Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.5 od 39 glasov Ocenite to novico!
Elitni newyorški delniški indeks Dow Jones (25.320 točk), ki ga sestavlja 30 ameriških korporacij, je v ponedeljek pridobil nekaj točk, v torek pa ostal nespremenjen, medtem ko je tehnološki indeks Nasdaq (7.703 točke) včeraj pridobil več kot pol odstotka in postavil novo rekordno vrednost. Foto: Reuters
Predsednik ameriške centralne banke Jerome Powell naj bi danes s kolegi sporočil, da je ključna obrestna mera Fed funds od danes višja za četrt odstotne točke, saj je ameriško gospodarstvo v zelo dobri kondiciji in lahko že kaže znake pregrevanja. Inflacija, merjena z indeksom cen potrošnikov, je bila maja na letni ravni že 2,8-odstotna. Foto: Reuters
VIDEO
V BTC-ju 24 trgovin sprej...
VIDEO
Nova uprava in nadzorniki...

Dodaj v

V dveh letih naj bi doživeli novo krizo

V BTC-ju bo mogoče plačevati s kriptovalutami
13. junij 2018 ob 06:58
Ljubljana - MMC RTV SLO, Reuters

Svetovno prvenstvo v nogometu je do zdaj praviloma pomenilo dobre novice za borzo države gostiteljice. Bi bilo torej smiselno malce pozabiti na zahodne trge in del denarja vložiti na ruski trg?

"Zelo optimistični smo glede Rusije. Vse dogajanje, povezano s sankcijami in nizkimi cenami energentov, je državo prisililo, da se je odprla tujim državam, predvsem Kitajski. Podjetja so trenutno med najcenejšimi na svetu in v mnogih primerih je vrednost delnic na ravni knjigovodske. Če primerjamo s primerljivimi trgi, bi morale zrasti v nekaterih primerih tudi za 100 odstotkov, da bi šele dosegli povprečje. Sankcije se bodo začele ukinjati, cene energentov so se že popravile in se še bodo in vse to bo imelo zelo pozitiven učinek. Poudariti pa moram, da sta tako Rusija kot tudi Balkan primerni regiji za vlagatelje, ki investirajo za minimalno dobo petih let," menijo analitiki Vzajemci Skupine.

Fed naj bi danes drugič letos zvišal obresti
Na Wall Streetu se je teden začel mirno in brez večjih nihanj, potem ko je prejšnji teden Dow Jones poskočil za zavidljivih 2,76 odstotka. Razplet vrha držav G7 niti ni preveč vplival na trgovanje, prav tako ne srečanje Trump – Kim. Morda bo trge premaknila ameriška centralna banka. Da bo Fed danes po dvodnevni seji obresti zvišal na raven med 1,75 in 2,0 odstotka, se zdi že gotovo dejstvo, bolj pomembno pa bo razbrati namige, ali bodo šle obresti letos navzgor le še enkrat ali pa morda dvakrat. V četrtek sledi še zasedanje Evropske centralne banke. Večina meni, da bo ECB konec leta končal program odkupovanja obveznic (QE), v drugi polovici naslednjega leta pa bi sledilo še zvišanje obrestne mere.

Če kihne Amerika, se prehladi ves svet
Zaostrovanje denarne politike na obeh straneh Atlantika za gospodarstvo in finančne trge načeloma ni dobra novica, saj to pomeni višje stroške financiranja in nižje dobičke, pa tudi manjšo gospodarsko rast. "Glede na napovedi analitikov obstaja precejšnja verjetnost, da bomo v roku dveh let doživeli novo krizno obdobje. Če smo se še pred petimi meseci navduševali nad sinhrono gospodarsko rastjo povsod po svetu, čemur nismo bili priča že od 80. let, in rastjo dobičkov, se je zdaj pokazalo, da realno stanje ni tako rožnato. Vse več podatkov kaže, da gospodarstvo v ZDA prehaja v fazo pregretosti – gospodarski kazalci in obeti so zasenčili tudi eno boljših sezon objav poslovnih rezultatov podjetij v ZDA. Rezultati so presegli tudi najbolj optimistične napovedi analitikov, a to ni bistveno premaknilo trgov, saj so se prihodnji obeti poslabšali. In če kihne Amerika, se prehladi cel svet," pravijo pri Vzajemci Skupini.

Vrednosti največjih kriptovalut in tedenska sprememba, 12. junij ob 20.30:

BITCOIN

-10,7 %

6.750 USD
ETHER

-14,4 %

515
RIPPLE-14,6 %0,574
BITCOIN CASH-19,8 %900
LITECOIN

-12,7 %

105
STELLAR

-18,2 %

0,239

.
V BTC-ju bo mogoče plačevati s kriptovalutami
Promet s kriptovalutami se je ta teden precej znižal, pomanjkanje povpraševanja pa je navzdol poslalo tudi ceno bitcoina in preostalih kriptovalut. Bitcoin je zdrsnil pod 6.500 dolarjev, ether pod 500 dolarjev. Če bi bitcoin zdrsnil na 5.000 dolarjev, naj bi bila to že tista meja, ko bi se rudarji začeli spraševati, ali je rudarjenje bitcoina ob vseh stroških sploh še smiselno. A prodora kriptovalut letošnji medvedji trend ni ustavil. V ljubljanskem BTC-ju se začenja obdobje preizkusnega plačevanja s kriptovalutami (24 trgovin bo sprejemalo kriptovalute), zato s podjetjem Eligma že preizkušajo aplikacijo, ki omogoča takšno plačevanje. BTC, ki želi postati prvo bitcoin mesto na svetu, je v zagon Eligme vložil 1,5 milijona evrov. Že zdaj je mogoče v nekaterih trgovinah ali lokalih plačevati z bitcoinom oziroma bitcoin cashem (več v desnem videu).

Tomaž Okorn
Prijavi napako
Komentarji
Mirko Tipka
# 13.06.2018 ob 07:13
nas že pripravljajo, da bodo bogati še bolj bogati in revni še bolj revni
AM
# 13.06.2018 ob 07:30
"V roku dveh let naj bi doživeli novo krizo"

Kako so ekonomisti idi*ti ! Namesto, da bi poskrbeli, da krize ne bi bilo več, je pohlep po denarju prevelik.
Krimsky
# 13.06.2018 ob 07:55
Kriza ni kriza ...
~
... ampak priložnost, da si mojstri denarja prisvojijo tisto, česar si v 'normalnih' razmerah ne bi mogli (plodno zemljo, gozdove, vodne vire, ...).

Strašenje prebivalstva z bodočo 'krizo' je podlo. Emacipatorična bi bila uvedba predmeta Denar v osnovne in srednje šole, da bi mladež razumela, kdo je tisti, ki nam pobira smetano z mleka. Seveda se kaj takega ne bo primerilo, kajti če bi razumeli denar, bi se "revolucija zgodila pred jutranjo zarjo".

Prižgite torej dišeče palčke, bršlanove liste iz cvetnonedeljske butare, ... to pa je tudi največ kar lahko storite. Ni namreč mišljeno, da bi finančno dogajanje sveta razumeli.
malikaliber
# 13.06.2018 ob 07:43
V glavah nekaterih delodajalcev , ki nočejo dvigniti plač pa kriza še kar traja...
Gepard007
# 13.06.2018 ob 07:46
V roku dveh let naj bi doživeli novo krizo

Ja, ja, sej razumemo. Vzeli nam bojo spet 2. januar pa 2. maj, uvedli nove davke, nižali plače... Razumem, obdobje debelih krav res že predolgo traja, žalostno pa je, da ni nikoli nobene krize za našo elito...
5tane
# 13.06.2018 ob 07:28
V krizi smo že nekaj časa, samo mediji niso hoteli o tem poročati. Bo se pa poslabšalo zelo hitro in zelo kruto. 2008 nikoli nismo sanirali, edino kar smo naredili je da smo natiskali kupe denarja in balon še povečali. Istočasno smo jih pa ustvarili še par novih. In zdaj ko bo počilo ne bo samo v nepremičninah, ampak še v obveznicah in valutah. Bankirji za grehe niso odgovarjali in zdaj v Ameriki podkupljeni politiki odločajo o tem, da jim spet ukinejo regulacije. Oni so nad zakonom in za nas mali bogovi. Gandi je rekel. "Za vse je zadosti, samo za pohlep ne."
mlamat
# 13.06.2018 ob 07:32
Ekonomisti so uspešno napovedali zadnjih 9 od 5 kriz.

Jaz sicer ne vem kdaj bo kriza, vem pa zagotovo da se bo začela v Italiji.
kritik101
# 13.06.2018 ob 07:36
Ti ne veš, eni pa že vejo. Precej denarja, ki so ga spumpali v banke, je odšlo, nenamerno, tudi v roke navadne raje.
To jim je treba zdaj pobrati in na novo nafilati banke. Elita bo imela še več, raja še manj. Tako se dela.
PONOS
# 13.06.2018 ob 08:36
Janša je tako nepomemben in za Slovenijo kaj šele svet da se čudim da se ga sploh omenja..sploh ni pomembno katera lutka sedi v vladi...okvir je že dve dekadi določen.Levo desno iluzija....
K_ris
# 13.06.2018 ob 10:13
Verjetno bo kmalu res recesija, kar je v gospodarstvu nekaj povsem običajnega (v povprečju na 5-7 let), medtem ko krize ni pričakovati. Krize so izjemno redki dogodki. Med predzadnjo in zadnjo je minilo skoraj 80 let, zato se mi zdi malo mimo napovedovati novo, ko je od začetka prejšnje minilo komaj 10 let.
Bivši uporabnik
# 13.06.2018 ob 09:51
S takimi senzcionalističnimi naslovi spet strašite ljudi.
rdečinavijač
# 13.06.2018 ob 09:31
Briga me.
Jaz sem svoje finančne inštumente vložil v stabilno nepremičnino. Kriza gor ali dol, mene ne gane.
kop
# 13.06.2018 ob 10:02
No FlagDei...da vidimo koliko razmišljaš s svojo glavo..

Kdo je leta 2008 govoril javno, v občilih, da krize v Sloveniiji ne bo?
Kdo je rekel leta 2008 da so sprejeli vse potrebne ukrepe za to da se nas val ne bo dotaknil?

In sedaj še najbolj slastno vprašanje..
Katero priporočilo izdano že leta 2007 s strani ECB in evropske Komisije glede blaženja učinkov krize , ki je nastopila je upošteval?
Tukaj ciljam na opozorilo ECB-ja da naj države preko svojih centralnih bank preprečijo zadolževanje pregretega gospodarstva..

In še eno malenkostno vprašanje. S kupovanjem katerih podjetij so Zvon 1, Istrabenz, Pivovarna Laško, Intereuropa, Merkur nakopali dolg nam vsem na glavo? So kupovali zasebna podjetja ali državna?
Binder Dandet
# 13.06.2018 ob 08:15
"V roku dveh let naj bi doživeli novo krizo"

Ne rabimo reform. Imamo gospodarsko rast.
kropotkin
# 13.06.2018 ob 11:26
Tokratna prihajajoča kriza, bo bistveno drugačna od tiste iz 2008... Glede na to, da bo geopolitično strukturna, bodo prenapihnjeni baloni še najmanjši problem....
kingeston
# 13.06.2018 ob 09:10
Samo še to PONOS je obstal BTC verniki so izpuhteli kot napovedano..

nafta pod 20$ bo vsaj za časa tvojega življenja?
kingeston
# 13.06.2018 ob 08:29
zanimivo kako slovenski kavč strokovnjaki vedo kdaj bo kriza, a da bi pa profitirali zaradi svoje modrosti pa se jim zdi odveč??
KLIPAN
# 13.06.2018 ob 08:01
Krizo napovedujejo zaradi pregrevanja ameriškega gospodarstva in Trumpovih trgovinskih vojn.
Ampak, ko bo do krize dejansko prišlo, bodo za naše desne prijatelje krivci Mesec, Štrukelj in javni sektor.
Pa naj razume, kdor lahko.
Billi
# 13.06.2018 ob 07:45
Argumenti da kriza bo:
1) krize prihajajo vsakih 7-8 let. Od zadnje krize pa je minilo že 10 let.
2) dvigovanje obrestnih mer, bo negativno vplivalo na vrednost podjetij. Nekatera imajo razmerje dolg vs. lastniški kapital: 90-10.
3) kriza zna biti večje kot leta 2007, ker US je trenutno dosti bolj zadolžena kot leta 2007.
4) Warren Buffet, in drugi znani investitorji, spreminjajo strukturo svojih skladov v bolj likvidno obliko. Saj v času krize bo vse bolj poceni in se pripravljajo na masovne investicije.
Peroz
# 13.06.2018 ob 07:41
Potem pa prelivanje iz fiat v kripto, pa bo zabava. Skrajni čas, da banksterje odrežemo. Konec koncev smo njihove stranke, pa smo šele zdaj prišli do inštrumenta s katerim se jih lahko odrižamo.
carlos_carlos
# 13.06.2018 ob 11:09
Mimobeznik

me pa spravljaš v smeh. Kako že globalizacija skrbi za zmanjšanje razlik v Afriki? Vojna v Kongu že ne vem koliko. Mrtvih za pop... Trend je takšen da se razlike povečujejo. Vsaj po giniju in v zahodnem svetu. Srednji razred je zradiran. Oz. se pospešeno radira. Na koncentracijo bogastva opozarjajo vsi.

In od vse te rasti si pri delitvi večinski kos vzamejo kapitalisti. Da ne govorim, da posegajo v območje javnega dobrega in ga hočejo privatizirati. Plus, da v tej rasti, ki jo ti omenjaš po kontinentih niso prišteti okoljski stroški, ki pa jih bo nekoč potrebno plačati. Kapitalisti v čistih severnih državah ali na rajskih otokih jih zagotovo ne bodo.

Ti pa lahko s to tvojo teorijo s prvega ali drugega letnika ekonomskega faksa hodiš na izpite in tam impresioniraš profesorje, same vrle in sposobne ekonomiste, ki učijo to kao znanost, ne vidijo pa dlje od svojega nosa. Tako kot ti.
odprtizvezek
# 13.06.2018 ob 09:12
Aja, ne jutri, ne enkrat, ampak cez dve leti. Lepo vemo vse vnaprej.

VES FINANCNI SEKTOR JE FAKE NEWS! Mesanje zraka, pretakanje stevilk iz enega racuna na drugi, denarja in dobrin pa od nikoder. Ironicno pa da vedno nasrka realna ekonomija, tista ki dejansko kaj proizvaja. Bankirji so vedno na varnem, s polnimi zepi.
kingeston
# 13.06.2018 ob 08:30
če bo prišla kriza bo ponos in ostali napovedovalci prihodnosti le prišla na svoj račun in bodo enkrat v 10 letih nekaj pravilno napovedali...
123pepe321
# 13.06.2018 ob 07:44
"pa smo šele zdaj prišli do inštrumenta s katerim se jih lahko odrižamo."
Pa ja nimaš v mislih kriptovalute?...
carlos_carlos
# 13.06.2018 ob 12:01
Ne Afrika ne propada, amapk glede na potenical, ki ga ima se ne razvija, kot bi se lahko.
K_ris
# 13.06.2018 ob 10:36
V BTC lahko plačujete z BTC. So si zbrali pravi trenutek za to. Ko BTC pada, je imetnikom v interesu, da ga čim prej zapravijo za kaj bolj oprijemljivega. Tako kot v obdobju hiperinflacije ....
K_ris
# 13.06.2018 ob 10:15
@FlagDei

Pravilno je povedal. 12.10.2008 naše banke niso bile prizadete a kljub temu je sprejel določene ukrepe. A niste vi govorili, da ni sprejel nobenih ukrepov?!?!?!

Dobro je ukrepal, ni kaj. Krize skoraj nismo občutili.
firbec111
# 13.06.2018 ob 09:56
FlagDei

Pravilno je povedal. 12.10.2008 naše banke niso bile prizadete a kljub temu je sprejel določene ukrepe. A niste vi govorili, da ni sprejel nobenih ukrepov?!?!?!

glede na to koliko slabih kreditov je šlo ven pod njegovim nosom, ki je uničil gospodarstvo ne vem o čem točno pišeš. desničarji non stop govorite da so levičarji krivi za krizo in ropanje bank, zakaj bi potem imel Janšo za predsednika vlade če nas tako lahko ropajo pod njegovim vodstvom.? naključje? če verjameš
SKing
# 13.06.2018 ob 08:56
Kriza je po navadi itak izgovor za zmanjševanje plač, odpuščanja in podobno. Še po krizi se podjetja izgovarjajo, da "je še opazen vpliv krize", tako da to traja do nove krize...začarani krog.
x1ijn
# 13.06.2018 ob 08:43
Cena energentov bo v naslednjih dveh letih letela v nebo (minimalno 100% zvisanje). 2020 je zelo blizu.
PatakPajo30
# 13.06.2018 ob 08:18
hahaha, leta 2004 pride na oblast sicer ultra desna slovenska pomlad, ok, ni problema. gospodarstvo je na višku, EU, evro, NATO itd....Janez kljub opozorilom iz tujine, s tem, da se šlepa kao da je isto kot sestrska nemška CDU totalno zaplava v sanjah in ne j... 5%, da bi sprejel korenite reforme, ki bi krizo oblažil. Tako kot Angela Merkel. Potem se pa začne kriza, socialna p..., ampak Slovenija izvoli še večjega nepoznavalca ekonomije, Boruta Pahorja. In kaj imamo danes: gospodarski balon, velik plus, na političnem parketu pa ista pajota, Janša, ki moleduje za mandat, Pahorja ste pa zaradi tega, ker ni glih uspešen predsednik vlade nagradili v predsedniško funkcijo. bravo!
paver
# 13.06.2018 ob 08:09
Prihaja kriza,živela kriza! Spet bodo tako lahko stisnili!
kop
# 13.06.2018 ob 13:33
@FlagDei

Ti se totalno sprenevedaš.
To da so gradbena podjetja z goljufijami namesto s kupovanjem državnih podjetij enako pripeljala gospodarstvo v propad, nikakor ne odvezuje ne podjetij ne vlade, ki je ta podjetja SLABO in netransparentno odprodala. To niti moralna drža ne pije vode. Tako da ta tvoj odgovor je v posmeh vsem nam,ki nismo ne levi ne desni. V posmeh vsem ki plačujemo davke.

Kar se pa tiče Banke Slovenije. Res da je kot pravni subjekt samostojna, vendar ima vlada preko resornega ministra VSA pooblastila da zamenja vodstvo.
In glede na to da so dokazi o pregrevanju gospodarstva bili, glede na to da Banka ni ukrepala, bi lahko ukrepala vlada.
Danes vsak, ki pozna vsaj osnovnošolsko matematiko ve, da bi bila ta kadrovska poteza najmanj sporna od vseh kadrovanj v zgodovini. Do nje ni prišlo.
Je bilo preveč pomembno da podjetja kot so PL , Istrabenz in ostali dobijo kredite..ker če bi to ustavili, bi propadlo prodajanje podjetij na lepe oči.
Danes je pa to NAŠ, javni dolg!!!
In ne, noben levak nisem... Sem pa vsekakor človek, ki ne bo dopustil da se bo desnica pilatovsko umivala roke, ker je pri usodnih napakah bila v prvi vrsti!!
carlos_carlos
# 13.06.2018 ob 12:39
Mimobeznik

pa ti sploh kaj poslušaš? Kakšna "kitajska rast"?!!!!!!!! Tam so uničili cele pokrajine, uničili kmetijstvo, folk nagnali v mesta brez vsega, da so delali za drobiž. Da ne govorimi o varovanju narave. Kje je to upoštevano v kitajstki rasti? V bistvu pa cel svet zalagajo razen izjem s škart robo, ki pomeni vedno nove in nove smeti. Smetišča flexov za 35 € ipd... In tu se jasno kaže, da kapitalizem ne deluje, če ni ustrezno reguliran in prilagojen. pa naj bo to državni, neo ali pa kakšen drugi.

In Afrika? Zakaj so tisti že v prvi fazi stradali? In zdaj jim prodaja ne vem IMF ali pa WB oh in sploh rešitve, ki jih spreminjajo v novodobne sužnje, ki delajo veliko za premalo. Ko se bodo izgarali ali pa podražali, bodo pa kapitalisti našli novo čudežno pokrajino, ki bo lahko rasla s 5-10% letno.
carlos_carlos
# 13.06.2018 ob 11:46
Mimobeznik

že mogoče raste, ampak na kakšen način? Kdo ima korist od tega? Vse tiste ladje beguncev pred Sicilijo, ki jih niti nočemo najbrž ne? Mislim potniki na teh ladjah. Vsi ti ljudje, ki jih tako zvani napredek požene z domov? Najbrž tudi ne. Vse to kar raste, pač ne vključuje družbenih stroškov, ki jih kapital ne plačuje, pa bi jih moral, ampak te stroške bodisi odlaga v prihodnost in povečini na pleča revnih in še revnejših. Vsem tem napredku, ki ga ti omenjaš namreč ne sledi ne neka urbanistična strategija, resno načrtovanja prostora, kakršni koli okoljski standardi, medicinska oskrba, vsaj neki vzdržen šolski sistem.... Sledi mu zgolj vojska (policija).

Statistika se pa itak in vedno zlorablja in je v službi agende, pač kakršnekoli že. na osnovi teh podatkov (ki so lahko zmanipulirani in tudi so) pa se potem vleče določene ukrepe. Npr. na osnovi bonitetnih ocen, napovedi rasti, napovedi konkurenčnosti...

Demagog si pa ti. Žal. In drugače en življenje domačina je vredno več kot vsa rast v Kinšasi.

Kako se ta napredek plačuje pa se ti lahko pozanimaš pri Križnarju, Videmšeku in še marsikomu pri nas, da ne omenjam tujine. Po statisti, pa se pazi, beleži napredek.
carlos_carlos
# 13.06.2018 ob 10:41
Mimobeznik

ne nakladaj. Tisti, ki v vseh teh krizah najbolj trpijo za njih niso niti najmanj odgovorni. To so pa običajni ljudje, delavci, upokojenci. Vladajoča kasta se pa po pomoč, ki jo zagotovijo glih uni prej omenjeni preko davkov, vozi v zasebnih avionih. In ti vladajoči so vedno bogatejši, medtem ko plače ne sledijo rasti dobičkov, premoženja bogatih, še produktivnosti ne.

Še dobrih 20 let nazaj je bilo drugače. Kapital se ni mogel toliko gibati in je bil vezan na določeno državo, danes ga enostavno nekje umaknejo, drugje vložijo, ne glede na posledice. Takrat pa je bil vsaj v nekaterih državah nek dogovor, do kod lahko gredo in kakšne odgovornosti imajo tudi kapitalisti.

In kar je najbolj žalostno kapitalizem ne deluje. Vsaj v smislu proste konkurence ne. Te namreč ni. Je sprega monopolov, v najboljšem primeru oligopolov, bančnega sketorja, bonitetnih agencij in njihovih biričev politikov. Ostaja pa kapitalizem zelo dober, kar se izkoriščanja tiče.

Tako da nujna je regulativa kapitala in to huda. Tam kjer je smiselno. In še pomembneje jasna zamejitev javnega dobrega. Kjer je infrastruktura, dobrine in storitve, ki so kapitalu nedosegljive. Ki se ne monetizirajo.

žal je trend drugačen. Kapitala je več, kot je sploh planeta...
blue_night
# 13.06.2018 ob 10:38
7up
He he ja in pred Reganom so imeli v ZDA verjetno komunizem?

Ne, kapitalizem.

Leta 1973- 1975 smo imeli tudi bančno krizo. J Amerika pa veliko dolžniško.....

https://en.wikipedia.org/wiki/Financial_
crisis#20th_century

Mislim, bodi fer pa poglej seznam kriz. Se ti ne zdi čudno, da smo imeli po letu 1980 več kot 15 večjih in manjših kriz, in eno ogromno?
KLIPAN
# 13.06.2018 ob 09:21
@Lovec
"Kako se bo na to odzvala vse bolj verjetna mavrična anti JJ koalicija? Sedanja praksa odzivov levičarskih grupacij kaže na skokovito zadolženost države in sanacije različnih sistemov, ter pripravljanje terena za balkanske prakse prilaščanje tujega denarja."

Kje si pa ti živel vsa ta leta?????
A je mogoče Bratuškova klicala Troiko in porinila Slovenijo v brezno? Ne, rešila jo je kolikor jo je lahko, medtem, ko je Janša klical Troiko in hotel prodati Slovenijo. Pod Cerarjem pa smo potem dosegli drugo najvišjo rast v EU.
Kdo je rešil Grčijo? Syriza!! Pred Syrizo je Grčija bankrotirala.
Kdo je Španiji pridelal enega najvišjih zunajih dolgov v EU. Desnica-točno ta, ki je morala odstopiti zaradi podkupovanj.
Kdo vlada na Hrvaškem? Desnica. Rezultati so po vseh kazalcih na samem dnu EU.

Medtem, ko desni pišete pamflete in gesla vam levi odgovarjamo z dejstvi.
Gravesen
# 13.06.2018 ob 09:02
Hebo vas Janša. Dajte se premaknt naprej. Janša je toliko vreden kolikor mu vrednosti dajete. Četudi iz sovraštva.

Binder, predlagal te bom za bob leta!
123pepe321
# 13.06.2018 ob 08:54
Krimsky: "Ni namreč mišljeno, da bi finančno dogajanje sveta razumeli."
Katero knjigo o denarju priporočaš?
kingeston
# 13.06.2018 ob 08:47
s kom boš profitiral, če nimaš za burek?

taki strokovnjaki in napovedovalci prihodnosti ne morejo biti brez denarja. razen če to niso in so totalni bebci...
SamoRes
# 13.06.2018 ob 08:25
Potem samo Janšo na oblast in ne bomo v krizi še 5 let, vsaj opazil ne bo. Ob začetku krize hodil po Evropi in razlagal da naše banke niso prizadete s slabimi naložbami.

12.10.2008
Premier Janez Janša: Čeprav slovenske banke niso prizadete s slabimi naložbami, bo Slovenija ukrepala na podlagi načrta evroskupine

Predsednik Vlade Republike Slovenije Janez Janša se je danes popoldne v Parizu udeležil izrednega vrha petnajstih članic evroskupine s ciljem skupnega in koordiniranega načrta za odziv na vse hujšo krizo na mednarodnih finančnih trgih. Kot je po srečanju v Elizejski palači poudaril premier Janez Janša, slovenske banke niso prizadete s slabimi naložbami, kljub temu pa je pomembno, da se ukrepa takoj, preden kriza resno prizadene prihranke in delovna mesta.
fiston
# 13.06.2018 ob 16:31
@pepar Pa saj kriza mora prit,drugače borze propadejo .
Drug problem je da propade tudi veliko mini vlagateljev in veliko zapufanih ljudi,ki ne vidijo dovolj daleč


Ne vem zakaj bi borze propadle, če ne bi bilo kriz. Dejstvo pa je, da bi bilo dosti manj trgovanja na borzi, ker potem ne bi bilo špekulantov.

Ne vem, krize morajo biti ker imamo tak model gospodarstva. Če gledaš se govori samo o BDP, o gospodarski rasti..., pa logično je, da to ne more iti v nedogled s tako hitrostjo. No vsega tega potem ni mogoče pokupiti, razen s krediti. Potem pride do take zadolženosti, ko banke ne morejo več kreditirati, ker so vsi zadolženi do konca. Potem se mora gospodarska rast nujno zmanjšati in evo ti krize. Potem ljudje davkoplačevalci morajo najprej vrniti kredite, nekatere firme propadejo, ker ne morejo vrniti kreditov, no za one, ki ne morejo vrniti se potem vzame davkoplačevalcem, ki sanirajo banke...
In ko ljudje vrnejo kredite ali so zmerno zadolženi potem se lahko začne nov krog.
No BDP pa ne more rasti zmerno, spet zaradi modela. Ker ne bo to raslo lepo počasi, ampak bo raslo preko meja, ker je cilj dobiček in vsak hoče takrat ustvariti čim več dobička in čim več pobrati od rasti.
Pač tako bo, dokler bo glavni kriterij BDP in se bo govorilo samo o tem koliko se je zvišal BDP, ostalo bo pa več ali manj nepomembno.
carlos_carlos
# 13.06.2018 ob 13:02
MikiSkokc

Saj najprej so uničili kmetijstvo, da so dobili delovno silo.

Ja regulacija je nujna. Samo proces deregulacije že traja tam od sredine 90tih in mu ni videti konca.
carlos_carlos
# 13.06.2018 ob 11:50
Pa da ne bom preveč negativen.

Se strinjam. Rast in napredek. Ampak rast na osnovi trajnostnega napredka in razvoja, ker so upoštevani vsi stroški in kjer imajo ustrezno sorazmerne koristi vsi udeleženci.

Ker tole kar si ti pisal, je bilo brez kakršne koli empatije, ampak gole številke.
Conchis
# 13.06.2018 ob 11:35
Brez Kitajskega metanja denarja v gospodarstvo in ameriške obveznice se iz krize niti ne bi pobral.
KdoJeDarthVader
# 13.06.2018 ob 11:26
V resnici nihče ne ve kaj bo v roku dveh let. Bi bilo pa nekako tako, če bi prišlo do krize bi rekli "ja saj smo opozarjali, govorili o tem, napovedovali", če pa ne bi prišlo do krize bi bila tišina … nihče ne bi nič o tem pisal, niti omenjal …
carlos_carlos
# 13.06.2018 ob 10:58
FlagDei

to da so bili kazalniki še boljši drži mogoče za izbrane. Glede na analize mednarodnega gospodarstva, analize gospodarstev naših partnerjev pa temu ni bilo tako. In vse to so ignorirali. Kot tisto famozno depešo, ki je bila v predalu ne vem koliko časa.

Pa da ne boš mislil, da je zato odgovoren (samo) Janša, kot predsednik vlade. Niti ne. Zadaj je agenda po privatizaciji kar je za privatizirati in servis za kapital. In tista vlada glede tega ni bila nič drugačna od ostalih. Dopustila je tajkunom, bogatim itd... da so pač počeli, kar vedno počnejo.
K_ris
# 13.06.2018 ob 10:54
@FlagDei

Pahor s svojo vlado je ravno tako kriv, da smo tako globoko zabredli. On je imel v prvem letu mandata super priložnost, da bi s povečanjem državne potrošnje omilil upad zasebne potrošnje, pa je namesto tega šel še državno potrošnjo manjšat (konec investicij v avtoceste na primer).
blue_night
# 13.06.2018 ob 10:26
Mimobeznik

Ne razumem, o čem govoriš. Menim, da je bil sistem pred Reaganom boljši od današnjega, ker je bil bolj stabilne, pa tudi gospodarska rast je bila višja. S socializmom za korporacije se ne strinjam, ker to nima veze s kapitalizmom.
Kazalo