Gospodarstvo
Izjemno nizka volatilnost in skoraj iz tedna v teden novi rekordi. Wall Street je leta 2017 pokal od optimizma, dneve, ko so indeksi izgubili več kot odstotek, lahko preštejemo na eno roko. Takšen eldorado ne more dolgo trajati, številni napovedujejo, da bo leta 2018 sledil vsaj 10- ali 15-odstoten popravek navzdol. Foto: Reuters
Applove delnice so se od 1. januarja do danes podražile za 46 odstotkov, vredne so 169 dolarjev. V torek se je sicer tečaj Applovih delnic znižal za 2,5 odstotka (največ po avgustu), saj je na trg prišla novica, da bo Apple kar za 40 odstotkov (na 30 milijonov prodanih proizvodov) znižal četrtletno oceno prodaje iPhona X, ki je na trg prišel novembra. Foto: Reuters
Frankfurtski DAX30 je letos pridobil 12,5 odstotka. Med 30 delnicami, ki sestavljajo DAX, so se najbolj, za kar 150 odstotkov (z 12,27 na 30,72 evra), podražile delnice Lufthanse. Foto: Reuters
Ves svet je obsedla norija z bitcoini, v Googlovem iskalniku je ta beseda med tremi najbolj iskanimi. Slovenija je bila v tej zgodbi še posebej izpostavljena, po nekaterih ocenah več kot 30 tisoč Slovencev trguje s kriptovalutami. Foto: Reuters
Osrednji delniški indeks Ljubljanske borze SBITOP (806 točk) je na letni ravni pridobil skoraj 14 odstotkov, ob težavah zaradi padca Agrokorja in posledičnem umiku večjih hrvaških vlagateljev, ki so potrebovali likvidna sredstva, pa je promet še bolj usahnil. SBITOP je bil sicer najvišje avgusta, ko je bila njegova vrednost 828 točk. Foto: BoBo

Dodaj v

Tvegane naložbe letos blestele, na koncu ripple zasenčil vse

Za vlagatelje je bilo leto 2017 nepozabno
31. december 2017 ob 06:17
Ljubljana - MMC RTV SLO

Leto 2017 je bilo na finančnih trgih izjemno optimistično, vsi naložbeni razredi z izjemo dolarja so pridobivali, posebno zgodbo pa je pisala obsedenost z bitcoini in preostalimi kriptovalutami.

Res je moral imeti smolo tisti, ki je ob ničelnih (ali celo negativnih) bančnih obrestnih merah del prihrankov preusmeril v tvegane naložbe in zgrešil. Začnimo z delniškimi trgi. Vrednost delniških družb po vsem svetu se je letos vključno z izplačanimi dividendami napihnila za 12,4 bilijona dolarjev. Newyorški trg, največji na svetu, je redno postavljal rekorde, Dow Jones, ki je že januarja opravil z mejo 20 tisoč točk, se je v zadnjih dvanajstih mesecih povzpel za 25 odstotkov, tehnološki Nasdaq za 29. Decembra je Dow Jones na mesečni ravni pridobival deveti mesec v nizu, kar se ni zgodilo od leta 1959. Za leto 2018 napovedi ostajajo spodbudne, saj naj bi imela podjetja velike prihranke zaradi nove davčne zakonodaje, ki je davek na dobiček znižala s 35 na 21 odstotkov. Tudi Evropa je, s sicer manjšim zanosom, sledila ZDA. Frankfurtski DAX30 je letos pridobil 12,5 odstotka, kar je najboljši letni "izplen" po 2013.

Spodobna rast na Ljubljanski borzi
Med trgi v razvoju se je najbolje odrezala Argentina. Indeks Merval se je letos zvišal za 73 odstotkov (že lani se je povzpel za zavidljivih 45 odstotkov) in dan pred božičem dosegel rekordno vrednost. Izvolitev predsednika Mauricia Macrija konec leta 2015 je deželi prinesla nekoliko lepše čase. Gospodarstvo okreva, reforme prinašajo rezultate, tako da analitiki za naslednje leto Argentino vidijo kot varno politično zatočišče Latinske Amerike. A vse še zdaleč ni idealno. Inflacija je nad 20 odstotki, domača valuta pa še naprej izgublja (letos nadaljnjih 15 odstotkov v primerjavi z dolarjem). Ljubljanska borza je, merjeno z indeksom SBITOP (806 točk), leto končala s skoraj 14-odstotnim plusom, kar je kar lep pribitek, posebej če prištejemo še visoko dividendno donosnost domačih blue-čipov. V prvi kotaciji so se največ, za 68 odstotkov, podražile malo likvidne Intereuropine delnice.

Bitcoin 40 odstotkov od rekorda
Bitcoin, ki je prejšnji petek na nekaterih menjalnicah zanihal pod 11 tisoč dolarjev, je za nekaj dni okreval, a včeraj zdrsnil pod 12 tisoč dolarjev. Nič kaj prijeten padec za vse, ki so sredi decembra skočili na vlak, ko je cena drvela proti 20 tisoč dolarjem ... Če se je rast bitcoina v zadnjih decembrskih dneh izpela, pa so nekatere druge kriptovalute močne poskočile. V ospredju je predvsem ripple. V petek se je njegova cena povzpela za več kot 40 odstotkov in za en ripple je bilo treba plačati že več kot dva dolarja, včeraj pa je ripple "potegnil" celo nad 2,50 dolarja (vendar nato v nekaj urah zdrsnil pod dva dolarja). Če vemo, da je bil ripple ob vstopu v leto 2017 vreden le en cent, gre za neverjetno 250-kratno rast.

Kje so prednosti rippla?
Ripple je sicer ime za start up projekt iz San Francisca, ki razvija blockchain tehnologijo za hitre bančne transakcije. Poravnava je pri ripplu izjemno hitra, saj v povprečju traja le štiri sekunde. Pri ethereumu ta čas znaša več kot dve minuti, pri bitcoinu več kot uro. Ripple, ki ga ni mogoče rudariti, torej finančnim podjetjem omogoča hitro, poceni in enostavno pošiljanje denarja po vsem svetu. Več kot sto finančnih institucij že uporablja omrežje ripple, v zadnjih tednih je projekt testiralo še nekaj južnokorejskih in japonskih bank. Tržna kapitalizacija vseh ripple kovancev se je zavihtela že nad 90 milijard dolarjev, s tem pa je ripple na drugem mestu zamenjal ethereum. Daleč spredaj je seveda bitcoin, katerega tržna kapitalizacija znaša dobrih 220 milijard dolarjev.

.

Dow Jones (ZDA)

24.719 točk

Nasdaq (ZDA)

6.903
DAX30 (Frankfurt)12.917
Nikkei (Tokio)22.764
10-letne am. obvezn.

donos: 2,41 %

10-letne slov. obv.donos: 0,96 %
EUR/USD

1,20

EUR/CHF

1,1683

bitcoin

13.200 USD

nafta brent66,82 USD
zlato

1.302 USD

euribor (6-mesečni)-0,271 %

.

Kaj prej, ali 5.000 ali 60.000 dolarjev?
Julian Hosp iz zagonskega podjetja TenX napoveduje, da se rast bitcoina še ni izpela in da bi lahko ta kriptovaluta dosegla 60 tisoč dolarjev. A po drugi strani Hosp prav tako meni, da bo bitcoin zdrsnil na 5.000 dolarjev. Seveda je glavno vprašanje, kaj se bo zgodilo prej. Hosp trenutno evforijo pri bitcoinu primerja z manijo pikakom podjetij, ki je vladala pred približno 20 leti, in opozarja, da se bo zelo verjetno zgodil popravek, pri čemer bi jih nekateri kovanci lahko slabo odnesli. Kriptovalute, ki res pomenijo neko dodano vrednost, prinašajo novo tehnologijo in splošno korist, se bodo obdržali, kar nekaj kovancev, pravi Hosp, pa bo neslavno končalo, s čimer bodo lastniki seveda ob ves vložek.

Na rast bitcoina vpliva učinek FOMO
Številni ugledni vlagatelji vlaganje v bitcoin odsvetujejo. Tudi milijarder Warren Buffett ob omembi bitcoina dobiva izpuščaje. Pravi, da njegove vrednosti ni mogoče določiti, že na začetku leta 2014 pa je vsem svetoval, naj se te naložbe izogibajo. Ideja, da ima ta kriptokovanec neko notranjo vrednost, se mu zdi smešna. Kritiki bi sicer rekli, da to velja tudi za dolar, vendar, kot pravi Buffett, nihče na dolar ne gleda kot na investicijo (razen peščice deviznih trgovcev), ampak gre za hranilec vrednosti in sredstvo za transakcije. Edino, kar po Buffetovem mnenju poganja bitcoin navzgor, je strah špekulantov, da bodo zamudili vlak, ki jih bo po njihovem mnenju popeljal do hitrega bogastva. Pojav je v angleščini znan pod kratico FOMO (fear of missing out).

Lahka nafta WTI nad 60 dolarji
Nafta je prav na zadnji trgovalni dan leta, ko se je povpraševanje okrepilo zaradi eksplozije na enem izmed libijskih naftovodov, dosegla nov dvoinpolletni vrh. Ameriška lahka nafta je prečkala mejo 60 dolarjev za sod (159 litrov) in dosegla najvišjo raven po juniju 2015. Cenam nafte je zadnji teden pomagalo tudi poročilo ameriške agencije za energetiko (EIA), da se je domača proizvodnja nafte v tednu do četrtka znižala z 9,79 na 9,75 milijona sodov. Čeprav se presežna ponudba nafte, ki je v preteklih dveh letih močno vplivala na cene nafte, znižuje, so v ZDA proizvodnjo iz skrilavcev okrepili, zato je vsak podatek, ki kaže na drugačen trend, sprejet pozitivno. Brent je v zadnjem tednu prvič po maju 2015 presegel 67 dolarjev.

Zlato pridobilo 12 odstotkov, slabo leto za dolar
Med plemenitimi kovinami je letos največja rast uspela paladiju, saj se je njegova vrednost povzpela za 57 odstotkov. Tudi tisti, ki zaupajo zlatu, ne bi smeli biti razočarani, saj se je cena zvišala za 12 odstotkov, kar je največ po letu 2010. Večjo rast je preprečil strah pred hitrim zviševanjem ameriških obresti. Le ameriški dolar letos ni imel svojih trenutkov. Njegova vrednost se je v primerjavi s košarico valut znižala za skoraj deset odstotkov, kar pomeni najslabše leto po 2003. Najpomembnejši valutni par evro/dolar je leto končal pri 1,20 dolarja za evro, s čimer je evropska valuta v primerjavi z ameriško v zadnjih dvanajstih mesecih pridobila 13 odstotkov. Številni tega niso pričakovali, še več, na začetku leta je mrgolelo napovedi, da evro še letos neizogibno čaka pariteta z dolarjem.

Tomaž Okorn
Prijavi napako
Komentarji
Binder Dandet
# 31.12.2017 ob 09:11
BTC danes samo nekaj cez 10.000. Razprodaja!
Ejga
# 31.12.2017 ob 07:22
Prevod je crypto currency! To je uradna beseda za kripto valuto. Tako da te ne naj skrbi grede formuliranja.
rubin
# 31.12.2017 ob 10:20
Točno tako, worren Buffet ima prav. Vrednost denarja ni v hranjenju temveč v likvidnosti plačevanja in povpraševanje poganja le to, da je naprimer evro treba imeti toliko in toliko, da se lahko kupuje dobrine na hitro. Za hranjenje vrednosti se uporablja realne dobrine kot so deleži podjetij (delnice), nepremičnine.... In ker kriptovalute nimajo vrednost v likvidnosti, kajti plačuje se na koncu s evri itd imajo zgolj špekulativno vrednost. Povpraševanje zaradi samega povpraševanja pa vemo kako se konča. No, to je igra ni čelne vsote, eni profitirajo na zgubi drugih...
prim00z
# 31.12.2017 ob 07:57
Pravi cas sem skocil na ltc in ripple, vlozek dvignil na x10. Dober december je bil.
Partizany
# 31.12.2017 ob 07:50
Cool, da se omenja še vsaj kakšno kriptovaluto, ne samo Bitcoina. Komentatorji na tem portalu tako ali tako v večini nimajo popolnoma nobene veze, koliko je sploh kriptovalut in kaj vse se razvija. Samo čakajo, da Bitcoin pade, pa da bo konec. NIČ ne bo konec. Imamo že več kot 1300 kriptovalut. Šele začenja se.
copcop
# 31.12.2017 ob 09:34
Upam, da se v letu 2018 neumnost z bitcoin neha. Ker zapravljanje energije in sredstev za rudarjenje z uporabo smešne formule za omejeno števila kovancev, ki zahteva vedno več sredstev v procesorsko opremo in porablja vedno več energije ob potrjevanju transakcij, ki poteka po polžje, je neumnost sama po sebi.
Upam, da bo uspelo valuti z bliskovitimi transakcijami, majhnimi stroški in brez količinske omejitve. Saj v tem je smisel valut in plačevanja.
ebdb
# 31.12.2017 ob 09:36
No daleč od tega da je Ripple zasenčil vse ... v letošnjem letu je bilo mnogo kriptovalut in žetonov, ki so prinesli večji dobiček. Samo Decembra je npr. XVG iz $0.005 zrastel na 0.$20 ... poleg tega je za Ripple-om stojijo bančne ustanove, centralne banke ... - razlog za nastanek kriptovalut pa je nezaupanje v te institucije, tako da good luck Ripple hodlers
RoSeR
# 31.12.2017 ob 08:50
A so tisti, ki so proti, predstavniki zavarovalnic in drugih nategujocih firm?
graf314
# 31.12.2017 ob 11:27
Za vlaganje ni potrebno veliko.

Kdor je vložil 3000$ v začetku leta v ripple je dobil 600.000 kovancev (cena 0.005$) in ti so bili včeraj vredni krepko čez milijon in pol dolarjev. Nekateri si bodo upali zajahati val, drugi pa bodo opazovali, razpredali, da lahko ugasne, si želeli, da čim prej vsem vse odnese in vlagali v vezane vloge na bankah. Oboji imajo prav.
ATP
# 31.12.2017 ob 10:22
Prihodnosti se seveda ne da napovedovati.

Je pa dovolj pogled v zgodovino.

Le ta nas uči, da vse kar je dobrega, uzurpira vladajoča oligarhija.

In tako bo tudi s kriptovalutami ;-)
gavra76
# 01.01.2018 ob 10:42
ok, zdj pa tkole. js ne vem nic o cem pisete, ampak dons bom v vsako omenjeno kratico, ki jo je kdorkol napisu vlozu 100 evrov.

pa se slismo 1.1. 2019, pa da vas vidmo
Bivši uporabnik
# 31.12.2017 ob 13:42
@Fiston, a tebi se zdi prav, da smo za NLB vrgli 2000 evrov za prebivalca. Kakšne koristi ima prebivalec od tega, te vprašam?
madli
# 31.12.2017 ob 13:19
@fiston

Aja, če so pa samo oni izgubili, ki so imeli več kot 100 000€ na banki pol pa ni taki problem to. Jaz tut z bankami ne vidim nobenega problema. Res zelo dober sistem, sej če nimaš nad 100 000€ na banki, pol se tak ne rabiš sekirat. Banke pa so res v zgodovini vedno odlično poslovale, vedno so ugodile strankam, nikoli ni šlo nič narobe. Nikoli niso omejile koliko lahko dvigneš denarja dnevno, nikoli jih nismo rabili reševati z davkoplačevalskim denarjem.

Ja super, tak hudo dober sistem, mislim, da bom kar investiral v kakšne delnice NKBM. Aja, ups.
fiston
# 31.12.2017 ob 12:29
@4 @Veliki gospod
Nič drugega kot povpraševanje?? Zakaj pa ne rečeš tega za delnice?


Ja tudi pri delnicah je samo tam je vseeno omejeno, tukaj je pa neomejeno. Vzemi za primer Viberate, majica stane 25 dolarjev, ali xx VIB kriptovalute. No če jaz hočem kupiti to majico, vedno stane 25 dolarjev in je kriptovaluta prilagojena temu. Se pravi je potem vseeno, če hočem kupiti majico, ali je oni VIB 1 cent ali 1 miilijon, samo vprašanje do kje ga bo spravilo povpraševanje.
No to pri delnicah ni možno, vseeno imaš tam kriterije, kot vrednost premoženja, donosnost, dividende..., kaj pa imaš pri kriptovalutah ?
Forex
# 31.12.2017 ob 12:07
Upam,da nismo tako vodljivi,kot na vsakršnih volitvah. Srecno in preudarno v 2018 vsem.
Resnica123
# 31.12.2017 ob 11:07
A ne morejo banke same ustvariti kriptovalute, ce jih vsak bimbo lahko?
copcop
# 31.12.2017 ob 10:55
-Naslednje leto bo leto za IOTA, Electroneum, EOS, Ethereum in še mnoge druge. Nekateri bojo šli v pozabo. Varna naložba vsekakor ethereum, omisego, stellar
-Pa se moj pogled za vlaganje v 2018. To bo leto privacy coinov (colx, pivx, verge, monero).
-(PART)(CANN)(XRP)(XVG)(THC)Telih 5 VALUT v letu 2018 ne bo mogoče prezreti!
-Od vseh kripto zadev ima edino ripple potencial, ker je to zadeva, ki jo bodo uporabljale banke.
-No daleč od tega da je Ripple zasenčil vse .. razlog za nastanek kriptovalut pa je nezaupanje v te institucije, tako da good luck Ripple hodlers
-Se pa strinjam z EOS, OMG in Ethereum. Dodal bi še NEO, CARDANA (ADA) in MONERO zraven v tiste top kripto za 2018.


Kripto strokovnjaki. Vse jim je jasno.
rebelrebel
# 31.12.2017 ob 10:43
Upam da bo leto 2018 na finančnih trgih malo manj konfuzno kot je tale članek. Avtorji podobnih prispevkov bodo težko kiksnili, ko bodo čez eno leto preverjali svoje "napovedi".
"Za leto 2018 napovedi ostajajo spodbudne, saj..."
"Takšen eldorado ne more dolgo trajati, številni napovedujejo, da bo leta 2018 sledil vsaj 10- ali 15-odstoten popravek navzdol."
PONOS
# 31.12.2017 ob 09:01
Kripto bullshit ripple a ni point kriptovalut odcepitev od bankirjev...sem kaj narobe razumel?
Z kripto rešujejo svojo kožo ...Kripto nima kritja razen pohlepa dolar ima nafto,podjetja,surovine.Zaenkrat.
Binder Dandet
# 31.12.2017 ob 14:39
@madli:
"Kriptovalute omogočajo, da je vsak svoja banka. Ne potrebuješ posrednika, ko upravljaš transakcije z denarjem preko spleta. Imaš nadzor nad svojim denarjem."

Kje pa imaš denarnico? Če jo imaš v oblaku, nimaš 100% nadzora. Če jo imaš na svojem mediju, pa riskiraš, da ti medij odpove in izgubiš denar.
Forex
# 31.12.2017 ob 12:04
Dejstvo je da v sloveniji crypto balon big time ustvarjajo mediji in jim je uspelo. Zelo žalostno za državljane in državljanke. Fašistoiranje pa ostaja nad valutnim tržišču forex tržišču o katerem mediji poročajo izredno negativno zadnjih 15let. Sramotno. Kje je objektivnost poročanja. Kje je društvo novinarjev.
mb128
# 31.12.2017 ob 11:33
4
Jep ampak le če imaš trgu kaj za ponudit!
Kar se pa delnic tiče pa je tako. Za delnicami vedno stoji nekdo, stoji neka firma in vlagatelj ima, sploh pri navadnih delnicah, vedno vpogled v poslovanje firme. Če pa ima dovolj navadnih delnic pa še lahko vpliva na njeno prihodnost, ergo določi v katero smer bo šla firma. Pri btc&co pa imaš kaj, na kaj lahko vplivaš pri btc?! Razen tega, da kupuješ btc kot nor in s tem, povpraševanje seveda, vplivaš na vrednost ne moreš vplivat čisto nič! Torej kaj je sploh btc?! Delnica v klasičnem smislu zagotovo ni denar tudi ne. Kaj je torej btc?! Btc je nekakšen hibrid! Je pa tudi upanje vseh tistih, ki so globoko razočarani nad današnjim svetom njegovim modusom operendi in so posledično vanj vtaknili še svojo poslednjo kocino ne da bi pravzaprav točno vedeli kam so to kocino vtakinili! Skratka btc je zame nič drugega kot mešanica med denarjem in delnico in pa upora zoper današnji svet! Blockchain?! Ja no, nekdo je enkrat izjavil, da bi dobili najmočnejši super računalnik tako, da bi povezali med seboj čisto vse računalnike. Blockchain je zgolj to in nič drugega a za nekatere pa tudi upanje za nek boljši jutri za katerim tiči najivna misel, da bodo na tak način zrušili svetovno kamarilo! Je pa v ozadju še nekaj. Pohlep, ogromen pohlep!
rubin
# 31.12.2017 ob 11:16
Za analfabete, neomejeno pritajene bi povzročilo hiperinflacijo. Pa jo imamo? Razen v koruotivni Venezueli.... Pa še to, ja, prihranki bi Oz so že podvrženi rahli negativni obrestni meri če upoštevamo inflacijo. In ja, to je koristno ker varčuje naj se s tem da se vlaga v realno gospodarstvo, v posodobitev pizzerije, odprtje podjetja, v nove delnice podjetij, ki nato z denarjem zaženejo nove linije...
rubin
# 31.12.2017 ob 11:09
Povej mi prosim koliko transakcij kriptovalut pa je z namenom, ki naj bi ga imelo plačilno sredstvo, torej izmenjava realnih dobrin? Na koncu se itak more zgoditi transakcija za nakup avta, hiše... Če je umes prišlo do dvesto transakcij kriptovalut eden drugemu je samo odvečni balast. Se pa strinjam, gotovino bi morali ukinit in vse naredit izsledljivo. To v povezavi z prepovedjo vsakršnega zaslužka uradnih oseb mimo plače bi zdesetkalo korupcijo in naredilo red kjer ga sedaj ni. Menim, da severne države prosperirajo zaradi reda, ker so ljudje manj kradljivi in se bolj držijo pravil. Ni logike da ena Albanija, ki ima milejše podnebje itd živi toliko slabše od naprimer Švedske razlog je v tem da se je razvila v stoletjih zaradi grobega podnebja solidarnost in zaupanje med ljudmi na severu. Mentaliteto balkana se ne da kr izbrisat. Če bi bil pa sistem pregleden in bi sodniki, kriminalisti itd. imeli prepoved prekupcevanj z zemljišči, svetovanj, daril itd in bi bile transakcije izsledljive, ekonomski status ločen od žene itd. in bi bilo povrhu obratno dokazno breme, bi res sistem dosti bolj deloval tudi v sedaj z korupcijo in krajo prepredenih gospodarstvih, polnih prevar,ki onemogočajo gospodarsko razvitost...
Rozmarin
# 31.12.2017 ob 10:48
Vedno bodo obstajali špekulanti z željo po čim hitrejšem zaslužku. Mar ni bolje, da gredo v kripto valute in tam napihujejo balon? Ali bi jih raje imeli npr. v nepremičninah?
rubin
# 31.12.2017 ob 10:40
Mz, s fjat valuto ne profitirajo na vrhu piramide. Ves dobiček feda gre v proračun. Kaj resno mislite da imajo eni uradno tiskarno denarja? Teoretiki zarot naj se izobrazijo. Je pa res da lahko ljudje blizu centralnih bank s informacijami profitirajo... S kriptovalutami je ubistu tako da ima kreator denarja zase profit. Lahko da ima polovico denarja bitkoina kreator, polovico pa je dal v igro na trg. Ne vem, vsekakor bitcoin ne more postati plačilno sredstvo. Kdo bi pa tako volatilno valuto imel za merilo vrednosti. Poleg tega bi strašna deflacija uničila gospodarstvo...
MZ
# 31.12.2017 ob 10:31
Še vsaka valuta, ki v ozadju ni imela pokritja v oprijemljivih dobrinah ali delu/storitvah, je prej ali slej počepnila.
Za njihovo popularnostjo pa stoji mantra, kako čimveč zaslužiti z nič dela. Ampak tako, kot v monetarnem sistemu s fiat valutami, kjer nekaj procentov na vrhu piramide kasira več, kot vsi ostali, se tudi na področju kriptovalut počasi, a zanesljivo ustvarja taka piramida. Tako da...tisti,ki so vstopili zgodaj, bodo res nekaj profitirali, vsi, ki so se evforiji pridružili zadnji (in morda celo zastavljali stvari večje vrednosti), pa bodo izgubili.
profich
# 31.12.2017 ob 07:35
Leto 2018 bo se brez hude korekcije v kriptovalutah. Treba je vedeti, da v dotcom baloncku so bile cifre v triljonih, tu pa le redko kje govorimo sploh o miljardah, tako da prostora za rast je ogromno. Se pa strinjam da bo dosti valut propadlo, dosti bo pa tudi na novo zelo uspesnih.
Pa se moj pogled za vlaganje v 2018. To bo leto privacy coinov (colx, pivx, verge, monero). Srecno!
madli
# 01.01.2018 ob 12:41
@mirkoxx

Mhm, ameriškemu dolarju gre res odlično: US Dollar Will End 2017 as Worst Year Since 2003, While Bitcoin is Up 1,372%
madli
# 31.12.2017 ob 15:39
@Binder Dandet

Ni niti v oblaku niti na USB mediju. Kovanci so vedno na blockchainu. Ledger Nano S zgolj vsebuje privatni ključ in ga nikamor ne izpostavi navzven. To je bistveno. Denarnice so pa zgolj vmesniki preko katerih dostopaš, s pomočjo privatnega ključa, do svojih kovancev.
knedlck
# 31.12.2017 ob 14:55
Binder se ni slisou za back up lastnih mediev
Binder Dandet
# 31.12.2017 ob 14:37
"Vedno bodo obstajali špekulanti z željo po čim hitrejšem zaslužku. Mar ni bolje, da gredo v kripto valute in tam napihujejo balon? Ali bi jih raje imeli npr. v nepremičninah?"

Nepremičnine so draga zadeva in vanje vlagajo premožni špekulanti. Kriptovalute pa so poceni zadeva in se je z njimi odprl trg za množico nepremožnih špekulantov. Mislim, da gre za dva različna segmenta špekulantov.
Bivši uporabnik
# 31.12.2017 ob 14:22
@ DrMrrr
En konkreten EM blast (soncev izbruh, npr.) pobrise 16 trilijonov USD teh nekih navideznih vrednosti.
(Necimurnost in lovljenje vetra?!)


Pol planeta je vedno v senci in ker so kriptovalute decentralizirane, so hkrati eno redkih IT področij, ki ga sončen izbruh potemtakem ne prizadane.
4
# 31.12.2017 ob 13:39
@fiston
Tudi pri kriptovalutah imaš donosnost, dividene, vrednost. In enako kot verjameš v dobro poslovanje podjetja lahko vrjameš v dobro poslovanje podjetja, ki je izdalo kriptovaluto. In ja, če majica stane 25$ a misliš, da se € tej ceni ne prilagaja? Se prilagaja, ampak s precej manj nihanji kot kriptovalute. To je pa tudi edina razlika med delnicami(valutami, surovinami,...) in kriptovalutami. Visokim nihanjim pa se lahko tudi prilagodiš.
knedlck
# 31.12.2017 ob 13:36
@fiston
Sori za napacen izraz, ja stoji produkt in verjames v to.
Enmrat ko ne zadeva uveljavknena pa pride na borzo kner tudi mora izpolnt neke pogoje.
O cuvanju pa ne bi, ker ocitno nimas pojma
madli
# 31.12.2017 ob 13:12
@fiston

Malo se pouči, ko govoriš o temah, za katere pojma nimaš. Ja, brez posrednikov je pošiljanje kriptovalut. Da KUPIŠ kriptovaluto potrebuješ menjalnico, ki ti zaračuna neki fee (običajno 0.25%). Da valuto dvigneš in si jo preneseš na svoj OSEBNI wallet, kjer kontroliraš privatni ključ, boš spet plačal withdrawal fee (običajno okrog $1), ki ga zaračuna menjalnica.

Pri pošiljanju kriptovalut iz svojega walleta pa potrebuješ samo nek vmesnik in je to to. Plačaš pa network fee, normalno. Network fee ohranja blockchain pri življenju, zato, da se splača rudarit, oziroma imaš tudi proof of stake, kjer ni rudarjenja. Da pošlješ Ether, boš plačal zgolj nekaj centov.

Imaš pa tudi valute, kje ne plačaš 0 fee-ja pri pošiljanju, to je pa IOTA. Samo IOTA nima blockchaina, ima tangle sistem.

Draga provizija je zgolj pri bitcoinu zaradi problemov pri skalabilnosti trenutno, drugače sploh ni nekaj dosti.
fiston
# 31.12.2017 ob 12:58
@Vprašaj Ciprčane kolko so kaj banke varne. Glede varnosti, je pa najboljše hranit v kriptovalute z cold storage device-i kot je Ledger Nano S ali pa Trezor in te ne rabi popolnoma nič skrbet.

Ja saj sem napisal. Pa niso nič izgubili, razen onih, ki so imeli več kot je bilo jamstvo, a je bilo to onih 100.000 evrov ali koliko, pa še te so nekatere "reševali".
He, he vprašaj ti tega, ki so mu izpraznili menjalnico, koliko je to varno.

Aja, pa še pozabil sem napisat, ko vedno pravite svoja banka, brez posrednikov. Brez posrednikov ni nič, razen če sam dostaviš. Ja saj imaš tudi svoj telefon, pa telefoniraš brez posrednikov ane ?
No če ni posrenikov, potem tudi ne bi bilo nobene provizije, pa ni ravno tako. Provizije so pa svinjsko visoke. Prvič ko kupiš, oziroma zamenjaš v kriptovaluto, drugič baje neka mala ko nakažeš, no tretja skrita so pa rudarji, ki preverjajo (no ti posredujejo one bloke na kup) pa zato dobijo kriptovaluto, ki jo potem prodajo, tudi to je provizija v bistvu ampak prikrita.
Recimo bitcoinov je zdaj toliko kot jih je, dodatni se pa izrudarijo, se pravi vsi dodatni bitcoini so provizija rudarjem za preverjanje transakcij.
fiston
# 31.12.2017 ob 12:42
@knedlock Vsi pa.pravte da je samo luft za kriptovalutam, v resnici za vsako valuto stoji neka tehnologija in podjetje, tako kkt za delnicami, pa noben ne nabija traparij cez delnice.
Za vsako valuto v mojem portfotelju tocno znam povedat kaj je uzadj in zakaj to drzim, pac za ljudi ki kupujejo delnice to ne mores rect, samo poglejmo NKBM, aja pa kriptovalute so bolj transparentne


Ti imaš res samo krompir dokler ga imaš. Za vsako valuto stoji neka tehnologija..., bla bla, teh tehologij potem že 1400 ali koliko, pa vsak dan nekaj novih.
Ne stoji tehnologija, za nekaterimi stoji, ki se ukvarjajo s tehnologijo, drugače pa stoji zadaj produkt. V bistvu imaš ICO, startup podjetja, ki izdajo kriptovaluto, da zberejo denar za razvoj produkta, ne pa tehnologijo. Zdaj razmisli, kaj ko si ti njim dal denar kaj imaš od tega ? Enostavno kot pri navadnem zbiranju denarja, ker ti je všeč in verjameš da jim bo uspelo kupiš oni produkt vnaprej. Ostalo kako te kriptovalute rasejo je pa samo stvar povpraševanja.

No NKBM je pač propadla, tudi Lehman Brothers, pa še tudi nekaj jih propade, ampak sigurno manj kot bo propadlo teh kroptovalut. Vseeno da prideš na borzo, si moral že nekaj narediti, pri tem zbiranju denarja, da bodo razvili produkt, pa vprašanje kolikim bo uspelo in koliko jih bo propadlo, sigurno več kot delnic. Dobro tudi pri delnicah je podobna kategorija one penny stocks, to so tudi podjetja bolj na začetku, pa se enako da dobro zaslužiti ali vse izgubiti kot s kriptovalutami, pač večje tveganje za morebitno več zaslužka.
No kako so pa bolj transparentne ? Po katerih kriterjih ocenjuješ koliko so vredne, da so bolj transparentne ?
fiston
# 31.12.2017 ob 12:25
@madli Imaš nadzor nad svojim denarjem.

Ti pa živiš čisto v drugem svetu. No nadzor nad svojim denarjem imaš tudi na banki. Samo ko se zalomi je pa problem povsod. Saj onemu, ki so menjalnico izpraznili, kaj mu pomaga nadzor ? Kao ve se kam je šel oni denar, ampak do denarja pa ne more.
No pri bankah imaš tudi nadzor, razen ko se zalomi. Ko se zalomi do neke meje še vedno garantira država..., dobro takrat nadzora nimaš vsaj nekaj časa, ampak do sedaj se je dobilo nazaj.
V glavnem, če banko oropajo ne izgubiš nič, če ono kriptobanko pa verjetno vse.
Zatarra
# 31.12.2017 ob 12:18
Dva zanimiva članka, za vse - o t.i. zgodbi interneta vrednosti (IoV):

Opinion: Ripple’s Price With Visa or Mastercard Integration
XRP's Trajectory for 2018
madli
# 31.12.2017 ob 11:08
@copcop

Ne pravim, da sem strokovnjak. Daleč od tega. Ampak definitivno se dosti bolj spoznam na ta market kot nekateri "strokovnjaki" na tem portalu, ki bluzijo o balonu, piramidnih in ponzi shemah.

Zakaj sem omenil te valute, ti pa lahko razložim:
- OMG: zelo kmalu bojo release-ali wallet in staking program, profesionalen team, OMISE je resna firma z mnogo partnerji in 100+ zaposlenimi
- NEO: preko 20 ICO-jev na NEO platformi zelo kmalu. Zelo profesionalna ekipa. NEO ti generira zastonj GAS, ki ga lahko prodaš na marketu in zato marsikdo rad HODL-a NEO namesto, da bi ga prodal
- CARDANA: zelo mlad projekt ampak izjemno perspektiven, že zdaj na 5. mestu v market cap-u

Marsikateri drugi projekt je prav tako zanimiv, kot je TenX - omogoča plačevanje s kriptovalutami vsepovsod kjer sprejemajo Viso.

Pa potem recimo Substratum je zelo relavanten projekt, ki je v bistvu decentraliziran internet, kar je super, glede na to, da hočejo odstranit Net Neutrality v ZDA.
madli
# 31.12.2017 ob 10:45
@@rakun111

Točno to. Marsikdo bi moral pogledati kaj drugega kot samo ceno kriptovalut. Blockchain je najmanj o čemer bi moral vedeti. To pa je še najmanj kar kriptovalute omogočajo, oziroma še bodo omogočale čez 5-10 let. Samo vprašajte Venezuelčane, kak so kaj zadovoljni s hiperinflacijo.

Se pa strinjam z EOS, OMG in Ethereum. Dodal bi še NEO, CARDANA (ADA) in MONERO zraven v tiste top kripto za 2018.
Bivši uporabnik
# 31.12.2017 ob 10:22
Hazarderstvo, se sportne stave imajo boljso osnovo, kot vlaganje v kriptovalute za katerimi ni nič drugega kot povprasevanje. Če povpraševanje je raste, če ga ni la pada.
mb128
# 31.12.2017 ob 10:22
Hja rast rast in samo rast. Jaz pa se sprašujem kaj ima povprečen človek od te rasti? Ergo, kje je ta rast?!
V lepo mantro so nas vlovili ni kaj! O btc& co pa tokrat ne. Res ne!
dude
# 06.01.2018 ob 09:23
Kriptovalute so prihodnost, ker so pac superiorne.
Zbogom kovanci, zbogom kreditne. Cez 10 let bodo imeli kreditne kartice samo se upokojenci.
BOBERČEK
# 02.01.2018 ob 09:36
Vse skupaj je samo navadno kopičenje kapitala, ko se bo krog nesramno bogatih dovolj zmanjšal in krog revežev dovolj povečal pa bo zopet revolucija.....nekaj glav bo padlo, kapital se bo solidarno razdelil med ljudi, kolikor ne bo uničenega.....in gremo znova do iste točke....
Zgodovina se že dolgo ponavlja, samo eni še kar ne verjamejo tega....
madli
# 01.01.2018 ob 18:44
@fiston

Internet != posrednik, banka = posrednik, internet = utility, paypal = posrednik, centralizirane kriptomenjalnice = posrednik, decentralizirane kriptomenjalnice != posrednik, wallet != posrednik, wallet = odjemalec (client).

Tudi moja fizična denarnica, ki jo nosim vsak dan v žepu ni posrednik.

V prihodnosti bo mogoče poslat BTC preko SMS-a, če ti tak bolj odgovarja in ne telefon NI posrednik. Pa ne rabiš nobenega programa za plačevanje, potrebuješ client + privatni ključ + naslov prejemnika. Klikneš SEND in je to to.

Provizije ti bom pa še enkrat razložil bolj strukturirano:
- provizijo plačaš v kriptomenjalnici, za vsak nakup / prodajo (po navadi okoli 0.25%)
- provizijo plačaš za dvig valute na nek drugi naslov (Bitstamp ti sicer ne zaračuna te provizije (eden redkih menjalnic))
- zadnja provizija pa je Network Fee

Network fee se razlikuje od valute do valute. Pri bitcoinu se ta provizija razdeli med rudarje. Problem pri bitcoinu je, da je trenutno preveč transakcij kot pa njegovo omrežje to omogoča in so tudi provizije drage.

Imaš pa tudi valute, kjer ne plačaš tega Network fee-ja kot je IOTA in pa bolj novejša stvar in zelo interesantna: RaiBlocks (transakcija potrebuje približno 1-2 sekundi, brez stroškov -> pošlješ 1 XRB, prejemnik dobi 1 XRB). Omogoča pa tudi 7000+ transakcij na sekundo, medtem, ko bitcoin omogoča samo 7.

In podobno impresivnih projektov je še pa še, ki bi jih lahko omenil: Substratum -> decentraliziran internet, WaBi -> sledenje mlečnim izdelkom, s pomočje RFID tehnologije in blockchaina, da se ne ponovi tragedija iz Kitajske iz leta 2008, ko je zbolelo 300 000 otrok zaradi tega in 6 celo umrlo, ker so neke sestavine not dali, ko ne bi smeli.

Pokaži mi bančno transakcijo, kjer je denar nakazan iz enega računa na drug račun v 1 sekundi, brez provizije.

Seveda, za ljudi, ki gledajo površinsko in zgolj na ceno, niso nič kaj impresionirani. Treba je malo globlje pogledat kaj vse se dela.
fiston
# 01.01.2018 ob 16:59
@madli Malo se pouči, ko govoriš o temah, za katere pojma nimaš. Ja, brez posrednikov je pošiljanje kriptovalut.

Komu pa plačuješ provizijo, če ni nobenega posrednika ? :) No v končni fazi plačuješ še vedno preko interneta verjetno, ali je to kako drugo omrežje ? Pa že sam internet ti nekdo posreduje, pa program za plačevanje ti tudi nekdo posreduje....

V bistvu ni to nič revolucinarnega, če primerjaš z banko. Če bi banka samo plačilni promet imela preko spletne banke in nič drugega, potem bi bile lahko tudi tam provizije zanemarljive.
Samo banka ima tudi poslovalnice, pa celo s fizičnim denarjem se ukvarja, pa to prevaža, pa kreditira.....
Tako da tukaj bi se dalo stroške dosti bolj oklestiti, kot pa s tem koliko je prenos hitrejši.
fiston
# 01.01.2018 ob 16:43
@temp @Fiston, a tebi se zdi prav, da smo za NLB vrgli 2000 evrov za prebivalca. Kakšne koristi ima prebivalec od tega, te vprašam?

Prav ni, če bi Bavčar in kompanija kriptovaluto izdali za svoje nategancije potem ne bi bilo treba vreči v banko. :)
No kakšne koristi ima prebivalec od tega..., to je pa tako kot vedno, nekateri imajo od tega koristi drugi nič, tretje to stane....
fiston
# 01.01.2018 ob 16:37
@4 Tudi pri kriptovalutah imaš donosnost, dividene, vrednost.

Za nobeno še nisem zasledil kdaj izplačujejo dividende. Sicer firma jih izplačuje, samo s tem ti nimaš nič, ker nisi lastnik. Ti si samo denar dal za razvoj recimo, nikjer ni definirano kaj ti dobiš zato, praktično dobiš lahko za to kar ti drugi dajo. Dokler ti dajo cepci za to pravo valuto ni problema, potem pa vprašanje kdo ono valuto sploh vzame.
Recimo od tega ko ti kupiš VIB od viberate ti dejansko ne pripada čisto nič, lahko samo z one VIBe pri njih zapraviš, ali drugje če jih oz. dokler jih še kdo drug vzame.
Oglasno sporočilo
link
Fasada ni le strošek, je vaša investicija
15. oktober 2018 ob 08:10 Vgradnja toplotnoizolacijskega sistema JUBIZOL je naložba, ki vam zagotavlja učinkovito in dolgotrajno zaščito vašega objekta.
Več oglasnih sporočil ...
Komentar dogajanja na Ljubljan ...
link
Bitcoin pred soočenjem s "smrtnim križem"
248
18. marec 2018 ob 06:38 Na Wall Streetu je bil zadnji teden zaradi nepredvidljivega Donalda Trumpa negativen, spet pa so močno padle kriptovalute, bitcoin za dobrih 10 odstotkov, ripple celo za 25. Po Facebooku se je tudi ...
Več novic ...
Kazalo