To so fantje iz podjetja Toschl, ki bodo do julija v Kaliforniji: Jure Vizjak, Matic Bitenc, Miha Hribar, Dejan Pelzel in David Panzalović.  Ekipa podjetja Toshl stanuje v San Franciscu v soseski South of the Market (SOMA), kjer si prostore občasno delijo s preostalimi slovenskimi startupi.
To so fantje iz podjetja Toschl, ki bodo do julija v Kaliforniji: Jure Vizjak, Matic Bitenc, Miha Hribar, Dejan Pelzel in David Panzalović. Ekipa podjetja Toshl stanuje v San Franciscu v soseski South of the Market (SOMA), kjer si prostore občasno delijo s preostalimi slovenskimi startupi. "Najemnine so sicer res astronomske, vendar imamo mi glede na dane razmere zelo dober dogovor in prostore. Za občutek, kakšne so cene: enosobno stanovanje v središču San Francisca v zelo slabi soseski stane od 1.000 do 1.500 dolarjev mesečno," pravi Bitenc. Do svoje pisarne v Mountain Viewju morajo z vlakom, vožnja traja slabo uro. Foto: Toshl
Toshl
Startup podjetje 3fs , ki se ukvarja z razvojem mobilnih in spletnih aplikacij, je uspelo zlasti z aplikacijo Toshl Finance, s pomočjo katere lažje prebiješ mesec s svojo plačo. Foto: Toshl
Toshlevo aplikacijo, s katero lahko spremljaš, kako trošiš svojo plačo, si je naložilo že več kot 600 tisoč uporabnikov. S funkcija proračuna si lahko omejiš porabo osebnih sredstev in s tem spremljaš, koliko denarja imaš še na voljo. Foto: Toshl
Stroške lahko organiziraš v skupine, s čimer vedno veš, koliko zapraviš za plačilo položnic, za hrano, obleko ... Foto: Toshl
Matic Bitenc
Matic Bitenc piše tudi blog, na katerem razmišlja o širših družbenih problemih. Ugotavlja, da je v ZDA opaziti "permanentno krizo, ki izhaja iz tradicionalnega prevelikega poudarka na individualnih svoboščinah in pomanjkanju smisla za skupnost. Rezultat so ulice polne brezdomcev, mnogo izmed njih mentalnih bolnikov, ki brskajo po smeteh za osnovno preživetje. To mi daje precej hujši občutek permanentne krize družbe kot novice o gospodarskih kazalcih v Sloveniji, kjer socialni sistem zaenkrat še deluje precej bolje." Foto: Toshl
Toshl
Večina ekipe se ukvarja s programiranjem na spletu in različnih mobilnih platformah. Foto: Toshl
Bitenc o padcu Facebookovih delnic po uvrstitvi na borzo: "V padcu delnic Facebooka uživam predvsem zato, ker je Facebooku uspelo optimizirati ceno tako, da so oni pobrali čim več z mize, bankirji, ki so organizirali IPO, pa čim manj." Foto: EPA

Toshl, kranjsko startup podjetje, je dokaz, da je mogoče s pravim poslovnim modelom in z odlično ekipo uspeti na zahtevnem trgu. Toshl je bil izbran v podjetniški pospeševalnik 500 Startup, kjer se lahko v Silicijevi dolini v ZDA, ki je sinonim za uspešna visokotehnološka podjetja, učijo od najboljših in dobivajo dragocene izkušnje, posledica pa bo pospešena rast uporabnikov. Toshl Inc. ima tako svoj sedež v Silicijevi dolini, vendar bodo razvoj obdržali v Sloveniji. Pogovarjali smo se s soustanoviteljem podjetja Maticem Bitencem.



Z aplikacijo, ki spremlja porabo osebnih sredstev, ste prepričali Dave McClura, podjetnika in angela, ki vas je povabil v Silicijevo dolino v svoj inkubator "500 Startups". Kaj to pomeni za vas in za vaše podjetje?
Udeležba v 500 Startups v Silicijevi dolini prinese s seboj določen ugled, ki nam pomaga odpirati vrata, iskati poslovne partnerje in vlagatelje. Obenem je odlična priložnost za izobraževanje, deljenje znanja z drugimi podjetji v inkubatorju kot tudi z mentorji z odmevnih podjetij, ki nas redno obiskujejo. Vsa izkušnja skupaj nam pomaga pospešiti razvoj, na novo razmišljati o distribuciji na internetu in ponovno dvomiti o nekaterih predpostavkah, ki neizogibno nastanejo ob daljšem razvoju proizvoda.

Kako se je začela zgodba podjetja Toshl?
Začeli smo v podjetju 3fs (ThirdFrameStudios), kjer se je Toshl začel kot eden izmed projektov. Hoteli smo zapisovati svoje stroške in ugotovili, da kljub precejšnjemu številu aplikacij ni nobene, ki bi ustrezala našim potrebam in zahtevam po kakovostni uporabniški izkušnji. Zato smo začeli eksperimentirati in postopoma razvijati projekt do te mere, da zdaj lahko nadaljuje svojo samostojno pot.

Koliko uporabnikov je že naložilo vašo aplikacijo na pametni telefon?
Toshl Finance je naložilo že več kot 600 tisoč uporabnikov in rast se pospešuje. Navdušeni smo tudi nad raznolikostjo naših uporabnikov, saj Toshl uporabljajo skorajda povsod po svetu. Kje vse uporabniki v tem trenutku vpisujejo v Toshl, lahko v živo spremljate na https://toshl.com/live

Osnovna aplikacija je brezplačna, dopolnjena pa stane za eno kavo, kot ste se izrazili. Kakšni so odzivi?
Odzivi so dobri, z vsako novo različico imamo večji delež uporabnikov, ki so pripravljeni plačati za uporabo. Imamo t. i. "freemium" poslovni model, kjer je aplikacija z večino funkcionalnosti na voljo brezplačno, za bolj napredne funkcije pa se uporabniki naročijo na mesečno ali letno naročnino. Ta znaša evro in pol mesečno ali 15 evrov letno. Glede na to, koliko uporabniki prihranijo, je ta znesek lahko kaj hitro zanemarljiv.

Kako v praksi poteka spremljanje sredstev? Je treba vsak nakup vnesti v telefon?
Ob nakupu vzameš telefon v roko, vpišeš številko, pritisneš na gumb z oznako stroška in že je shranjen. Strošek ali prihodek je samodejno dodan tudi na spletni strani toshl.com, kjer si lahko ogledate tudi številne prikaze vašega finančnega stanja. Trenutno je vnašanje res ročno, vendar smo to poenostavili in pospešili do največje možne mere. Delamo tudi že avtomatizacijo, tako da bodo lahko samodejno zabeleženi vsi vaši stroški in prihodki s kreditnih kartic oziroma bančnega računa.

Menite, da lahko s spremljanjem svojih nakupov privarčujemo nekaj denarja?
Absolutno, se že s samim vnašanjem in spremljanjem ljudje bolj ozavestijo, za kaj zapravljajo denar. Veliko drobnih stroškov na koncu predstavlja kar konkretne vsote in že sama primerjava stroškov med sabo nas pripravi do malo večje racionalnosti. Dodatno si lahko pomagate z budžeti, ki vam pomagajo opozarjati na splošno porabo, da lažje privarčujete kak evro vsak mesec. Dobivamo veliko zgodb zadovoljnih uporabnikov, ki so poleg boljšega nadzora nad porabo denarja celo prenehali kaditi, ker so se zavedeli, koliko porabijo za cigarete. Vendar bistvo Toshla ni zgolj v samoomejevanju. Končni cilj je poznavanje svojih financ, tako da si zaradi tega manj v skrbeh in si lahko tudi kakšno stvar več privoščiš brez slabe vesti.

Je to aplikacija, ki je v gospodarski krizi še bolj zaželena? Bodo ljudje postali previdnejši pri svojih izdatkih?
Težje gospodarske razmere vsekakor marsikoga spodbudijo, da je previdnejši pri svojih izdatkih in takrat nekoliko bolj omeji porabo. Kot rečeno, pa je naš cilj sprotno spremljanje osebnih financ, da smo s tem znanjem lahko mirnejši in lažje načrtujemo. To pa je pomembno tako v časih izobilja in krize, da se lahko uspešno prilagajamo, gradimo prihranke in nas tovrstne krize nato ne morejo vreči iz tira.

Kaj si o tej aplikaciji mislijo Američani, kjer potrošnik prispeva 70 odstotkov bruto domačega proizvoda in kjer je skoraj zapovedano čim večje trošenje?
Američani predstavljajo približno petino naših uporabnikov, tako da tudi njim takšno spremljanje porabe vsekakor ni tuje. Tukaj je potrošnja res glavno gonilo, toda tudi pri nas v tem neizpolnjujočem materializmu žal ne zaostajamo mnogo. Predvsem so Američani vajeni nekaterih podobnih storitev, kjer je že mogoča povezava z bančnimi računi, vendar jih mislimo z našimi rešitvami nadgraditi.

Razvijate morda že kakšno novo aplikacijo?
Idej je vedno polno, predvsem pa nameravamo to idejo pripeljati na naslednjo raven s pomočjo orodij, ki jih razvijamo in ne bodo namenjene zgolj potrošnikom, čeprav jim bodo končno najbolj koristila.

Kakšne so vaše nakupovalne navade? Uživate v šopingu? Ste v ZDA veliko v trgovinah?
Nisem človek, ki bi hodil na velike nakupovalne pohode. Predvsem uživam v nakupovanju v smislu raziskovanja in odkrivanja novega. Zatorej najraje kupujem hrano v dobro založenih in rahlo nenavadnih trgovinah ali tržnicah v tujih državah. Pa digitalne dobrine, kot npr. knjige, ki mi prinašajo nove informacije in načine razmišljanja. Težko bi govoril za celo ekipo, vendar se mi zdi, da nobeden od nas ni kakšen hud nakupovalni zasvojenec v klasičnem smislu.

So debate o javni prodaji Facebooka in njegovem neuspešnem debiju na borzi prišle tudi v vaš inkubator? Kakšno je prevladujoče mnenje?
Neposrednega učinka na inkubator ni bilo, izvzemši kakšno debato več na to temo. V soseski bodo šle cene nepremičnin nekoliko navzgor zaradi kupa novih milijonarjev, srednjeročno bo nekaj novih angelskih investitorjev pripravljenih vlagati v startup podjetja. V padcu delnic Facebooka uživam predvsem zato, ker je Facebooku uspelo optimizirati ceno tako, da so oni pobrali čim več z mize, bankirji, ki so organizirali IPO, pa čim manj. Vsekakor pa si želim, da Facebook dolgoročno prosperira in obdrži svojo vrednost, saj si nihče izmed nas ne želi zmanjšane dejavnosti vlagateljev zaradi strahu glede splošne klime.

Za konec še nekaj šale: ste aplikacijo, ki spremlja porabo sredstev, ponudili tudi slovenski vladi, ki zdaj gleda na vsak evro?
Hehe, marsikatera vlada bi potrebovala svojo različico Toshla. Včasih hudomušno razmišljam o makroekonomski različici Toshla. Ta bi bila vsekakor zabaven izziv. Z veseljem bi razvili tudi kaj za vlade, pa niti slučajno nimamo želodca za stvari, kot so javni razpisi in podkupovanje raznih strankarskih veljakov, da na tovrstnih razpisih uspeš. To ni naša igra. Še najraje bi vladi poslali kakšen priboljšek izpod rok Johna Maynarda Keynesa, preden gospodarstvu dokončno zapove anoreksijo kot strategijo za rast.