Drugo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.8 od 19 glasov Ocenite to novico!
Benetke
V Benetkah živi le še okoli 55.000 domačinov, medtem ko mesto obišče okoli 30 milijonov turistov letno. Lani so v mestu izbruhnili tudi protesti tamkajšnjih prebivalcev zaradi te problematike. Foto: Reuters
Benetke
Leta 2016 so beneško laguno razglasili za najbolj ogroženo območje dediščine v Evropi in svetu, še posebej glede na njeno izredno prepoznavnost - vendar tudi zaradi zapletenosti in obsega izzivov, ki jih prinaša skrb za ta kraj izjemne kulturne dediščine. Foto: EPA
Dubrovnik
Zaradi čezmernega ladijskega turizma je na udaru tudi Dubrovnik. "Ta zgodovinska mesta ne morejo naenkrat sprejeti toliko turistov," pravi Mechtild Rössler, ki je pri Unescu pristojna za kulturno dediščino, zato bi po njenem morala panoga ladijskega turizma vlagati več v razvoj trajnostnega turizma. Foto: EPA

Dodaj v

Unesco opozarja na ogroženost svetovne dediščine zaradi križark

Množični turizem ogroža mesta, kjer služi svoj denar
3. april 2018 ob 10:44
Pariz - MMC RTV SLO

Organizacija združenih narodov za izobraževanje, znanost in kulturo se je te dni oglasila glede nevarnosti onesnaževanja, ki ga s seboj prinaša vse bolj razširjen pojav "turboturizma".

Svetovna kulturna organizacija Unesco s sedežem v Parizu opozarja predvsem na negativne posledice ladijskega turizma, ki jih ta pušča na območjih svetovne dediščine.

Bližnje Benetke najbolj na udaru
Kot je povedala Mechtild Rössler, ki je pri Unescu pristojna za kulturno dediščino, "obstajajo težave z onesnaževanjem zaradi ladij in čezmernega turizma". Ta panoga namreč ne investira zadosti za zaščito svetovne dediščine in "ogroža mesta, kjer služi svoj denar". Kot še posebej kritičen primer velja izpostaviti Benetke. "Tam lahko valovi, ki so posledica plovbe velikih ladij, povzročajo erozijo na stavbah," je še dejala Rösslerjeva za Wirtschafts Woche.

Sedem črnih pik na evropskih tleh
Europa Nostra, vodilna evropska organizacija za svetovno dediščino, in Inštitut Evropske investicijske banke (EIBI) sta pred natanko dvema letoma razglasila sedem najbolj ogroženih območij evropske dediščine in poleg Benetk so se na njem znašli še arheološko najdišče Ererouyk in vas Anipemza v Armeniji, morska utrdba Patarei v Talinu v Estoniji, letališče Helsinki-Malmi na Finskem, premični most Colbert v Dieppu v Franciji, predel Kampos na grškem otoku Iosu, samostan svetega Antona Padovanskega v Extremaduri v Španiji in starodavno turško mesto Hasankeyf z okolico.

Neizbežnost razvoja trajnostnega turizma
Benetke so tudi eno izmed tistih mest, ki jih zapuščajo domačini, saj postajajo zanje dejansko predrage, zlasti zaradi vse višjih najemnin stanovanj, ki jih lastniki namenjajo turistom, ne pa lokalnim prebivalcem. Poleg tega italijanskega magneta za turiste so na udaru čezmernega ladijskega turizma tudi manjša mesta, kot sta na primer že prej omenjeno estonsko Talin ali hrvaško mesto Dubrovnik. "Ta zgodovinska mesta ne morejo naenkrat sprejeti toliko turistov," je še dejala Mechtild Rössler, zato bi morala panoga ladijskega turizma vlagati več v razvoj trajnostnega turizma.

Določitev maksimalnega števila dnevnih turistov
V primeru Dubrovnika je Unesco že leta 2016 opozarjal, da je zaradi visoke obiskanosti ogrožena kulturna dediščina, in oblastem predlagal, da v mestno jedro spustijo do osem tisoč ljudi dnevno. Dubrovniške oblasti pa so se zavzele, da bi to številko prepoloviti in dostop omogočili zgolj štiri tisoč ljudem na dan. "Nočemo maksimuma, saj želimo število ljudi močno znižati," je takrat za The Telegraph pojasnil župan Dubrovnika Mato Franković.

Zmanjšati želijo predvsem število velikih turističnih ladij, ki prihajajo v pristanišče približno dva kilometra stran od starega mestnega jedra. Leta 2014 se je tam zasidralo 463 turističnih ladij, leta 2015 je število naraslo na 475, leta 2016 pa že na 529 turističnih ladij, ki so v mesto pripeljale 799.916 potnikov. Število obiskovalcev se je drastično povečalo tudi zato, ker je staro mestno jedro kulisa televizijske serije Igra prestolov.

Prvi korak: okolju prijaznejše ladje?
"Panoga bi si morala postaviti bistveno višje standarde in investirati v zaščito svetovne dediščine. Prvi korak bi bil, da bi razvili do okolja prijaznejše ladje," je sklenila Rösslerjeva.

P. G.
Prijavi napako
Komentarji
KLIPAN
# 03.04.2018 ob 11:28
Pričakovati od multinacionalk in kapitalistov, da bodo varovali okolje, pa čeprav od njega živijo?
Ne bodite smešni, no.
Homer.
# 03.04.2018 ob 11:37
Ko pa zapravljajo se jih nihče ne brani ......
Nič ne bo, kapitalizem je nad vsem!
Sony girl
# 03.04.2018 ob 11:52
Dnar lahk kupi tudi kulturno dediščino.
N001
# 03.04.2018 ob 11:56
Dejstvo je, da ti turisti porabijo bore malo saj imajo vse in še več na ladjah. Večji problem pa je, da je na slovenski Istri v poletnih mesecih zelo malo vode te križarke pa kar veselo polnijo svoje rezervoarje z vodo, da o smeteh, ki jih pustijo pri nas ne govorim.
TineB
# 03.04.2018 ob 12:41
Novodobne kobilice ... turisti.
aaa
# 03.04.2018 ob 13:54

N001

Dejstvo je, da ti turisti porabijo bore malo saj imajo vse in še več na ladjah.


...in jih turistična mesta spuščajo v svoja pristanišča zaradi človekoljubnosti, a ne?
ap72
# 03.04.2018 ob 13:49
mislim, da imajo bentke svojo komando in bojo sami povedali do kje lahko hodijo križarke, a ne? brez preveč pametnih tam iz svetovnih organizacij

dubrovnika valovi ne ogrožajo, lahko pa postavijo rampe in bojo spustili v mesto toliko ljudi, kot bojo hoteli. ljudje, ki pridejo v opankah z ladje pač tistih kamnov ne bojo znucali

če je kaj ekokoškega je to ogromna križarka. ogromno ljudi na eni ladji.

noben ne gleda kolon, več sto kilometerskih ki se vsakega avgusta vijejo po evropi in drugje, to je turizem, ki ogroža, od desetih dni tri dni ali več zapraviti v kolonah, potem pa si v enem apartmaju kuhati enako pašto kot doma...

naj prepovejo turizem pa bo. najbolj ekološko.

in letala? pa niso problem, vsi žremo njihove izpuhe...

me zanima če so te gospe pametne za dopust doma.
alcatraz
# 03.04.2018 ob 12:56
komu je sploh v interesu, da se s temi ogromnimi kantami vlači po svetu...
Joker
# 03.04.2018 ob 12:24
Prvi korak bi bil, da bi razvili do okolja prijaznejše ladje

Nič ni treba razvijat, že vse poznamo. Rešitev so galeje.
alcatraz
# 03.04.2018 ob 12:57
Pričakovati od multinacionalk in kapitalistov, da bodo varovali okolje, pa čeprav od njega živijo?
Ne bodite smešni, no.


Le zakaj bi pa oni varovali okolje, od eksploatacije le-tega največ profitirajo?
In se ne znajo ustavit. To je problem!
Pogoltnost res nima meja.
xes
# 03.04.2018 ob 13:49
KLIPAN: Pričakovati od multinacionalk in kapitalistov, da bodo varovali okolje, pa čeprav od njega živijo?

Ja klipan, prav imaš, letos bo najbolje, da ostaneš doma in prenehaš z onesnaževanjem turističnih krajev ....
danes
# 03.04.2018 ob 13:48
Raje ne bi o tem, da so tudi nekapitalisti pogoltni in imajo vedno vsega premalo.
prizemljen
# 04.04.2018 ob 20:56
izo

Na začetku to še ni bilo tako velik problem, ker je na vsako destinacijo prišla recimo ena ladja za križarjenja na recimo mesec ali teden. Danes imate v Benetkah vsak dan najmanj eno, pogosto pa tudi po tri take kolose hkrati.
pinkobalinko
# 03.04.2018 ob 14:54
Živimo pač v turbo-časih. Turbo-turizem za turbo-dobiček. Seveda to je problem, ampak velikokrat se ta problem izpostavi šele, ko se dobiček začne stekati v napačen žep.
gesan
# 03.04.2018 ob 13:53
TineB
# 03.04.2018 ob 12:41
Novodobne kobilice ... turisti.
---------------------------------------------
Boljše prispodobe ne moreš najt.
Točno to so!

To je tisto kar loči popotnika od tega novodobnega turista!
gesan
# 03.04.2018 ob 13:51
hahahaha...
A to so se sedaj zbudli?
Očitno še niso dojeli, da je vse skupaj zrežirano v sistem, ki dela na čimvečji molži.

Hjezas kakšna hipokrizija
prizemljen
# 04.04.2018 ob 20:53
1. Hassankeyf ni niti slučajno v Evropi.
2. Ogroža pa ga kar turška oblast, ki bi rada poplavila celo območje. Sicer pa v razmerju med Turki in dediščino to nujno pomeni hudo škodo za dediščino. Razen morebiti v primeru Ata Türka in do neke mere osmanske dediščine.
Jon Sneg
# 03.04.2018 ob 14:21
Verjetno bodo najbolj turistično oblegani kraji res uvedli dnevne limite obiskovalcev. Že pred leti so v Granadi v Španiji na tak način regulirali obisk Alhambre.

Kadar potujem, me take množične zadeve odvrnejo in se jim skušam pač izogniti. Ta križarjenja pa so za moj okus preveč instant.
Highland
# 03.04.2018 ob 13:57
Alcatraz, "Slovenceljnem" ziher ni v interesu. Vec kot ocitno pa je marsikomu interes, glede na vedno vecje stevilo ljudi kateri radi koristijo tak nacin letovanja. Osebno me tako letovanje ne zanima, pac vsakomur svoje.. Drugace pa raje vidim, da se mnozica fura naokoli, kot pa da sirijo betonske dzungle ob morju, ki povrh razen izjem (tropski kraji) samujejo vecino leta, ce izvzames Junij-Julij-Avgust..
izo
# 03.04.2018 ob 11:54
Prvi korak: okolju prijaznejše ladje?

koliko mislite, vrže (od fekalij, do vsega ostalega) v morje ob vsakem pristanka takšna kruzarka, ki nosi gor malo mesto? ampak dejmo lovit drvarnice..
izo
# 03.04.2018 ob 11:51
samo pomislek: kr naenkrat se o tem pogovarjamo, ko so začeli kitajci kruzat v evropo, ko so pa pred tem kavbojci dekade in dekade kruzali (in še vedno to delajo) v najbolj čiste in svete dela sveta, je pa to bil pravi blagoslov, ali kako?
kot vedno, retorično in kot vedno, vemo, kdo bo odgovarja za to. evropa si bo nabila davke in omejela turizem (seveda za ne-voljne turiste) itd itd, mdtem ko bo nekdo kruzal po bahamih in se nam režal v fris..
oziris.va
# 03.04.2018 ob 10:57
tudrboturizma

Kaj je to? Prvič slišim. o_O
Highland
# 03.04.2018 ob 12:48
Izo, kam mislis da grejo fekalije iz obmorskih mest npr? Hipoteticno, ukines krizarke, turiste pa v tur. naselja, letovisca, fekalije pa bodo sle kam?!? Kake bolj smiselne kritike nimas?
patriot44x2
# 03.04.2018 ob 12:13
Pričakovati od multinacionalk in kapitalistov, da bodo varovali okolje, pa čeprav od njega živijo?
Ne bodite smešni, no.

No ker demokratični socialisti in socialisti z premogom so ga pa? Hrvaška obala je tudi onesnažena do kraja ko so lahko kao vsi hodili v tistih časih na morje pa ste se požvižgali na to?

Turizem se obrača po povpraševanju in brez tega ne more preživeti. Zakaj torej ne zaprete Slo znamenitosti če se greste ogroženost? Aja ker dernar pa imate še vseeno radi.
Kazalo