Kolumne
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.4 od 52 glasov Ocenite to novico!
Pisanje
Priprava učencev na učni sprehod po mestu je zahtevala določen čas: od motivacije ter informacijske predpriprave do osveščanja o skrbi za lastno varnost ter osnovnega bontona, ki bi moral biti v petem razredu OŠ že rutina. Foto: BoBo
Jožica Frigelj
Jožica Frigelj je učiteljica in članica civilne iniciative Kakšno šolo hočemo. Foto: Osebni arhiv

Dodaj v

Ali vas tako učijo v šoli?

Kolumna učiteljice razrednega pouka
14. julij 2017 ob 06:35
Ljubljana - MMC RTV SLO

Ob devetih zjutraj se, potem ko smo otroke nahranili (včasih se mi zdi, kot da je to najpomembnejša dejavnost šole, saj je ena redkih stvari, ki otroke še zanima – kdaj bodo jedli), odpravimo proti postajališču, od koder nas bo mestni avtobus odpeljal proti središču mesta. Kulturni dan, ogled nekaterih kulturnih znamenitosti. Sprehod po mestu s postanki pri posameznih hišah, kipih, spomenikih, mostovih ...

Temeljita priprava z izborom zanimivosti in ne preveliko količino novih informacij, primernih za razvojno stopnjo, mi je vzela skoraj teden dni. Popoldnevov, seveda, po službi. Brskanje po spletu, iskanje primerne literature, prilagajanje razvojni stopnji, predhoden ogled poti in iskanje varnih mest, kjer bi se z otroki lahko ustavili za razlago, pojasnilo, dejavnost. Sestavljanje nalog, v katere bodo učenci aktivno vpleteni, ne le zapis podanih informacij, predvidevanje možnih nevarnosti in nevšečnosti ... To ni mačji kašelj, da ne bi kdo mislil! A kljub temu – to je moj poklic, moje poslanstvo in z veseljem si ogledujem končni izdelek: zanimiv, dinamičen, raznolik, medpredmetno povezan, didaktično prilagojen razvojni stopnji.

Priprava učencev na učni sprehod po mestu je tudi zahtevala določen čas: od motivacije ter informacijske predpriprave do osveščanja o skrbi za lastno varnost ter osnovnega bontona, ki bi moral biti v petem razredu OŠ že rutina.

Torej: ob devetih se odpravimo. En učitelj spredaj, drugi zadaj, vmes pa kolona razposajene mladeži. Že pot do avtobusnega postajališča je zahtevna, otroci so nepremišljeni, porivajo se in prerivajo, prehitevajo ... Seveda po cestišču, ne po pločniku. Nasmejani, kričavi, vznemirjenje je čutiti v zraku, tako gosto je, da bi ga lahko z nožem rezal. Opozarjanja na nevarnosti v prometu so kot bob ob steno, zato si na postajališču mestnega avtobusa še enkrat vzamem čas, da z otroki obnovim pravila varnega obnašanja v prometu. Vsi jih poznajo, mogoče pa bo zaleglo, da smo jih še enkrat ponovili, saj otroci res hitro pozabijo, preusmerijo misli ...

Na avtobusu se mora ponovi. Otroci se obnašajo, kot da so prvič na avtobusu, kot da so podivjana drhal, ki smo jo spustili z verige, čeprav so še pred nekaj minutami naštevali: držimo se za ročaje, ne kričimo, saj v avtobusu nismo sami, starejšim odstopimo sedež ... Realnost pa je čisto drugačna: obešajo se po zgornjih prečkah kot opice v živalskem vrtu, kričijo, kar naprej pritiskajo na stop gumbe, nobenemu niti na misel ne pride, da bi odstopil sedež ...

Očitajoči pogledi drugih potnikov so, seveda, namenjeni meni in moji kolegici. In v zraku visi vprašanje: "Ali vas tako učijo v šoli?" Včasih tudi glasno izgovorjeno, zastavljeno otrokom, v bistvu pa namenjeno meni in kolegici. Ja, seveda, v novem kurikulu je predvideno tudi učenje divjanja in preklinjanja na avtobusu. Na urniku pa v petek, drugo šolsko uro. Sarkazem mi ne bo pomagal, zato prezrem očitajoče poglede in se potrudim preostalim potnikom narediti kolikor toliko znosno vožnjo.

Na učnem sprehodu se bitka nadaljuje: otroci skačejo sem ter tja, tudi na cesto, z mizic pri lokalih jemljejo sladkor, kot da je tam zato, da si z njim postrežejo, in oni res še nikoli niso videli ali imeli, kaj šele jedli sladkorja, pritiskajo na zvonce pri vhodnih vratih v blokovska stanovanja, nespoštljivo ogovarjajo starejše ženice, ki se otovorjene z vrečkami vračajo s tržnice. Zanima jih le to, kdaj bodo jedli in kdaj bomo šli v McDonald's. Ker pa McDonald's niti slučajno ni možnost, lahko učni sprehod kar takoj končamo, saj je še tista trohica interesa padla na ničlo in samo upam še lahko, da se bomo vsi živi in zdravi vrnili v šolo.

Namenoma posplošujem, čeprav je dejstvo, da ne moremo vseh tlačiti v isti koš. A dovolj sta dva, trije takšni učenci, ki pokvarijo dan in ustvarjajo popolnoma napačno sliko.
Da se povrnem k vprašanju, izraženem v očitajočem pogledu potnikov na avtobusu – "Ali vas tako učijo v šoli?" – in odgovoru nanj.

Posredovanje znanja o krepostih, gledano z vidika vzgoje, je sizifovski posel brez upanja na uspeh, saj – kot je vedel in učil že Aristotel – golo poznavanje kreposti in govorjenje o njih še ni nikogar naredilo krepostnega.

Vzgoja tudi ni zgolj "avtomatični stranski produkt" kakovostnega posredovanja znanja. Brez vzgojnih vrednot, kot so čut za dolžnost, vedoželjnost, delavnost, rednost, (so)odgovornost, vrednotni odnos do učne vsebine idr., ni kakovostnega poučevanja in učenja. A to še zdaleč ni dovolj. Vzgoja se dogaja povsod, če hočemo ali ne.

V današnjem času potrošniške miselnosti, ko je pomembno le, kaj imam in kaj bom dobil, ne glede na žrtve, ki so za dosego cilja potrebne, ko si torej vrednote in navade močno nasprotujejo, se zdi vzgojna naloga kot don Kihotov boj z mlini na veter. Odgovornost je celo temelj človečnosti, ki pa nam ni podarjena z rojstvom, ampak je povezana z vstopom človeka v kulturno okolje in z njim povezano vzgojo. Seveda narcistično naravnanost spremlja nagnjenost k ugodju, ki jo dodatno spodbuja potrošniška kultura in posameznika dela ujetnika imperativov uživanja in skrbi za podobo večne mladosti.

Učitelj postaja žrtev pluralizma, saj se je ideološki vakuum začel kaj hitro polniti z vrsto partikularističnih ideologij, ki pa nalagajo učitelju (pre)veliko breme. Kar naenkrat mora sam vedeti, kako naj dela, posredovati resnico, ki ni enopomensko definirana, vzgajati celostno, čeprav je zmešnjava vrednot popolna, in predvsem pa mora biti svoboden in avtentičen ter za svobodo oblikovati tudi svoje učence. Pod pojmom učitelj se naenkrat združujejo najrazličnejše opredelitve in vloge, vse pa merijo na neki presežek, na tisto "nekaj več", kar je nemogoče opredeliti, kaj šele doseči. Prav ta "nekaj več" naj bi učitelja oborožil za izpolnjevanje njegove temeljne naloge, izražene z zahtevo po prijaznosti šole, po ljubezni do učencev in oblikovanju svobodne osebe, pri čemer si prijazno šolo predstavlja vsak po svoje – tako učitelji kot učenci in njihovi starši.

Odraslim, tudi učiteljem, je namenjena odgovorna vloga: s(m)o pomemben objekt identifikacije. Identifikacija je eden tistih mehanizmov, s katerimi si otrok pridobiva prepotrebno naklonjenost pomembnih drugih in s tem oblikuje lastno identiteto. Učitelj/učiteljica se mora zavedati, da otroku ne zagotavlja več primerne mere varnosti in spodbude njegovim potencialom kot "nadomestna mati", temveč le kot oseba, ki pooseblja stabilno moralno držo in skrb za varnost ter sprejemanje vsakega posameznika na podlagi jasno opredeljenih moralnih načel in pravil.

Kakšne so torej osebe, s katerimi se otroci identificirajo? Kakšen zgled jim ponujamo? Ni le zgled učitelja. Je zgled celotne družbe. Je opisano ravnanje otrok zrcalo celotne družbe? Kajti zrcalo učiteljevega zgleda to prav gotovo ni.


Jožica Frigelj je učiteljica, profesorica razrednega pouka in članica civilne iniciative Kakšno šolo hočemo.

Jožica Frigelj, profesorica
Prijavi napako

Mnenje avtorja ne odraža stališča uredniške politike RTV Slovenija.
Komentarji
seven7
# 14.07.2017 ob 06:40
Bravo!

Otroci so odraz današje družbe - ogledalo staršev.
tanja11
# 14.07.2017 ob 06:53
otrokom morajo najprej starši povedati in z lastnim zgledom pokazati, kaj je prav in kaj narobe. če tega ni, ne pomaga nobena šola.
džeko
# 14.07.2017 ob 07:09
Če so starši in sistem zblojeni kako naj bodo otroci v redu?????
Krimsky
# 14.07.2017 ob 07:25
• ne vemo kaj hočemo (razen – več kot sosed)
• ne vemo kam gremo (razen, da moramo tja kar najhitreje)
• ne vemo kaj početi (razen – biti 'svoboden')

učiteljem pa pripade nehvaležna naloga, da to prenesejo še na mladež.
~
Največjo zmedo povzroča domneva, da je cilj 'svobodno ravnanje'.
V resnici ne gre za to, da bi ravnali svobodno, ampak bolj primerno okoliščinam, sobivajočim in okolju – kar nujno pomeni MANJ svobodno ... in manj svobodno pomeni bolj odgovorno ...
~
Zdaj pa mi pokažite tistega, ki bi si v kurikul upal zapisati, da je cilj manj svobode in ne več ...
artoum
# 14.07.2017 ob 07:06
ne vem kako naj napišem , ampak tako nekako je bilo-
prvi test pri mehaniki v srednji šoli 98% , malo se mi je začelo hebat za ta predmet in profesor je to opazil. naslednja dva pod 50 , namerno od prfoksa. ko sem o tem potožil očetu , je rekel , da gremo na razgovor. ampak a veste zakaj , zato da mi bo pred profesorjem zamazal dve zaušnici. tako je bilo :) nikoli več nisem jokal , da prfoksi težijo.

sicer je nekako takole
sam sistem nas uči , da je vsak človek superioren in posledično dobi tudi superiornega partnerja. ha, produkt njune ljubezni je itak oh in sploh, nedotakljiv.
potem imamo pa takele probleme , ko prfokse učencev niti v mesto ne morejo peljati.
Celt
# 14.07.2017 ob 07:16
Tako ekstremnega vedenja petošolcev kot ga opisuje profesorica še nisem videl nikjer. Več kot očitno je da opisuje razvajene meščanske otroke iz Ljubljane. Imam prav?

Opisano obnašanje je značilno za otroke, ki nimajo postavljenih meja (kazen / nagrada).
Hladilnik
# 14.07.2017 ob 08:00
Dober zapis...

Tukaj se deloma vidi tudi učinek "tropa", če se malce grobo izrazim, ampak prepričan sem, da noben od teh otrok kot posameznik ne bi tega počel sam... Tako pa je kup dokazovanja pred sošolci in sošolkami, kaj kdo zna, kaj si upa, veliko od tega pa poberejo od svojih starejših bratov, sester, prijateljev, ki jim najbrž razlagajo svoje kulske zgodbe, kako so se "fajn" imeli, ko so delali to ali ono... Da ne omenjamo potem še vpliva mladinskih serij in filmov, kjer je itak najbolj fajn, če na vsak način izstopaš, vsakemu nekaj zabrusiš, komentiraš okolico in si nasploh enostavno "upaš". Dvomim, da si kateri od staršev želi takega otroka, kot je zapisala učiteljica, najbrž pa nobeden tudi ne sluti, ko svojega "sončka" gleda doma, da je morda tudi njegov eden izmed njih...

Kaj je šlo narobe? Permisivna vzgoja, dobesedno kastriranje učiteljev v zadnjih 20 letih (odvetniki, tožbe, ni da ni), civilizacijski kolaps, ki teži samo k ugodju - tako kot je zapisala učiteljica...
maverik
# 14.07.2017 ob 08:10
Vse so starši krivi, ker učijo otroke samo pravice ne pa dolžnosti!!! Permisivna vzgoja je poraz za družbo. Nekoč smo ob lumparijah bili kaznovani s strani učiteljev in ko si domov prišu si jih še doma dobil, ker učitelj je imel prav. Danes? Danes hodijo mamice z odvetniki v šolo. Bruh!!! Kot je nekdo že napisal, otroci so ogledalo staršev.
malamalca
# 14.07.2017 ob 07:58
Sam sicer kar dosti kot vodnik sodelujem z osnovnimi šolami, dejstvo je, da vsi otroci/razredi niso takšni. Se pa sigurno najdejo. Posploševal ravno ne bi. Je pa (takšna je moja izkušnja) razlika med šolami z bolj ruralnega območja in tistimi iz mest. Ta izkušnja dejansko govori v prid tistemu, kar je napisal @Celt.
Dejstvo pa je, da, če otrok doma ni deležen osnovnega bontona in nima postavljenih jasnih mej, se lahko učitelji na glavo postavljajo, pa ne bodo dosegli nič. Morda bi takšen izlet/ogled najprej organizirali za starše teh otrok in se na podlagi takšne "raziskave" odločili, če si upamo peljati njihove otroke po mestu :-)
artoum
# 14.07.2017 ob 07:37
* zaušnic nisel fasal , mi je pa bilo jasno povedano kaj bo , če hočem , da gre foter v šolo.
meho1a
# 14.07.2017 ob 08:07
Krimsky
Zelo lepo napisano. Kratko in jedrnato, analitično.
Si to kje prebral ali si sam napisal? Mi lahko posreduješ naslov?

Drugače pa se mi kot prvo zdi mogoče malo preveč senzacionalistično napisan članek, kot večino kar danes beremo/gledamo v medijih.
Se spomnim, ko smo ravno v približno 5. razredu OŠ iz Novega mesta krenili na izlet v LJ in prva stvar, ki nam je po glavi hodila, je bil Diary Queen, prvi american fast food v SLO. Smo šli v Opero in smo 5 min pred 20 min pavzo že vsi stali v vrsti pri Nami. Tovarišice so nas pa prav malo brigale. Zelo podobno kot v članku, samo, da se takrat o tem ni nič pisalo. Ne pričakovati, da se 4./5. šolček zaveda, da se uči za sebe. Zelo redki so taki.
Kris
# 14.07.2017 ob 10:35
Pred leti sem delal z mularijo na morju, v moji skupini so bili mulci 10-15 let. Vzorec skupine je bil prav klišejski, en problematičen fant, večinoma pa vodljive ovce (se pravi v pozitivno ali negativno stran) in pa en zelo priden mulc, ki se ga negativni vplivi niso dotaknili (mimogrede: ta je bil doma s kmetije, poznal je zgodnje vstajanje, delo, red, disciplino, odličen tudi v šoli). Dolgo nisem pogruntal najbolj problematičnega (13 let), kaj je narobe z njim oziroma kaj povzroča tako obnašanje (vpitje, dretje, upiranje, nagajanje, maltretiranje drugih in drugačnih, nespodobno razkazovanje na plaži, jezikanje v vsakem trenutku + kletvice), dokler ni v javnosti naredil štale. Pokličem kolega da prevzame skupino, sam pa tega mulca odvlečem za vogal na dolg pogovor. Dojel sem, da nobena oblik kaznovanja - za katere je bilo mulcu itak vseeno - ne bo več zalegla. Mulc se je odprl: mama, neka težka direktorica, je ločena in je odsekala vse stike (tudi telefonske pogovore) z očetom, ki živi v tujini. Mama ima novega moža in majhnega otroka z njim in ves čas ter energijo vlaga v njiju, 13-letnik in očim pa se ne prenašata. Mama in 13-letnik se skregata vsakič ko se vidita, zato se izogibata drug drugemu. Hodi k šolski psihologinji, ki mu je rekla ''tvoja mama je zlata mama, ker ti vse nudi.'' Pazite sporočilo STROKOVNJAKINJE: materialna ljubezen je edina ljubezen. Vagine očitno držijo skupaj. Mulc mi je naštel vse njegove diagnoze, pokazal brazgotine od samopoškodovanja, jemlje tablete proti hiperaktivnosti (ki po mojem videnju še potencirajo depresijo in zamorjenost), a v bistvu je srž problema v tem, da se počuti odrinjenega in zavrženega. Očeta nima, ker mu mama preprečuje stik, hkrati ima mama karieristka (verjetno pod hudim stresom na več področjih) novo družino, v katero dotični 13-letnik ne spada. Ali drugače: mama je kastrirala bivšega moža in še lastnega sina - za kazen. Preprosto videnje problema, preprosta rešitev. Ampak starši, šola in psihiatri raje probleme rešujejo tako, da otrokom dajejo tablete namesto da bi se dejansko ukvarjali z njimi in jih brcnili v leno rit po potrebi. Ključno vprašanje: kdo ima pristojnost in pravico brcniti v rit kretenske, idiotske in nesposobne starše? Presenetilo me je, kak zlomljen in osamljen otrok se skriva za masko frajerskega divjaka. Na koncu reče, da se še z nobenim ni tako iskreno pogovarjal kot z mano. Bilo mi ga je žal. Ironično, da si ta na videz razvajeni in neukrotljivi mulc najbolj želi trde očetove roke - ki pa jo je odžagala njegova lastna mama. Jasno je, da mali je in bo gojil zamero do nje in od tod problemi. Ta epizoda le nakazuje kako vsako najstniško-mladoletno divjaštvo nosi s seboj skrite zgodbe, ki se jih nihče ne upa dotakniti, še najmanj pa permisivna feministična stroka v šoli katere strokovnost in kvalificiranost je v popolnem dreku.
grapar
# 14.07.2017 ob 07:31
Krimsky podpišem.
ledolomilec
# 14.07.2017 ob 08:56
-Šola prijazna in svobodna ne more biti!!!
-Šola je frustracija, prej ko se bo otrok spoprijel z njo, prej bo pripravljen za življenje.
-Vzgoja je naporna, doslednost terja energijo. Mnogim staršem se ne da ali jih preprosto NI, ker so v službah od..do.
-Tudi učitelji; eni imajo red, drugi manj. Prvi so dosledni, vztrajni, ampak posledično tečni, zateženi, vendar imajo red. Drugi pač ne.
-Urbani / ruralni otroci ...., razlika se žal manjša, se pa vendarle vidi delež ZDRAVE KMEČKE PAMETI, ki jo je na podeželju nekoliko več.
tetka
# 14.07.2017 ob 08:40
Čestitke za članek, pogum, da se napiše nekaj kar ni vezano na šport in politiko....iz prve roke. Čestitam in tako naprej.
sportivko
# 14.07.2017 ob 08:32
Ne zagovarjam nasilja, ampak če tamau dobi kdaj 2 okrog ušes ni pa s tem nč narobe.
james blake
# 14.07.2017 ob 08:06
tole sem z odobravanjem prebral.
Roko_europe
# 14.07.2017 ob 10:09
Nedolgo nazaj sem sam bil priča na moj pogled absurdni situaciji, z katero pa se šole, učitelji in ravnatelji šol srečujejo vsak dan. Ker poslovno sodelujem z eno od srednjih šol, sem bil na sestanku z direktorjem šole in med najinim razgovorom naju zmoti tajnica, katera je prišla poročati direktorju o številu učencev za popravni izpit na tisti dan. Nato mi direktor pove, da se prav trudijo klicati dijake po telefonu, da bi prišli na popravce in da ga bodo zagotovo naredili, naj se le tam pojavijo, saj kot pravi direktor, zaradi pravil oz. zakona mora šola zagotoviti zadostno število dijakov, v nasprotnem primeru jim ministrstvo "vzame" učitelje in prav tako šola, ki za vsakega dijaka od ministrstva dobiva dodaten denar, katerega pa pri nezadostnem številu dijakov seveda ukine. Situacija pa je še bolj absurdna ko izvem, da nekatere dijake učitelji kličejo po 10x, le ti pa jih po telefonu zmerjajo in kljub "obljubljenim" pozitivnim ocenam ne želijo priti na popravne izpite. Spomnim se "prejšnjih časov", ko je bila šola vzgledna institucija in učitelji spoštovani, današnja anarhija z preveč liberalnim sistemom pa po moje ne pripelje nikamor...
dori
# 14.07.2017 ob 08:28
Ni problem v polnih policah (potrošniška družba), ni problem v starših (vsaj v večini ne) in ni problem v učiteljih (vsaj v večini ne) Probelm je v odsotnosti vzgoje oziroma v vzakonjanju permisivne vzgoje. Že 15 let nazaj (pa verjetno tudi že prej) so strokovnjaki na področju pedagogike vedeli, da, enako kot avtoritativne vzgoja, ni dobra! Zelo dobro strokovnjaki vedo, da permisivna vzgoja vzgaja patološke narcise - to so ljudje, ki mislijo da so center sveta, ki ne znajo "malo potrpeti", ampak morajo imeti vse takoj in zdaj - zato se tudi ne znajo potruditi za dosego nekega višjega cilja, zadovoljstva, ampak bodo namesto tega rajši poskušali doseči zadovoljstvo z "instant osrečevanjem" - npr. z brezveznim kupšovanjem novih stvari, z zabavami, tudi drogami in podobno. Ker se nočejo za nič potruditi, tudi nič ne naredijo, da ne govorimo o tem, da itak niso nikoli za nič krivi in so popolnoma brez odgovornosti ... sicer pa, saj jih vsi poznate - 30-letniki, ki še vedno živijo pri mami, nimajo niti 1 ure delovne dobe, po možnosti še kar nekaj študirajo, za svoje neuspehe pa krivijo družbo, državo, starše, učitelje ... vse, samo oni niso nič krivi.
Zato nima smisla, da učitelji valijo krivdo na starše in da starši valijo krivdo na učitelje. Vsi moramo stopiti skupaj in preprečiti vsiljevanje permisivne vzgoje in ponovno začeti vzagajti otorke - ne za to, da jim bo v otroštvu lepo, ker potem ko odrasteš je kao "itak treba samo garati in življenje ni več vredno življenja", ampak za to, da bodo znalai biti odgovorni, dobri, pošteni in zadovoljni odrasli.
igor-za
# 14.07.2017 ob 07:46
prava tema. sicer je čas kislih kumaric, a vseeno dobro. Problem o katerem govori učiteljica, je dejanski in pomemben. Je pa po mojem odraz družbe in njenih vrednot. Pomembna je gospodarska rast, na pa zadovoljstvo oz. odprava revščine v družbi, pomembno je zmagati, ne pa pomagati slabotnejšim, pomembno je nagraditi neko modno novost, ki prinese veliko denarja, čeprav jo ljudje kupujejo zgolj zato ker je pač modno. Poleg vrednot, pa je problem v tkim. vodjih (politikih, vladnih uslužbencih (ministrih, če hočete), gospodartvenikih, športnikih, estradi), ki poosebljajo pohlep, egoizem, ločevanje pravih od manjvrednih, boj vsakega z vsemi in podobno, ne pa dobro za skupnost in človeka, prijateljstvo.
Glimseye
# 14.07.2017 ob 07:44
Credni nagon, niso vsi taki, jih je pa več kot jih je bilo včasih. Vpliva pa tudi na ostale, da se "sprostijo".
Arso
# 14.07.2017 ob 12:28
Učitelju mora šolski sistem in vodstvo šole pomagati
k avtoriteti. Šele ob prisotni avtoriteti lahko učitelj
vzpostavi red in disciplino in kakovostno nauči mladino.

To je pot do zdrave družbe.
Roko_europe
# 14.07.2017 ob 10:51
@nitro82
Od 11 letnika pričakovat da se bo obnašal vzorno je iluzija. Če samo malo pogledamo nazaj kakšni smo bili mi...

Verjetno že dolgo nisi bil v šoli, da bi videl, kako je stanje danes tam. Razposajenost mora biti, a je problem, ko je treba otrokom tudi ubogati, pa učitelj nima moči, da bi naredil red. Včasih ni bil problem, ko je učitelj imel avtoriteto, danes mu jo je mehki šolski sistem vzel.
Se spomnim primera izpred dveh let nazaj, ko je je še učitelj t.im. stare generacije potem, ko mu je "počil lonec", prisolil zaušnico problematičnemu učencu 6.razreda, kateri je bil strah in trepet na šoli tako otrokom kot učiteljem, pa je potem, takoj, po pritožbi staršev problematičnega dečka, izgubil službo. Pa uči in vzgajaj otroke v taki avtoriteti, če ne smeš še glasa več povzdigniti.
tetka
# 14.07.2017 ob 08:47
O šolskem sistemu, češ da je predpotopen govorijo tisti, ki ne poznajo ne našega šolskega sistema, kaj šele tujega. Ali je naprimer šolski sistem na MIT v USA dober?
Verjetno DA, saj je polno Nobelovih nagrajencev od tam, računalniških strokovnjakov ipd., ampak poglej šmenta, fiziko in matematiko učijo na zeleno !!! tablo z belo kredo !!! in študentje mirno čičajo v svojih lesenih klopeh, kot pred 100 leti ...kdo bi si mislil, ali nismo v 21. stoletju, hudiča, kje so projektorji, tablice, kalkulatorji, powerpointi, pametne table,...nič od tega in to na elitni šoli v ZDA. Kdor ne verjame besedam ima na Open course ware MIT video posnetke učnih ur. Ja, to pa delajo, snemajo ure, da jih lahko vsak doma pogleda.
xyxy
# 14.07.2017 ob 08:43
Dejansko je res, da se veliko otrok danes obnaša, kot razvajene, razpuščene živali.
xyxy
# 14.07.2017 ob 11:59
Po komentarjih sodeč, je nekatere starše zelo prizadelo, ker v opisu najdejo svoje otroke ;-)
nisem_trol
# 14.07.2017 ob 11:49
danes je lahko vsak učitelj... isto kot poslanec...

Danes je lahko vsak stars.
Arso
# 14.07.2017 ob 11:40
Iz izkušenj vem, da so najbolj pridni in večkrat
najboljši učenci tisti, ki so vzgojeni v krščanski
veri, ki imajo doma starši tudi kmetijo, oziroma
so od malega vajeni delati brez dolgočasenja z
naprednimi pametnimi telefoni. Takih večinoma
ne gredo po glavi neumnosti in imajo cilj imeti
čim boljše ocene in izobrazbo. V mestih je pa
veliko liberalne vzgoje in razvajenosti.

Žal tudi na vasi ni vedno tako kot sem zgoraj opisal.
Določene vrednote pa določen delež mladine še
ima, posebej tam, kjer so morali otroci od malega
pomagati staršem, trdo delati in skromno živeti.
cocker
# 14.07.2017 ob 11:34
Devetletka je sprostila kaos do konca v šoli. Učitelj ne sme učit, ker sam pazi na "nadarjene" učence, ki delajo, kar se jim zahoče. Vzgajat ne sme. Ker se ukvarja s težavnimi, za druge ni časa. Tako je stanje v nižjih razredih. Pojdite obiskat šolo, ko imajo učenci odmor.
Da ne omenjamo, kako se obnašajo otroci v vzgojnih zavodi, kamor prihajajo s psihiatrij. Izmišljenih je neverjetno veliko novih diagnoz bolezni in novih oznak obnašanja (hiperaktiven, motnje v vedenju itd), na katerih pedagogi doktorirajo, a rešitev za tista stanja nimajo, razen medikamentozna. Večina vseh diagnoz je pa s starim nazivom ZELO RAZVAJEN OTROK, ki ne rabi drugega, kot naučit ga, da vsega ne more dobit, da mora bit potrpežljiv, natančen, vstrajen in tudi, da se mora držat nekega (šolskega) reda. In to v sedanji šoli učitelji ne smejo več učit, ker je potem nasilen, če vstrajajo pri svojih zahtevah in omejuje učence v njihovih zahtevah.
Poleg tega so v razredih tudi taki učenci, ki ne spadajo v osnovno šolo. Imajo odločbe za npr.(posebno šolo). Starši se s tem ne strinjajo in morajo hodit v OŠ in s tem delajo škodo svojemu in ostalim učencem. Isto je z otroci z raznimi posebnimi potrebami (slepi, gluhi, gibalnimi motnjami). Za njih imamo ustanove z usposobljenimi ljudmi, a če se zafrustrirani starši ne strinjajo s stanjem otroka, mora ta na silo hodit v OŠ. Da ne omenim, da zahtevajo še odlične ocene, če ne so pritožbe. In to ni dobro.
Še najslabšo odnesejo učitelji in učenci, ki imajo v razrede (seveda na silo vključene s strani staršev, ker njihov otrok ni za posebno šolo!) avtiste. Ti otroci res rabijo, drugačno učilnico, šolske potrebščine in šolske metode, (ki jih v naših šolah nimajo), a učitelji morajo z njimi delat.
Celo na hrvaškem imajo posebne ustanove za avtiste v moderni Sloveniji ni niti ene!
Tudi na tem področju je vse skupaj ena žalost, tako da ja, gospa v članku je slikovito opisala stanje kulturnega dne, če to NEKATERI neopedagogi in neosociologi in NEKATERI starši odvetniki želijo slišat ali ne.
Imamo pa tudi sodobne primere ( mislim , da je bila mama doktorica in še ena na tv pred kratkim), ki pravita, da sta njihova otroka tako nadarjena, da sta ju izpisali iz šole in delata vse preko računalnika doma? To se mi pa zdi preekstremno dejanje za otroka. Če je talent na kvadrat, bi ga naj vpisale kar na faks.. Moje mnenje, ker neko socializacijo, osebnostni razvoj in normalno osebno medvrstniško komunikacijo, ter otroštvo bi jim te mame pa vseeno naj omogočile.
karambo
# 14.07.2017 ob 17:15
Verjetno že dolgo nisi bil v šoli, da bi videl, kako je stanje danes tam. Razposajenost mora biti, a je problem, ko je treba otrokom tudi ubogati, pa učitelj nima moči, da bi naredil red. Včasih ni bil problem, ko je učitelj imel avtoriteto, danes mu jo je mehki šolski sistem vzel.

Učitelji se obnašajo kot da živijo v nekem vzporednem svet. Zanima me, zakaj so se politično zmožni organizirati, ko Štrukelj zahteva višje plače? Zakaj se niso zmožno politično organizirati, reči bobu bob in doseči zakonskih sprememb, ki bi to liberalizacijo enkrat za vselej vrgle iz izobraževalnih zavodov.

Če so se uspeli navaditi na devetletko se bodo menda navadili tudi, da imajo ponovno v rokah avtoriteto. Če bi bil jaz učitelj verjetno ne bi imel dolgega staža, v svojem kratkem mandatu pa bi bila v razredu red in disciplina. Prav tako mi ni jasno, zakaj imajo vsi otroci samo ocene 4 in 5. Ali so v zadnjih 20 letih vsi postali tako pametni? Zakaj otroci ne morejo ponavljati razreda? Zakaj se problematičnih otrok ne izpiše iz šole na šolo za problematične mladostnike kot včasih. Ne želim poslušati jamranja učiteljev, da so zakoni krivi za stanje. Veliko vas je, organizirajte se in se bodo zakoni spremenili. Ko bodo otroci dobili malo več palice in malo manj korenčka pa se bodo spremenili tudi oni. Obratno nikoli...
Arso
# 14.07.2017 ob 10:39
Otroci so odraz stanja v družbi, starši so posledica tega,
učitelji pa nemočni (tudi zaradi permisivne vzgoje in
liberalnega obnašanja pristojnih) nimajo pooblastil
da nekaj premaknejo. Vedenje se ne ocenjuje in to
mladina izrablja v obliki opisanega obnašanja.
callme
# 14.07.2017 ob 09:07
Težava je v prvi vrsti v starših, ki se do svojih otrok obnašajo, kot da so prijatelji. Ne razložijo jim in hkrati ne živijo v stilu spoštovanja avtoritete oz. starejših. Otrok sam od sebe ne more vedeti, kaj je prav in kaj ne, če tega ne živi. Posledice so nato vidne tudi v šoli, kjer pa za nameček starši odklonilna dejanja svojih otrok še opravičujejo in zagovarjajo. Vse lepo in prav (pa ni), dokler je otrok še majhen, ko pa preraste tudi svoje 'prijateljske' starše, pa se tudi sam do njih začne tako vesti.
Canis.Lupus
# 14.07.2017 ob 08:55
Bravo!

Otroci so odraz današje družbe - ogledalo staršev.


+1
dori
# 14.07.2017 ob 08:55
@meho1a
seveda jih vzgajajo starši in tudi učitelji, ampak že vsaj 20 let nazaj so učiteljem vzeli vso avtoriteto, sedaj z njovim zakonom o preprečevanju nasilja v družini pa so avtoriteto vzeli tudi staršem. Ali veš, da je sedaj od države prepovedano, ne samo da otrok dobi "po riti" ampak se ga ne sme npr. zapreti v sobo ali mu vzeti telefon (ker je to kršenje pravice otroka do komunikacije!!!), da je opredeljeno ekonomsko nasilje do otroka - se pravi ne boš mu nekaj kupil in kršiš zakon in podobne bedarije. Da ne govorimo o medijih, ki nas dnevno zasipajo s slabo vestjo in z raznimi "nasveti", kako naj starši probleme permisivne vzgoje rešujejo s še več permisivne vzgoje.
Jaz naprimer si ne upam v javnosti okregat otroke tako kot se zagre, če delajo neumnosti - me je strah da mi jih bodo vzeli. Če se ti otrok vrže po tleh in ti ne stojiš zraven njega in ga lepo prosiš naj ti odpusti, da mu boš kupi 5 lizik in ne samo ene, ampak otroka pustiš, da se malo pojoka, te ljudje gledaj, kot da si najhuši kriminalec ...
Skratka so starši tisti, ki vzgajajo, ampak pritiski okolice, da naj vzgaja zgolj s korenčkom so pa ogromni
Javorovina
# 14.07.2017 ob 12:36
Jaz sem bila v osnovni bolj "pridna" oz. "neinovativna" (čisto možno..), ampak ko berem zgornji zapis .... ahhaahahahahaha, kaj bi dala, da bi šla nazaj za en dan. Največja mora na izletih je pač "program", komu se dejansko ljubi stati ob stavbi in poslušati teorijo o tej stavbi ... Osebno se temu, odkar sem odrasla, če se da, izognem, z užitkom preučim npr. neko razstavo, kar mi vzame recimo 3 ure, medtem ko bi voden ogled v skupini trajal recimo pol ure, moraste pol ure. Aja pa upam, da je bil vroč dan in so zjutraj dobili vsak po petdeset učnih listov? :D
Priznam, da se ne spomnim, da kdaj ne bi odstopili sedeža starejšim (mislim starejšim starejšim, ne samo po starosti starejšim), se pa spomnim, da smo imeli učitelje, ki so nas kaj naučili in ki nas niso, ki so imeli avtoriteto in ki je niso imeli. Osebno včasih prisluhnem kakšni otroški debati na avtobusu in se čudim, kakšne pametne stvari se pogovarjajo, še večkrat pa se moram prav zadrževati, da se ne bi na glas smejala (v dobrem smislu).
Billie Jean
# 14.07.2017 ob 12:05
Stanje današnjega šolskega sistema je skrb vzbujajoče. Mladina je tako ali tako povsem razvajena in v veliki meri nefunkcionalna, učiteljski kader razmehkužen, rezultati pa eksplozija nadpovprečnih rezultatov/ocen podpovprečnih otrok.
Glede zelo problematičnega vedenja mlajših oziroma malo manj mladih šolarjev pa, dragi sodržavljani, ne vidim druge rešitve kot uvedbo statusa suspendiranja šolarja, se pravi za določen čas izključitev iz šolskega kurikuluma, pa naj potem sam šolar oziroma starši poskrbijo, kako bo opravil šolske obveznosti in naredil razred/letnik. Uspeh tega statusa bi seveda bil možen le, če bi pedagogi dejansko imeli pravico in bili pripravljeni zavrniti nezadostno ocenjeno znanje šolarja in ga poslati na ponovno guljenje iste šolske klopi v naslednjem šolskem letu.
Olorin
# 14.07.2017 ob 11:48
@Hik
Na razpis se pa ne bos prijavil, kajne? Lazje je pametovati s tipkovnico, vem.
endrug
# 14.07.2017 ob 11:42
Pa zakaj tišite vse otroke v isti kalup. Nekatere ne zanima, druge malo bolj. Imejte ekskurzijo za nagrado. Za tiste, ki so pripravljeni sodelovati. Nekateri ne bodi nikoli odrasli. Večina pa bo gledala do kod lahko gredo. Tisti najbolj pridni pa verjetno ne bodo inovativni (ni pa nujno). Šola je narejena za povprečnega otroka. Vsi bodo razumeli, da si morajo izlet zaslužiti s pridnostjo. Če pa kdo ne, naj ta ostane v šoli. Pa tudi če nič ne dela. Se bo že naučil, kaj je prav in kaj ne.
Arso
# 14.07.2017 ob 11:25
ggalini

Ni čisto tako, še zdaleč ne. Večinoma učenci z
opisanim obnašanjem učiteljem sploh ne dajo
priložnosti, da bi jih (na)učil. Potem je pa spet
učitelj kriv, ker ne znajo. Poznam veliko odličnih
učiteljev, ki se zelo trudijo. Na koncu pa je precej
popravnih izpitov, ker se mladina noče učiti, vse
jemlje zlahka in po liniji najmanjšega odpora.

Dokler bo tako stanje v šolah s podporo šolskega
ministrstva bo učiteljev vedno manj in tudi šolski
sistem bo nazadoval. Opaža se že nižja kakovost
učenja, ker je odpor učiteljev do take mladine. To
pomeni, da bo določenih učiteljev vedno bolj
primanjkovalo. Kdo pa hoče učiti v takih "norišnicah"?
levidevžej
# 14.07.2017 ob 11:08
Roko_europe zakaj pa jim potem sploh dajo popravca, če jim potem obljubljajo, da ga bodo tako ali tako naredili? A ne bi bilo bolj enostavno že prej dat milostne dvojke in ne bi imeli dela? Malo čudno je vse to.
Sicer pa naj bi bili učitelji avtonomni pri ocenjevanju, vendar se vse skupaj konča z besedo ravnatelja in izjavo, da tolk slabih ocen pač ne more bit.

Pa še misel o nevzgojenosti otrok. Opažam, da so otroci vzgojiteljic in učiteljic/učiteljev med bolj nevzgojenimi učenci.
anny22
# 14.07.2017 ob 10:02
1. To so že otroci staršev, ki so bili - starši - že sami vzgojeni v potrošniškem in permisivnem modelu. Kako naj otrokom posredujejo, česar sami niso bili deležni?
2. Šola je naravnana še vedno za vzgojo industrijskih delavcev, čeprav te dobe že davno ni več. Hkrati so učitelji obremenjeni s tonami nepotrebnega birokratskega dela, v vzgojnem smislu pa imajo zvezane roke. Če katerega od učencev samo grdo pogledajo, se lahko poslovijo od službe.
3. Za postavljanje mej je odgovoren oče. Tudi tako, da primaže kakšno čez rit. Kako naj otroci vedo, če očetov v družinah skoraj ni prisotnih?
4. In nazadnje - kako na šola in starši posredujejo eno resnico, če celotna družba in mediji govorijo drugo? Misija nemogoče.
Olorin
# 14.07.2017 ob 09:47
"Hvala za predlog, ampak če je gospa Jožica zgled dobrega učitelja, potem Hik nikakor ni za šolnika, saj ima rad otroke in tudi otroci imajo radi Hika, pa še kakšne Jožice si nakakor ne bi želel za sodelavko."

Kaksno bedno izmotavanje. Naj Hik v praksi pokaze gospe Jozici, kaksen je pravi zgled dobrega solnika in se prijavi na razpis. Samo z gobcem je vsak heroj.
juventina10
# 14.07.2017 ob 09:24
naštela bom dva primera:

osn šola na norveškem in izraelu dopoldne imajo 4 ure pouka, malica , nato imajo razlago na dopoldansko snov, domača naloga,starši pa imajo popoldne čas za otroke.

primer študenta, kateri je štural na west pointu-bil je tudi pri čolniku na intervjuju-no, popoldne je profesor potrkal na njegova vrata in ga vprašal, če mu lahko kaj pojasni glede nove snovi, saj je med predavanjem opazil, da mu nekaj ni bilo jasno.

toliko o tujih sistemih.
mrsdarcy
# 14.07.2017 ob 09:23
obnašanje otrok je vedno in izključno samo ogledalo njihovih staršev, taistih, ki jih ne naučijo spoštovanja starejših, vljudnosti, omikanega obnašanja in so, kot bi rekla moja babi, brez kinderstube. Starši so tisti, ki so jih naučili, da velja samo me, myself and I, ko pa jim učitelj pove kar jim gre, pa starši z odvetnikom v šolo...., sem nekoč cvilila očetu, glej, koliko naloge nam je dala..., je zahteval, da pokažem število nalog, pogledal in povsem mirno dejal: no, pa še naslednjih 10 vaj moraš narediti, da boš vedela, kaj je res veliko naloge..., do konca študija nisem nikoli več cvilila o količini ali težavnosti
Canis.Lupus
# 14.07.2017 ob 09:07
Hik

# 14.07.2017 ob 08:48
Prijavi neprimerno vsebino Pa kak je lahko oseba s tako negativnim odnosom do otrok sploh učiteljica? To da so bili otroci nasmejani, je še edino, kar je o njih napisala pozitivnega, čeprav je najbrž tudi to navedla samo zato, ker jo je, prav tako kot vse drugo, motilo. Pa tisti teden popoldnevov, ki ga je porabila za pripravo svojega oh in sploh najveličastnejšega programa ekskurzije, bi lahko komot nadoknadila čez poletje na trikrat predolgem dopustu, namesto da takrat piše trapaste članke o svoji popolnosti in otroški hudobiji.


Če je šolstvo tako na izi, se prijavite. razpisi so ... Pa 2 mesece dopusta!!! :)))
Canis.Lupus
# 14.07.2017 ob 09:05
sammy13

# 14.07.2017 ob 08:35
Prijavi neprimerno vsebino Meni je po prvih petih stavkih minlo brat... Ker da že v prvem stavku ožigosaš VSE otroke, da jih zanima edino še prehranjevanje - to ogromno pove o učitelju. Nadalje... "Temeljita priprava z izborom zanimivosti in ne preveliko količino novih informacij, primernih za razvojno stopnjo, mi je vzela skoraj teden dni." ?!? V svetu šolnikov, kjer ure tiktakajo kot pač tiktakajo, lahko napišeš takšno neumnost. V svetu odraslih ljudi, ki jih lahko doleti tudi odpoved iz poslovnega razloga (torej tistih, ki ne delamo v javnem sektorju), je kaj takšnega samo za nasmejat.


Še en, ki je razred nazadnje videl pred 30 leti :)
Učitelj NIKOLI ne bo izpostavil krvica. Tudi, če jev razredu 25 otrok samo 5 problematičnih, bo vedno rekel, da je razred težaven. zakaj? Ko te obiščejo starši 5 problematičnih izveš zakaj :)

In če bi prebral do konca, bi rišel do dela:"Namenoma posplošujem, čeprav je dejstvo, da ne moremo vseh tlačiti v isti koš."

Drgač pa šolstvo vabi in rabi take stručkote, če je vse tako izi. razpisi so .... kar pogumno :)
Tkalka
# 14.07.2017 ob 08:58
Nikec, ucenje se vedno zacne s poslusanjem, gledanjem in nato z preizkusanjem, lastnim delom. Svet se je spremenil v tehnoloskem smislu, narava cloveka pa ostaja enaka. S to razliko, da je danes "dovoljeno vse", padle so meje, predvsem tiste notranje, kot je npr. jasno, da ce prides v solo, bos za zacetek tudi kaj poslusal ... Problem je, mislim, da najvecji, ker danes nihce nikogar vec ne poslusa. Niti sebe ne.
meho1a
# 14.07.2017 ob 08:31
Dori

ni problem v starših , ampak je problem v vzgoji...In kdo vzgaja otroka, če ne starš?
svabo
# 18.07.2017 ob 14:57
Ko bo v šoli spet zavladala učiteljeva. Ko bo družbeno sprejemljivo kaznovanje. Ko bodo sankcije občutne in otroka zaznamovale. Takrat bo šola spet izziv. Takrat bo delo učiteljev spet služilo svojemu namenu. Takrat bodo imeli vso potrebno pozornost in avtoriteto. Učiteljem ne zavidam. Še manj pa učencem, ki imajo normalne starše hkrati pa v razredu večino sošolcev, ki jih ne zanima absolutno nič v življenju.
rok69
# 18.07.2017 ob 05:16
velikokrat so krivi tudi učitelji, ki se ne ukvarjajo z otroci, oziroma jim pustijo vse, oni pa s ciljem zaslužka čim več denarja delajo čim več v šoli.....kajne....delo z otroci je delo, priprava na predavanje, da so otroci prepuščeni pa je nekaj drugega kajne...
Gost
link
"Dobronamerni" starši in (ne)samostojni otroci
88
30. maj 2017 ob 06:29 Starši prepogosto za svoje otroke prevzemajo vso odgovornost in podobno pričakujejo tudi od učiteljev.
Več novic ...
Kolumne
link
Zmagovalna simfonija: Simfonija za Rogerja Federerja
81
17. julij 2017 ob 08:23 Se spomnite LA Lakersov v sezoni 2015/2016? Sloviti klub je bil brez možnosti za preboj v končnico, vseeno pa je ogromno pozornosti požel njihov prvi zvezdnik Kobe Bryant.
Več novic ...
Kazalo