Koliko daril pa bo pod praznično smreko pričakalo vas? Foto: BoBo
Koliko daril pa bo pod praznično smreko pričakalo vas? Foto: BoBo
Darilo
Vse več ljudi darila izdela samih. Foto: Reuters

Znesek, ki ga bo Slovenec namenil za darilo posamezni osebi, je tako letos manjši kot v prejšnjih letih. Večina bo kupovala darila v vrednosti do 20 evrov, največji porast pa je raziskava GfK Slovenija pokazala pri nakupu daril, ki stanejo manj kot 10 evrov, saj bo kar dobra tretjina anketiranih izbrala darila omenjene vrednosti.

Še vedno moški v primerjavi z ženskami kupujejo nekoliko dražja darila. "Z leti je mogoče opaziti vedno racionalnejše obnašanje potrošnikov, ljudje vse redkeje presežejo načrtovani znesek za darila in ga skrbno načrtujejo," pojasnjujejo izvajalci raziskave.

V zadnjem letu je zrasel odstotek tistih, ki letos ne bodo obdarovali nikogar - takih je več moških kot žensk. Poleg tega se zmanjšuje število ljudi, ki jih bo posameznik obdaril, in število tistih, ki obdarujejo več kot deset ljudi.

Tretjina darila izdela sama
Pri božično-novoletnih darilih se ljudje najraje odločajo za kozmetiko, knjige in igrače. Vse bolj postajajo ustvarjalni, saj se skoraj tretjina sodelujočih v raziskavi odloča, da bo darila izdelala sama.

Moški se v večji meri odločajo za nakup daril iz zabavne elektronike, medtem ko se ženske bolj odločajo za izdelavo daril doma. Vsekakor ženske zavzemajo vodilno vlogo pri nakupu kozmetike, oblačil, obutve in modnih dodatkov. Oboji pogosteje posegajo po darilnih bonih in obdarjencu puščajo možnost lastne izbire, kar kaže na bolj premišljene nakupe pri izbiri darila.

Vedno več nakupov prek spleta
Večina anketirancev najraje nakupuje v nakupovalnih centrih, vendar se kaže porast nakupovanja prek spletnih trgovin. Leta 2007, ko so raziskavo izvedli prvič, je nakup prek spleta opravilo dobrih 10 odstotkov vseh anketiranih, medtem ko jih letos o nakupu prek spleta razmišlja že skoraj 40 odstotkov.

Večina spletnih kupcev kupuje na slovenskih spletnih straneh. Se pa kaže naraščanje števila spletnih nakupov prek tujih spletnih strani. To pripisujejo dejstvu, da ljudje vedno bolj zaupajo opravljenim denarnim transakcijam in večjemu konkurenčnemu okolju, ki ga ponuja splet.

Raziskavo, v kateri so o nakupovanju daril povprašali 1.020 ljudi, so izvedli na reprezentativnem vzorcu uporabnikov spleta, starih od 18 do 55 let.