Kolumne
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.0 od 32 glasov Ocenite to novico!
Vrt Evrope
Vrt Evrope pri parku Keukenhof v kraju Lisse na Nizozemskem. Foto: Reuters
Matjaž Trošt
Matjaž Trošt Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Razvedri se, Evropa!

Kolumna Matjaža Trošta
28. april 2018 ob 07:06
Bruselj - MMC RTV SLO

Približno 11 mesecev pred britanskim izstopom iz Evropske unije ter 13 mesecev pred volitvami v Evropski parlament vprašanje, kakšen bo prihodnji obraz EU-ja, še nima odgovora. Jasno je, da se Združenih držav Evrope očitno ne gremo, prav tako ne vzpostavljanja evropske vojske.

Kaj nam torej ostane? Ogromno, vsekakor. Evropska unija je v nekakšni lažni depresiji. Posebnih razlogov za to, da bi se morali državljani počutiti neuslišane, zapostavljene ali kako drugače drugorazredne, niti ni. V EU-ju trenutno vladajo dobre gospodarske razmere, sodelovanje med državami je po desetletjih miru zgledno, omejeno na miroljubne prijeme. Dijaki, študenti pridno nabirajo izkušnje s programi, kakršen je Erasmus, in postajajo do neke mere bistveno bolj Evropejci.

Povezljivost, kot jo poznamo danes, je za tiste, ki smo pred desetletji prve telefonske aparate označili za opeke, izjemna. Treba se je zgolj zavedati, kako daleč smo prišli in kaj vse je danes mogoče. Seveda ne gre le za EU, gre za siceršnji napredek, a EU je že ves čas izrazito napredna tvorba, saj vsestransko korist predpostavlja kot bistvo sodelovanja.

Že zgolj zgoraj opisano bi morala biti podlaga za proevropsko retoriko, za razcvet najbolj žlahtnega, kar prinaša mirnodobna politika in življenje v urejenem okolju. Kompromise, ki pa ne smejo biti namenjeni zmanjševanju človeškega dostojanstva in v večini primerov niti niso. Če se vam zdi, da današnji EU ne prisluhne vam, torej ljudem, ki želite spremembe, potem se motite. Včerajšnja odločitev o treh pesticidih iz skupine neonikotinoidov (klotianidin, imidakloprid in tiametoksam), za katere je do zdaj veljala omejitev uporabe, zgolj potrjuje, da se v Bruslju ljudi sliši. Zagovornike čebel v tem primeru. Podobnih primerov, ko je upoštevna javnost zmogla tako ali drugače spremeniti smer ali pa vplivati na spremembe smeri, je kar nekaj. Recimo, da imajo največ posluha v Evropskem parlamentu, kjer razumejo, da je volja ljudi tudi volja volivcev. In ti imajo vedno prav. Tudi, kadar se motijo, kot smo lahko opazili pri britanskem referendumu o brexitu.

V ospredju razprav o tem, kakšna naj bo Unija v prihodnje, je seveda vprašanje, kaj vse naj Unija stori namesto nas in za nas. In kaj lahko stori? To vprašanje nima jasnega odgovora. Najprej bi se morali zavedati, da lahko mi sami veliko storimo za obstoj najbolj uspešnega povojnega gospodarsko-političnega projekta v zgodovini. Že s tem, da se preprosto razvedrimo in prenehamo razpredati o tem, kaj nam slabega hočejo v Bruslju. Bruselj smo namreč vsi. Vplivajmo, tekmujmo, iščimo …

Med tednom sem se pogovarjal z analitikom bruseljskega inštituta CEPS, Stevenom Blockmansom, ki poudarja, da bi poleg visokoletečih besed o evropski prihodnosti rad videl več poudarka na t. i. državljanski uniji. "Če bi se morali politiki kaj naučiti glede krepitve podpore evroskeptikom, je to, da bi morali Evropo na neki način vrniti državljanom." Ideja neposrednejše demokracije, ki predpostavlja predvsem bistveno bolj odprta ušesa politične sredine, ki bi se morala resneje lotiti pomislekov med ljudmi v posamičnih državah.

Tudi glede vloge in pristopov Evropske komisije, ki se bo z novim sklicem prihodnje leto sestavila pod vodstvom nekoga drugega, ne več pod nemirno taktirko Jean-Clauda Junckerja, obstajajo številna visoka pričakovanja. Na vzhodu Evrope, predvsem na Madžarskem in Poljskem, si v Bruslju očitno želijo še tišjo ekipo. Prej omenjeni Blockmans pravi, da bi bilo za Evropsko unijo dobro, če bi se skušala postaviti v bolj neodvisen položaj, se ne iti nekakšne politične komisije, temveč da bi se posvetila delu za evropske interese ter se ubadala predvsem s svojo ključno nalogo, ki jo ima kot varuh evropskih pogodb. Steven Blockmans tako kot "največji izziv za prihodnja leta izpostavlja zagotavljanje vladavine prava in preprečevanje razkroja temeljnih vrednot, na katerih je zgrajen EU".

Osrednji izziv je torej vrnitev k bistvu in ugotovitvi, da je EU sam po sebi dober. Ena ključnih odgovornosti sredinske politike je zmanjševati možnosti zmote, kakršno so si denimo nakopali britanski volivci. Britanski primer namreč jasno kaže na to, da ljudje slišijo politike, četudi ti ne razumejo, o čem natančno govorijo. Malo je tistih, ki so bili doslej pripravljeni v svojo gumbnico poleg nacionalne postaviti tudi evropsko zastavo in jasno povedati, da je EU obenem pot in cilj.

Matjaž Trošt
Prijavi napako

Mnenje avtorja ne odraža stališča uredniške politike RTV Slovenija.
Komentarji
nacho
# 28.04.2018 ob 07:22
Koga od "navadnih" ljudi sploh zanima Evropa oz. sploh ve kako deluje? Večina od nas navadnih ljudi jih vidimo kot krdelo preplačancev s pomankljivim znanjem tujega jezika.
PomisliSe1x
# 28.04.2018 ob 09:35
Približno 11 mesecev pred britanskim izstopom iz Evropske unije ter 13 mesecev pred volitvami v Evropski parlament vprašanje, kakšen bo prihodnji obraz EU-ja, še nima odgovora.

Glede na to, da EU se naprej vodi Juncker in Merklova je odgovor jasen.
Prihodnji obraz EU-ja bo NEevropski, muslimanski.

Da si tega staroselci ne zelimo, je nepomembno, neprimerno, ignorirano, brisano, cenzurirano, raje se nas sola, da moramo sprejeti te ki prihajajo in nas nadomescajo. Skratka stalno nam govorijo, da se moramo pustiti zamenjati.
Disfenocingul
# 28.04.2018 ob 10:41
Res imajo koncerni in banke gospodarsko rast, pa to,
ampak EU pestijo veliki socialni problemi, od islamskega ekstremizma in migrantske krize, do porasta skrajne desnice in vsiljevanja raznoraznih spolnih teorij. Je to prihodnost, ki si jo želimo?
Kouvran
# 28.04.2018 ob 08:14
Neglede na velikost držav, bi v parlamentu morale biti enakovredno zastopane - ena država en glas.
jest ne on
# 28.04.2018 ob 08:25
Osnovni namen EU je bil da se na tem območju ne ponovijo morije iz 1. in 2. svetovne vojne. In dejansko na območju EU ni bilo še vojne. Za moje pojme je to velik dosežek glede na zgodovino Europe.

Drugo. Ljudi zapomnite si da ni vse v denarju!!!
In kakor vem nam ni EU obljubljala ob vstopu enakih plač kot v Nemčiji.
Slovenci smo itak taki da nam nikoli ni zadosti. Vedno bi želeli več. In če bi dobil 2000€ plače kot v Nemčiji bi potem javkal zakaj nimam 4000 € za isto delo kot v Luksemburgu!
Vedno ista zgodba.

Lp
Knez_Kocelj
# 28.04.2018 ob 11:53
@sammys

Očitno nisi še nikoli videl kako se vlagajo sredstva v razvoj infrastrukture, znanosti in razvoja na Kitajskem. Vsaka kitajska vas na odročnem podeželju je delavnica, kjer ljudje sestavljajo telefone, spajkajo elektroniko ali programirajo na računalnikih. Medtem, ko je odročno podeželje v Evropi tone v brezposelnosti, razpadli infrastrukturi in umira na obroke. Poglej si naše slovensko podeželje ali Hrvaško, Bosno, Romunijo, Madžarsko, Slovaško, Poljsko, Grčijo, Španijo. ..ena velika žalost.

Ne vem, kdaj vam bo kapnilo, da evropska sredstva za znanost in razvoj v veliki večini končajo v žepih številnih birokratov, politikov, uradnikov in privatnih lobistov in velikih korporacij. Nikoli v žepu navadnih ljudi.
Knez_Kocelj
# 28.04.2018 ob 10:41
Kaj ko bi raje Matjaž prebral dve zelo lucidni in pronicljivi knjigi (ki pa sta kljub svoji lite oz. mini izvedbi zelo kvalitetno poletno čtivo).

Prva se imenuje "Globoko ukorenijen" novozelandskega pisatelja in intelektualca Jeffa Foutaina, ki raziskuje Evropsko vizijo Roberta Schumana in kot prepričan kristjan podaja kritiko tega, kako zelo je novodobni kapitalistični Evropski projekt zašel in se neverjetno oddaljil od človeka ter krščanskih vrednot. Knjiga ima tudi spremno besedo Lojzeta Peterleta ter je izšla v založbi Družina.

Druga pa je izjemni esejistični biser enega največjih britanskih zgodovinarjev, esejistov, predavateljev in političnih mislecev 20. stoletja Prof. Dr. Tonya Judta. Predavatelja evropskih študij na univerzi v New Yorku. Glavno področje njegovega preučevanja je vedno bila zgodovina Evrope. Napisal pa je ogromno materiala o aktualnih političnih dogodkih v Evropi in o izraelskem problemu. Njegovo delo: "Velika iluzija - razmislek o Evropi". katerega trenutno berem je eden bolj zanimivih in koristnih čtiv, ki sem jih imel možnost predelati v zadnjih mesecih.
am shagar
# 28.04.2018 ob 09:40
Torej po Troštu Gaudeamus Igitur do brikega konca.
alcatraz
# 28.04.2018 ob 11:43
Največja hiba EU so socialisti!

Če in ko (ti ne privoščim!!) se boš enkrat znašel na socialnem dnu, boš molil zanje. Ker vsak drug te bo kot čik odvrgel in še pohodil!
Springbok
# 28.04.2018 ob 10:20
Prva fotka je lepa.
Gepard007
# 28.04.2018 ob 08:43
Glede na to kako dajejo potuho Hrvatom pri arbitraži bi mi lahko tudi izstopili iz EU. Itak bi to pomenilo konec EUja in bi nas v zameno začeli (končno) podpirat v tem konfliktu...
Mare_4
# 29.04.2018 ob 17:40
@tupamaross
Gorbačov, zadnji voditelj SSSR (SZ), se je pred leti javno vprašal, kako to da EU želi ponovno ustvariti tvorbo po vzoru SZ, t.j. tvorbo, ki po njegovih besedah, ni delovala.

Zelo znan je njegov citat:
"The most puzzling development in politics during the last decade is the apparent determination of Western European leaders to re-create the Soviet Union in Western Europe.”
Prevod: "Najbolj zagoneten razvoj v politiki v zadnjem desetletju je očitna odločenost zahodno-evropskih voditeljev, da znova vzpostavijo Sovjetsko zvezo v zahodni Evropi."

Kot vidimo sedaj, se je Rusija odrekla sovjetskega tipa vodenja - določeni elementi so najbrž še vedno prisotni - vendar imajo gospodarski kapitalistični sistem brez ideologije. Je razmeroma decentralizirana, sa imajo njihove Oblasti (pokrajine) velika pooblastila.
Ponovno so uvedli pravoslavno krščanasko vero, da po Putinovih besedah zapolnijo moralno-etični vakuum po opustitvi državnega socializma. Da se ponovno sčasoma postavijo osnovne družbene norme ne kradi, ne laži, ne ubijaj itn, katere predstavljajo tudi osnovni temelj vsake zdrave družbe. Imajo še vedno velike težave s korupcijo, a ta je tudi zelo prisotna na Zahodu.
Vendar gospodarski kazalci gredo kljub sankcijam močno navzgor.

V Evropi so bila zlata leta v 70 in 80-letih praktično v vseh državah. Po vzpostavitvi politične unijr, pa je pričelo veliko EU držav stagnirati. V nebo se je v glavnem pognala le Nemčija.

Mnoge države EU se pritožujejo nad fiskalno politiko. Delovna doba se nezadržno viša, zdravstvenih storitev na enoto denarja je čedalje manj, količina davkov se viša, prav tako družbena razslojenost. Glavni mediji so precej cenzurirani, o določenih dogodkih se zaradi politične korektnosti ne poroča, slabo poroča, pristransko poroča, tudi lažnivo poroča, dosti je propagande, itb, itn (npr. vojna v Jemnu, Siriji, ekcesi migrantov v EU, itd).

Omenil bi tudi problem migracij, ki ga EK in mnogi drugi voditelji v EU ne želijo postavljati pod vprašaj, ne glede na njihovo masovnost, ki poleg drugih družbeno-ekonomskih efektov, postovlja avtohtonce in njihovo kulturo ter način življenja v eksistencialno pomemben položaj, vkljub dejstvu, da so vse EU države podpisnice konvencije ZN o zaščiti in pravicah avtohtonega prebivastva. Po tej konvenciji, ki je bila ZN sprejeta z veliko večino in je del našega pravnega reda, imamo avtohtonci PRAVICO zaščiti svoj način življenja, kulturo, navade, vero, celo genotip(!), o vseh teh problemih seveda tudi razpravljati, kakšne bi bile ali so posledice masovnega priseljevanja drugih kultur na našo družbo, ostanemo velikokrat cenzurirani že pri komentarjih pod članki (ne zaradi neprimernih besed, temveč zaradi vsebine), kaj šele, da bi kakšen novinar napisal članek na to temo! Velja za celotno EU!

V EU, EK so stvari podrejene velekapitalu (npr. trg. CETA, TTIP), ki prekomerno posega v življenje, pravice in svoboščine prebivalcev, delavcev ali celo državnih strukur. To vpliva celo na sprejemanje zakonodaj in aktov tudi glede npr. prehranske varnosti potrošnika, lahko pa multinacionalke tožijo celo države.

EK je politično nastavljena tvorba. EU državam vlada direktiv, tako da v bistvu živimo v direktivaturi. Direktive so v bistvu na nek načij v "demokratično formo" zamaskirani ukazi, katerim se ni mogoče izogniti. V državah članicah lahko vršimo svojo demokracijo le na nivoju otroškega peskovnika, kjer ne odločaš v ničemer hudo bistvenem.

Bi lahko napisal še dosti več, ker tega je še dosti, a nekje he potrebno narediti rez.

Sicer se strinjam, da določeni ugodnosti so, vendar si resnice o esencijalnih in težkih problemih ne smemo zatiskati oči. Seveda Slovenija mora nekako manevrirati v takšni situaciji, a da bi to čim uspešneje izvedla in to v pravi smeri, mora vso resnico zlasti tisto neprijetno, vedno poznati!!!
Mare_4
# 28.04.2018 ob 17:43
Človeški razum dopoveduje,da so ZDE (Združene Države Evrope) enkratna in neponovljiva rešitev,...

Pravzaprav ne gre za ZDE, temveč za EUSSR.
tupamaross
# 28.04.2018 ob 16:30
Človeški razum dopoveduje,da so ZDE (Združene Države Evrope)
enkratna in neponovljiva rešitev, NATO pakt pa je zelo huda ovira
na poti demokracije in združitve,saj nenehno išče sovražnike,da bi
si posamezniki lahko zadržali nenormalno visoke plače in moč.
Snorky
# 28.04.2018 ob 09:03
Jasno je, da se Združenih držav Evrope očitno ne gremo, prav tako ne vzpostavljanja evropske vojske.

Zalosti me, da se ne morem dogovoriti glede osnovnih zadev.Prav funkcionalnost teh institucij pomeni mocno in neodvisna EVROPA.Vedno sem bil mnenja, da so egocentricni Americani, pa je ta bolezen tudi tu med nami. Pred leti sem upal; da se bomo resili tlacanskega polozaja(ZDA), in koncno postali EVROPEJCI. In kot kaze se bomo na koncu pokakali sebi na glavo. Zalostno.
Knez_Kocelj
# 30.04.2018 ob 14:48
@Mare_4 in JavniWC

Ljudje premalo berejo in ne vedo kaj in kdo natančno se skriva za visoko letečimi parolami o evropskih vrednotah in idealih. Ljudje so kot žuželke, katere hitro padejo na limance ko vidijo migetajoče luči in svetlobo, ki jo v temi odseva lesketajoča se Evropa. Kdor je živel vsaj nekaj časa v prestolnici Belgije -
Bruslju in bolj natančno opazoval kako dejansko v resnici deluje to mesto in kako se obnašajo te velike evropske inštitucije v njem. Lahko hitro pride do sklepa, da le te nimajo popolnoma ničesar skupnega z navadnim državljanom, ki živi na tem kontinentu. Ampak, da je to paralelni svet v katerem je religija biznis in denar.
JavniWC
# 30.04.2018 ob 13:59
To, da imajo navadni državljani EU koristi od te tvorbe in da jim institucije EU prisluhnejo ni res. Argument da so izločili pesticide zaradi čebel, kar naj bi kazalo na posluh za navadne ljudi je slab. Hitro lahko pomislimo, da imajo zopet največ koristi od tega ravno tisti, ki imajo denar, torej industrijski proizvajalci medu. In tako je pri večini stvareh... Od skupne valute in prostega pretoka delovne sile imajo največ koristi tisti z največ kapitala... Kaj pa navadni državljani? Imajo boljše plače zaradi članstva v EU? So zato bolj zdravi? Niso, ker delajo vedno več. Pridejo kaj lažje do lastne nepremicnine? Tudi ne. Je kaj manj prekarnih zaposlitev? Vedno več! ITD.

Torej...?
Mare_4
# 30.04.2018 ob 13:22
@tupamaross
O "kaj bi bilo, če bi bilo" in o bivših alternativah lahko zdaj le špekuliramo.

Naj poskusim. Ko smo se v Evropi na referendumih odločali za EU, je ta bila v glavnem gospodarska unija. Odločali smo se v okviru držav in kot narodov in tako tudi vstopali v EU.

S podpisom Ĺizbonske pogodbe dobimo še politično unijo. Izkazalo se je, da ta deluje v korist velekapitala, glas tistih, ki so glasovali za vstop pa se ne sliši več in ne upošteva. Še več. Zamenjati nas želijo z drugo, bolj ubogljivo raso po planu Kalergija, po katerem vodilni evropski politiki letno dobivajo najprestižnejšo evropsko nagrado tudi za tovrstno politiko!
Zanimivo, da se o podelitvah Kalergijeve nagrade v javnosti zelo skopo poroča! Fotke s podelitev pa so zelo redke!

Če špekuliram: V kolikor bi ljudje dobro poznali ozadja in namere takratne zakulisne evropske politike, bi državljani ne pristali, da se vstopi v takšno EU. Vstopajoče države bi se solidarnostno povezale in najbrž izpogajale drugačen tip upravljanja in funkcioniranja EU.

Lizbonske pogodbe s takšno vsebino kot je, ne bi bilo. Takšna je moja ocena!
Mare_4
# 28.04.2018 ob 17:33
Slika 1: Vrt Evrope pri parku Keukenhof v kraju Lisse na Nizozemskem.

Tale pa rad rožice sadi. Ne bi se čudil, če bi bil vse rožice na sliki posadil osebno podpisani avtor prispevka.
Hud Hren
# 28.04.2018 ob 13:04
Ena ključnih odgovornosti sredinske politike je zmanjševati možnosti zmote, kakršno so si denimo nakopali britanski volivci.

A tako ! Britanski volivci so torej praviš zmotljivi butci. Ker so EU kakor jo sami razumejo in čutijo zavrnili. Ne dvomim da, bi vi enako sodbo namenil našim volivcem v vsakem od primerov, ko bi njihova sodba ne bila enaka vaši.

Britanski primer namreč jasno kaže na to, da ljudje slišijo politike, četudi ti ne razumejo, o čem natančno govorijo.

Tole je pa sila dvomljivo. Kdo koga ne sliši in kdo kaj ne razume. BREXIT je vendar dokaz, da so politki tisti ki sede na svojih ušesih in so politiki tisti, ki razumejo in slišijo zgolj svoj glas.

Osrednji izziv je torej vrnitev k bistvu in ugotovitvi, da je EU sam po sebi dober.

Kaj pa je bistvo EU. Kaj če je predvsem tole;
United States of Europe: EU was created by the CIA

Ob tem;
A Global Strategy for the European Union’s Foreign And Security Policy

se resno sprašujem, kaj ta EU resnično nima svojih intelektualnih potencialov, da se mora gospa Federica Mogherini takole zahvaljevati za gornjo "strategijo";
Special thanks to our partners that have contributed with initiatives and ideas: Brazil, Georgia, Japan, Norway, US. In v prav zadnji vrstici še;
..., and the tireless dedication and inspiring thinking of Nathalie Tocci.

EU - njeno pravo lice !
gremyus
# 28.04.2018 ob 09:32
Ko pomislim na vse birokrate v Bruslju, ki so sami sebi namen, in kot pravijo bratje balkanci: "puno pričaju", mi je slabo. Da o izkoriščanju s strani velikih industrialcev niti ne govorim. Zapomnite si, da je bila EU kreirana za izkoriščanje. Nikoli ne bo enakovrednosti, ekonomske pa sploh. Velja princip deli in vladaj, tako kot to s pridom obvladajo tam čez lužo. Pa tudi samostojni ne bomo nikoli... EU ukazuje nam, EU-ju pa Američani. Qrc, pa tak EU. Velja princip: če nisi z nami, si proti njim. Ne gleda se pa na to, da bi se naredilo tisto kar je dejansko prav in pravično. Eklatanten primer je sedaj napad na Sirijo ali pa izgon Ruskih diplomatov. Od nas so pričakovali da naredimo tako kot rečejo oni, ČERAVNO NI BILO PRAV. Pa to se je kasneje tudi izkazalo in se je ena državica pri tem tudi smešno blamirala. Mi nikoli ne bomo nič drugega za evropo kot navadni pudeljčki. Zamislite se malo o tem.
sas
# 28.04.2018 ob 08:24
Dokler bo Nemec za isto delo dobil 2000 evrov, Slovenec pa 700 evrov nima smisla govorit o EU.

Koliko bi pa bila plača, če ne bi bili v EU?
sammys
# 28.04.2018 ob 08:13
Prihodnost tega kontinenta je v še bolj povezani EU in še močnejšem sodelovanju. Moja generacija se že počuti pol Evropejca in pol Slovenca, naslednje generacije bodo ta občutek še bolj ponotranjile. Delati, študirati in bivati v drugi državi EU je postalo že tako samoumevno in tako blizu, da si še adijo ni treba reči, samo fino se imej in se vidimo naslednji vikend. Izmenjava znanja, izkušenj, inovacij znotraj EU je tako prepredeno in integrirano, da bi lahko vse razvojne oddelke v večini podjetij in inštitutov zaprli, če bi EU propadel. EU predstavlja samo nekaj % svetovne populacije, svetu pa samo kar 25% vseh inovacij in znanstvenih dognanj. EU je prihodnost in v njej nam je boljše, kot kadarkoli v naši zgodovini.
tupamaross
# 30.04.2018 ob 15:10
Mare_4,
Knez_Kocelj,
res je. Tudi pri nas, v Evropi, se zna kopirati Trumpova politika
o manjvrednih rasah in narodih, vendar se sprašujem, kam se
bodo lahko te "manj vredne rase" in "manjvredni naropdi" sploh
izselili. Američanom je lažje.Preprosto so jih nagnali iz Amerike,
kako pa naj Evropa nažene Evropljane in kam.

Že govor o elitnem in zaostalem delu Evrope, jo to to, le malo
bolj zvito. Nekako sem še kar zadovoljena, da sem že v letih in
sem mnenja, da posledic takšne politike ne bo videl.
tupamaross
# 30.04.2018 ob 12:48
Knez_Kocelj,
v celoti se strinja. Na oba odgovora.
tupamaross
# 30.04.2018 ob 07:48
Mare_4,
zelo dober komentar si napisal, ki ga v celoti podpišem.
Evropska Unija je dobesedno Jugoslavija nekje od 1970
pa do razpada. Vendar, ko smo se odločili za odhod iz
Jugoslavije, smo imeli neko alternativo, kljub dejstvu, da
jih je dobesedno čez noč ostalo 350 tisoč brezposelnih.

Tudi sedaj rad premišljujem o alternativi, če bi nekega
dneva samovoljno zapustili to skupnost in mi ničesar
ne pride v glavo. Če bi se Evropska Unija razpadla,
bi alternativa bila poslovno in drugo sodelovanje z
državami nekdanje Evropske Unije. Anglija se vrača
Komenweltu, kam pa naj bi mi šli.

Ne morem si zamisliti ponovnih mej, carin, vojakov
na mejah pa bi verjetno tudi to nekoč ponovno prišlo.

Lep pozdrav!
fritaja
# 29.04.2018 ob 20:46
Glede na to kako dajejo potuho Hrvatom pri arbitraži bi mi lahko tudi izstopili iz EU. Itak bi to pomenilo konec

Res je, le še Slovenija drži EU skupaj. Izstop bi zagotovo pomenil konec EU, ker ta tega gotovo ne bi mogla tako nonšalantno sprejeti, kot je sprejela izstop VB. :D
tupamaross
# 29.04.2018 ob 09:12
Dragi Mare_4,
morda. Zakaj pa ne?Zakaj bi človek bil drugačen, kot je takrat
bil. Evropska Unija je kopirala Ustav SFRJ.Marsikaj prevzela
res od SSSR.

Vendar, kaj naj naredimo? Ali smo sposobni živeti popolnoma
samostojno, neodvisno in pri tem imeti standard, ki človeku
jamči človeka dostojno življenje? Nismo.Švica je ena sama,ko
pa je Albanij po svetu kolikor jih hočeš.

Za nas velja resnično tisto, da če se stric Sam samo zakašlja,
ali teta Angela samo kihne, vso našo državo zajame gripa.

Dojeti moramo, da se pri nas resnično vse giblje od slabšega
k slabšemu (Merphi). Glej pokojnine. Po mojem jih je v naši
državi 90%, ki ne presegajo tisoč EUR neto plače mesečno,
kar pomeni, da jih 90% ne bo presegalo 500 EUR mesečne
pokojnine, pri nenehni tendenci povišanja računov, ki imajo
trajne postavke pa resnično ne bo mogoče preživeti.

Vendar, samo da ne bo hujših vojn. Predvsem takih, bi bi še
nas zajeli in se bo dalo preživeti. Vsaj do smrti, po tem pa
lažje živeti...
DrKult
# 28.04.2018 ob 12:44
Knez kocelj
"Povej to Grkom, Italijanom, Portugalcem in drugim, ki jim roke zvija EU trojka in gospodje v Frankfurtu, ki jim tiskajo Evre po oderuških obrestih. Ali pa Britancem in Francozom, ki jim je Merklova odprla meje za horde posiljevalcev in teroristov iz Afrike in Bližnjega vzhoda.

Ali pa Sirijcem, ki so jim pred tedni poslali ti poštenjaki bombe in rakete na glavo."


Problem omenjenih držav so previsoki državni izdatki. Tu ni nobene zarote, temveč čisto preprosta ekonomika. Obresti so visoke, ker so že tak fejst zapufani, da jim po nizki OM ni nihče pripravljen posoditi denarja, ker ne sprejemajo strukturnih reform. Slovenija je imela podoben problem, pa so na zadnjih protestih sindikati javnega sektorja že spet zahtevali povečanje plač, ki bi pahnilo državni proračun v minus.
Sirije pa ne bombardira EU, temveč ZDA z Natom. In ZDA so tiste, ki bi od razpada EU imele največ, ostali bi namreč edina ekonomska velesila na Svetu.
Knez_Kocelj
# 30.04.2018 ob 12:30
@tupamaross

Edino združenje na starem kontinentu, ki bo preživelo EU (Evropsko Unijo) je skupnost EFTA (European Free Trade Association). Gospodarsko združenje za svobodno trgovino katerega članice so Norveška, Švica, Islandija in Liechenstein. To je nakaj podobnega kot je bila pred vsemi temi bombastičnimi pogodbami v Rimu, Parizu, Mastrichtu...zakoni, evropskimi sodišči, evro ustanovami in ustavi v Lizboni bivša EGS (Evropska Gospodarska Skupnost). Katero so po Mastrichtu leta 1991 preimenovali v Evropsko Unijo (EU).

@DrKult

Poznamo to stvar. Skratka hočeš povedati, da so Grki leni in da so sami krivi za to kar se jim dogaja. Klasična kapitalistična parola iz EU, ki jo širijo Soros in njemu sorodni da bi še bolj osiromašili ljudi tam na jugu.
Springbok
# 28.04.2018 ob 12:06
@ Knez_Kocelj - Hvala za omembo Tonya Judta. Judt ni evroskeptik, je bolj evrorazočaranec. Čeprav v bistvu podpira evropsko idejo. Pri vsakem evropskem projektu, kot paradni primer izpostavi euro, pravi da ne rešuje vprašanj, ki zanimajo malega človeka. Pač marxistični pogled. Judt postavlja kočijo pred konja. Pravi, da majhne funkcionalne rešitve, ki jih prinaša skupni trg, ker ni velikh skupnih idej. Hkrati pa ve, da predpogoj za velike projekte, kot je naprimer socialna unija, ali evropski odgovor na migracije, potrebna politična volja oz. politična unija, ki pa jo zavrača zaradi pomanjkanja evropskega demosa. Nekako se pritožuje, da hiši ni strehe, vendar temeljev ne želi izkopati.

Judt bi želel Evropo graditi od zgoraj navzdol, od idej do knkretnih projektov, nekako elitistično, kar je zanimivo za marxista.

Je pa Judt pravilno napovedal porast nacionalizmov v Evropi oz. bolje nacionalnih egoizmov. In je pravzaprav nehote sestavil učbenik za vse, ki rešitev lastnih problemov iščejo v Bruslju, hkrati pa Bruslju ne bi dali pristojnosti in sredstev za ureditev teh izzivov. In potem az neuspeh krivijo Bruselj. Ali je to shizofreno ali politično preračunljivo pa je vprašanje za neko drugo stroko.
alcatraz
# 28.04.2018 ob 11:39
EU je umetna rakasta tvorba, ki žre revne in bogate dela še bogatejše. Moderna kolonizacija in čisto nič drugega!
Ni enotne policije in ni enotne vojske, ni enotnega vrednotenja delovne sile. Ni ničesar. Razen izkoriščanja tistih, ki so že tako ali tako bolj kot ne revni.
Itak je pa Bruselj en otok zbirokratiziranih in skorumpiranih lakotnikov, ki se sploh ne zavedajo, kaj se dogaja onkraj njihovih zidov.
Niso znali rešiti ukrajine, niso znali rešiti begunske problematike, niso znali rešiti davčnih oaz... kaj so pravzaprav pa v vsem tem času sploh rešili?
Za piko na i je taglavni pa še Junkeraš, za katerega pa itak vemo, kaj je in kdo je.
Knez_Kocelj
# 28.04.2018 ob 11:07
@DrKult

"Naš problem so pokvarjeni SLOVENSKI in ne EVROPSKI politiki. Če bi mi počistili nesnago, ki je povečini ostanek socialističnih časov, bi bili enkrat bolj razviti."

Povej to Grkom, Italijanom, Portugalcem in drugim, ki jim roke zvija EU trojka in gospodje v Frankfurtu, ki jim tiskajo Evre po oderuških obrestih. Ali pa Britancem in Francozom, ki jim je Merklova odprla meje za horde posiljevalcev in teroristov iz Afrike in Bližnjega vzhoda.

Ali pa Sirijcem, ki so jim pred tedni poslali ti poštenjaki bombe in rakete na glavo.
SamoRes
# 28.04.2018 ob 07:18
EU je gospodarska skupnost ustanovljena za višanje dobičkov držav kot so Nemčija, Francija. Pri nas vzhodnjakih so dobili poceni delovno silo. Dokler bo Nemec za isto delo dobil 2000 evrov, Slovenec pa 700 evrov nima smisla govorit o EU.
Enake plače za vse na vsem območju, ne kolonizacija.
Roll_bar
# 28.04.2018 ob 11:10
Največja hiba EU so socialisti!
Robiland
# 28.04.2018 ob 08:38
Pasose vrnit. Vrnit tolar. Vsak narod naj dela zase, skupna ekonomska cona in nic drugega.
Za Nemce smo isto kot Poljaki, Romuni. Brez zaljenja slednjih.
Zahod nam krade izobrazene mlade, neka EU sredstva nam potalajo v zameno, kar pa zdalec ne odtehta 35.000 kakovostnega kadra.

Siritev EU je le izgovor za krajo ljudi in vsiljeno privatizacijo pomembnih resursov drzav.
Evro valuta je izgovor za financno podjarmljenje.
Kazalo