Možnost kreativnega samooblikovanja je ena od lastnosti, ki so bivalni sistem oblazinjenega pohištva Moon, ki ga je Uršič oblikoval za TOM, na letošnjem pohištvenem sejmu v Kölnu uvrstile med znanilce pohištvenih trendov. Moon je bila dodatno razstavljena na osrednjem prostoru med izbranimi izdelki sejma. Foto: MMC RTV SLO
Možnost kreativnega samooblikovanja je ena od lastnosti, ki so bivalni sistem oblazinjenega pohištva Moon, ki ga je Uršič oblikoval za TOM, na letošnjem pohištvenem sejmu v Kölnu uvrstile med znanilce pohištvenih trendov. Moon je bila dodatno razstavljena na osrednjem prostoru med izbranimi izdelki sejma. Foto: MMC RTV SLO
Mesec oblikovanja, Damjan Uršič, Tom
Damjan Uršič je trenutno zaseden s pripravo večje kolekcije izdelkov za italijansko podjetje Futura za leto 2010. Zanje je že oblikoval družini izdelkov Slim in Fantasy ter počivalnik Show. Družina izdelkov Slim je bila predstavljena na letošnjem pohištvenem sejmu v Milanu in na razstavi ob lansiranju proizvodnje v milanski Breri.

Vloga oblikovanja v državah z oblikovalsko tradicijo je drugačna kot pri nas. V Italiji je samo po sebi umevno, da izdelek oblikuje oblikovalec. Podjetja neprestano težijo k čim boljšemu oblikovanju. To jim da dober položaj in prepoznavnost na trgu. Pri nas je to bolj izjema kot pravilo. Podjetje TOM je kot eden redkih slovenskih proizvajalcev oblikovanje že pred leti vključilo v svojo poslovno strategijo.

Damjan Uršič
Branko Ursic
Sistem sedežnega pohištva Branka Uršiča iz krivljenega vezanega lesa L. Preprosta konstrukcija krivljenih palic iz vezanih lesenih lamel sestavlja osnovo, na katero je obešen oblazinjen sedež. Dve enaki palici, speti v pravokotnik, sta stranici stola, sedež pa je videti, kot bi lebdel.

Damjan Urišč je nagrado Meseca oblikovanja prejel v pohištvenem salonu Slovenijales Bivanje na Dunajski cesti v Ljubljani, prislužil pa si jo je z oblikovanjem oblazinjenega pohištva Moon za slovensko podjetje TOM. Nagrado za brezčasno slovensko oblikovanje je prejel Branko Uršič, in sicer za sistem sedežnega pohištva iz krivljenega vezanega lesa. Poleg omenjenih nagrad so podelili še nagrado za interjer leta (dobitniki Dekleva Gregorič arhitekti), Nagrado, poimenovano zgodba o uspehu, so podelili podjetju Akrapovič, imenovali pa so tudi perspektivne mlade oblikovalce.

Sestavljiva sedežna garnitura
Dobitnik osrednje nagrade Damjan Uršič je po izobrazbi arhitekt, deluje pa na področju industrijskega oblikovanja. Njegovi naročniki prihajajo tudi iz Španije in Italije, s podjetjem TOM sodeluje od leta 2003. Osnovni element nagrajenega bivalnega sistema oblazinjenega pohištva Moon je poliuretanski kvader, sestavljen iz dveh delov, ki sta med seboj ločena z radialno zarezo. Zgornji element se lahko poljubno premika in nastavlja po spodnjem, sedežnem elementu. Zaradi trenja ostane v želenem položaju. Elementi se med seboj poljubno sestavljajo v sedeže, garniture, različne kombinacije do panoramskih postavitev, uporabnih doma v dnevnih, otroških sobah, pa tudi v javnih prostorih, z vodoodpornimi prevlekami pa so primerni celo za zunanjo rabo.

Kultni Stolovi stoli
Dobitnik nagrade za brezčasno oblikovanje Branko Uršič je večino svoje delovne dobe odslužil v Stolu Kamnik. Njegov poseben odnos do lesa, ustvarjalnost, ki je iskala svoje vzore v preprostosti, jasni zasnovi in skrbni izvedbi skandinavskega oblikovanja, in zavezanost domači tradiciji so ga že sredi šestdesetih let vključili med naše najpomembnejše industrijske oblikovalce. Večina najuspešnejših Stolovih izdelkov nosi prav njegov podpis.
Sodoben interier
Nagrado za interier leta je strokovna komisija podelila projektu razstavnega in prodajnega prostora Showroom Pertot biroja Dekleva Gregorič arhitekti. Showroom Pertot v Trstu je primer izrazito sodobnega interjerja, ki je zasnovan in deluje kot arhitekturna celota. Arhitektom je z njim uspelo zadostiti vrsti pogojev, ki so bili postavljeni kot izhodišče projekta tako, da se odgovora ne da zreducirati na izhodiščne pogoje in zahteve, da rezultat ni le prepoznaven, uporaben, ekonomičen in estetsko zadovoljiv prodajni prostor, ampak je primer dobrega interjerja, je zapisano v utemeljitvi nagrade.

Sodelovanje z velikimi imeni
Zgodbo o uspehu je žirija prepoznala v podjetju Akrapovič, ki mu je uspelo prepričati imena, kot so Porsche, BMW, Audi, Aprilia, KTM, Ducati in japonski Yamaha, Kawasaki, Suzuki, Honda, k uporabi ne le izdelka Akrapovič, ampak tudi blagovne znamke Akrapovič. Gre za nagrado, ki jo vsako leto podelijo podjetju, ki uporablja kakovostno oblikovanje kot tvorni element v svoji poslovni, razvojni in tržni strategiji in pri tem dosega pomembne tržne uspehe. Podjetje mora tudi prisegati na tehnološke inovacije ter nove oblikovalske rešitve kot temelj svoje razvojne vizije.

Naziv perspektivni, ki ga podeljujejo nadarjenim mladim ustvarjalcem, pa so letos prejeli na področju industrijskega oblikovanja Kaja Antlej ter Nina Hercog & Mateja Martini, na področju oblikovanja interjerja Jan Hadžić in Uroš Rustja, na področju modnega oblikovanja Arijana Gadžijev in Maja Ratajc.

Enotedenska predstavitev oblikovalskih izdelkov
Obenem s podelitvijo nagrad so odprli tudi celotedenski program Brands & Signs Design Expo. To je nov konceptualno zasnovan razstavno-konferenčni dogodek, namenjen predstavitvi dobro oblikovanih izdelkov, idej in storitev. V poslovnem kompleksu Slovenijales podjetja, institucije, ustvarjalci v kreativnih industrijah in študentje razstavljajo v okviru štirih tematskih sklopov, poimenovanih Design market, Kreativna drogerija, Generacija talentov in Utrip lesa.

Mesec oblikovanja, ki letos poteka na temo Prihodnost trajnostnega, se bo zaključil 15. novembra.

Vloga oblikovanja v državah z oblikovalsko tradicijo je drugačna kot pri nas. V Italiji je samo po sebi umevno, da izdelek oblikuje oblikovalec. Podjetja neprestano težijo k čim boljšemu oblikovanju. To jim da dober položaj in prepoznavnost na trgu. Pri nas je to bolj izjema kot pravilo. Podjetje TOM je kot eden redkih slovenskih proizvajalcev oblikovanje že pred leti vključilo v svojo poslovno strategijo.

Damjan Uršič