"Nova generacija umetnikov je nostalgijo nadomestila z melanholijo, banalnost vsakdanjika z vzvišenim patosom, realna pričakovanja pa z ambicijami." Foto: Matija Pavlovec (© Moderna galerija, Ljubljana

Avtorica Saša Šavel Burkart v oddaji med drugim odpira vprašanja, zakaj so sodobni umetniki sodobni proletariat. Kako upodabljajo naravo? Zakaj se ukvarjajo z zgodovinskimi temami in zakaj je veliko Nigerijcev zaprosilo za državljanstvo NSK?

Razstava v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova je nadaljevanje razstavne trilogije pred desetimi leti, ko so med letoma 2003 in 2005 v Moderni galeriji predstavili ključne tokove vizualne umetnosti in sorodnih področjih po letu 1975. V primerjavi s prejšnjimi je ta postavitev najobsežnejša. V obravnavanem desetletju se je zgodilo ogromno, zato sta kustosa Igor Španjol in Bojana Piškur pripravila selekcioniran pogled na dogajanja. Ob tem so jo, bolj kot klasičen pregled posameznih obdobij, fenomenov in področij, zasnovali kot problemsko interpretacijo ter poskusili identificirati temeljna in najzanimivejša vprašanja sodobne umetnosti v Sloveniji ter njena presečišča ali protislovja.

Kako so se umetniki v zadnjem desetletju odzvali na vse krize, si lahko v MSUM-u ogledate do 3. aprila, v oddaji Platforma pa nocoj ob 23.05 na 1. programu Televizije Slovenija.

Krize in novi začetki - Umetnost v Sloveniji 2005-2015
Krize in novi začetki - Umetnost v Sloveniji 2005-2015