Uršula Cetinski na področju slovenske kulture deluje že več kot dvajset let, najprej v nevladnem sektorju (Koreodrama, Mesto žensk), kasneje pa v dveh javnih zavodih (bila je vodja gledališkega programa v Cankarjevem domu in direktorica Slovenskega mladinskega gledališča). Foto: BoBo
Uršula Cetinski na področju slovenske kulture deluje že več kot dvajset let, najprej v nevladnem sektorju (Koreodrama, Mesto žensk), kasneje pa v dveh javnih zavodih (bila je vodja gledališkega programa v Cankarjevem domu in direktorica Slovenskega mladinskega gledališča). Foto: BoBo
Na razpis je prispelo enajst vlog, od teh so bile tri nepopolne, s preostalimi kandidati pa so bili opravljeni pogovori. Razpisna komisija (dr. Gašper Troha, mag. Mojca Jan Zoran, Matej Zavrl, Alja Predan in mag. Monika Kartin) je na podlagi opravljenih pogovorov in priložene dokumentacije, posebej še vizije in razvojnih ciljev zavoda, izpostavila dve kandidatki, v izbor pa ministru predlagala Uršulo Cetinski. Člani sveta javnega zavoda so podali pozitivno mnenje k predlagani kandidatki za generalno direktorico, strokovni svet pa je njeno imenovanje soglasno podprl. Mesto sedanjega direktorja Mitje Rotovnika, ki je CD vodil več kot 30 let, bo zasedla 14. oktobra 2014 do 2019. Foto: MMC/Miloš Ojdanić

Komisijo in oba sveta je Uršula Cetinski, ki na področju slovenske kulture deluje že več kot dvajset let, prepričala s svojo programsko vizijo, v kateri je poudarila, da je Cankarjev dom edina institucija, ki pod eno streho združuje vsa področja umetnosti, kar ponuja priložnosti povezovanja programa v širše zgodbe.
Okrepitev gledališkega in sodobnoplesnega programa
Cankarjev dom vidi tudi kot povezovalca različnih slovenskih in mednarodnih producentov in med drugim načrtuje eno veliko koprodukcijo na leto, pri čemer se bosta izmenjevali operna in gledališka koprodukcija. Poskrbela bo za zagotavljanje pogojev za večje produkcije s področja sodobnega plesa ter ponovno vzpostavila jasen profil programa na področju gledališča.
Mednarodna promocija slovenske umetnosti
Izpostavila je še promocijo programa po vsej Sloveniji in v sosednjih državah in podporo mednarodni promociji slovenske umetnosti ter naslonitev delovanja na trgu na kulturni turizem in pridobivanje kongresov, ki so tematsko povezani z umetniškim programom hiše.
Svež programski model, primeren izzivom današnjega časa
Kot so sporočili z ministrstva, je med vsemi kandidati pokazala najboljše poznavanje dosedanjega delovanja zavoda in predstavila konkretne rešitve za njegov razvoj v prihodnosti. To je po več kot treh desetletjih, ko je Cankarjev dom vodil sedanji generalni direktor Mitja Rotovnik, zagotovilo, da se bo nadaljevalo uspešno delovanje zavoda, po drugi pa s svojo vizijo predstavlja svež programski model, ki odgovarja na izzive današnjega časa.
Mandat sedanjemu generalnemu direktorju Cankarjevega doma Dimitriju Rotovniku poteče 14. oktobra 2014, nova generalna direktorica pa je imenovana za obdobje petih let, in sicer do vključno 14. oktobra 2019.

"Cankarjev dom je pomemben kulturni in kongresni center, v njem so se odvijali ključni dogodki, povezani s kulturo in z življenjem naše družbe, kar je dobra popotnica, kljub temu pa v tem trenutku gledam predvsem v prihodnost in verjamem, da ima ta zavod, v katerem so zaposleni visoko profesionalni kadri, dobre potenciale za uspešno delovanje, kakovosten kulturni in kongresni program, za uresničevanje svojega poslanstva tako v Sloveniji kot v mednarodnem prostoru," je ob svojem imenovanju komentirala Uršula Cetinski.

"Generalna direktorica bo postala dolgoletna sodelavka, ki je tu osem let vodila zelo občutljivo področje gledališkega in plesnega programa. To pomeni, da CD pozna do obisti. Če pa k temu dodam še dva mandata na čelu Slovenskega mladinskega gledališča, potem lahko rečem, da sta ta dva mandata še utrdila njene vodstvene sposobnosti," je ob tem ocenil Mitja Rotovnik.

Vendar pa, kot je dodal, prevzema vodenje v precej neugodnih, kriznih časih. "Dejstvo je, da vsi finančni viri usihajo, medtem ko je njena programska vizija, pa tudi ambicije celotnega delujočega programskega tima, postavljena zelo visoko. In ker pač vsi hočemo v kulturi več, kot je denarja, moram dodati, da bo treba vlagati velike poslovne napore in vleči pravilne programske poteze, da bo CD vsako leto zaslužil najmanj štiri milijone evrov in hkrati obdržal občinstvo," je prepričan.