Gospodarstvo

Poudarki

  • V tožbi jih bo zastopala odvetniška pisarna, ki je VW tožila že v ZDA
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.2 od 39 glasov Ocenite to novico!
VW
Volkswagen je po aferi, ki je izbruhnila pred dvema letoma, v ZDA izplačal 15 milijard dolarjev odškodnin, pravi Kutinova. Foto: EPA

Dodaj v

Tudi ZPS s skupinsko tožbo nad Volkswagen

Začeli so zbirati prijave
12. september 2017 ob 14:21
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Zveza potrošnikov v okviru kampanje PreVWara soorganizira skupinsko tožbo proti Volkswagnu zaradi goljufanja oz. prirejanja podatkov o izpustih pri dizelskih motorjih.

Za potrošnike je sodelovanje v kampanji PreVWara brez tveganja, saj kupci avtomobilov z njo ne prevzemajo nobenega tveganja, zatrjujejo na ZPS-ju. "Vse, kar morajo storiti, je prijaviti se in predložiti dokumentacijo, ki dokazuje, da so ali pa so bili lastniki avtomobilov z dizelskimi motorji z vgrajeno programsko opremo za zavajanje na testih izpustov v času do izbruha afere," je pojasnila predsednica Zveze potrošnikov Breda Kutin.

Ob tem je pojasnila, da je Volkswagen po aferi, ki je izbruhnila pred dvema letoma, v ZDA izplačal 15 milijard dolarjev odškodnin, a v Evropi takšne prakse ni. Zato so se potrošniške organizacije pod okriljem Evropske potrošniške organizacije BEUC združile in začele vlagati kolektivne tožbe proti proizvajalcu. To se je že zgodilo v Italiji, Belgiji, Španiji in na Portugalskem, ki se jim sedaj pridružujejo Švica, Litva, Slovaška in Slovenija.

V tožbi jih bo zastopala odvetniška pisarna, ki je VW tožila že v ZDA
Združeni v kampanjo PreVWara so se prek BEUC-ja povezali z nemško podružnico ameriške odvetniške pisarne Hausfeld, katere odvetniki so uspešno nastopili proti Volkswagnu v ZDA. Ti bodo v primeru Slovenije zahtevke za vračilo odškodnine vložili na nemškem sodišču v Braunschweigu. Zahtevek bo postavljen v višini celotne kupnine za avto, je pojasnila Kutinova.

Kot je dodala, sodelovanje v akciji lahko oškodovancem prinese le korist, če pa postopek ne bo uspešen, nimajo nobenih stroškov. Kampanjo bo namreč financiral sklad Burford German Funding, ki pa je ZPS-ju postavil le pogoj, da mora do konca oktobra zbrati 1000 prijav lastnikov takšnih avtomobilov. "V ZPS-ju verjamemo, da nam bo to uspelo," je dejala in dodala, da k sodelovanju pozivajo vse lastnike, saj je Volkswagnova prevara večplastna - gre za oškodovane lastnike avtomobilov, za onesnažen zrak, ki ga dihamo vsi, in za goljufijo.

Kdo lahko sodeluje?
Upravičenci so lastniki avtomobilov znamk Volkswagen, Audi, Seat in Škoda z 1,2-, 1,6- in 2,0-litrskim dizelskim motorjem EA189 (euro 5), ki so nove ali rabljene avtomobile kupili pred 18. septembrom 2015, ko je izbruhnila afera Dieselgate. "Takšni avtomobili so na trg vstopili nekje sredi leta 2009," je pojasnil Boštjan Okorn iz ZPS-ja in dodal, da so upravičenci tudi tisti, ki so tak avto imeli in so ga že prodali.

V Sloveniji je oškodovancev približno 45.000, do konca oktobra pa morajo v ZPS-ju zbrati vsaj 1000 njihovih prijav.

T. K. B.
Prijavi napako
Komentarji
Fritz.si
# 12.09.2017 ob 14:57
@ Nikec3
V ZDA ne ščitijo državljanov temveč potrošnike.
eos
# 12.09.2017 ob 14:55
Pohvalno ZPS za tole akcijo. Upam, da se lastniki prepoznajo, zbudijo in prijavijo. Čeprav, se bojim, da je slovenska mentaliteta na nivoju zamaha z roko in komentarja "ehh, saj ne bojo uspeli..."
Nikec3
# 12.09.2017 ob 14:55
Sicer pa kazen mora biti. Potrebno jih je oskubiti, da bodo pri VW-ju (če seveda preživijo) še 100 let doživljali travme že ob razmišljanju o goljufanju.
Nikec3
# 12.09.2017 ob 14:53
Ob tem je pojasnila, da je Volkswagen po aferi, ki je izbruhnila pred dvema letoma, v ZDA izplačal 15 milijard dolarjev odškodnin, a v Evropi takšne prakse ni.

No, pa poglejmo kje se ščiti državljane in kje korporacije?
blue_house
# 12.09.2017 ob 15:24
@nikec3, fritz.si

V zda scitijo zasebne korporacije (GM, Ford), katerih vodje imajo boljse politicne veze od VW.
21.12.2012
# 12.09.2017 ob 14:55
No,,končno. In če res brezplačno v celoti, pozdravljam. Je pa hudič, ker bodo nekje morali pokriti izgube. No, se bomo pač izogibali še bolj vag grupe.
blue_house
# 12.09.2017 ob 14:47
Kdaj se bodo zdruzenja za zascito potrosnikov spravila na najvecje korporacije alla facebook, ki lahko lastnorocno unicijo medijski prostor v drzavi, pri cemer so neodvisni mediji temelj vsake drzave?
Valuk_
# 12.09.2017 ob 16:03
Naj res smrdljivi (dobesedno!) VW plača za tole zavajanje.
Daedalus
# 12.09.2017 ob 16:06
V zda scitijo zasebne korporacije (GM, Ford), katerih vodje imajo boljse politicne veze od VW.

Hehe, v tretje gre rado! :) Seveda ZDA boli klinac za potrošnike in ljudi nasploh, so pa s tem manevrom močno potolkli VAG koncern z ogromno direktno finančno kaznijo in pa dolgoročno škodo na njihovem trgu zaradi izgube zaupanja kupcev. Na dolgi rok bo prihodek avtomobilskih gigantov v ZDA na ta račun imel kar lep plus.
johndeer
# 12.09.2017 ob 15:16
Kdor vozi VW ve, da VW ni nič kriv.
Sorrento
# 12.09.2017 ob 18:07
Vozim gol(ju)fa !
Luka Novak
# 12.09.2017 ob 16:35
Za potrošnike je sodelovanje v kampanji PreVWara brez tveganja, saj kupci avtomobilov z njo ne prevzemajo nobenega tveganja, zatrjujejo na ZPS-ju.

Na www.prevwara.si/ piše

Če bo sodišče oškodovanim potrošnikom prisodilo odškodnino ali bo prišlo do (sodne ali izvensodne) poravnave s VW, bomo potrošnikom nakazali najmanj 65 % zneska prisojene ali s poravnavo dogovorjene odškodnine. S preostankom bomo plačali stroške kampanje, odvetnike in stroške sodišč. Kupcem ne bo treba plačati nobenih drugih pristojbin, prav tako ni nobenih drugih stroškov.

Kot je dodala, sodelovanje v akciji lahko oškodovancem prinese le korist, če pa postopek ne bo uspešen, nimajo nobenih stroškov. Kampanjo bo namreč financiral sklad Burford German Funding, ki pa je ZPS-ju postavil le pogoj, da mora do konca oktobra zbrati 1000 prijav lastnikov takšnih avtomobilov. "V ZPS-ju verjamemo, da nam bo to uspelo," je dejala in dodala, da k sodelovanju pozivajo vse lastnike, saj je Volkswagnova prevara večplastna - gre za oškodovane lastnike avtomobilov, za onesnažen zrak, ki ga dihamo vsi, in za goljufijo.

www.delo.si/znanje/potrosnik/tudi-slovenski-potrosniki-v-tozbo-proti-vw.html piše

" Tožbeni postopek se bo izpeljalo le, če se bo z ustrezno dokumentacijo prijavilo vsaj tisoč oškodovancev, saj se sicer, kot je poudarila predsednica Zveze potrošnikov Slovenije Breda Kutin, ki kampanjo vodi v Sloveniji, tožba finančno ne bo izplačala."

Napišite stvar v celoti, ne pa da vsak medij zelo osnovna dejstva po svoje tolmači in povzroča več zmede kot koristi !
EMU
# 12.09.2017 ob 17:22
Tu zraven me ne bo, se pač ne čutim ogoljufanega. Slabše bi spal če bi z zadovoljstvom vozil dotičen avtomobil, hkrati pa hinavsko tožil za odškodnino. "Oškodovani" bi za odškodnino morali hkrati prodati, dati, skratka, se znebiti, tudi spornega avtomobila.
hepan
# 12.09.2017 ob 17:15
Kdo se vozi te kante
ThEPaNdAIcE
# 12.09.2017 ob 15:53
Vecji del odskodnin v ZDA je sel v roke lastnikov avtosalonov, prav tako pa v proracun.

Drugace pa glavni problem kontinentalnega sistema je, da moras tocno utemeljiti in dokazati nastalo skodo. Kako bos kot potrosnik to utemeljil? Vprasanj je kar precej
theone
# 12.09.2017 ob 15:21
medtem pa imajo v grdi kapitalistični ZDA že vsi potrošniki odškodnine, tožbe na računih
Slovanija go home, pri nas se pa res ščiti potrošnika....
pozitivc
# 12.09.2017 ob 18:36
v bistvu bi bilo fer, da neko odškodnino dobimo vsi, ne le lastniki VW avtov. Vsi dihamo ta smrad. Ampak VW ni edini sploh pa ne največji onesnaževalec, da se razume! Prav je da kooperacije plačajo!
eos
# 12.09.2017 ob 17:55
Prodajte sajevce, dokler še imajo neko vrednost in prosto gibanje po vseh cestah. Tudi rabljenim dizlom se napovedujejo dodatni NOx davki.
dR9d
# 12.09.2017 ob 15:15
nisem slišal da bi fiat s svojim 2.4jtd goljufal

pošteni in opevani vw goljufa, pa še traktor je, ne lih limuzina kot alfa lancia fiat
samy joe
# 12.09.2017 ob 14:57
Jaz sem zraven.
boboman
# 13.09.2017 ob 20:11
Izo: kako so vas lepo panirali, sej ne moreš vrjet..

Jaz se vedno ne morem verjet da so pri VW ju goljufal, se manj pa da so taki amaterji da so jih dobil...... ne razumem zakaj goljufija ni vredna obsojanja?
politik kritik
# 12.09.2017 ob 23:20
Edino pravilno, da se lažnivce in goljufe kaznuje. Prav bi pa bilo, da odškodnino dobimo vsi. Oz. bi bilo celo bolj prav, da tisti ki nismo posedovali VW dizel vozil dobimo celo večjo odškodnino. Namreč mi smo za njimi stali v kolonah in vohali smrad, lastniki so lepo sedeli v kabini.
izo
# 12.09.2017 ob 21:49
kako so vas lepo panirali, sej ne moreš vrjet..
lordstandish
# 12.09.2017 ob 16:25
Zda kot potrosniska druzba se zavedajo kaksno moc ima potrosnik, zato se mu nihce ne zameri, saj pac ameriski clovek zacne kupovati drugo, popoln ameriski trg te zgazi do fundamenta ce jim lazes tako kot VW
Pac v ameriki je pritisk od "spodaj" in potrosnik regulira kaj mu je prav, vsec, dobro, moralni izdelek in ga bo kupoval, pri nas pac to neuspesno skusa regulirat drzava ki misli da ima bolj prav kot potrosnik
sammy13
# 12.09.2017 ob 15:44
Ne razumem. A zdaj nam ti želijo povedat, da so te avte kupili zaradi oglaševanih izpustov? Japajade. Prav je, da jih država/EUR štrafne in se denar koristno uporabi. Zasebne tožbe pa se mi v tem primeru zdijo čisto mimo.

Ker če je bistvo "onesnažen zrak, ki ga dihamo", zakaj je potem tožba (in potencialne odškodnine) izključno v domeni lastnikov VW-jev?
kotzi
# 16.09.2017 ob 11:25
vw gor drzita audi..porsche pa škoda..brez tega bi bil zelo nekonkurencen...je pa zanimivo vw skupina proda 9 miljonov avtov ferrari pa 9000 pa je na borzi tezak 20 miljard evrov vw skupina pa 70 miljard...to pomeni....vw,...treba se bo razcepit..porsche. za sebe..audi za sebe...
Kolupaila
# 15.09.2017 ob 23:31
Skupina Volkswagen je dejansko sinonim za Slovenski avtomobilski trg, od številnih VW, Škod, Audijev, Seatov... V Sloveniji jih prav nobena druga znamka ne more ogroziti, ali vsaj dohiteti, kaj šele prehiteti, preprosto ni možnosti. Dokler se miselnost ljudi ne bo spremenila, da Astra ni nič slabša
od Golfa in še lepša je in da bodo novodobni bogataši namesto popolnoma neestetskega Audija Q7 raje kupili mnogo lepšega in boljšega Volva. XC90. Ter Hyundai i30 karavan namesto Passata ter Fiata Tipo namesto Octavie do takrat bodo tudi ti delci nepomembni, tako pa so v ZDA kupci dobili v Evropi pa ne bo nič.
izo
# 15.09.2017 ob 11:07
..zakaj se ne morejo sprijazniti da je goljufal....

toliko kto ostali, ki jih zanimivo niso testirali na tistem groznem dizel testu, ki je bil povod za vse skupaj, in kakot dela bosc ecu-je še vsem ostalim in kakor vsi postali nucajo isto tehnologijo turbodizlov ipd. vse sem že napisal v prvi novi na to temo zdekj že kekšne 2 leti nazaj najbrž. in s eje to na konczu izkazalo za resnično, mapak nevrjetno, še vedno vlečejo črevo naprej..
lahko ti bi zdej pasiasl celo roman, kaj in kako res kao ščitijo okolje (vemo kdo), ampak res nima smisla, ker itak noče noben prisluhnit argumentom. zadeva je čista politična oz ekonomska igrica na koncu koncev in nič drugega.
kotzi
# 14.09.2017 ob 07:25
haha..gm ...ford sta tudi placevala miljradne zneske doma v ZDA....zaradi razlicnih afer....torej..ce sta ona dva placevala..naj se vw....ampak zakaj ljudje scitijo vw ...zakaj se ne morejo sprijazniti da je goljufal....
kotzi
# 14.09.2017 ob 07:23
bravo...ti nemci..goljufi....sram jih je lahko...
izo
# 13.09.2017 ob 13:50
Vsi so enotnega mnenja da ni praksa okej, je splošno razširjena med vsemi proizvajalce, ampak da je nesorazmerno napihnjen problem, pač zaradi ZDA in VAG je pokasiral največji del pozornosti.

njim je zadev jasna, in ne da je pokasiral pozornost, zadeva je plansko izvedena (in tukaj dži svečo tudi mmc, jasno), to je jasno kot beli dan, ker nobena druga stavr ni bila toliko napihnjen v celit zgodovini avtomobilizma, kot tole (kljub vsem smrtno nevarnim serijskim napakam v avtomobilih ipd)..
zanimivo, da to sovpada tudi ravno s tem, da je prvič v zgodovini nemško podjetje prevzelo primer nad svetovnim trgom prodaje v novejšem obdobju. in od takrat imamo afero, tako kot ima putin embargo zaradi plinskega dila s kitajci, in kot so aretirali bivšo predsednice južno koreje, odkar samsung premočne hara (in tudi zato je bil tist problem za baterijo toliko napihnjen, kljub temu da gorijo tudi iphoni ipd) na trgu itd itd. če vam do zdej še ni jasno, kako ta svet operira, morate pa res biti orenk naivni. ko se poderejo razmerje, ki jih nastavijo ta glavni, je hitro ali vojna, teroristi, ambargo ali pa vsaj afera. Lahko preverite vse takšne zadeve za nazaj, ob tem pogledate samo akcijo-reakcijo glede financ in vam bo v momentu vse postalo jasno.
izo
# 13.09.2017 ob 13:39
v bistvu bi bilo fer, da neko odškodnino dobimo vsi, ne le lastniki VW avtov. Vsi dihamo ta smrad. Ampak VW ni edini sploh pa ne največji onesnaževalec, da se razume! Prav je da kooperacije plačajo!

a tiste, ki vrtajo nafto, recimo, opec mogoče? a to pa ne, še več: njemu gre svet toliko na roko (oz se le-tega vsili v to), da narod preko višjih davščin izplačuje izgube naftnim družbam, ki zardi svoj požrtosti načrpajo oz napraskajo (tišini primer odprtih kopov v kanadi ipd) praveč in imamo viške ne trgu. za njih torej osnovno vodila prostega trga, torej sveti gral kapitalizma: povpraševanja in ponudbe ne deluje, čisto po komujzersko lepo narod odplača njihove grehe (kakor so tudi grehe goldman schsa ipd, ki so naredili svetovno ek. krizo).
in če to malo karikiram: torej tudi posledično varčevanje porabe nafte, ki je mogoče posledica manjše poraba avtomobilov ipd nima efekta, če lepo gonijo naprej.
EMU
# 13.09.2017 ob 08:14
Sem pravkar govoril s skupino Nemcev glede te afere in se nihče ne sekira kaj preveč. Vsi so enotnega mnenja da ni praksa okej, je splošno razširjena med vsemi proizvajalce, ampak da je nesorazmerno napihnjen problem, pač zaradi ZDA in VAG je pokasiral največji del pozornosti.
Kar se pa odškodninske prakse tiče je pa tako, da se tudi v nemčiji z nekaj truda lahko dogovoriš za odškodnino v vrednosti novega avta, s tem da starega vrneš.
ps11
# 13.09.2017 ob 01:08
Cestitam vsem, ki ste kupili grduljo od avta skodo qodiak :D
izo
# 12.09.2017 ob 21:46
No, pa poglejmo kje se ščiti državljane in kje korporacije?

lol..
genniuuss
# 12.09.2017 ob 19:32
tako kot je že nekdo dejal,
nič servisov, vse dela kot urca,
majhna poraba, vsak predal ima svoj namen,
dasis avto ww
johndeer
# 12.09.2017 ob 17:59
@ eos in prav je tako, če ne bomo (srednje in Vzhodnoevropejci) postali pokopališče starih nemških dizlov, no, če malo bolj razmislim smo že...
johndeer
# 12.09.2017 ob 17:51
Ko bo blizu čas za odškodnine bodo tudi VW lastniki vsem nam priznali, da vozijo smrdljivo precenjeno kanto. Denar je le denar....
galoper
# 12.09.2017 ob 20:25
Škoda se mora dokazati. Torej avti so normalno vozni in šele po objavi odkritja nastajajo zahtevki, do katerih bi bili kvečjemu upravičeni vsi, ki smo morali vdihavati oporečni zrak, in še to, če ga ne bi kaj odpihnilo in spremenilo.
fesufix
# 12.09.2017 ob 16:00
Ta afera ni nič drugega, kot napad ZDA na nemško gospodarstvo in EURO območje.

Vsi v EURO območju smo na slabšem zaradi tega.

Naj raje tožijo ameriške firme, ki v EU ne plačujejo nobenih davkov.
acccco
# 12.09.2017 ob 16:23
Veste koliko pokuri moj Passat 1.8T 20V 98 letnik....gre pa ko raketa...koliko pokurijo letala pa in razni Dodge Rami... in koliko vas ko kupujete novi avto pogleda emisije...no jaz bom ostal zvest tej skupini...
Kazalo