V poročilu, ki ga je komisija predala županu Alešu Bržanu, so zapisali, da sedanje proge ne bodo ukinili. Foto: Radio Koper
V poročilu, ki ga je komisija predala županu Alešu Bržanu, so zapisali, da sedanje proge ne bodo ukinili. Foto: Radio Koper

Prebivalcem pod kraškim robom so na več zborih krajanov obljubili, da se bo po gradnji drugega tira sedanja železniška proga ukinila. Županova komisija, ki jo je lani imenoval Boris Popovič, se je sestala s predstavniki infrastrukturnega ministrstva in podjetja 2TDK. In kaj so izvedeli o dvotirnosti in opustitvi sedanje proge? Predsednik komisije Aleksander Žvokelj: "Gradilo se bo enotirno progo in širilo tri tunele. Nov tir bo tir Koper–Divača. Stari tir pa Divača–Koper. To je alarmantno."

Aleksander Žvokelj. Foto: Radio Koper/Tjaša Škamperle
Aleksander Žvokelj. Foto: Radio Koper/Tjaša Škamperle

Družba 2TDK vodi postopek za spremembo gradbenega dovoljenja, ki pa ne predvideva gradnje dvotirne proge, ampak le povečanje servisnih cevi v treh najdaljših predorih. Zakaj bi bile torej te potrebne, je zanimalo krajane.

"Odgovor je bil, da pripravljajo teren za morebitno gradnjo dodatnega tira k novemu tiru nekje v prihodnosti."

Z ministrstva za infrastrukturo sporočajo, da se bo obstoječa proga uporabljala še naprej. Nekdanji predsednik krajevne skupnosti Črni Kal Janko Sever in sedanji Uroš Šavron spomnita, da vlada svojega sklepa ni nikoli preklicala: v njem, pravita, piše, da se po izgradnji drugega tira pristopi k dograditvi dodatnega tira, obstoječi pa se opusti in nameni za druge potrebe, denimo za turizem. Menita še, da se lahko z dovolj politične volje hitro skrajšajo vsi postopki.

Komisiji, ki je v stiku z ministrstvom, je prenehal mandat, saj je bila delovno telo župana Popoviča. Na občini pravijo, da bo Aleš Bržan imenoval novo, a se bo s predsednikom dosedanje komisije vseeno sestal in pregledal njihove ugotovitve.