Volkswagen zanika nove obtožbe in želi sodelovati pri preiskavi EPE. Foto: EPA
Volkswagen zanika nove obtožbe in želi sodelovati pri preiskavi EPE. Foto: EPA

Afera se torej širi, saj naj bi bil tak računalniški program vgrajen tudi v avtomobile z močnejšimi trilitrskimi in šestcilindrskimi dizelskimi motorji. Agencija je o ugotovitvah obvestila tudi Volkswagen, Audi in Porsche. Takšno programsko opremo naj bi namreč imeli volkswagen touareg 2014, porsche cayenne za modelno leto 2015 ter audiji A6, A7, A8 in Q5 z letnico 2016.

Delovanje naj bi bilo enako kot pri dvolitrskih
Nemški proizvajalec avtomobilov iz Wolfsburga je navedbe zavrnil, vpletenost v škandal pa so že zanikali pri Porscheju. Tiskovni predstavnik Volkswagna je poudaril, da takšne programske opreme v trilitrskih agregatih ni bilo. Pri Volkswagnu so sicer septembra priznali, da so imeli avtomobili na dizelski pogon vgrajen poseben računalniški program, ki je na uradnih testih izpustov škodljivih plinov v ozračje pokazal nižje vrednosti kot pa dejansko v času običajne vožnje po cesti. Tedaj je moralo podjetje vpoklicati in ustaviti prodajo okrog 482.000 avtomobilov v ZDA, v Evropi pa bo na servis moralo 8,5 milijona vozil, od tega 2,4 milijona v Nemčiji. Volkswagen želi v celoti sodelovati v preiskavi EPE in s tem razjasniti dejstva.

Po podatkih EPE bi morali zdaj vpoklicati novih 10.000 dizelskih avtomobilov letnika 2014, za zdaj pa je neznano število letošnjega letnika, ki naj bi bil tudi sporen. Delovanje takih motorjev je podobno kot pri spornih dvolitrskih, ko motorji zaznajo začetek uradnega testiranja in prilagodijo elektronsko delovanje ter občutno omejijo izpuste dušikovih oksidov, ki so bili po testiranjih v laboratorijih tudi devetkrat nižji kot ob običajnem delovanju motorja.

Kooperativno sodelovanje pri raziskovanju zadeve
Izjavo Volkswagna v zvezi s sporočilom ameriške agencije EPA so posredovali tudi iz Porsche Slovenija: "Družba Volkswagen AG je v ponedeljek od ameriške agencije za varstvo okolja EPA (Environmental Protection Agency) prejela sporočilo, da je v vozilih z dizelskim motorjem V6 TDI prisotna funkcija programske opreme, ki v postopku pridobivanja homologacije ni bila zadostno opisana. Družba Volkswagen AG poudarja, da 3-litrski dizelski motorji V6 nimajo vgrajene programske opreme, ki bi na nedopusten način spreminjala emisijske vrednosti. Volkswagen bo z agencijo EPA kooperativno sodeloval, da bodo zadevo temeljito raziskali."

V Avstraliji že prva skupinska tožba
Po poročanju časnika The Australian so v Avstraliji lastniki volkswagnov in audijev vložili prvo skupinsko tožbo. V Avstraliji so že oktobra vpoklicali vsa vozila s tem sistemom. Zdaj naj bi povračilo škode zahtevalo do 90.000 ljudi. Odvetniška pisarna, ki je vložila skupinsko tožbo, pravi, da so vozila zaradi teh manipulacij izgubila precej vrednosti. Če se bo izkazalo, da je koncern kršil zakon o varstvu potrošnikov in zavajal kupce, mu grozijo večmilijonske kazni.