Mirko Zupančič je napisal obsežen opus študij, razprav in esejev. Zanimali sta ga tako literatura kot gledališka zgodovina, spremljal je živo gledališko dogajanje ter sodobno dramatiko, urejal gledališke liste in ocenjeval knjige. Foto: Wikipedia
Mirko Zupančič je napisal obsežen opus študij, razprav in esejev. Zanimali sta ga tako literatura kot gledališka zgodovina, spremljal je živo gledališko dogajanje ter sodobno dramatiko, urejal gledališke liste in ocenjeval knjige. Foto: Wikipedia

V prvem desetletju Mestnega gledališča ljubljanskega je bil član njegovega igralskega ansambla in je odigral nekaj pomembnih vlog - med drugim je bil Klikot v Dogodku v mestu Gogi Slavka Gruma, San v Pisani žogi Igorja Torkarja in Trepljev v Utvi Antona Pavloviča Čehova. Od leta 1962 je bil profesor za zgodovino drame na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo.
Mirko Zupančič, rojen leta 1925 v Borovnici, je leta 1957 diplomiral iz primerjalne književnosti na Filozofski fakulteti v Ljubljani, leta 1969 pa doktoriral v Zagrebu z razpravo o predromantičnih prvinah v Linhartovih prvencih.
Novoromantična usmerjenost in intimizem
Za njegovo dramsko ustvarjanje je značilna usmerjenost v intimizem, udejanjena v lirično alegorični ali v realistični obliki po ibsenskem vzoru. Med Zupančičeve najbolj reprezentativne drame spadajo Rombino (1960), Hiša na robu mesta (1962), Dolina neštetih radosti (1965), Elektrino maščevanje (1988) in Čarobnice (1996). V liriki mu je uspelo na neposreden refleksivni način ujeti meditativno liričnost in čustveno zavzetost. Njegovo poezijo lahko prebiramo v treh pesniških zbirkah: Pogovori s Kandidom, Časi in Ko pride čas.
Podpisoval je tudi gledališke kritike, pri zgodovinsko-teoretičnem in esejističnem delu pa se je ob Linhartu posvečal tudi ustvarjanju Henrika Ibsena, Williama Shakespearja in Avgusta Strindberga. Leta 1996 so Zupančiču podelili srebrni častni znak svobode RS.