Zakaj Takatine zračne blazine eksplodirajo, še ni jasno. Foto: Reuters
Zakaj Takatine zračne blazine eksplodirajo, še ni jasno. Foto: Reuters

Iz podjetja, ki izdeluje omenjene varnostne naprave za 11 proizvajalcev avtomobilov, niso pojasnili vzroka težav. Sprva so napovedali, da bodo morali napako odpraviti "le" pri 18 milijonih vozil, nato pa so to število skoraj podvojili. To pomeni, da bo moral na dodatne preglede skoraj vsak sedmi avtomobil, ki vozi po ameriških cestah.

Neprimerne zračne blazine naj bi bile vzrok smrti pri najmanj petih potnikih. Ob trku naj bi blazine dobesedno eksplodirale, ostri ostanki pa naj bi prileteli v voznika in sovoznika in se zapičili v njun obraz in telo. Nekateri, ki so nesrečo preživeli, pa so zaradi ostrih drobcev dobili poškodbe vida ali druge resne poškodbe.

Med vpoklicanimi vozili je največ Hondinih modelov, napake pa so tudi na blazinah, ki so bile vgrajene v modele drugih znamk. Gre predvsem za vozila, izdelana med letoma 2000 in 2011.

Pri Takati so do zdaj ves čas vztrajno zanikali krivdo. Odpravljanje napak bo podjetje stalo približno pet milijard ameriških dolarjev.

Do zdaj je bil največji vpoklic vozil v ZDA v letu 1980, ko je podjetje Ford zaradi težav z menjalnikom vpoklicalo 21 milijonov vozil.