V Mestni občini Velenje se po mnenju Grilca zelo resno lotevajo lokalnega kulturnega programa. Drugače želijo organizirati javne službe in povezati javne zavode. Za to je treba na daljši rok določiti prioritete in cilje ter se ne ukvarjati zgolj s tem, kako
V Mestni občini Velenje se po mnenju Grilca zelo resno lotevajo lokalnega kulturnega programa. Drugače želijo organizirati javne službe in povezati javne zavode. Za to je treba na daljši rok določiti prioritete in cilje ter se ne ukvarjati zgolj s tem, kako "preživeti od enega do drugega proračunskega leta". Foto: BoBo
"Razvoj kulture v 11 mestnih občinah je popolnoma nekaj drugega kot razvoj kulture v manjših občinah," je poudaril Uroš Grilc. Zakon o uresničevanju javnega interesa za kulturo (ZUJIK) enajstim mestnim občinam nalaga, da same oblikujejo lokalne programe za kulturo, preostale, manjše občine, v katerih je ena oseba odgovorna tako za področje kulture kot drugih povezanih področij, pa lahko strategije kulturnega razvoja vključijo v druge dokumente. Foto: BoBo
Predsednik Skupnosti občin Slovenije Ivan Žagar je opozoril, da sprejetje takšnih dokumentov ne sme predstavljati dodatne birokratske ovire, pa tudi da so pomembne realne strategije, ki povezujejo, in upoštevanje tako modernih trendov kot tradicionalne kulture. Foto: BoBo

"Razvoj kulture v 11 mestnih občinah je popolnoma nekaj drugega kot razvoj kulture v manjših občinah," je minister za kulturo Uroš Grilc poudaril na današnjem posvetu o novostih, ki jih ZUJIK prinaša občinam. Mestne občine bodo tako same oblikovale lokalne programe za kulturo, preostale, manjše občine, v katerih je ena oseba odgovorna tako za področje kulture kot drugih povezanih področij, pa lahko strategije kulturnega razvoja vključijo v druge dokumente.
Dober primer dolgoročnih prioritet v občini Velenje
Minister se je dotaknil tudi obiska v Mestni občini Velenje, kjer se po njegovem mnenju zelo resno lotevajo lokalnega kulturnega programa, ker želijo drugače organizirati javne službe in povezati javne zavode.
"Če želiš narediti nekaj takega, potrebuješ dolgoročnejši vidik, ki se ne ukvarja samo s tem, kako na področju preživeti od enega do drugega proračunskega leta, temveč kako na daljši rok določiti, kjer so prioritete in cilji, ki jih želijo doseči," je pojasnil.
Strategije za razvoj kulture naj upoštevajo realno stanje in možnosti
Ob tem je poudaril, da morajo biti strategije za razvoj kulture realne, izhajati morajo iz analize stanja, cilji pa morajo biti izvedljivi. Če bi ugotovili, da cilji zaradi okoliščin niso uresničljivi, lahko strategije ustrezno spremenijo.
Povezovalne strategije, ki upoštevajo tudi tradicijo
Na posvetu je med drugim spregovoril tudi predsednik Skupnosti občin Slovenije Ivan Žagar, ki je posvet pripravila z ministrstvom za kulturo. Poudaril je, da je poleg modernih trendov treba slediti tudi tradicionalni kulturi, saj "moderni trendi niso nujno tisti, ki sledijo slovenskemu delu kulture".
Dodal je, da morajo biti strategije postavljene v kontekst z drugimi dokumenti, ki jih morajo pripraviti občine, saj "izolirane strategije na posameznem področju ne pomagajo, če jih ne moremo uresničevati".
"Menim, da bi bila velika napaka, če bi sprejetje tovrstnih dokumentov pomenilo dodatno birokratsko oviro," je še poudaril.
Spremembe na avdiovizualnem področju vključujejo celotno filmsko kulturo
Minister je spregovoril še o noveli zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo, osnutku novele zakona o knjižničarstvu ter o osnutku predloga zakona o Slovenskem avdiovizualnem centru.
Za zadnjega je poudaril, da prinaša drugačen način dojemanja področja filma, ki zajema celotno filmsko kulturo, med drugim tudi kinematografsko mrežo, ki občinam ponuja priložnost za spodbujanje filma.