane, jajca pa so pregledana še za prisotnost škodljivih snovi. "Bistvo razlik med različnimi tipi rej je torej prostor, ki ga imajo kokoši na voljo, in percepcija ljudi glede njihove sreče oz. nesreče," je povedal in pojasnil, da so z vidika stroke pomembni kazalniki sreče proizvodnih živali smrtnost, obolevnost, število poškodb in število znesenih jajc.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
Guztl
# 09.08.2018 ob 20:57
Sosed ma kure spušene po vrtu, včas lisica mav selekcije nardi, jajca so pa top!
Vse ostalo, ne hvala!!
council
# 09.08.2018 ob 19:53
Je povedal in pojasnil, da so z vidika stroke pomembni kazalci sreče proizvodnih živali smrtnost, obolevnost, število poškodb in število znesenih jajc.

Kazalec sreče pri proizvajalcih je pa denar.
johann
# 09.08.2018 ob 20:58
Nisem še našel v trgovinah boljši jajc od mojih domačih kur, ki se cel dan gibljejo in pasejo na prostem.
Ramus
# 09.08.2018 ob 20:47
Srečna kokoška - dobra jajca, nesrečna kokoška - slaba jajca,....
Troyan
# 09.08.2018 ob 20:36
Čak mal... če jaz prav razumem napisano... je v vseh vidikih baterijska reja najboljša, razen vidika sreče kokoši?
x1ijn
# 09.08.2018 ob 22:14
Pa Jatina izjava je tudi iz trte zvita. Kokoši v baterijski reji so že v osnovi poškodovane, poleg tega so še omejene pri gibanju. Bolj meji na mučenje kot pa na zdravo življenjsko okolje.
woodoo
# 09.08.2018 ob 23:53
Tudi najmanjši pes v pesjaku mora po zakonu imeti vsaj 6m2 površine.
Za mene je baterijska reja mučenje živali. Ta oddela življenje pod umetno lučjo na istem/enem mestu. Letos bo odstrel nekaj medvedov ker jih je preveč na tako majhnem prostoru?
Zakaj so kokoši tretirane kot tretjerazredno živilo, če pa imamo od njih največje koristi? Kot, da nam je vseeno kaj pogoltnemo saj je učinek enak - s.... Sam jem pretežno domača jajca, baterijskih že nekaj let ne in res je kakšno poflekano z kakcem, res ni vsako enako prejšnjemu,... o okusu in vonju pa raje ne bi. Dober tek!
x1ijn
# 09.08.2018 ob 22:09
Odziv Spara je najboljši. Kot da nikoli ne manipulirajo s ponudbo, da spraznijo zaloge stvari, ki se slabo prodajajo. Sploh ob petkih/sobotah določene znamke kar čudežno izginejo.

@ronzi
Meso je tudi že aktualno. Obstaja biološko meso, to je meso od živali, ki živijo v "naravnem" okolju. Cilj je, da se konzumiranje mesa zniža, ker predstavlja veliko breme za okolje, ter da jemo kvalitetnejše meso.

Meso je takšno breme za okolje, da lahko prek tega, da nekaj časa ne ješ mesa celo kompenziraš svoje izpuste CO2 (npr. po dopustu z letalom...najdeš kalkulatorje na spletu). Pri mleku so tudi podobne akcije, samo je še bolj v plenicah.
yoda
# 09.08.2018 ob 22:35
Zaj so problem jajca,pol bo mleko,meso itd.....
***
ne da bodo, ampak so že in to od nekdaj....
Pac-Man
# 09.08.2018 ob 20:49
council
# 09.08.2018 ob 19:53

Kazalec sreče pri proizvajalcih je pa denar.
---------------------

Ti šefu plačaš, da lahko delaš?
Seneca
# 10.08.2018 ob 07:51
Jaz že leta zavestno plačujem tistih nekaj centov več za jajca odprte talne reje oz vsaj hlevske reje. Pripravljen bom plačevati tudi kakšen cent več, ko bom lahko kupil mleko krave molznice, ki ne bo celo življenje pripeta slab meter dolgo verigo ampak bo vsaj nekaj ur dnevno preživela neprivezana zunaj na zraku!
Bivši uporabnik
# 10.08.2018 ob 05:37
Avstrija ima z zakonodajo prepovedano baterijsko rejo.
Že nekaj let.
johc
# 09.08.2018 ob 22:46
a ni baterijska reja s strani EU že prepovedana?
RJSlo
# 09.08.2018 ob 22:33
No ja. Vsaka kura nesnica mora vsak dan preteči vsaj 10 kilometrov. Temu se reče srečna kura. Lahko teče pred petelinom, lahko za petelinom, itd. Tista, ki kokodaka, ker nima petelina, je nesrečna kura. Podobno je stanje pri ženskah. Več o tem pa pod drugo temo.
protimm.c
# 09.08.2018 ob 21:55
dragi hergut, kaj pa vsebnost antibiotikov, okus in kvaliteta?
Muka Lesec
# 09.08.2018 ob 23:06
Jajaja, pa sočna teletina, a ne?
To je tista, ko teliček prve metre prehodi takrat, ko gre v zakol. Se kdo odpove sočni teletini in bi zaradi živali malo manj sočno?
agenda21
# 09.08.2018 ob 22:32
Stres je eden od osnovnih faktorjev za bolezen.
Kronični stres pa...
Logika velja za vse, tako za rastline, živali in ljudi...
Dviganje lokalnega stresa lahko povzroči tudi prometne nesreče, razprtije,kriminal,...
Kaj so pa povzročitelji stresa in kakšen je celoten proces na nivoju organizma; od tega pa nič kaj veliko iz strani medijev.
Lahko bi dnevno kakšno špansko nanizanko oz. oddajo za demoralizacijo razkirali za dobre namene zdravja.
Triglavski zmaj
# 09.08.2018 ob 21:23
So kake raziskave z (f)MRI, kako različno vpliva življenje v baterijski reji ali na prostem na (ne)srečo kokošk?
FrancL
# 10.08.2018 ob 10:24
@Gepard007
"No sedaj vemo katerih trgovin se moramo izogibati. Sicer se pa Tuš in Jager tudi niso odzvali, tako da so tudi na listi za odstrel. Če je narod enoten se lahko marsikaj doseže. Če se ne želijo odreči baterijski reji in če narod ne kupuje jajc pri njih jih bojo primorani zamenjati samo do sedaj še nisem videl takšno enotnost naroda pri nas medtem ko se v tujini že dolgo časa poslužujejo bojkotov."

Ne nabijajte s takimi! Trgovine prodajajo, kar ljudje kupujemo. In če bi se ljudje zavedali in kupovali kvalitetne izdelke (pa ne govorim zgolj o jajcih, temveč tudi o mesu, sirih, jogurtih ter majicah in čevljih konec koncev), trgovci tega ne bi imeli na policah.

Ker pa smo ljudje taki, da za dva centa razlike kupimo cenejše jajce in za dva EUR razlike majico, ki jo je naredil otrok v Bangladešu in je naredila 20.000 km po oceanu, je temu tako.

Ne rabiš menjati trgovine zaradi tega, menjaj svoje navade!

PS: to na kakšen način Hofer in Lidl ravnata s svojimi zaposlenimi, kakšna je sicer njihova ostala ponudba, da o tem, da kupuješ v skladišču (zopet, zato da 'kao prišparaš' 1 EUR), te pa ne moti?
maliP
# 10.08.2018 ob 09:48
x1ijn

Oboje deloma drži, vendar tudi kure v prosti reji živijo samo eno leto!, Oziroma jih cca 10% ne doživi enega leta. A teh 10 % ki poginejo noben ne vpraša če so srečne, 99% vseh kokoši in piščancev na svetu pa se izvali iz baterijske reje.

Kar se mesa tiče (in mleka in jajc) , iz strani prehrane (moja stroka) otroci, odraščajoči, aktivni športniki in ženske v rodni dobi potrebujejo določen procent esencialnih aminokislin in del mineralov in vitaminov iz živalskih virov (ali sintetičnih ki so za mene dosti bolj sporni), rastlinska proizvodna ni sposobna na tem svetu proizvest vse hrane za pričakovanih 10 000 000 000 ljudi.dejstvo pa je da se z mesom v razvitem svetu preserava!!
dory
# 10.08.2018 ob 08:13
Zanimivo, da v Nemčiji na prodajnih policah jajc iz baterijske reje ni. Glede na to, da so tako top, higienske in neoporečne se mi zdi to zanimivo.
srce24
# 10.08.2018 ob 07:49
Ni pomembno, kako se odločajo veliki trgovci. Pomembno je, kako se bomo odločili mi, potrošniki. Že dolgo ne kupujem več "trgovinskih jajc". Pri ponudbi z domačih kmetij, bi bilo to več kot neumno.
maliP
# 10.08.2018 ob 08:49
Ravno balans med potrebami po hrani, obremenitvami okolja s produkcijo hrane in zahtevami kapitala na eni strani po dobičku na drugi strani nas potrošnikov po sprejemljivi ceni hrane je eno glavnih vprašanj sodobne družbe. Dejstvo je, da hrano brez intenzivne proizvodnje ne bomo pridelali. Eko bomo vsi lačni in prav tu bi se morala stroka približat javnosti , oziroma se oddaljit od kapitala (neodvisne veterinarske, agronomske ipd znanstvene institucije bi morala financirati skupnost, ne pa da smo to raznim monsantom ipd prepustili). Ljudje smo omnivori (vsejedi) po naravi in tako bo najbrž tudi ostalo. Trava raste in jo lahko pridelajo samo prežvekovalci, rešitev da okolje čim manj obremenimo z toplogrednimi plini je samo visoka proizvodnja. Eko krava pridela na leto 90% plinov napram visoko proizvodni, s tem da da 10 litrov mleka na dan ona druga pa 50 ! Kaj je potem najboljše za nas????? Podobno je z obremenitvijo okolja v perutnini ( ne samo kokoši tudi proizvodna piščancev nam zagotavlja že več kot 25°vseh animalnih beljakovin zanimivo da iz vidika obremenjevanja okolja "manj" škodlvo).
Oprostite, vendar na živce mi pa gredo " aktivisti" ki živali od blizu videli niso,( ki so največkrat mučitelji svojih domačih ljubljenčkov, z omejitvijo okolja, navajanjem živali na njim nesprejemljive človeške običaje, od oblačenja do prisilnega druženja, sterelizacij ipd in hranjenjem s produkti največjih globalistov in goljufilcev v živilski industriji (razin Nestleji ipd,)) in ki ne premislijo kakšno škodo bodo naredili celotni skupnosti .
vidaest
# 10.08.2018 ob 06:52
Čak mal... če jaz prav razumem napisano... je v vseh vidikih baterijska reja najboljša, razen vidika sreče kokoši?

Seveda, če si lastnik največje farme baterijske reje kot g. Hergouth, potem je to logičen zaključek.
josh k.
# 09.08.2018 ob 23:15
...ter so redno higiensko in zdravstveno pregledovane...

Ja, seveda sistematski pregled imajo pri veterinarju, vsaka posebej.
coffeecup
# 09.08.2018 ob 22:45
Srečna kokoš je samo tista ki ima svojega petelina, vse ostale so pač samo kokoši ki nesejo jajca.
protimm.c
# 09.08.2018 ob 22:02
... pozabil sem omeniti se hormone
Gepard007
# 09.08.2018 ob 23:53
Jajcem iz baterijske reje sta se odrekla E.Leclerc in Eurospin, Mercator in Spar tega ne nameravata storiti

No sedaj vemo katerih trgovin se moramo izogibati. Sicer se pa Tuš in Jager tudi niso odzvali, tako da so tudi na listi za odstrel. Če je narod enoten se lahko marsikaj doseže. Če se ne želijo odreči baterijski reji in če narod ne kupuje jajc pri njih jih bojo primorani zamenjati samo do sedaj še nisem videl takšno enotnost naroda pri nas medtem ko se v tujini že dolgo časa poslužujejo bojkotov.
maliP
# 10.08.2018 ob 08:16
Jaz že leta zavestno plačujem tistih nekaj centov več za jajca odprte talne reje oz vsaj hlevske reje. Pripravljen bom plačevati tudi kakšen cent več, ko bom lahko kupil mleko krave molznice, ki ne bo celo življenje pripeta slab meter dolgo verigo ampak bo vsaj nekaj ur dnevno preživela neprivezana zunaj na zraku!
Večino (85%) slo mleka je proizvedeno od krav proste reje, kmetje so ogromno naredili na dobrem počutju krav, kar jim vrnejo z višjo produkcijo in boljšim zdravstvenim stanjem. In ravno to je keč pri reji kokoši, ki ga jaz ne razumem. Sem iz veterinarske stroke in vem da tudi na področju kokoši in prireje jajc delajo podobno, saj zdrava in zadovoljna žival ti povrne z dolgoživostjo in večjo proizvodnjo. Pri talni reji imajo kokoši le malo več prostora kot v kletkah, imajo bolj umazano in prašno okolje (Nastilj) več se pretepajo med sabo, večja je možnost okužbe z boleznimi in paraziti večja je smrtnost ipd. Pri prosti reji (zanimivo da ne traja celo leto, pozimi se te iste kokoši pač drenjajo noter tako kot ostale) pa se poleg naštetega pojavljajo še plenilci in vremenske nezgode.
Poleg vsega nas je pa na svetu preveč in hrano bo potrebno proizvajat na okolju čim prijaznejši način pa vendar v količinah potrebnih da ne bo lakote. Mislim da bi počutje živali morali prepustiti strokovnjakom, aktivisti naj pa raje preverjajo če se proizvajalci (niso zmeraj stroka in kapital na isti strani) te smernice upoštevajo. Vem da se je na ravni EU desetletja borilo z birokracijo in velikimi lobiji, da se je uvedlo zakonodajo o obogatenem prostoru, gnezdih in gredi za počivanje kokoši sedaj se pa te dosežke spodbija z trapastimi akcijami o "boljšem" počutju.
kapljač
# 11.08.2018 ob 13:57
Uredu , bomo nehali hodit nakupovat v Merkator in Špar, če jim je tolk za zanič jajce. Za kupca bi jim moralo namreč biti v prvi liniji. Pa očitno ni tako.
lisicka10
# 10.08.2018 ob 15:51
Sem videla baterijsko rejo in stanje živali, in sicer na terenskih vajah pri študiju. Pretresljivo ! Z drugimi vrstami reje se prav tako da zadostiti potrebam trga.
x1ijn
# 10.08.2018 ob 09:17
@maliP, smo omnivorji, ampak z mesom smo razvajeni. Ni ga potrebno jesti vsak dan, še manj pa večkrat na dan. Obstajajo tudi kvalitetni rastlinski viri beljakovin. Smo dovolj pametni, da se lahko zdravo prehranjujemo tudi brez živalskih izdelkov.
K_ris
# 10.08.2018 ob 07:17
Je jajce iz baterijske reje manj kvalitetno? Ker pri govejem mesu lahko opaziš razliko, če se krava premika ali pa je ves čas pri miru.
maliP
# 10.08.2018 ob 06:12
Avstrija ima z zakonodajo prepovedano baterijsko rejo.
Že nekaj let.

Ni res. samo Hofer jih ne prodaja.V celi EU je enaka zakonodaja, samo da izboljšanj še niso vsi akceptirali.
interakt
# 10.08.2018 ob 04:43
novico sem odprl zgolj zaradi potrebe po sočnih komentarjih..... dobim pa ???

pri meni kolega prinese 2 tedensko 10 domačih jajc, kjer kokoši ne merijo na m2
Bivši uporabnik
# 10.08.2018 ob 15:48
http://spar-international.com/news/spar-austria-group-end-sale-battery-caged-eggs/
Tule (februarja 2018) piše, da je Špar umaknil iz prodaje v Avstriji jajca iz baterijske reje.

https://www.sustainweb.org/news/feb18_fr
ance_battery_cage_eggs/
V Franciji je baterijske reje še 68 %, l. 2022 pa ne bo več dovoljena.

Članek iz l. 2011, pa pove več kot tale na portalu (žal):
https://www.independent.co.uk/news/uk/ho
me-news/the-end-of-battery-farms-in-britain-but-not-europe-6281802.html
Za tiste, ki so "prikrajšani" za angleščino, vrzite v Googlov prevajalnik odlomek z naslovom
Battery life: the truth about chicken farms - zveste vse o tem, kakšna zgleda baterijska reja.

Tudi star članek, zanimiv, ker navaja, da je l. 2007 v Avstriji samo 20 % vseh jajc iz baterijske reje.

Švica je v celoti prepovedala baterijsko rejo l. 1992 in je tako prva država na svetu s tako zakonodajo.

Več: https://en.wikipedia.org/wiki/Battery_cage#European_Union

https://www.safe.org.nz/whats-happening-overseas:
Stare kletke so v EU z uvedbo zakonodaje zamenjali z izboljšanimi l. 2012.
Avstrija je stare kletke prepovedala že l. 2009, obstoječe izboljšane pa bo doletela popolna prepoved l. 2020.
Belgija se pripravlja na uveljavitev prepovedi z letom 2024.

Članek tudi navaja, da skoraj noben supermarket v Nemčiji ne prodaja več jajc iz baterijske reje.

V ZDA je baterijska reja prepovedana v Kaliforniji in Michiganu.

Nagibam se k sklepu, da se spremembe dogajajo, ker ljudje pač raje kupujejo jajca hlevske reje ali od kokoši, ki se prosto pasejo.

Za tiste, ki se navdušujete nad baterijsko rejo, blog:
https://www.zavod-koki.org/cesa-o-jajcih-nocemo-vedeti/

Hasta la vista :-)
FrancL
# 10.08.2018 ob 10:32
@maliP
"Oprostite, vendar na živce mi pa gredo " aktivisti" ki živali od blizu videli niso,( ki so največkrat mučitelji svojih domačih ljubljenčkov, z omejitvijo okolja, navajanjem živali na njim nesprejemljive človeške običaje, od oblačenja do prisilnega druženja, sterelizacij ipd in hranjenjem s produkti največjih globalistov in goljufilcev v živilski industriji (razin Nestleji ipd,)) in ki ne premislijo kakšno škodo bodo naredili celotni skupnosti ."

Točno tako!
x1ijn
# 10.08.2018 ob 09:13
@Gautama, kokoši v baterijski reji se uporabljajo eno leto, potem se jih odstrani. Lahko je delat statistike za živali, ki se rodijo in dozorijo nekje drugje, potem pa eno leto živijo v kletki.
kingeston
# 10.08.2018 ob 08:47
dobre poteze.

južnjaški merkator in njihovi kupci niso ravno borci za pravice živalim.

zdaj so še na potezi industrijski obrati, da tudi oni ne odkupujejo jajc iz baterijske reje
Gautama
# 10.08.2018 ob 08:18
Vsi pri prehrani z zivalskimi proizvodi sprejemamo dolocene "moralne kompromise".

In nekje postavimo mejo, kaj nam je sprejemljivo. Ta meja se seveda stalno premika.

Mogoce bi torej raje racionalno posvetili vec pozornosti bolj "razvitim" in inteligentnim zivalim?
Torej pujsom in nato kravam.
Kure so v primerjavi s sesalci zelo neinteligentne, nauciti cesarkoli jih je skoraj nemogoce, ne razumejo nicesar in jim je veliko "bolj vseeno", kje zivijo.
Smrtnost med njimi v baterijski reji je dejansko manjsa.
Veste kaj je recimo eden izmed razlogov za to smrtnost? Pobijejo se med seboj, skljuvajo se do smrti.
vnk
# 09.08.2018 ob 22:14
Zaščitniki živali trgovce pozivajo, naj jajca iz baterijske reje, torej iz reje kokoši nesnic v kletkah, umaknejo iz prodaje. Je doc. dr. Dušana Terčiča, predstojnika Katedre za znanosti o rejah živali na Oddelku za zootehniko Biotehniške fakultete Univerze v Ljubljani, ta poziv presenetil?

https://www.dnevnik.si/1042817543/slovenija/dr-dusan-tercic-strokovnjak-za-perutnino-lociti-moramo-custva-in-dejstva

Imajo pa trgovske verige po svoje prav, sami se odločimo kakšna jajca kupimo, jaz zase vem katera vzamem. Nekatere trgovske verige so pač zavohale pozitiven PR, naredile preračun in ugotovile, da se jim splača.
hakija
# 09.08.2018 ob 22:08
menda so v Ameriki v jajcu iz baterijske reje našli dlako.. ne vem kako, ampak verjetno zaradi vseh hormonov, ki jih kokoši pojedo?
vox14
# 13.08.2018 ob 12:20
"Najmanjša emisija prahu, smradu in ogljikovega dioksida, najčistejša jajca, najmanjša poraba krme po jajcu in najmanjša smrtnost kokoši je po njegovih besedah v baterijski reji, vse preostale reje so slabše v vseh naštetih parametrih."

Če se kokoš praktično ne more premikati seveda porabi najmanj krme, najtežje se poškoduje in oddaja najmanj co2. A to so edini faktorji, ki vplivajo na njihove odločitve? Tudi sam pojem veliko mesa a vseeno so to živa bitja in mislim, da smo kot družba dovolj zreli, da se rešimo vsaj najbolj brutalnih načinov vzreje.
mkrebs
# 10.08.2018 ob 21:13
Se bojim, da bodo le embalažo priredili...
maxbernie
# 10.08.2018 ob 11:17
Mislim da bi počutje živali morali prepustiti strokovnjakom, aktivisti naj pa raje preverjajo če se proizvajalci (niso zmeraj stroka in kapital na isti strani) te smernice upoštevajo. Vem da se je na ravni EU desetletja borilo z birokracijo in velikimi lobiji, da se je uvedlo zakonodajo o obogatenem prostoru, gnezdih in gredi za počivanje kokoši sedaj se pa te dosežke spodbija z trapastimi akcijami o "boljšem" počutju.

Aha, tako civilne iniciative niso ok? strokovnjaki so pogosto zlizani z lobiji in industrijo. Samo poglejte zdravnike in njihova sponzorstva s strani farmacije, naša ministrstva, ki so mižala na na oba uča, recimo pri Lafargu in ostalih onesnaževalcih okolja. Tam je civilna iniciativa odigrala svojo vlogo.
Tako da ne preveč pametovati, naj se običajni ljudje ne vmešavajo v 'stroko'.
Se pa strinjam, da smo šli z našim potrošniškim načinom življenja čisto predaleč. Koliko ene hrane gre, tako pri nas kot po svetu, vsak dan v smeti! Koliko življenj gre v nič.
Gautama
# 10.08.2018 ob 08:23
Kot je napisal tudi nekdo pred mano: strokovnjaki so ugotovili, da je baterijska reja dejansko boljsa od talne po vseh merljivih parametrih.
Na napacno podrocje smo usmerili svojo energijo.
AM
# 10.08.2018 ob 07:53
"Čeprav nobena reja, ki je namenjena masovni proizvodnji, ni idealna za dobrobit živali, pa je vsekakor skrajni čas, da odločno rečemo ne vsaj baterijski reji," poudarjajo organizatorji kampanje Imaš jajca. "

Tole me pa zelo skrbi. Sicer podpiram ukinitev baterijske reje, ampak v stavku je beseda VSAJ. Se pravi, če ne bo več baterijske reje, se bodo potem spravili na hlevsko ? Umirite se malo no....
maliP
# 10.08.2018 ob 06:08
Troyan
Prijavi neprimerno vsebino Čak mal... če jaz prav razumem napisano... je v vseh vidikih baterijska reja najboljša, razen vidika sreče kokoši?

Ja, za vidik sreče kokoši so pa strokovnjakunje ljubljanske frače, ki nimajo kaj drugega za počet kot škodo vsem vpletenim v verigi. Proizvajalcem jajc (ki jih boli za počutje kokoši , pa naj bo v kletki al v gozdu), potrošnikom ki bomo dobili dražja jajca, pa vsem skupaj z večjim onesnaževanjem in segrevanjem okolja.
Lluka
# 11.08.2018 ob 05:42
Ma sami poznavalci jajc ste tle gor...... Ko spečem na oko... jajce in baterijske reje.. in pa to domače jajce mojih kur.... se opravičujem.....ampak nisem opazil nobene razlike. Razlika je edinole organoleptična...katere pa kot uporabniki ne opazimo. Vem da s kakšno hrano so bile pitane kokoše iz ene ali baterijske ali talne reje.. in pa kokoši v mojem kurniku......
maliP
# 10.08.2018 ob 06:09
a ni baterijska reja s strani EU že prepovedana?

Ne , ampak je predpisana nova velikost kletk (večja), manjše število kokoši v kletki, ločeno gnezdo in greda, osvetljenost ipd.
Kazalo