Gospodarstvo

Poudarki

  • Kakšna bo hitrost umeščanja v prostor?
  • Potreben bo tudi blagoslov Bruslja
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,4 od 16 glasov Ocenite to novico!
Južni tok
Predlagana trasa plinovoda Južni tok. Evropska unija mu konkurira s projektom plinovoda Nabucco, a je zaradi spremenjenih geostrateških okoliščin njegova izvedba vse bolj vprašljiva. Foto: MMC RTV SLO
Aleksej Miller, Danilo Türk
Prvi mož Gazproma, Aleksej Miller, je letos večkrat obiskal Slovenijo in se srečal z državnim vrhom. Gazprom je največji proizvajalec zemeljskega plina na svetu in hkrati največje rusko podjetje. Foto: MMC RTV SLO/Aljoša Masten

Dodaj v

Milijardni Južni tok Slovenija tik pred ustanovitvijo

Kaj bo z Nabuccom?
28. julij 2012 ob 10:52
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Gradnja plinovoda Južni tok, ki bo potekal tudi po slovenskem ozemlju in letno pretočil do 63 milijard kubičnih metrov zemeljskega plina, se bo po načrtih začela že prihodnje leto.

Za gradnjo slovenskega dela plinovoda bo poskrbelo podjetje Južni tok Slovenija. V njem bo slovensko podjetje Plinovodi obvladovalo polovični delež. Kot je razkril njegov direktor, Marjan Eberlinc, bo družba ustanovljena kmalu.

"Potekajo samo še formalni postopki, da se postopek ustanavljanja skupnega podjetja Južni tok Slovenija zaključi," je izjavil. Podjetje bosta vodila dva direktorja, po eden za vsakega izmed družbenikov.

Vrednost naložbe se giblje okoli milijarde evrov.

Tudi plinovod se bo sicer moral spopasti s težavno nalogo umeščanja v prostor, pridobivanja lastništva oz. uporabe zemljišč in vseh potrebnih dovoljenj. Zapleti pri tem delu postopka denimo že dalj časa ovirajo gradnjo drugega tira železnice Divača-Koper.

Za traso plinovoda je bila do zdaj že izvedena študija izvedljivosti, ki sta jo naročila oba partnerja. Natančna določitev trase sledi v okviru postopkov umeščanja v prostor - skladno s slovensko zakonodajo.

Potreben bo tudi blagoslov Bruslja
"Potekajo dejavnosti z našimi sosedi na obeh straneh meje, z Italijani in Madžari," je pojasnil Eberlinc in dodal, da na projektni ravni potekajo intenzivne dejavnosti v postopkih umeščanja v prostor in postopkih za pridobitev okoljevarstvenega soglasja. Po Eberlinčevih besedah potekajo priprave in pogovori med Brusljem, Moskvo in Ljubljano o postopkih za dodelitev izjeme pri tretjem energetskem svežnju, kar bo v nadaljevanju ena izmed zahtevnejših nalog.

"Projekt poteka skladno z našimi pričakovanji in napovedmi, stanje je več kot dobro, naloge v slovenskem prostoru se izvajajo v okviru družbe Plinovodi in so v celoti obvladovane," je še dejal Eberlinc.

Plinski obvod Ukrajine
Gradnja Južnega toka, ki bo ruski plin v Evropo pripeljal mimo Ukrajine, se bo začela konec letošnjega leta, končan pa naj bi bil leta 2015, ko so predvidene tudi prve dobave po tem plinovodu. Njegova vrednost je ocenjena na okoli 15,5 milijarde evrov, po njem pa naj bi letno steklo 63 milijard kubičnih metrov zemeljskega plina.

Sporazum o ustanovitvi skupnega podjetja Južni tok Slovenija sta 22. marca 2011 podpisala Eberlinc in predsednik upravnega odbora Gazproma Aleksej Miller.

Februarja letos sta podpisala še dodatek k sporazumu družbenikov o ustanovitvi Južnega toka Slovenija, s katerim sta potrdila ključne parametre projekta na slovenskem ozemlju. Pogodbo o ustanovitvi skupnega podjetja Južni tok Slovenija pa sta Eberlinc in Miller podpisala maja, je poročal STA.

Kaj bo z Nabuccom?
Južnemu toku konkurira plinovod Nabucco, projekt Evropske unije in ZDA, s katerim želijo zmanjšati odvisnost od ruskih energentov. Speljan naj bi bil skozi Turčijo, Bolgarijo, Romunijo, Madžarsko in mimo Slovenije v Avstrijo. Zaradi spremenjenih geostrateških okoliščin, dvomov o zadostnih plinskih virih za projekt pa tudi zmanjšane naklonjenosti Turčije EU-ju in ZDA pa se poraja vse več dvomov o njegovi izvedljivosti. Končno odločitev o tem naj bi sprejeli še letos.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
sonckasta
# 30.07.2012 ob 12:56
Vsaj nekaj pozitivnega
levak
# 29.07.2012 ob 13:06
kralj matjaž
Počasi se bodo še velike invisticije začele, kaj pa bo potem Jankovič tulil.
--
Pa še to je prejšnja vlada podpisala.
Velike investicije bi se morale začeti včeraj, pojutrišnjem bo prepozno.

Kiss me my darling,
be mine tonight.
Tomorrow will be too late
zvonec5
# 29.07.2012 ob 10:17
Vse lepo,samo se bojim,da bo to spet en rusko srbski nateg...
izo
# 29.07.2012 ob 01:22
pa da se razumemo, plinovod je nacionalni interes rusije, ne sloevnije, zato pravim, da le-ta kaj dosti od tega, da bo dala zemljo za postavitev cevi, ne bo imela. lahko pa da se motim, (upam), vendar nekako v neke čudeže ne vrjamem več. edina logika je tukaj logika denarja oz. da tist rus pobere za plin čimveč ob čimmanjših stroških.
izo
# 29.07.2012 ob 01:09
vsaka velika investicija je Slovencem prinesla samo veliko luknjo, poglejmo recimo avtoceste, Stožice, Teš 6, tudi tu nas bo bolela glava, če jo bomo izpeljali!
Boljši so manjši projekti, jih vseeno nekako obvladamo, bi jih pa moralo biti bistveno več!


hja. če pojem investicija naj bi pomenil, da se zadeva enkrat povrne ;). glede avtocest je tako, da so nujne, brez njih (in seveda ostale infrstrukture) si danes sodobne, razvite države ne moreše predstavljat, so osnova za vsak razvoja gospodarstva ipd. tukaj ni debate. problem pri nas je bil smo ta nesrečni dars, ki je ratal eno takšno zaključeno leglo, v katerem se je kr velik del javnega denarja zgubil za razen "dodatke", anekse, izgradnja se je zavlekla v nedogled (kar je seveda vsem sodelujočim še kako odgovarjalo) ipd. če bi tega bilo manj (verejtno se temo 100% ognit ne da nikjer) in če bi (precej) hitreje in malo več regio in avtocest zgradili pri nas, bi verjetno že marsikje stala kakšna tovarna več.
teš 6 je poglavje zase, vendar je najbrž podobna zgodba, kot pri darsu, nekdo si je v imenu javnih del hotel zagotovi posel ipd. ali je zdej ta projekt pametno ustaviti ali ne, po poravi povedano ne vem, sigurno pa ja najslabše to, da zadeva stoji oz vsake tolk čase nekaj delajo, ap ne delajo, tukaj padajo penali, začele so bood tožbe ipd. kaj pa vem, po mojem skoraj bolje, da se zadeva konča, ampak s predvidenimi ali celo nižjimi stroški (samo ko vem, kako gre to pri nas, na koncu je vse 5x, 10x več kot obljubljeno).
Za Stožice sem mnenja, da definitvno tak objekt Slovenije potrebuje,to ti lahko potrdi praktično vsakodnevno dogajanje tam. Ko bo še ves ostali program trgovin ipd izpeljan notr (kolkr je, ne vem), da se bo dobil dnar od prodaje oz najemnin, sem prepričan, da se bod zadeva odplačala, tako kot naj se bi.
največji problem (sploh pri večjih projektih), je ta prokleta sitaucija, ki je seveda postavila vse na glavo. tako da, apriori poti večjim projektom nisem, ker so še kako potrebni, vendar morajo biti zelo premišljeni in vodeni skoz ves čas izgradnje racionalno, kvalitetno in predvsem brez nekih dodatnih intervencij s strani politike ipd. to se nikdar ne končna najbolje.
veza
# 28.07.2012 ob 23:58
izo

se strinjam, pa še nekaj je- vsaka velika investicija je Slovencem prinesla samo veliko luknjo, poglejmo recimo avtoceste, Stožice, Teš 6, tudi tu nas bo bolela glava, če jo bomo izpeljali!
Boljši so manjši projekti, jih vseeno nekako obvladamo, bi jih pa moralo biti bistveno več!
izo
# 28.07.2012 ob 23:38
Počasi se bodo še velike invisticije začele, kaj pa bo potem Jankovič tulil.
kako že gre tisto o zarečenem kruhu.. že od volitev se ga je nekdo orenk nažrl-
izo
# 28.07.2012 ob 23:35
sicer pa izvedba ni ravno zahtevna. skopljejo jarek, položijo cev in zasujejo.
nič ni kopljejo. in ni tako enostavno, ker ravno z nekimi mini bagerčki to ne moreš delat. predvsem pa so problem zemljišča in dovoljenja. zato je narjena firma južni tok, da bo talala modre kuverte.
sicer pa jst še vedno ne bi jemal tega vseg preveč resno. če bodo rusi dosegli svoje z nemci prek baltika, ne bo več nekega intersesa se 30 let zahebavat z nekimi slovenčki in njihovimi parcelcami..
tako pač je.
ma_ri_bor
# 28.07.2012 ob 21:54
ja, ampak speljali ga bodo, pač čez hrvaško ali avstrijo. lahko se samo preloži za par let. torej je končni geopolitični rezultat enak. kar se slovenije tiče pa je lahko samo koristno, da gre plinovod čez njo.
usa bo imeli več dela z nabukom in bo zmagala že, če ga bo sploh uspela speljat. vojne v zakavkazju niso naključje.
MIRNČAN
# 28.07.2012 ob 18:17
pankracij ne veš kaj je globalna politika. Upam se it stavt da bodo pri nas postopki trajali tako dolgo da bodo na koncu spelali tok drugje.
pankracij
# 28.07.2012 ob 16:25
"Potreben bo tudi blagoslov Bruslja"

In potem nam bo bruseljski in US Nato hlapec majer klobasal o slovenski suverenosti.
kralj matjaž
# 28.07.2012 ob 15:42
Počasi se bodo še velike invisticije začele, kaj pa bo potem Jankovič tulil.
ma_ri_bor
# 28.07.2012 ob 15:17
sicer pa izvedba ni ravno zahtevna. skopljejo jarek, položijo cev in zasujejo. problem je umestitev v prostor, posel pa je prodaja cevi in opreme... pa mogoče kakšne parcele :)
izo
# 28.07.2012 ob 14:01
izvajalci, ali pa mogoče bodo dali kakšno našo firmico notr za delat varnostne nalepke, da bomo tiho. (spet dejavu patria)
izo
# 28.07.2012 ob 14:00
vsaj plinovod nam privošči no,
in kaj misliš, da bomo mi res imeli od tega? gledali bomo parček mega cevi, ki šiba preko naših gozdov, pipce (v tem stilu, kot jo nekateri razumejo) ne bo, dela pa bodo skoraj ziher izvajalai njihovi izvajalci, ali pa mogoče bodo dali kakšno našo firmico notr za delat varnostne nalepke, da bomo tiho.
če se pa pogodimo za kaj več, pa bi bilo najbrž fajn, vendar tukaj se gre samo za denar tistih, ki bodo v tem novo nastalem konzurcijo, za katerega se ve, kaj bo naloga (utišat lastnike zemljišč-ali prek denarja lai kako drugače in podmazat vse v vrsti javnih služb, da bodo soglasja ipd prihajala tekoče).
izo
# 28.07.2012 ob 13:53
Pingvin pa bo zrihtal kredit pri NLB z trajnim odlogom odplačevanja, ali kaj?....
Eni pa res morate stalno mešati politike v vsako temo. Fuj!!!!

će ne bi bil ti isti, bi ti še dal prav. sicer pa je tema deinitivno prej kot ne (geo)politčna..
johann
# 28.07.2012 ob 13:37
...plinovod bodo polagali zaporniki z Doba. Vodja gradbišča bo JJ!

Pingvin pa bo zrihtal kredit pri NLB z trajnim odlogom odplačevanja, ali kaj?....

Eni pa res morate stalno mešati politike v vsako temo. Fuj!!!!
CtrlDelete
# 28.07.2012 ob 13:09
...plinovod bodo polagali zaporniki z Doba. Vodja gradbišča bo JJ!
izo
# 28.07.2012 ob 13:09
tule se pa ne morem strinjati s teboj. Nemčija je odvisna od Rus in plina, tu ZDA žal ne bo mogla kaj veliko pametovati, sicer bo nemška industrija zelo hitro upadla, tega si pa ne želi nihče. 1 milijarda investicije ni nič, glede na to, koliko gospodarstva in posledično držav bodo na ta način obvladovali. Zraven pa še mastno zaračunali dobavo.
nemci bodo dobili eskluzivno dobavo prek baltika in se mi zdi, da jim ne preveč v interesu, da bi šlo to omrežje naprej po evropi.
še vedno pa ostaja ene zanimiva lokacija za energetsko oskrbo evrope: islandija. glede na to, da so se zdej, ko so bili v pufih, skrili pod kiklo evrope, bi se lahko od njih zahtevalo kakšne pravico na uporabo zemljišča za recimo postavitev elektrarn in potem tudi oskrbo staro celine. koliko je to izvedljivo ne vem, sigurno ni problem para in postavitev pri njih, prenos energije verjetno bolj, vendar danes to ni tak bavbav, predvidevam..
stein
# 28.07.2012 ob 13:04
lunajko222, mal se dej pomirit, tako hudo pa spet ni:)
Xlom, vsaj plinovod nam privošči no, če ga daš v roke Černigoju, Zidarju in balkanski mafiji bodo še Rusi na kant šli..
izo
# 28.07.2012 ob 13:03
Škoda, da Slovenci nimamo več gradbinca, ki bi lahko izvajal gradbena dela na tej milijardni investiciji.
tudi če bi bil (oz. se bi verjetno še zdej našel oz. na novo ograniziral, keš je keš), sem prepričan, da budo dali ultimat, da imajo svoje izvajalce (beri: kakšne azijce, ki delajo za pol dolarja na teden, preživi z pol kie riža na mesec in ne razmišlja preveč o tajkunih)..
upma, da bo slovenije iztržila svoj delež, da ne bomo samo tranzitna postaja do italije, potem pa bomo morali od izalianov plin kupovat nazaj ali kakašen podoben nonsens.
še večja neumnost v naši ljubljeni domovini pa je to, da nam bodo angleži črpali zemeljski plin, ki bi lahko ogreval verjetno pol države, rusi nam kopljejo rudo, on remontih ifrastruktura prebijejo staro cev vrtine, in kater začne bruhat vroča voda, ki bi zopet lahko ogrevalao celo mesto, oni pa samo nazaj zablindirajo zadevo in pozabijo na vse skupja itd itd. dobesedno se nam denar cedi iz zemlje ponekod, pa naj rajš tujci to poštimajo.
kako naj bomo uspešni s tako mentaliteto? očitno tisto o hlapcih ima osnove..
ma_ri_bor
# 28.07.2012 ob 12:54
erixon, brez panike, delajo (obnavljajo) se magistralni plinovodi in sicer večinoma ob trasah obstoječih plinovodov. Imajo nekaj večji premer od obstoječih in so 10 barski, obnavljajo se trudi črpalne postaje ventili itd. Kar pa nima zveze z južnim tokom, to bo večja zadeva, kar se cevi in ostalega tiče. Južni tok bo predvsem transportiral plin ČEZ slovenijo, ne po sloveniji.
poppy
# 28.07.2012 ob 12:45
@lunajko222

tule se pa ne morem strinjati s teboj. Nemčija je odvisna od Rus in plina, tu ZDA žal ne bo mogla kaj veliko pametovati, sicer bo nemška industrija zelo hitro upadla, tega si pa ne želi nihče. 1 milijarda investicije ni nič, glede na to, koliko gospodarstva in posledično držav bodo na ta način obvladovali. Zraven pa še mastno zaračunali dobavo.
erixon
# 28.07.2012 ob 12:45
_ich_

Sem bil malo prepozen. Hvala za info.
kipanaliwo
# 28.07.2012 ob 12:44
sej ne da sm privoščjiu,sam a Hrvati ne bodo imeli lastne pipce za plin? :)
erixon
# 28.07.2012 ob 12:44
Mi lahko kdo pove kakšen plinovod pa se že polaga ta moment čez Slovenijo? Sem videl gradbišče.

Pa zakaj so ob štajerski avtocesti že v naprej pripravljene cevi za polaganje?

Plinovod je že dogovorjen, akcija je v teku, samo javnost tega še ne ve.
_ich_
# 28.07.2012 ob 12:42
@xlom

Pojdi se malo izobrazit prosim... Trenutno je v gradnji (skoraj dokončan) plinovod, ki vstopi v Slovnijo pri Rogatcu... Brez namajnših zamud in podražitev je celotno slovensko traso zgradil konzorcij manjših podjetij, ki so so razdelila deleže.

Večinoma so to manjša družinska podjetja, ki z razliko od teh velegradbincev delajo super pošteno!
Mr.D
# 28.07.2012 ob 12:33
Bravo Jansa!!!

...Sala
lunajko222
# 28.07.2012 ob 12:03
"dobiti moramo dovoljenje iz Bruslja" .. )) to ti vse pove kolik je ura.. smo banana republika oz. satelit ZDA, .. če nam ukažejo DA potej je DA, če je NE potem je NE..

mene je bolj strah da nas bo zahod uporabil kot kmeta na šahovnici da bi ruse zahebali.. se pravi strinjali se bomo z gradnjo, pobrali milijardo evrov, potem bomo pa najdli napako v sistemu in rekli da je to nevarno za okolje ter zaradi tega razloga ne moremo imeti plinovoda v sloveniji.. seveda to naredimo po naročilu ZDA.. milijardo pa ne bomo vrnili nazaj rusom ker, hej, kaj bodo pa naredli?? ..nič..

tako je bolgarija ruse peljala sc*t glede nuklearke..rusi vrgli noter skoraj milijardo, po ukazu amerike (ker amerika je tista ki odloči kater narod lahko gradi kaj in kje in s kom) .. in je šel denar po gobe..

rus z temi cevmi ima samo stroške.. predstavljajte si.. ruske cevi gradi rus, denar daje rus, zato da plin da evropi?!?!? .. namesto da bi EU plačala za cev in posledično za plin.. tako rus izgublja veliko denarja, pa ta štorija da če zaobide ukrajino ne bo imel problemov z dostavo plina EU-ju ))) seveda, ker če je zahod uspel ukrajino pripraviti do zaprtja plina da predstavi rusijo kot nezanesljivega partnerja to ne bo zahod mogel narediti z bolgarijo, slovenijo??? ..)še lažje to naredijo z nami saj smo še večji satelit kot ukrajina..

rus bo lahko dostavljal plin evropi samo če bo pod ceno in na škodo rusije.. toliko je ZDA bila jasna.. razlog? ..rusijo je treba sestradat tako da propade in dokončno uniči z oranžnimi revolucijami in revolti..
Xlom
# 28.07.2012 ob 11:39
Škoda, da Slovenci nimamo več gradbinca, ki bi lahko izvajal gradbena dela na tej milijardni investiciji.
Kazalo