Kolumne
Jeklo
Tudi v mednarodnih trgovinskih odnosih veljajo pravila igre, ki so načelno namenjena vsaj relativno pravičnemu odnosu med državami, podjetji, posamezniki oz. potrošniki, ki smo na koncu te verige. Foto: Reuters
Matjaž Trošt
Matjaž Trošt Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Trgovinske vojne

Kolumna Matjaža Trošta
3. marec 2018 ob 06:29
Bruselj - MMC RTV SLO

"Ne bomo uporabili tviterja," je dejal tiskovni predstavnik Evropske komisije in dodal, da niso ključne besede, ki jih bodo uporabili, temveč dejanja. Omenjeno spletno orodje je eno najpogosteje uporabljenih orodij za splošno strašenje in zbujanje pozornosti med tistimi, ki jih uporablja ameriški predsednik.

Čivkanje na spletu je prešlo v retoriko spopada. Trgovanje, v katerem nekdo zmaga in drugi izgubi, nima smisla.

V eni redkih odprtih trgovin v poznih večernih urah v zaspanem delu evropske prestolnice je bilo sinoči, kot je v navadi ob petkovih večerih, spet kar nekaj zapoznelih nakupovalcev. Pivo, čips, kakšna sladkarija, vnaprej pripravljena hrana, ki jo doma čaka mikrovalovka. Nič posebnega, petek. Prodajalca nasmejana, tu in tam rečeta kakšno čez sneg, sicer pa ustrezno igrata svojo vlogo. Prodajata, dajeta vedeti, da vas želita še kdaj videti, pa čeprav nekaj minut pred 22.00. In ob plačilu zaželita prijeten večer in še lepši konec tedna.
Kar je zanimivo, je to, da nihče ne oporeka malce višjim cenam, ki so posledica dejstva, da je trgovinica odprta vsak dan v letu, od jutra do poznega večera. Tako pač je. Če bi mi uspelo priti do katere izmed veleblagovnic pred tem ... Na mikro ravni je torej odnos urejen, verjetno nihče ne rogovili na Twitterju, da je odnos nepravičen.

Tudi v mednarodnih trgovinskih odnosih veljajo pravila igre, ki so načeloma namenjena vsaj relativno pravičnemu odnosu med državami, podjetji, posamezniki oz. potrošniki, ki smo na koncu te verige. Je pa res, da pozna globalizacija bolj in manj prilagojene, zmagovalce in tiste druge. Ne bi rekel poražence, ker vedno obstaja možnost vnovičnega vzpona, prilagoditve. Izpostavljanje zgolj enega vidika v sosledju mednarodnih trgovinskih odnosov je nesmiselno, saj se s tem zanemarijo drugi vidiki, ki imajo lahko bistveno resnejše posledice. Domnevamo lahko, da ima napoved ameriškega predsednika Donalda Trumpa, da bo uvedel 25-odstotne carine na uvoz jekla in 10-odstotne carine na uvoz aluminija v ZDA razloge predvsem v izvozni moči Kitajske na tem področju, pri čemer pa tak ukrep seveda prizadene tudi Evropsko unijo. Še več, zdi se, da gre za udarec v mehko tkivo evropskega povezovanja, ki se je v povojnem obdobju začel prav s povezovanjem na področju jekla in premoga. Če malce dramatiziram, potem ko je ponudilo podlago za napredek in mir, je danes jeklo tarča.

Verjetno nima smisla pretiravati in zgornje trditve prenašati kot analogijo v mednarodno politiko, čeprav stališča Bele hiše do EU-ja in globalne ureditve, tudi pravil, vse od Trumpove vselitve kolebajo med zavračanjem in odsotnim sprejemanjem, sodelovanjem in razdvajanjem. Ne glede na besede in dejanske interese ZDA deluje očitno, da je interes Trumpa oslabiti EU in države članice Unije postaviti na suho, da bodo manj enotne in posledično manj močne.

Logika protekcionizma, ki jo je ubrala ameriška administracija, je popolna negacija bistva evropskega povezovanja in bi s tega vidika morala biti tuja državam v EU-ju. Je pa očitno, da tudi v EU-ju obstajajo politične sile, ki tega ne razumejo na tak način. A zanje je verjetno bolj kot vprašanje, kakšnega EU-ja si želijo, vprašanje, ali si sploh želijo EU. Stopimo korak naprej. Smisel povojnega povezovanja v EU-ju ter dobrih gospodarskih odnosov s tretjimi državami je logika, da je to povezovanje, delitev znanja in materialov, dela, v svojem bistvu dobro in da koristi vsem. To, kar ponuja Trump, je poskus pohoditi konkurenco, jo onemogočiti, v smislu, pa "če bo to zadnje, kar naredim".
Vedno znova se lahko vrnemo k reševanju Grčije ali k soočenju z dolžniško-finančno krizo. Smisel nemškega ravnanja, strinjanja, pred leti je tržen. Z bankrotiranimi državami preprosto ni mogoče trgovati.

Za zdaj smo glede ukrepanja proti ZDA še v fazi preučevanja, čakanja. A dozdajšnja ravnanja ameriškega predsednika niso razočarala, saj je storil tako rekoč vse, kar je napovedal. Ne glede na posledice za ameriške, evropske in davkoplačevalce drugod. Kako se bodo odzvali v EU-ju, še ni jasno. Obdobje sedenja in prebiranja novih in novih tvitov ameriškega predsednika je očitno poteklo.

Za EU brexit in Trump ponujata dovolj jasni sporočili o tem, da morajo države dobro premisliti, kakšen je smisel in cilj evropskega sodelovanja in v kolikšni meri je lahko EU orodje za doseganje lastnih, resda zreduciranih na skupne, a vseeno interesov skupnosti 27 držav. EU, v katerem živimo, je povsem drugačen od tistega, ki je pred leti prejel Nobelovo nagrado za mir, a se mora vseeno, podobno kot pred desetletji, še toliko bolj nujno ubadati z varnostjo, mirom in blaginjo državljanov.

Matjaž Trošt, RTV Slovenija
Prijavi napako

Mnenje avtorja ne odraža stališča uredniške politike RTV Slovenija.
Komentarji
johann
# 03.03.2018 ob 07:42
Ja, ja, se vidi povezovanje EU gospodarstva. Predvsem takrat, ko zahodnoevropske firme prodajajo v vzhodni Evropi izdelke slabše kakovosti po višjih cenah kot na zahodu.
Druga Švica
# 03.03.2018 ob 06:44
Še mal, pa bodo ZDA uvedle sankcije proti samim sebi ....
copcop
# 03.03.2018 ob 07:27
Trump je za EU naredil več kot EU. Hvala, Trump!
borut-blas
# 03.03.2018 ob 08:26
jaz sem za trumpa ravno zaradi tega, ker je razkril vso nesnago sodobnega kapitalizma ..
s to zadnjo potezo je omogočil evropi, da se znebi ameriškega vpliva in naveže konstruktivne odnose z rusijo in kitajsko
evropa mora biti vodilna , ker je civilzacijsko na najvišji stopnji

komentar iz youtba : "majority of people in europe support putin
the whole world is tired of usa
usa is the only state that has used nuclear weapon , they killed millions in wars without any reason but their wish to dominate and rule everybody
enough , that is what putin is saying and every normal human being agrees with him "

rusija hoče razvijati odnose z evropo in kitajci tudi - kaj čakamo?
KLIPAN
# 03.03.2018 ob 08:34
@The Matrix
"Mi zdaj samo čakamo predloge in ideje karizmatičnega Lukca kako bo rešil Ahilovo peto slo gospodarstva. Potem se bomo valjali potleh od smeha :)"

Karizmatični Lukec ni v položaju, da bi karkoli reševal.
Karizmatični Lukec ni uvedel nobenih carin , kot so jih izvajali komunistični sistemi izpred 50-ih let.
Vse to je uvedel desničar, republikanec-Trump.
Da bo ta ukrep močno škodoval slovenskim jeklarskim podjetjem pa je jasno.
In to je jasno tudi Lukcu, vam desničarjem pač ne.
Kdo torej v konkretnem primeru dela miljonsko škodo slovenskim podjetjem, slovenskemu gospodarstvu, Lukec, ali vaš desni idol Trump???
Druga Švica
# 03.03.2018 ob 06:43
Kwa s pa zdej ti hotu povedat? A se ni EU že odločila, da bo nabila davke na kavbojke in Harleye?
KLIPAN
# 03.03.2018 ob 08:37
Zanimivo je tudi veselje desnih komentatorjev ob tem, da bo njihova domovina zaradi tega ukrepa manj izvozila, manj zaslužila itd.
Tega Domoljubja enostavno ne razumem, prosim, pomagajte mi ga razumeti.
tihomir
# 03.03.2018 ob 09:05
Harleyi sploh ne bi smeli voziti po evropskih cestah, saj krepko presegajo dovoljene ravni hrupa.
KLIPAN
# 03.03.2018 ob 08:35
Naj mi lepo prosim nekdo razloži, kaj ima z temi komunističnimi ukrepi Trumpa opraviti Lukec oz. Levica, ker mi to nikakor ni jasno.
Hvala.
Grommm
# 03.03.2018 ob 10:11
KONČNO
bodo tudi politiki dojeli, kar pišem že 10 let pa nihče noče uvideti:

1
od leta 2000 naprej gre samo za vojno med USA $ in € in USA počne vse, da bi sesula BV in tako oslabila EU .. še pomnite kaj so naredili Gadafiju, ki je hotel nafto prodajati za €

2
v tem kontextu je zelo pomebno upoštevati razna sranja katera dela CIA po Evropi - od razbitja SFRJ naprej

3
Prisluškovanja CIA evropskim politikom, zasledovanje, podkupovanje .. pozabili?

4
Podpiranje in financiranje Brexita

5
Podpiranje in finaciranje nacistov - posebej v Ukrajini

6
SANKCIJE proti Rusiji, ki udarjajo samo po EU .. USA pa naprej mirno kršijo te iste sankcije, Rusija in Kitajska sta pa zaradi njih samo vsak dan močnejši

7
Vojne v katere USA vleče svoje "zaveznike" čisto po nepotrebnem in jim povzroča samo mega stroške

Največja grožnja USA je seveda Evroazijska unija, katero zagovarjajo Rusi in Kitajci. Če se to zgodi, je USA na stranskem tiru.

TISTI, KI ŠE ZDAJ NE VIDI, DA GRE ZA AMERIŠKO VOJNO PROTI EVROPI - JE ZABIT KOT ŽEBELJ V KRSTO!
DrKult
# 03.03.2018 ob 10:05
Dober članek. Trump je os svojim idiotizmom naredil več za EU kot EU sama. Skuša nas stisniti v kot in ravno zato se bomo bolj povezali. Ne samo med sabo, tudi s Kitajsko, Rusijo, Japonsko... Kje pa piše, da morajo biti ZDA vodilne v Svetu.
The Matrix
# 03.03.2018 ob 07:56
@aktivist

Mi zdaj samo čakamo predloge in ideje karizmatičnega Lukca kako bo rešil Ahilovo peto slo gospodarstva. Potem se bomo valjali potleh od smeha :)
KLIPAN
# 03.03.2018 ob 12:03
@wta
"Ljudje počasi dojemajo, da je EU tvorba, ki služi kapitalistom."

Ljudje tudi zelo počasi dojemajo, katera politična opcija vodi to EU tvorbo zadnje mandate.
Pa ja ne tista, kateri pripadajo sds, Nsi, sls??
Zanimivo, a ne?
wta
# 03.03.2018 ob 11:59
@DrKult

Pišeš nesmisle. Uvažanje migrantov, korupcija, sprejemanje zakonodaje, ki je v korist korporacijam. Ljudje počasi dojemajo, da je EU tvorba, ki služi kapitalistom. Naštej eno pozitivno stvar, ki jo je EU naredila v zadnjih 5 letih? Odprli so meje teroristom, sprejeli CETA sporazum, ki znižuje kvaliteto hrane, zdej pa hočejo še skrčiti pravice potrošnikov.
A.K.
# 03.03.2018 ob 09:33
Lepo napisan sobotni članek
KLIPAN
# 03.03.2018 ob 08:29
@Mimobeznik
"Levica je kot Trump, bojijo se tujega kapitala in mednarodne trgovine. Menijo, da je 2 milijonska Slovenija lahko samozadostna."

Carin ni sprejela nobena Levica, pač pa desničar Trump.
123pepe321
# 03.03.2018 ob 07:56
Mogoče bi pa rekli, da je v EU ameriška vojska nezaželena...
The Matrix
# 03.03.2018 ob 07:41
Potrebno je bilo, da je Trump uvedel carine in čez noč so slo levičarji postali veliki zagovorniki proste in svobodne trgovine. Sicer še vedno protestirajo proti vsakemu trgovinskemu sporazumu, ki odpravlja carine, ampak kaj češ..... levičarji :)
borut-blas
# 03.03.2018 ob 10:36
copcop@

evropa mora biti vodilna , ker je civilzacijsko na najvišji stopnji. rusija hoče razvijati odnose z evropo in kitajci tudi - kaj čakamo?

Z diktatorji nimaš kaj razvijat. Putin in kitajski komunisti se obnašajo kot mafija, če jim ni kaj všeč, strel v glavo. To je civilizacija na najnižji stopnji. Kaj boš s takimi razvijal?

imaš seveda prav, vendar se stvari zelo hitro spreminjajo na bolje in evropske civilzacijske standarde bo rusija sprejela prej kot zda - recimi že zdaj ne izvajajo več smrtnih kazni
svet pač ni idealen, ampak upanje za civilzacijski napredek v rusiji in katajskem brez dvoma je

.. za zda pa ne vem, imajp smrtno kazen, streljajo se vsevprek , sodelujejo recimo s savdijci in podobnimi - vse za dobiček
če je to država ki naj vodi svet nam bog pomagaj
.............
kot pravim, evropa naj prevzame primat in rusi in kitajci ji bodo sledili
zda pa naj pozabi na to da bo zavladala svetu
patriot1970
# 03.03.2018 ob 10:10
@Klipan je še vedno zmeden.
Še borbo proti globalizaciji jim je prevzel Trump! :)
patriot1970
# 03.03.2018 ob 10:07
EU, v katerem živimo, .....................a se mora vseeno, podobno kot pred desetletji, še toliko bolj nujno ubadati z varnostjo, mirom in blaginjo državljanov.

Jean-Claude Juncker je izjavil, da gre za "brezobzirno posredovanje za zaščito ameriške industrije pod krinko nacionalne varnosti", ..................."Udarcev proti naši industriji z nepravičnimi ukrepi, ki ogrožajo evropska delovna mesta, ne bomo mirno opazovali. EU bo za zaščito svojih interesov odgovoril trdno in sorazmerno,"

O skrbi EU-ja za varnost EU državljanov pove vse spodnji komentar:

aparat-čik
# 02.03.2018 ob 21:36
Prijavi neprimerno vsebino neverjetno so me presetili. Kako hitro bruseljski fosili reagirajo ko so ogroženi dobički njihovih lobistov. Bank, korporacij... Ko je ogrožena varnost ljudi pa samo debelo gledajo.
aktivist
# 03.03.2018 ob 10:01
@TheMatrix

Izvoza ni smiselno zmanjševati za preventivo novi krizi. Lahko pa okrepiš notranji trg in delaš na samozadostnosti in s tem zmanjšaš odvisnost od izvoza od katerega je naša ekonomija skoraj 99% odvisna. Smešno ane? Še bolj bo, ko se bodo trgi začeli zapirati. Mi bomo pa tulili, kako je treba povečati izvoz, ker svojega trga ne bomo imeli.

Vprašaj se, le zakaj azijske države investirajo nerealno količino sredstev v lokalne univerze.
Olorin
# 03.03.2018 ob 14:26
@wta
"Naštej eno pozitivno stvar, ki jo je EU naredila v zadnjih 5 letih?"

Da lahko preko telefona takole sinfas, brez da bi operaterjem placeval dodatne stroske za podatke.
janezi
# 03.03.2018 ob 14:13
Omenjeno spletno orodje je eno najpogosteje uporabljenih orodij za splošno strašenje in zbujanje pozornosti med tistimi, ki jih uporablja ameriški predsednik.
-------------------------------
ja brez friziranja vsak lahko izve vse iz prve roke,to ni slabo.
KLIPAN
# 03.03.2018 ob 10:29
@patriot1970
"Trump ima problem in ta problem se imenuje trgovinski primankljaj...."

Ko so "izumitelji" neoliberalnega kapitalizma, svobodne trgovine...... prodajali oz. vsiljevali svojo robo celemu svetu, je bilo vse ok.
Ker pa se situacija obrača in so se ostali prilagodili temu sistemu in postali celo uspešnejši, pa ta sistem kar naenkrat ni več dober in je potrebno uporabiti komunistične ukrepe izpred 50-ih let.
Še dobro, da EU ni Bližnji Vzhod, sicer bi proti nam že letele bombe, Merklova, Juncker in ostali bi pa bili že diktatorji.
borut-blas
# 03.03.2018 ob 10:19
gozdar1 @

# 03.03.2018 ob 09:10
@borut-blas
Mogoče pomislil, da so zda največji trgovinski partner EU, ki ga kitajska še manj pa rusija ne moreta kar tako nadomestit.
--------------
praktično dve miljarde velik trg evropa, rusija in kitajska je kar velik
če bodo američani zaprti za evropo in bo evropa zaprta za zda boš pač prodajal tem dvem miljardam - ni panike
sploh pa itak nebo nič iz tega
realno ves svet mora sodelovati , nihče se ne more več zapreti
zda naj zmanjša stroške za svoje nesmiselne vojne, pa bo vse ok
treba je jasno reči američanom da jih imamo vsi že čez glavo dovolj
kitajci gradijo svilno pot in povezujejo azijo in evropo
to je edino pametno in se lahko ameriški vojaški lobi še tako repenči tega ne bodo preprečili
saj jim je jasno putin dokazal da oboroževalna tekma ni američanom v prid, za destktat manj denarja so jim sposobni parirati
....
naj se pač sprjaznijo da ne morejo vladati svetu in naj spodelujejo z vsemi, pa bo mir
aktivist
# 03.03.2018 ob 07:51
Luka Mesec je opozarjal na Trumpov protekcionizem pa ste se smejali o ahilovi peti, ki je niste razumeli.
Springbok
# 03.03.2018 ob 07:08
Kavbojke, Harleyi (Ryan), burbon (McConno), ipd. proizvodi, ki se proizvajajo volinih okrožjihi pomembnih republikancev. Pa ketčap in krompir (Pence). EU načrtno targetira rust in bible belt. Prizadelo bo tovarne v volilnih okrožjih rednecksov.
Olorin
# 03.03.2018 ob 15:28
@janezi
Ko bi ti bil sel v tvoje ljubljene ZDA (najocitneje je to v Kaliforniji, ne ravno na vzhodu) in govoril z ljudmi, bi videl, da se imajo za "izvoljeno ljudstvo" bolj kot Judje. V tem niso nic drugacni od Kitajcev, snemi plasnice.
janezi
# 03.03.2018 ob 14:32
Kitajci ožemajo ves svet. od ZDA pridobijo vsak dan cca 1 000 000 000 dolarjev.Tudi od Evrope ogromno. Rusija ni partner ampak privesek kitajske. in EU bo to tudi postala. kitajci ne trpijo enakovrednih,le podrejene. Jim vcepjlajo oblasti na kitajskem,da so kitajci nadljudje,naj naj .Goebels jim bi zavidal vse prefinjene finte.. Mislite da ima slo. s kitajsko suficit ?? Le naivneži mislijo da bomo mi za kitajce kaj več kot Tibetanci,ali Afričani.
Ima trump prav,sicer sledi propad zda,evrope in drugih.
veza
# 03.03.2018 ob 14:32
Nekoč so nas učili, da obstaja plansko gospodarstvo in svobodno, to zadnje da je bolj pravično in boljše, ker ne obstaja regulativa in se nihče ne vmešava v poslovanje in trgovanje.
Kaj je zdaj to, kje je sedaj svobodna trgovina?
Radenm
# 03.03.2018 ob 11:44

mopo
# 03.03.2018 ob 09:15
Prijavi neprimerno vsebino
Bistvo evropskega povojnega povezovanja je bilo varnostno ne gospodarsko!


Ja, ampak gospodarstvo in varnost sta zelo povezana. Če ti klecne gospodarstvo, je na primer, takoj več kriminala ko ljudje poskušajo bit "iznajdljivi" in "dobro priti skozi".
patriot1970
# 03.03.2018 ob 10:46
DrKult
# 03.03.2018 ob 10:31
Patriot saj to je moj point. EU je zaspala. Trump jo je s svojim razbijanjem zbudil. Zdaj to postaja vprašanje preživetja. Kitajci, Japonci, Rusi, Avstralci in Kanadcani bodo na naši strani.


Ne morem se strinjat. Mi bomo na njihovi strani,...ne oni na naši!
DrKult
# 03.03.2018 ob 10:31
Patriot saj to je moj point. EU je zaspala. Trump jo je s svojim razbijanjem zbudil. Zdaj to postaja vprašanje preživetja. Kitajci, Japonci, Rusi, Avstralci in Kanadcani bodo na naši strani.
patriot1970
# 03.03.2018 ob 10:29
Grommm
# 03.03.2018 ob 10:11
KONČNO
bodo tudi politiki dojeli, kar pišem že 10 let pa nihče noče uvideti:
.............
Največja grožnja USA je seveda Evroazijska unija, katero zagovarjajo Rusi in Kitajci.
....................................
TISTI, KI ŠE ZDAJ NE VIDI, DA GRE ZA AMERIŠKO VOJNO PROTI EVROPI - JE ZABIT KOT ŽEBELJ V KRSTO!


Hja,...če pogledamo z druge strani pa lahko zaključimo,......da gre po drugi strani za Kitajsko gospodarsko vojno za prevlado v svetu,....torej proti ZDA,...ki se v veliki meri odvija v Evropi, Afriki in JV Aziji!
Američanom je lažje zbirati podatke o tej vojni pri Evropskih zaveznikih kot pri Kitajskih,...zato tudi prisluškovanje Evropskim politikom.

Kakorkoli že, kot kaže nismo zadovoljni z našim zaveznikom na drugi strani Atlantika,.......se pa postavlja vprašanje,.....bomo res zadovoljni z našimi zavezniki v Evroazijski uniji?
patriot1970
# 03.03.2018 ob 10:20
DrKult
# 03.03.2018 ob 10:05
Dober članek. Trump je os svojim idiotizmom naredil več za EU kot EU sama. Skuša nas stisniti v kot in ravno zato se bomo bolj povezali. Ne samo med sabo, tudi s Kitajsko, Rusijo, Japonsko... Kje pa piše, da morajo biti ZDA vodilne v Svetu.


Ja,...povezovanje bo moralo biti zelo hitro in zelo močno,......drugače nas čaka zelo globoka in boleča recesija!
Prvič moram celo Trošta delno pohvalit za zapis:To, kar ponuja Trump, je poskus pohoditi konkurenco, jo onemogočiti, v smislu, pa "če bo to zadnje, kar naredim".

Kdor se je navadil da je glavni,....se bo težko spustil iz te pozicije!
Pa ne mislit da to leti le na Trumpa osebno,...saj je že Obama dejal: Če Američani ne bodo vodili sveta,.....ga tudi nihče drugi ne bo!
Robiland
# 03.03.2018 ob 09:18
Evropa se nima kaj povezovati z Ameriko!!!!
mb128
# 03.03.2018 ob 09:09
Eh ja veste kaj Slovenija je še pred razpadom ex države morala poiskati nove trge. To se je zgodilo tudi Rusiji in tako bo tudi tukaj. Paničariti sploh nima smisla. Pa saj Zda niso cel svet?!
Na nek način pa je ta vojna dobra. Pokazala je namreč zastarelost marsičesa. Jep mnogi še sedaj razmišljajo na zastarel način, mnogi še sedaj živijo v časih ki so minili že zdavnaj. To pa je veliko večji problem. Jep otresti se bo potrebno "matere" Zda in šele ko bomo storili to bomo žaživeli. Jep, svet bo trgoval še naprej pa ta vojna gor, ta vojna dol. Zda pač nočejo sodelovati pri tem in bodo pač izločene. Bolje rečeno izločile so se same! Rezultat pa je že znan sedaj. Zda bodo še kako prosile, kakk jokale vprašanje je le kdaj se bo to zgodilo a zgodilo se bo zagotovo!
Vprašanje. Le zakaj je $ še vedno primarni splošni ekvivalent?! Ah te glave, ki živijo preteklost, ki živijo zgodovino še enkrat več! Mislim če že ne drugega so Zda svetu sporočile, da se ne grejo več, da ga zapuščajo. Ergo, le zakaj bi ta od Zda zapuščen svet še vedno uporabljal njeno valuto?! Hja, ta udarec pa bi bil najmočnejši zagotovo! Le kaj še čakamo?!
Bondjanez
# 03.03.2018 ob 10:06
Klipan
Pa ti nisi pripadnik levice. Ti si fanatik. To je ze kult. Ko Josip vcasih.
Dajo
# 03.03.2018 ob 08:00
Evropa dveh hitrosti je samo vprašanje casa. Slovenija spi in bo izpadla iz prvega vlaka, na drugega pa noče. Kaj sledi za taksne vemo iz zgodovine.
patriot1970
# 03.03.2018 ob 10:02
Trump ima problem in ta problem se imenuje trgovinski primankljaj, Na izbiro ima nadaljevanje dosedanje gospodarske politike, ki ZDA ne pelje nikamor drugam kot na beraško palico, dogovorno spremembo dosedanjih trgovinskih sporazumov ali pa izolacijo Ameriškega gospodarstva z uvedbo carin.
Mehičani in Kanadčani dosedaj niso pokazali kakšnega pretiranega navdušenja za dogovorno spremembo dosedanjih trgovinskih sporazumov.
Kaj mu torej ostane?
mopo
# 03.03.2018 ob 09:15
Bistvo evropskega povojnega povezovanja je bilo varnostno ne gospodarsko! Boj proti grozotam komunisticne rusije! Spomnite se samo okupacijo vzhodne evrope naprimer.
Trump z taxami nikomur ne grozi, zgolj resuje domaco jeklarsko industrijo
Kitajsko jeklo je pa defakto subvencionirano in so cene dumpingske, to ve vsak ki je v poslu, razen slovenskih levicarjev!
copcop
# 03.03.2018 ob 09:12
evropa mora biti vodilna , ker je civilzacijsko na najvišji stopnji. rusija hoče razvijati odnose z evropo in kitajci tudi - kaj čakamo?

Z diktatorji nimaš kaj razvijat. Putin in kitajski komunisti se obnašajo kot mafija, če jim ni kaj všeč, strel v glavo. To je civilizacija na najnižji stopnji. Kaj boš s takimi razvijal?
gozdar1
# 03.03.2018 ob 09:10
@borut-blas
Mogoče pomislil, da so zda največji trgovinski partner EU, ki ga kitajska še manj pa rusija ne moreta kar tako nadomestit.
Mimobeznik
# 03.03.2018 ob 08:04
Levica je kot Trump, bojijo se tujega kapitala in mednarodne trgovine. Menijo, da je 2 milijonska Slovenija lahko samozadostna.
tim sein
# 03.03.2018 ob 06:46
Europe is fallin' apart...
Matjaž Trošt
link
Mlačna vojna
87
17. marec 2018 ob 08:02 V bistvu nič novega: Rusija se je znova vrnila v osrčje evropskih razprav o varnosti, načinu življenja, ranljivosti trenutne ureditve sveta.
Več novic ...
Kazalo